Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2021, 13:53   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard Almaci over PFOS-vervuiling: “Wij zitten met Groen niet mee in deze krabbenmand"

Citaat:
Meyrem Almaci over PFOS-vervuiling: “Wij zitten met Groen niet mee in deze krabbenmand”

Groen was sinds de deelname aan de federale regering nog nauwelijks uit de verf gekomen. En toen ze de Vlaamse regering in verlegenheid kon brengen in het PFOS-dossier, keerde de kritiek als een boomerang naar Zwijndrecht terug, de enige gemeente waar de partij de burgemeester levert.
Voorzitster Meyrem Almaci laat niet op haar kop zitten. “Het is niet correct om een lokaal bestuur te viseren omdat je zelf niets gedaan hebt met een alarmerend rapport. En wat die zichtbaarheid betreft: de motor slaat aan. In het najaar staan we weer vooraan.”
Wishful thinking?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 13:57   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Volgens mij is Almaci een lelijk dom wijf als ze denkt dat haar partaai niet mee in de PFOSS krabbenmand zit.

Ben ik nu strafbaar?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 juni 2021 om 13:58.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 19:40   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Volgens mij is Almaci een lelijk dom wijf als ze denkt dat haar partaai niet mee in de PFOSS krabbenmand zit.

Ben ik nu strafbaar?
ja!



Ondertussen heeft de Groen! voorzitter gelijk dat de partij niet IN de krabbenmand zit.Helaas zaten Groen!-mandatarissen er vele jaren mee bovenop...

De krabbetjes zijn ontsnapt en nijpen overal in (ondertussen zere-) teentjes...
Als het dan toch met beeldspraak mag...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 21:01   #4
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wishful thinking?
Naast Almaci kun je niet naast kijken, zeker niet in profiel.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2021, 21:48   #5
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Volgens mij is Almaci een lelijk dom wijf als ze denkt dat haar partaai niet mee in de PFOSS krabbenmand zit.

Ben ik nu strafbaar?
Zo'n lief schattig meisje

Zij veroorzaken enkel maar meer problemen , dus ....
En ze proberen telkens hun handen in onschuld (af) te wassen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 06:34   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Volgens mij is Almaci een lelijk dom wijf als ze denkt dat haar partaai niet mee in de PFOSS krabbenmand zit.

Ben ik nu strafbaar?

Als de Groen!burgemeesters het deksel decennia op de doofpot houden, bewoners aantrekken en stemmen kopen met de laagste gemeentebelastingen van het land en gratis busabonnementen gefinancierd door de vervuilers, dan zit je mee in de krabbenmand. Ook al zouden andere mensen uit de partij wel geprobeerd hebben de zaak in de openbaarheid te brengen.

Iemand die anders beweert kan je dom en lelijk noemen als lelijk op het innerlijk en niet op het uiterlijk slaat. Een open-VLD-rechter zal voor jou beslissen dat het om een belediging over het uiterlijk gaat en je veroordelen, zelfs als je het anders bedoelde, dus ik zou nooit 'lelijk wijf' schrijven als ik van jou was.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 06:42   #7
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als de Groen!burgemeesters het deksel decennia op de doofpot houden, bewoners aantrekken en stemmen kopen met de laagste gemeentebelastingen van het land en gratis busabonnementen gefinancierd door de vervuilers, dan zit je mee in de krabbenmand. Ook al zouden andere mensen uit de partij wel geprobeerd hebben de zaak in de openbaarheid te brengen.

Iemand die anders beweert kan je dom en lelijk noemen als lelijk op het innerlijk en niet op het uiterlijk slaat. Een open-VLD-rechter zal voor jou beslissen dat het om een belediging over het uiterlijk gaat en je veroordelen, zelfs als je het anders bedoelde, dus ik zou nooit 'lelijk wijf' schrijven als ik van jou was.
Wat is er decennia in de doofpot gestopt ?
Dat de bodemsaneringsnorm in woongebied niet overschreden is ?
Die doofpot lijk te beginnen bij ene zekere Weyts
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 07:43   #8
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat is er decennia in de doofpot gestopt ?
Dat de bodemsaneringsnorm in woongebied niet overschreden is ?
Die doofpot lijk te beginnen bij ene zekere Weyts
Je kan toch moeilijk beweren dat iemand van Groen! al in 2004 naar buiten bracht dat er een probleem van vervuiling was en vervolgens dat er niets in de doofpot zat ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 08:00   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Hoe lang is het al niet geleden dat het postje van milieuambtenaar, gecreëerd door de Vlaamse overheid en opgelegd aan de gemeenten, werd opgericht ? Wat heeft de milieuambtenaar van Zwijndrecht eigenlijk al die jaren zitten doen ? Of de duurzaamheidsambtenaar, nog zo'n postje. Ze hebben zelfs een hele milieuraad zie ik
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 08:16   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Volgens mij is Almaci een lelijk dom wijf als ze denkt dat haar partaai niet mee in de PFOSS krabbenmand zit.

Ben ik nu strafbaar?
een stemmenkanon
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 09:58   #11
WYSIWYG
Minister-President
 
Geregistreerd: 21 mei 2021
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat is er decennia in de doofpot gestopt ?
Dat de bodemsaneringsnorm in woongebied niet overschreden is ?
Die doofpot lijk te beginnen bij ene zekere Weyts
Welke doofpot die begint bij een zekere Weyts?
Als normen niet overschreden zijn, konden die ook niet in de doofpot worden gestoken.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
Of heeft Joske gebeld dat u moet blijven zwartepieten?

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 27 juni 2021 om 09:59.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 11:54   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
een stemmenkanon
Inderdaad! Almaci behaalde in 2019 liefst 1/5de van de stemmen die De Wever behaalde, en goed de helft van.....Filip Dewinter.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190526_04426788

Almaci is de enige groene die in de top 20 staat. Zij staat op de 7de plaats.

In de top vijf staan twee N-VA-ers (De Wever en Weyts), twee Vlaams Belangers en één maal CD&V.

In de top 20 staan 7 N-VA-ers en 4 Vlaams Belangers. 4 CD&Vers , 4 VLD-ers, EEN groene, en geen énkele rooie.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 juni 2021 om 12:14.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2021, 11:58   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat is er decennia in de doofpot gestopt ?
Dat de bodemsaneringsnorm in woongebied niet overschreden is ?
Die doofpot lijk te beginnen bij ene zekere Weyts
13 jaar is geen decennialang.
De doofpot bestaat als sinds eind vorige eeuw.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 00:43   #14
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat is er decennia in de doofpot gestopt ?
Dat de bodemsaneringsnorm in woongebied niet overschreden is ?
Die doofpot lijk te beginnen bij ene zekere Weyts
Goed geprobeerd gast .....

Den doofpot was al in de gang toen Denaeyer in Willebroek failliet ging...

Toen heb ik hoogstpersoonlijk de OVAM die er destijds proefboringen kwamen doen op de hoogte gesteld op welke locaties ze hun boringen moesten doen en wat ze daar qua vervuiling mochten verwachten....

Nu 17 jaar later gaan ze doen of ze destijds niet op de hoogte waren wat de aard van vervuiling betreft....

Ga dus maar een eind verder lullen hé gast ,ik ben een getuige die wéét wat daar gebeurd is ,en die in de loop van 28 jaar zo al allemaal gezien heeft wat daar gebeurd is qua lozing van afvalwater en de vervuiling daarvan, en die er ook voor verwittigd heeft...

Laatst gewijzigd door Svennies : 12 juli 2021 om 00:46.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 08:54   #15
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.426
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Goed geprobeerd gast .....

Den doofpot was al in de gang toen Denaeyer in Willebroek failliet ging...

Toen heb ik hoogstpersoonlijk de OVAM die er destijds proefboringen kwamen doen op de hoogte gesteld op welke locaties ze hun boringen moesten doen en wat ze daar qua vervuiling mochten verwachten....

Nu 17 jaar later gaan ze doen of ze destijds niet op de hoogte waren wat de aard van vervuiling betreft....

Ga dus maar een eind verder lullen hé gast ,ik ben een getuige die wéét wat daar gebeurd is ,en die in de loop van 28 jaar zo al allemaal gezien heeft wat daar gebeurd is qua lozing van afvalwater en de vervuiling daarvan, en die er ook voor verwittigd heeft...
Wat is er mis met Denayer-site ?
De N_VA'er Philippe Muyters heeft op 18/04/2017 toch de Bownfieldconvenant die was afgesloten in 2009 zodanig laten wijzigen dat het bouwproject (woningprogrammatie en herbestemmingstraject genoemd) rustig kon doorgaan ?!
Het was het Brownfieldconvenant voor Denaeyer dat moest garanderen dat de bodem voldoende gesaneerd werd om te passen binnen de herbestemming.
Wat in 2017 door Muyters als vertegenwoordiger van de Vlaamse regering werd bevestigd met de toetreding van HILVERLI, Het Machinehuis, Hotel Essenza en Mediapar tot de Brownfieldconvenant.
In februari 2018 zijn nog een aantal bedrijven, die zich wilden vestigen in op de Denaeyersite tot de convenant toegetreden, ook goedgekeurd door Muyters als vert van de Vlaamse regering.

Dus... wat zou er na uitvoering van die brownfieldconvenant nog mis zijn met die Denayersite ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2023, 07:01   #16
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Net als de Vlaamse groene burgemeester van Zwijndrecht het niet nodig vonden iets te ondernemen of iemand te verwittigen vond de Waalse groene minister het niet nodig de gemeenten met te hoge PFAS-waarden in het drinkwater te verwittigen. Het enige wat telt voor de groenen zijn hoofddoeken, gendergedoe en ons verslaafd maken aan gas uit islamitische landen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 15 november 2023 om 07:02.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be