Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 augustus 2023, 16:48   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zou me verwonderen dat als u iemand zou vermoorden, ook al is het vanuit uw theoretische overwegingen dat geen emotie zou oproepen.
Ik ga dat uiteraard niet doen want wij leven in een maatschappij die U nogal ambras probeert aan te doen als ge dat doet.

Citaat:
Het leven reduceren tot doden of gedood worden vind ik kortzichtig.
Het is wel nogal reeel sinds 3 miljard jaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 17:07   #42
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is iets dat ik nooit begrepen heb. Er is een groot verschil tussen "haten en slechte zaken toewensen" enerzijds, en "willen doden" anderzijds.

Willen doden wil zeggen dat men denkt dat de omgeving meer voordelen biedt zonder dan met. Als X aanwezig is, en men schat dat de omgeving aangenamer is zonder X, dan is een mogelijke manier om naar die betere situatie te komen, om X uit de omgeving te elimineren he, en als X een levend wezen is, is X doden daartoe de gemakkelijkste manier. Dat wil helemaal niet zeggen dat men de veronderstelde subjectieve ervaring die in X aanwezig is, negatieve ervaringen wil laten ondergaan. Nergens wil men X "martelen" of zo. X is eigenlijk an sich onbelangrijk. Men wil gewoon een omgeving zonder X omdat dat een aangenamere omgeving is.

Bijvoorbeeld: als er 1 biervat is, en er zijn 2 anderen die uit dat biervat bier zitten te tappen, dan maak ik de redelijk logische veronderstelling dat het vat rapper af zal zijn wanneer die 2 aanwezig zijn, dan wanneer die twee er niet zijn.

Als een niet-leeg biervat hebben door mij als aangenaam ervaren wordt, dan is het toch gewoon evident dat de wereld zonder die twee tappers aangenamer voor mij is, dan met die twee tappers (het vat zal immers langer meegaan).

Een normale zaak om van de minder aangename omgeving, MET twee tappers, naar een aangenamere omgeving, ZONDER 2 tappers te gaan, is gewoon om die 2 tappers een kogel door de kop te jagen he. Dan houden ze op met tappen, en is de wereld voor mij aangenamer.

Wat die 2 tappers ervaren als aangename of onaangename ervaringen is hierbij van geen enkel belang. Nergens is er enige haat ten aanzien van die tappers. Gewoon de vaststelling dat een nadeel, veroorzaakt door het levend zijn van die tappers, namelijk rap het vat leegmaken, zal verdwijnen door die tappers te doden. Op geen enkel moment is er ergens een bedoeling om die tappers bewust zeer te doen.

De leeuw haat de antilope ook niet. Die vindt enkel dat een dode antilope met lekker vlees een betere wereld is dan een weglopende levende antilope he.
Ik weet niet of leeuwen aan filosofische overpeinzingen doen. Ik sluit het niet helemaal uit maar ik heb toch zeer zeer sterke twijfels.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 17:09   #43
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ga dat uiteraard niet doen want wij leven in een maatschappij die U nogal ambras probeert aan te doen als ge dat doet.
Dat heeft zo zijn voordelen voor iedereen duidelijk.

Ondertussen gaat u wel de emotie comment uit de weg. Moeilijk thema voor u, emoties?

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2023 om 17:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 17:11   #44
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.563
Standaard

Citaat:
Het is wel nogal reeel sinds 3 miljard jaar.
Maar niet uitsluitend. Het is een reductie van de realiteit. Coöperatie is een minstens even belangrijk principe als competitie.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 17:28   #45
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoe meer miljardairs en miljonairs hoe beter. Dat geldt niet alleen voor de USA maar net zo goed voor de EU.
In Amerika heerst er geen afgunst bij de mensen tegenover miljonairs of miljardairs dat is een typisch knaagbeestje bij veel Europeanen. Van de rijken moet zoveel mogelijk afgepakt worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 17:54   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Amerika heerst er geen afgunst bij de mensen tegenover miljonairs of miljardairs dat is een typisch knaagbeestje bij veel Europeanen. Van de rijken moet zoveel mogelijk afgepakt worden.
Ja iets afpakken van de arm(st)e drommels zal moeilijk gaan.

Ik gun iedereen wat hem toekomt maar men kan toch niet ontkennen dat de ongelijkheid meer dan schrijnend is.

Het zou me verwonderen dat alle Amerikanen daar geen probleem mee hebben. Mocht dat zo zijn zouden er nooit zo veel op Trump hebben gestemd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 augustus 2023 om 17:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 18:59   #47
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.544
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar niet uitsluitend. Het is een reductie van de realiteit. Coöperatie is een minstens even belangrijk principe als competitie.
Bij mieren enzo, daar is dat zeer belangrijk, en is een individu ondergeschikt aan de groep.

Geef mij maar die gazelle.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 19:18   #48
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja iets afpakken van de arm(st)e drommels zal moeilijk gaan.

Ik gun iedereen wat hem toekomt maar men kan toch niet ontkennen dat de ongelijkheid meer dan schrijnend is.

Het zou me verwonderen dat alle Amerikanen daar geen probleem mee hebben. Mocht dat zo zijn zouden er nooit zo veel op Trump hebben gestemd.
Ik denk dat verkiezingsvoorkeuren weinig te maken hebben met Trump of Biden op zich. Trump was een soort protest stem die ook rijken en hoger afgestudeerden aantrok.

Armoede en rijkdom hebben altijd relatief zonder problemen samen bestaan daar zal in Amerika geen revolutie voor onstaan of zware rellen zoals in Frankrijk. Er wordt in Europa daar teveel op gefocust. Men kan ook zo een TV ploeg afsturen op Molenbeek, Anderlecht of de achterbuurten van Charleroi en dan contrasteren met St Martens Latem, Braschaat of Knokke om de grote verschillen in Belgie te "bewijzen" maar dat bestaat in de hele wereld.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 19:28   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Maar niet uitsluitend. Het is een reductie van de realiteit. Coöperatie is een minstens even belangrijk principe als competitie.
Cooperatie, uiteraard, om beter te moorden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 20:20   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.544
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Cooperatie, uiteraard, om beter te moorden.
https://www.youtube.com/watch?v=JsfiUR0ZzLw
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 21:08   #51
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Amerika heerst er geen afgunst bij de mensen tegenover miljonairs of miljardairs dat is een typisch knaagbeestje bij veel Europeanen. Van de rijken moet zoveel mogelijk afgepakt worden.
?

Net zoals miljonairs nooit rijk hadden kunnen worden zonder stutten. Maar als je eenmaal over een bepaalde limiet zit, zijn er geen grenzen meer. De support wordt vergeten en je kan de wereld alleen aan.

Het verhaal van "Scarface".

Zonder de ruwe randjes.

Het loopt in ieder geval niet goed af.

Men moet dat ergens zo spelen omdat dat de Amerikaanse droom vertolkt.

De Europese droom? Wordt die dan overal bij jonge Europeanen in hun zachte hoofden gepompt?

Bigger is better. Als je niet kan slagen in Amerika kan je nergens ter wereld slagen. En als ze ons geld afpakken, de kogel.

Hier zijn ze wat bezig over matiging, wijsheid en rechtvaardigheid. Neen, dat zijn de foute attitudes hé.

Geen limieten, pakken wat je kan, visie v d toekomst; onbestaand.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 21:23   #52
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bij mieren enzo, daar is dat zeer belangrijk, en is een individu ondergeschikt aan de groep.

Geef mij maar die gazelle.
Alleen tegen een georganizeerde groep leeuwen. Coöperatie is heel gewoon in de natuur. Ook tussen species komt het voor.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 21:28   #53
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Cooperatie, uiteraard, om beter te moorden.
En te overleven ja. Er is wel een verschil tussen leven en overleven. Het eerste is te prefereren. Dat is ook wat mensen die euthanasie plegen drijft bv. Of mensen die een betere wereld willen voor hun kinderen. Of voor de mens in het algemeen. Of voor het leven op zich.

Niet dat er geen spanningsveld bestaat tussen eigenliefde en levensliefde.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 21:30   #54
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
?

Net zoals miljonairs nooit rijk hadden kunnen worden zonder stutten. Maar als je eenmaal over een bepaalde limiet zit, zijn er geen grenzen meer. De support wordt vergeten en je kan de wereld alleen aan.

Het verhaal van "Scarface".

Zonder de ruwe randjes.

Het loopt in ieder geval niet goed af.

Men moet dat ergens zo spelen omdat dat de Amerikaanse droom vertolkt.

De Europese droom? Wordt die dan overal bij jonge Europeanen in hun zachte hoofden gepompt?

Bigger is better. Als je niet kan slagen in Amerika kan je nergens ter wereld slagen. En als ze ons geld afpakken, de kogel.

Hier zijn ze wat bezig over matiging, wijsheid en rechtvaardigheid. Neen, dat zijn de foute attitudes hé.

Geen limieten, pakken wat je kan, visie v d toekomst; onbestaand.
Er zijn nooit geen grenzen tenzij in de capaciteit van de mensen. Je kan zeer successvol een winkeltje runnen maar dan zijn er limieten. Je kan dat winkeltje sucsesvol runnen tot je sterft of de capaciteit hebben om een winkelketen op die kennis te starten.
Dat is geen kwestie van "pakken" of gebrek aan toekomst. Het is niet de overheid die rijkdom schept maar individuelen die soms op hun bakkes gaan of werk verschaffen aan tienduizenden mensen.

Ik ga niet graag in dat soort wereldvreemde discussies met idem ditto "argumenten".
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 22:14   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.852
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik denk dat verkiezingsvoorkeuren weinig te maken hebben met Trump of Biden op zich. Trump was een soort protest stem die ook rijken en hoger afgestudeerden aantrok.
Denk dat Hilary toch een pak beter in de markt lag bij rijken en welstellenden. Trump heeft nooit iets gehad met armoede maar deed het wel zo uitschijnen.

Trump was de man die het zogezegd ging opnemen voor de Rust Belt hetgeen Joe sixpack nog geloofde ook
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be