Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2011, 16:08   #41
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Je moet niet met de bijbel afkomen. Een moslim leest en bekijkt zijn koran anders dan een christen zijn bijbel. De koran is ook stukken erger.
Erger dan massamoorden, verkrachtingen, slavernij,...?

Citaat:
Ik moet niks hebben van idelogieen die een wij/zij gevoel oproepen. Nogal goedkoop van u om diegenen die zich dan tegen zulk een ideologie verzetten te verwijten een wij/zij gevoel te hebben. U gaat volkomen voorbij aan de verkeerde instelling van veel allahtonen tegenover ons en onze samenleving een verkeerde instelling die niet aan de autochtoon of zijn samenleving te wijten is.
ge verzet u niet, ge doet er zelf aan mee. Dat ge de islam niet kunt pruimen is uw goed recht, ik ben zelf atheïst. Ge verergert het probleem alleen door voortdurend te blijven hameren op "de verkeerde instelling van allochtonen". Trouwens, wat kunt ge verwachten als die samenleving van u dezelfde houding hanteert ten opzichte van de Islam? Ge plaatst onze maatschappij tussen hamer en aambeeld...
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:10   #42
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Laat ons even uitgaan van een casus. Het betreft een jonge Marokkaan van de tweede generatie, net 18 geworden, klaar voor de arbeidsmarkt. Hij is niet door anderen ontmoedigd om te solliciteren, hij roept niet “racist” naar iedereen die het niet met hem eens is, hij is positief ingesteld. Hij heeft geen “wij” en “zij” gevoel gekregen ondanks uitspraken als



en



Onze jonge Marokkaan zoekt werk, door zijn naam, huidskleur en afkomst, wordt hij echte niet aanvaard binnen onze maatschappij, velen kennen Marokkanen enkel als criminelen. Hij wordt dan ook voortdurend geweigerd.

vb.


Onze jonge Marokkaan heeft nu enkele opties:
  1. Hij gaat doppen. Wettelijk kan dat, gezien hij kan bewijzen dat hij werk zocht, maar nergens werd aangenomen. Als hij dit echter doet is het een profiteur, want hij werkt niet en leeft op onze kosten.
  2. Hij kan in de criminaliteit gaan, als hij dit echter doet is hij een crimineel en bevestigd hij nogmaals het vooroordeel
  3. Hij kan gaan bedelen, als hij dit echter doet wordt hij als schorremorrie gezien dat voortdurend mensen lastig valt en dat te lui is om te werken.
  4. Hij kan terugkeren naar Marokko, waar hij als buitenlander wordt aanzien, en hij opnieuw wordt geconfronteerd met uitsluiting.
  5. Hij kan creperen van de honger.

Hiermee wil ik niet zeggen dat alle Allochtonen engeltjes zijn. Maar wel dat we, om onze maatschappij vooruit te helpen, het in het belang is van iedereen om iedereen die wil werken de kans te gunnen dit ook daadwerkelijk te doen.
Criminaliteit hoeven we niet te tolereren, maar steeds een volledige bevolkingsgroep te viseren is contraproductief. De allochtoon die wil werken zal op den duur alleen maar de kans krijgen om in de criminaliteit te gaan, of om te profiteren. Dit zijn beide zaken die we allemaal liever vermijden.
Je moet jezelf de vraag stellen: waarom worden Congolezen, Chinezen en Italianen veel minder gediscrimineerd? Juist, omdat ze hun wil niet komen opdringen, omdat ze werken en omdat ze veel minder crimineel zijn.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:10   #43
Elbow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 november 2011
Berichten: 3.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Laat ons even uitgaan van een casus. Het betreft een jonge Marokkaan van de tweede generatie, net 18 geworden, klaar voor de arbeidsmarkt. Hij is niet door anderen ontmoedigd om te solliciteren, hij roept niet “racist” naar iedereen die het niet met hem eens is, hij is positief ingesteld. Hij heeft geen “wij” en “zij” gevoel gekregen ondanks uitspraken als



en



Onze jonge Marokkaan zoekt werk, door zijn naam, huidskleur en afkomst, wordt hij echte niet aanvaard binnen onze maatschappij, velen kennen Marokkanen enkel als criminelen. Hij wordt dan ook voortdurend geweigerd.

vb.


Onze jonge Marokkaan heeft nu enkele opties:
  1. Hij gaat doppen. Wettelijk kan dat, gezien hij kan bewijzen dat hij werk zocht, maar nergens werd aangenomen. Als hij dit echter doet is het een profiteur, want hij werkt niet en leeft op onze kosten.
  2. Hij kan in de criminaliteit gaan, als hij dit echter doet is hij een crimineel en bevestigd hij nogmaals het vooroordeel
  3. Hij kan gaan bedelen, als hij dit echter doet wordt hij als schorremorrie gezien dat voortdurend mensen lastig valt en dat te lui is om te werken.
  4. Hij kan terugkeren naar Marokko, waar hij als buitenlander wordt aanzien, en hij opnieuw wordt geconfronteerd met uitsluiting.
  5. Hij kan creperen van de honger.

Hiermee wil ik niet zeggen dat alle Allochtonen engeltjes zijn. Maar wel dat we, om onze maatschappij vooruit te helpen, het in het belang is van iedereen om iedereen die wil werken de kans te gunnen dit ook daadwerkelijk te doen.
Criminaliteit hoeven we niet te tolereren, maar steeds een volledige bevolkingsgroep te viseren is contraproductief. De allochtoon die wil werken zal op den duur alleen maar de kans krijgen om in de criminaliteit te gaan, of om te profiteren. Dit zijn beide zaken die we allemaal liever vermijden.
Laat het nu net die bevolkingsgroep zijn die onze maatschappij verziekt met haar racistische criminaliteit ten aanzien van autochtonen. Om dan nog te zwijgen van haar racistisch apartheidsdenken, in woord en daad beleefd via de oemma en andere vormen van islamitisch nationalisme en uitingen van weigering van participatie in de Westerse maatschappij (religieus fundamentalisme, hoofddoekprovocaties, halaleisen, enzomeer).
Tja, dan moet je niet de Calimero spelen en jammeren dat je niet aanvaard wordt. Die bevolkingsgroep oogst wat ze zaait.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:12   #44
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onvoorbereid op welvaart. Ik dacht dat het duidelijk was. Als er tijd over is, die niet gespendeerd word aan overleven, is er welvaart, en die kan meer welvaart creeren. Wat meer tijd geeft die niet gespendeerd is aan overleven. Uiteindelijk komt er dan zelf-denken bij, en dat geeft miserie met dingen zoals religie.
Voorbeeld. Martin Luther kon zijn afscheuring van de Catholieke kerk alleen maar voor elkaar krijgen omdat hij tijd kon steken in't overtuigen van mensen dat er ergens iets serieus rot was. En de mensen die overtuigd werden, waren oorspronkelijk ook mensen die tijd konden spenderen aan het overdenken van de situatie.
Ge kunt alleen integreren door dagelijks contact met de andere leden van de bevolking. Werk bevordert integratie, integratie bevordert zelfredzaamheid en kritisch denken. Neem één van die onderdelen weg en alles blijft bij het oude.


Citaat:
Helaas is het verdwijnen in de marginaliteit niet zo het probleem, het is het duidelijk aangeven van marginaliteit en criminaliteit dat het hele eieren eten is.
Het verschil is, dat hun eigen gemeenschap, voor zover er dan nog sprake van is, hen dan ook als marginaal beschouwd. Een prima incentive, als ge 't mij vraagt.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:12   #45
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Als 5 blanken een Marokkaan in elkaar slaan zijn het racisten. Als 5 Marokkanen een blanke in elkaar slaan is dat "omdat ze gediscrimineerd worden" of "omdat ze niet genoeg kansen krijgen". Pure hypocrisie. Racisten en fascisten zijn het, nooit zullen ze iemand van hun eigen volk beroven of in elkaar slaan.
__________________
https://stratlingo.com

Laatst gewijzigd door Snerror : 7 november 2011 om 16:14.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:14   #46
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Erger dan massamoorden, verkrachtingen, slavernij,...?
Dat is de koran ten voeten uit. Letterlijk (lees ook eens de levenswandel van 'profeet' mohammed)

http://www.exmoslim.org/getuigenisse...il%202008.html


Citaat:
ge verzet u niet, ge doet er zelf aan mee. Dat ge de islam niet kunt pruimen is uw goed recht, ik ben zelf atheïst. Ge verergert het probleem alleen door voortdurend te blijven hameren op "de verkeerde instelling van allochtonen". Trouwens, wat kunt ge verwachten als die samenleving van u dezelfde houding hanteert ten opzichte van de Islam? Ge plaatst onze maatschappij tussen hamer en aambeeld...
Ik vind veeleer dat u er aan mee doet. U verzet u helemaal niet tegen de islam. U verzet u tegen diegenen die de islam bestrijden.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:14   #47
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Je moet jezelf de vraag stellen: waarom worden Congolezen, Chinezen en Italianen veel minder gediscrimineerd? Juist, omdat ze hun wil niet komen opdringen, omdat ze werken en omdat ze veel minder crimineel zijn.
Is dat zo? of is er eerder een aanvaarding omdat we met een soort schuldcomplex zitten. Ik zie trouwens weinig Congolezen aan het werk.

Zelf als ge zou vaststellen dat er een probleem is met de Islam, en alleen met de islam, wat gaat ge dan doen? Wees eens praktisch.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:15   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.396
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Waarom is ouderschapsverlof dan voor u "om de werkgever te kloten"?
En medewerknemers.
Citaat:
Ik gebruik mijn ouderschapsverlof om mijn kroost een degelijke opvoeding te garanderen. Ik poog hen op te voeden tot burgers met verantwoordelijkheidszin.
Ik hoop dat het lukt.
Citaat:
Dit komt de economie alleen maar ten goede.
Tot op een bepaalde hoogte. In grote bedrijven kan de verdwenen "expertise" opgevangen worden. Maar in een kleine zaak is dat een ander verhaal.
Citaat:
Trouwens, in mijn plaats kan dan weer een interim aan de slag die zo nuttige werkervaring kan opdoen. Wie weet komt hij later in ons bedrijf werken, en is het een goede pré-opleiding geweest.
Is die uitzendkracht er, of word uw werk verdeeld onder de collega's?
En, indien die uitzendkracht de job beter doet dan U, waarom zou een werkgever dan geen "voor U nadelige" beslissing kunnen nemen?

Citaat:
Ge pakt toch nooit vakantie? Want dat is nu toch ook om een werkgever te kloten.
Mijn vakanties zijn zorgvuldig ingepland , en zorgen ervoor dat ik kan heropladen om mijn taak nadien terug ten volle kunnen uit te voeren.

Eneuh, als mijn werkgever loyaliteit verdiend, krijgt ie die, anders kan ik mijn "vakantierechten" echt wel gebruiken om de werkgever te kloten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:16   #49
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat is de koran ten voeten uit. Letterlijk (lees ook eens de levenswandel van 'profeet' mohammed)

http://www.exmoslim.org/getuigenisse...il%202008.html




Ik vind veeleer dat u er aan mee doet. U verzet u helemaal niet tegen de islam. U verzet u tegen diegenen die de islam bestrijden.
Ik verzet mij tegen extremen. Er is een groot verschil?. Ik zie geen reden om mij meer tegen de Islam te verzetten dan tegen elk ander geloof.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:16   #50
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Is dat zo? of is er eerder een aanvaarding omdat we met een soort schuldcomplex zitten. Ik zie trouwens weinig Congolezen aan het werk.

Zelf als ge zou vaststellen dat er een probleem is met de Islam, en alleen met de islam, wat gaat ge dan doen? Wees eens praktisch.
Ik zou doen zoals de Chinezen, mijn cultuur niet laten omverblazen door een achterlijke religie.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/08/18/...ten-oeigoeren/
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:17   #51
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
How many people did God kill in the Bible?

It's impossible to say for sure, but plenty. How many did God drown in the flood or burn to death in Sodom and Gomorrah? How many first-born Egyptians did he kill? There's just no way to count them all.

But sometimes the Bible tells us exactly how many were killed by God. So what happens if you total all of these killings? What number do you get?

Well, here's what I came up with: 2,476,633

Note that this number is a gross underestimate of the total number. It doesn't include, in many cases, women and children, and it completely leaves out some of God's more impressive kills. (Like the flood, Sodom and Gomorrah, the firstborn Egyptian children, etc.)

So what happens if you use estimates when the Bible provides only numbers for adult male victims or no numbers at all?

Here's my estimate: 25 million

And here is a complete list of all of God's killings in the Bible.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:19   #52
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik zou doen zoals de Chinezen, mijn cultuur niet laten omverblazen door een achterlijke religie.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/08/18/...ten-oeigoeren/
De Chinezen, die nochtans wel andere culturen zoveel mogelijk proberen te onderwerpen.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:19   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.396
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Ge kunt alleen integreren door dagelijks contact met de andere leden van de bevolking.
Gut ja... Hoofddoekengezeik, eisen van dit en dat...

Citaat:
Werk bevordert integratie, integratie bevordert zelfredzaamheid en kritisch denken. Neem één van die onderdelen weg en alles blijft bij het oude.
5 keer per dag verplicht tapijtsnuffelen, zelfs het reetafvegen is goddelijk bepaald. Zeer bevorderlijk voor kritisch denken.


Citaat:
Het verschil is, dat hun eigen gemeenschap, voor zover er dan nog sprake van is, hen dan ook als marginaal beschouwd. Een prima incentive, als ge 't mij vraagt.
Een "gemeenschap" waarin een aanraking met het gerecht als een ereteken gezien word, hoe marginaler kan je dan gaan?

Trouwens, welke puber zet zich niet af tegen zijn ouders?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:20   #54
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
De Chinezen, die nochtans wel andere culturen zoveel mogelijk proberen te onderwerpen.
Klopt, ik zou me echter enkel concentreren op zelfbehoud.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:20   #55
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Ik verzet mij tegen extremen. Er is een groot verschil?. Ik zie geen reden om mij meer tegen de Islam te verzetten dan tegen elk ander geloof.
De koran is een extremistisch boek. Een moslim mag dus zijn geloof niet in de praktijk brengen of het is een extremist ? Er is niks mis met extremisme. Een extremistsiche pacifist kan echt geen kwaad. Het probleem is dat de islam in de grond niet deugd.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68

Laatst gewijzigd door smiley : 7 november 2011 om 16:20.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:22   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.396
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
De Chinezen, die nochtans wel andere culturen zoveel mogelijk proberen te onderwerpen.
Gniffel, de standaard historische truk van de Chinezen om een andere cultuur te onderwerpen was de oorlog verliezen en de overwinnaar tot keizer te kronen.

Dit systeem is door de Europeanen in de 19de eeuw vakkundig naar de zak geholpen, daar niet van. Maar het gaat echt niet veel moeite kosten, nu China een economisch powerhouse is, om die truk terug te gebruiken.

Maar de clue is hier, welke religie doet er echt moeilijk binnen China?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:23   #57
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

5 keer per dag verplicht tapijtsnuffelen, zelfs het reetafvegen is goddelijk bepaald. Zeer bevorderlijk voor kritisch denken.
Dan zou ik van werk veranderen als ik u was. Wij moeten dergelijke dingen niet doen.

Citaat:
Een "gemeenschap" waarin een aanraking met het gerecht als een ereteken gezien word, hoe marginaler kan je dan gaan?
Dat lijkt mij ook, alleen bestaat zo'n gemeenschap hier niet echt.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:24   #58
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De koran is een extremistisch boek. Een moslim mag dus zijn geloof niet in de praktijk brengen of het is een extremist ? Er is niks mis met extremisme. Een extremistsiche pacifist kan echt geen kwaad. Het probleem is dat de islam in de grond niet deugd.
De bijbel ook, toch zijn er gematigde christenen, die niet alle dogma's aanvaarden. Katholieken die geen problemen hebben met abortus en homofilie bijvoorbeeld.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:27   #59
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
De bijbel ook, toch zijn er gematigde christenen, die niet alle dogma's aanvaarden. Katholieken die geen problemen hebben met abortus en homofilie bijvoorbeeld.
Lees de koran eerst eens voor je begint te roepen. De bijbel komt qua extremisme nog niet in de buurt van de koran. Hier al een voorproefje (letterlijke quotes).
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
__________________
https://stratlingo.com

Laatst gewijzigd door Snerror : 7 november 2011 om 16:28.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:29   #60
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Lees de koran eerst eens voor je begint te roepen. De bijbel komt qua extremisme nog niet in de buurt van de koran. Hier al een voorproefje (letterlijke quotes).
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html
Waar roep ik?

PS mag ik u verwijzen naar post 51?
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.

Laatst gewijzigd door Torkilson : 7 november 2011 om 16:30.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be