Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2004, 12:03   #1
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik het het grote genoegen te wonen in een schitterende streek. Het begin van de Kempen (as ge van Antwerpen vertrekt). Als ik mijn huis verlaat en ik kijk naar rechts dan zie ik de bomen van het bos natuurgebied waar onze straat op dood loopt. In het bos lopen zelfs nog herten in het wild rond naar het schijnt (zelf nog niet gezien maar die herten komen enkel in de heel vroege ochtend uit het bos)
In de bossen die achter mijn hoek beginnen kan men kilometers lopen en dan passeert men af en toe eens een grotere straat maar er rijden heel weinig auto's en dus ideaal om te wandelen en fietsen in de stille kempen.

Overlaatst zat ik op het huiske (toilet voor de andere mensen) een grote boodschap te doen, want niks menselijks is mij vreemd. Ondertussen zat ik een strip te lezen dus duurde het iets langer dan normaal. Terwijl ik daar zat te zitten hoorde ik een vliegtuig overvliegen. Dat is een rariteit want buiten een keer per week op donderdag rond de middag vliegen er eens een paar f16 over en dan is het terug stil in mijn deel van de kempen. Nu echter niet. Ik was nog altijd aan het zitten op mijn toilet en ik hoorde weer een vliegtuig overvliegen. En dan weer een, en dan nog een en dan nog een.
Zo dacht ik bij mezelf dat is vreemd dat is de eerste keer dat zo iets gebeurt. Ach misschien een probleem op Zaventem en daardoor moet men anders aanvliegen was mijng gedachte.
en na een tijdje keerde de rust terug. Eens in mijn woonkamer hoorde ik niets meer vliegen.

Vorige zondagavond 20 uur. Om de paasvakantie af te sluiten besluiten mijn vrouw en ik, ondanks de regen nog een wandeling te maken in het eerder vermelde bos.
Wij verlaten onze woning en gaan op stap. Voor wij aan het einde van de straat zijn is er al een vliegtuig laag overgevlogen, en voor we aan de volgende hoek zijn horen we het volgende afkomen, en dan breekt de bewolking open en zie je de volgende lichten af komen, en dan komen weer lichten af.
Ze vliegen duidelijk een route die hen zuidwaarts en dus Zaventemwaarts brengt. Ze remmen duidelijk af (als ex-buur van de luchthaven van Deurne weet ik wel hoe men dat kan zien)
De vliegtuigen nemen gewoon mijn straat, en die loopt dood !!

En dan begon mijn euro door te vallen. had ik niets gehoord dat er (weeral) een nieuw spreidingsplan was begonnen ?
Wel ik meen dus een van de gelukkigen te zijn over wiens woning de spreiding doorgang zal vinden.

En dus zingen wij nu in onze minder stille Kempen

1. In de stille Kempen op de purperen hei,
Vliegt er een vliegtuig, boven een berk voorbij,
En een zomeravond, in gedroom alleen,
Kwam ik ongeweten langs dit vliegtuig heen.

Refrein:
Hoe schoon nog de wereld, de zomerse hei,
Dat is hier op aarde de hemel voor mij !

2. In het grote vliegtuig, zat een meisje ach !
Lijk ik nergens anders, ooit een meisje zag !
Door het venster keek ze, mij verlegen van uit de hoogte aan,
Schoof het gordijntje toe en heeft haar gordel dichtgedaan.

3. Maar wat heeft de liefde, ook hier niet verricht !
Want nu schuift hett gordijntje, nooit meer voor me dicht !
Door het open venster, dat men vroeger sloot,
Wuif ik naar de vlieger die onze straat doorvloog.

4 .Op een zomeravond met vliegtuiggeruis
kwam ik ongeweten langs 't spreidingsplan heen
kwam daar weer een groot vliegtuig
't was een van 't plan Anciaux naar het scheen

PS ik woon in vogelvlucht ongeveer 50 km van Zaventem.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 12:27   #2
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Dat is in Lier niet anders hoor. Een tijdje geleden begonnen er ook vliegtuigen over te vliegen 's nachts, maar alleen iemand die nog wakker is dan hoort dat. Niets om je slaap bij te laten...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 12:30   #3
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dat is in Lier niet anders hoor. Een tijdje geleden begonnen er ook vliegtuigen over te vliegen 's nachts, maar alleen iemand die nog wakker is dan hoort dat. Niets om je slaap bij te laten...
Ik wou net hetzelfde schrijven. Je hoort die vliegtuigen wel maar daar kan je onmogelijk je slaap voor laten, de trein die 2km verder passeert maakt nog meer lawaai en daar klaagt ook niemand over.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 12:32   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Dat is in Lier niet anders hoor. Een tijdje geleden begonnen er ook vliegtuigen over te vliegen 's nachts, maar alleen iemand die nog wakker is dan hoort dat. Niets om je slaap bij te laten...
Precies ik woon al een eindje van Zaventem af, maar elke avond om een uur of 11 is er ook eentje die ons gedag komt zeggen, ...

zo wreed is da allemaal nie, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 13:05   #5
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Bwa eigenlijk stoort het mij ook nie echt. Ik ben immers een fan van vliegtuigen. En zo kan ik de grote zilveren vogels prachtig spotten als ze over mijn terras vliegen. Niks zo imposant, vind ik, als een dalend vliegtuig.

Zolang ze hunnen beerput maar nie ruimen boven mijne kop...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 13:21   #6
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Zolang ze hunnen beerput maar nie ruimen boven mijne kop...
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 13:25   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Zolang ze hunnen beerput maar nie ruimen boven mijne kop...

ocht tegen dat dat beneden is is dat al goe uitgespreid, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 13:26   #8
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

As ze van te hoog lossen is het bevroren.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 13:28   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.544
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En dat is wat Babeth en ik al langer vertellen.
Wij horen de C130's prima op Melsbroek, maar ik heb daarvan nog geen mm slaap gelaten. De kwistembiebels in de duurdere wijken van Grimbergen en Koningslo met hun 250* per dag postertjes, die zitten minimaal 3 km verder in vogelvlucht dan wij, maar hier hangt geen postert omhoog.

Daarentegenover, die schoolgaande idioten met hun 5000W caraudio, om 8 uur 's morgens voor onze deur diskotheekje staan te spelen daarentegenover[size=2](ik werk met de nachtdienst, da's niet handig dus)[/size],da's pas lastig.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 14:39   #10
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

as ik binnenkort met vakantie ga dan ga ik vragen dat ze even kunnen stoppen voor mijn deur. Dan moet ik niet meer met de auto tot Zaventem rijden, bespaar ik op de parking. 't heeft begot niks dan voordelen.

Kan men dat spreidingsplan op het internet bekijken ? Met de uren derbij ? Dan kan ik zien wanneer ik moet naar de lucht kijken en eventueel mijne paraplu meenemen als ik ga wandelen met mijn vrouw;
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 15:45   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
As ze van te hoog lossen is het bevroren.

Nu wete meteen hoe hagel ontstaat !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 19:06   #12
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Ik hoor regelmatig de vliegtuigen overkomen, ook 's nachts. In de zomer, als het venster openstaat voor wat frisse lucht en de charters massaal naar het Zuiden emigreren, hoor je het zelfs nog beter.

Zou ik er mijn slaap om laten ?

Wel, zoals Mario al treffend wist te bewoorden: jongemannen met rijdende boenkbaffels 's morgens om 8 uur (als ik als zieke nog in mijn nest lig ja) omdat hun school aan het einde van onze enkelrichtingstraat ligt.
Maar ook:
- jongemannen in 't straat die 's nachts op een onmenselijk uur willen thuiskomen, al dan niet met een boenkbaffel meegelift, die dan aanbellen of rustig tegen de deur schoppen omdat palief hun liever geen sleutel geeft en ze hem toch op de een of andere manier moeten wakker krijgen om de deur open te doen.
- grote Russische (en andere) vrachtschepen die door het kanaal hier +/- 50 meter vandaan heendokkeren, vooral bij mistig weer een aanradertje.
- de vrachtwagens op de ring (nog geen klein kilometertje in vogelvlucht en zonder geluidsschermen), de spoorbanen liggen trouwens verder bij ons vandaan dan de ring dus van de treinen hebben we vrolijk geen last.
- de ambulances die of door onze straat of door 1 andere moeten om naar het ziekhuiscomplex te razen, al dan niet met sirene maar zeker met "vollen bak" flikkerlichten aan.
- idem dito voor de flikken die achter onze huizenrij hun hoofdkwartier hebben.
- mijn hond die aan het blaffen slaat omdat de een of andere zot zonodig vlak voor ons venster met een kameraad een pafke moet staan te verteren.

Ik lig altijd wel van iets wakker. Zo'n vliegtuigske sust mij juist terug in slaap.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be