Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2015, 23:25   #41
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin. Je kan even goed netjes 100 of 120 rijden op een autosnelweg met trajectcontrole.
Pardon?
Geef de gemiddelde autobestuurder (die veel kilometers rijdt) een vrij stuk asfalt van 3 of 4 baanvakken breed, dek de snelheidsmeter af, en hij zal zo boven die snelheden zitten. Dat noemt men dan dus onnatuurlijke snelheidslimieten.
Deze snelheidslimieten kunnen enkel en alleen aangehouden worden wanneer de bestuurder heel de tijd met zijn neus op de snelheidsmeter zit te turen, en dus het andere verkeer minder aandacht geeft.

Hebt u ooit al het stuk Antwerpen-Oost - Ranst (E313) gereden op een tijdstip dat deze baan zo goed als leeg was ?
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2015, 07:48   #42
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Pardon?
Geef de gemiddelde autobestuurder (die veel kilometers rijdt) een vrij stuk asfalt van 3 of 4 baanvakken breed, dek de snelheidsmeter af, en hij zal zo boven die snelheden zitten. Dat noemt men dan dus onnatuurlijke snelheidslimieten.
Deze snelheidslimieten kunnen enkel en alleen aangehouden worden wanneer de bestuurder heel de tijd met zijn neus op de snelheidsmeter zit te turen, en dus het andere verkeer minder aandacht geeft.

Hebt u ooit al het stuk Antwerpen-Oost - Ranst (E313) gereden op een tijdstip dat deze baan zo goed als leeg was ?
Ik heb uit ervaring al gemerkt dat de meest realistische snelheid op een niet drukke autoweg zo tussen de 140 en 150 per uur ligt dan wel op de teller wat in praktijk neerkomt op een goede 130 km per uur.Je gaat met die snelheid voldoende vooruit en vooral je aandacht lijkt dan ook maximaal te zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2015, 08:11   #43
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Wegenwerken zijn leuk. Een weg met een limiet van 50km/h, wordt een 100tal meter 30km/h. Die arbeiders plakken de huidige borden af en maken bij het einde van de werken diezelfde weg ongewild 90km/h tot het volgende kruispunt. Veiligheid
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.

Laatst gewijzigd door IanVD : 29 juni 2015 om 08:39.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2015, 08:53   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Wegenwerken zijn leuk. Een weg met een limiet van 50km/h, wordt een 100tal meter 30km/h. Die arbeiders plakken de huidige borden af en maken bij het einde van de werken diezelfde weg ongewild 90km/h tot het volgende kruispunt. Veiligheid
Een grote warboel van verkeersborden zie je bijna overal hier in België ..in de meeste gevallen een regelrecht schande....Dat zie je nergens in onze buurlanden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 15:45   #45
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ga eens een rondje rijden in Duitsland en ondervind het zelf.
Wel, ik was dit weekend nog in Duitsland. Wegenwerken. 70 en 50 per uur. Iedereen hield zich daaraan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
In trajectcontroles wordt de bestuurder verplicht om de 5 botten naar zijn snelheid te kijken, omdat hij meteen beboet wordt vanaf hij er perongeluk eventjes overgaat (bijvoorbeeld omdat hij meer aandacht geeft aan het verkeer of snel een auto wou voorbijsteken).
[...]
Bij de trajectcontroles in mijn buurt kijk ik heel de tijd op mijn snelheidsmeter, het gevolg is dat wanneer er een kind zou oversteken (secundaire banen dus), ik dit later zou opmerken, net omdat ik zo gefocust ben op die snelheid.
Wat is nu het belangrijkste? Heel de tijd het verkeer goed in de gaten houden en vlot rijden, of toch maar zorgen dat je u aan die snelheidslimiet houdt?
Ik heb het hier in een ouder topic al eens gezegd: als je niet tegelijk op het verkeer kan letten en een constante snelheid aanhouden: laat die chrome spiegelkappen er dan af en investeer in een cruise control OF lever je rijbewijs in en neem de bus. Als je wil dat we autobestuurders op een even volwassen manier behandeld worden als in Duitsland, moeten eerst de kleuters van de baan.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 16:14   #46
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zo zie je maar hoe nauw automobilisten het met de verkeersregels nemen. Is dat nu zo moeilijk om gewoon de snelheidslimiet te respecteren?
Hang hier aub niet de moraalridder uit. Je staat daar zo goed als altijd in de file en als je al eens kan doorrijden dan staan die idioten daar te flitsen. Gewoonweg schandalig.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 21:29   #47
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Wel, ik was dit weekend nog in Duitsland. Wegenwerken. 70 en 50 per uur. Iedereen hield zich daaraan.
U doet uw profielnaam alle eer aan.
Waarom houdt men zich aan deze snelheid? Omdat men weet dat men na de wegenwerken terug zelf de verantwoordelijkheid krijgt om zijn snelheid te kiezen aangezien tot nog toe nog altijd ruim meer dan 50% van de snelwegen geen vaste snelheidslimiet hebben.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik heb het hier in een ouder topic al eens gezegd: als je niet tegelijk op het verkeer kan letten en een constante snelheid aanhouden: laat die chrome spiegelkappen er dan af en investeer in een cruise control OF lever je rijbewijs in en neem de bus. Als je wil dat we autobestuurders op een even volwassen manier behandeld worden als in Duitsland, moeten eerst de kleuters van de baan.
Sorry, maar ik houd liever mijn voet zelf op de gas.
Misschien dat u dat nog nooit gemerkt heeft, misschien kan u helemaal geen auto rijden en raaskaalt u hier alleen maar wat, want iedere 'ervaren' chauffeur kan u zeggen dat cruise control niet de meest veilige oplossing is (behalve als het een 'adaptive cruise control' is, maar dat is een duur gadget bij de premium merken).
Waarom?
Bij het normale autorijden houdt men heel de tijd de gaspedaal ingedrukt om vooruit te geraken. Vanaf men de voet lost op het gaspedaal (dus het gaspedaal terug omhoog komt), vertraagd de auto al.
Bij een noodsituatie, of andere gevaarlijke situaties, gaat de bestuurder dus eerst zijn gaspedaal lossen en dan meteen de rem induwen. De bestuurder vertraagt dus sneller dan wanneer hij cruise control zou hebben opstaan.
Ook het anticiperend vermogen van de bestuurder valt weg.
Verder kan men ook argumenteren dat wanneer de cruise control opstaat, er minder opgelet dient te worden.

Geef mij dus maar mijn gaspedaal aub.

En verder, ik weet niet waar uw snelheidsmeter staat, maar de mijne staat achter mijn stuur. Aangezien ik mijn beide ogen tegelijk beweeg, moet ik telkens mijn beide ogen van de weg halen om mijn snelheid na te kijken. Misschien dat u uw ogen apart kunt bewegen of misschien dat u een projectiescherm hebt dat desgewenst uw snelheid kan projecteren boven het dashboard (een gadget bij de premiummerken).


En uw laatste zin getuigt al helemaal van een klein licht daarboven. Net omdat men de verantwoordelijkheid bij de chauffeur legt, zijn de chauffeurs daar volwassen.
Ik stel voor dat u zich eens een goed boek aanschaft over het opvoeden van tieners. Daarin kan u ook terugvinden dat wanneer men de vrijheid van een persoon te veel afpakt, zogezegd om deze te beschermen, de persoon deze wetten gaat breken.
...........
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2015, 22:47   #48
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Omdat men weet dat men na de wegenwerken terug zelf de verantwoordelijkheid krijgt om zijn snelheid te kiezen aangezien tot nog toe nog altijd ruim meer dan 50% van de snelwegen geen vaste snelheidslimiet hebben.
Onzin, het correcte antwoord is dat veel Belgen zich als slechte chauffeurs achter het stuur gedragen... als mensen zich aan die 70-limiet houden is dat omdat (a) ze inzien dat dit een veilige snelheid is voor de wegenwerkers (en op het desbetreffende stuk E40 wordt nu 24 u/dag gewerkt), (b) dat dit een veilige snelheid is voor zichzelf, gezien versmalde rijstroken en (c) het garandeert de maximale doorvoorcapaciteit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Sorry, maar ik houd liever mijn voet zelf op de gas.
Misschien dat u dat nog nooit gemerkt heeft, misschien kan u helemaal geen auto rijden en raaskaalt u hier alleen maar wat, want iedere 'ervaren' chauffeur kan u zeggen dat cruise control niet de meest veilige oplossing is (behalve als het een 'adaptive cruise control' is, maar dat is een duur gadget bij de premium merken).
Waarom?
Bij het normale autorijden houdt men heel de tijd de gaspedaal ingedrukt om vooruit te geraken. Vanaf men de voet lost op het gaspedaal (dus het gaspedaal terug omhoog komt), vertraagd de auto al.
Bij een noodsituatie, of andere gevaarlijke situaties, gaat de bestuurder dus eerst zijn gaspedaal lossen en dan meteen de rem induwen. De bestuurder vertraagt dus sneller dan wanneer hij cruise control zou hebben opstaan.
Ook het anticiperend vermogen van de bestuurder valt weg.
Verder kan men ook argumenteren dat wanneer de cruise control opstaat, er minder opgelet dient te worden.

Geef mij dus maar mijn gaspedaal aub.

En verder, ik weet niet waar uw snelheidsmeter staat, maar de mijne staat achter mijn stuur. Aangezien ik mijn beide ogen tegelijk beweeg, moet ik telkens mijn beide ogen van de weg halen om mijn snelheid na te kijken. Misschien dat u uw ogen apart kunt bewegen of misschien dat u een projectiescherm hebt dat desgewenst uw snelheid kan projecteren boven het dashboard (een gadget bij de premiummerken).
Met cruise control door een wegenwerken-zone rijden is dwaas... aan de andere kant, als u moeite heeft om uw snelheid in te schatten en aan limiet te houden: schakel de snelheidsbegrenzer in, simpeler kan toch niet ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 08:07   #49
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Onzin, het correcte antwoord is dat veel Belgen zich als slechte chauffeurs achter het stuur gedragen... als mensen zich aan die 70-limiet houden is dat omdat (a) ze inzien dat dit een veilige snelheid is voor de wegenwerkers (en op het desbetreffende stuk E40 wordt nu 24 u/dag gewerkt), (b) dat dit een veilige snelheid is voor zichzelf, gezien versmalde rijstroken en (c) het garandeert de maximale doorvoorcapaciteit.



Met cruise control door een wegenwerken-zone rijden is dwaas... aan de andere kant, als u moeite heeft om uw snelheid in te schatten en aan limiet te houden: schakel de snelheidsbegrenzer in, simpeler kan toch niet ?
Onzin.
Is deze 'veilige' snelheid hetzelfde op een tijdstip dat tijdens de spits valt, en er dus veel meer auto's zijn daar, als dat een personenwagen daar helemaal alleen rijdt?
Is deze 'veilige' snelheid hetzelfde voor tientonners met een veel langere remweg, als voor een gloednieuwe auto met 4x4 en verse banden?
En dat fabeltje van die maximale doorvoercapaciteit... Mathematisch heb je gelijk. Ik betwijfel echter ten stelligste of je ooit al eens tijdens de spits gereden hebt, want dan houdt men niet de theoretische veiligheidsafstand en zit men dichter op elkaar te rijden.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 09:05   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb uit ervaring al gemerkt dat de meest realistische snelheid op een niet drukke autoweg zo tussen de 140 en 150 per uur ligt dan wel op de teller wat in praktijk neerkomt op een goede 130 km per uur.Je gaat met die snelheid voldoende vooruit en vooral je aandacht lijkt dan ook maximaal te zijn.
het hangt een beetje af van de auto
Mijn oude freelander, of peugeot 806 bvb maakt duidelijk meer lawaai boven de 120 km/u, en dus rij ik vermoedelijk gemiddeld daar 110km mee
De BMW, A6, Mercedes van mij vrouwtje bvb rijdt gewoon zodanig rustig en baanvast dat je daar moeiteloos over 140km/u op de teller zet, ik gebruik de cruise control voor op mijn gemak te zijn moet ik zo niet staan turen naar de snelheidsmeter
Nu moet ik toegeven dat ik gaandeweg gaan beseffenben dat als je nu aan 140km/u tegen een brug knalt, dat die auto plooit tot op de achterbank... Vroeger dacht ik dat mijn airbags en kreukelzones mij zouden redden.. .Ik ben er nu wel van overtuigd dat er niets u redt, en dat uw auto kreukelt tot de achterbank. Dus ik denk wel dat dit besef eens wat beter ingebakken wordt bij de gebruiker

Een andere manier zou kunnen zijn is inbouwen net zoals een gordelkliker een biepertje die zegt dat je boven de 130km/u gaat
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 10:48   #51
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Pardon?
Geef de gemiddelde autobestuurder (die veel kilometers rijdt) een vrij stuk asfalt van 3 of 4 baanvakken breed, dek de snelheidsmeter af, en hij zal zo boven die snelheden zitten. Dat noemt men dan dus onnatuurlijke snelheidslimieten.
Deze snelheidslimieten kunnen enkel en alleen aangehouden worden wanneer de bestuurder heel de tijd met zijn neus op de snelheidsmeter zit te turen, en dus het andere verkeer minder aandacht geeft.
Allé kom zeg! Een beetje chauffeur die zijn/haar auto kent, kan perfect nagenoeg de juiste snelheid blindelings inschatten. Ik kan perfect aan een rood licht optrekken tot 50/70 of 90 per uur zonder 1 keer naar mijn snelheidsmeter te kijken.

En iemand die écht veel kilometers rijdt, zal toch wel een auto hebben die cruise-control heeft zeker? Dus dat onnozel 'altijd naar je snelheidsmeter moeten kijken' is al 10 jaar achterhaald hoor de dag van vandaag.

Laatst gewijzigd door SMI94 : 1 juli 2015 om 10:48.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 10:50   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Allé kom zeg! Een beetje chauffeur die zijn/haar auto kent, kan perfect nagenoeg de juiste snelheid blindelings inschatten. Ik kan perfect aan een rood licht optrekken tot 50/70 of 90 per uur zonder 1 keer naar mijn snelheidsmeter te kijken.

En iemand die écht veel kilometers rijdt, zal toch wel een auto hebben die cruise-control heeft zeker? Dus dat onnozel 'altijd naar je snelheidsmeter moeten kijken' is al 10 jaar achterhaald hoor de dag van vandaag.
En toen ook niet. Je hoort als automobilist wel het verschil, zoals je trouwens al aangaf. Een vroeger nog veel meer dan niet, daar de motor veel minder geïsoleerd was dan nu.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 10:52   #53
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Sorry, maar ik houd liever mijn voet zelf op de gas.
Misschien dat u dat nog nooit gemerkt heeft, misschien kan u helemaal geen auto rijden en raaskaalt u hier alleen maar wat, want iedere 'ervaren' chauffeur kan u zeggen dat cruise control niet de meest veilige oplossing is (behalve als het een 'adaptive cruise control' is, maar dat is een duur gadget bij de premium merken).
Waarom?
Bij het normale autorijden houdt men heel de tijd de gaspedaal ingedrukt om vooruit te geraken. Vanaf men de voet lost op het gaspedaal (dus het gaspedaal terug omhoog komt), vertraagd de auto al.
Bij een noodsituatie, of andere gevaarlijke situaties, gaat de bestuurder dus eerst zijn gaspedaal lossen en dan meteen de rem induwen. De bestuurder vertraagt dus sneller dan wanneer hij cruise control zou hebben opstaan.
Ook het anticiperend vermogen van de bestuurder valt weg.
Verder kan men ook argumenteren dat wanneer de cruise control opstaat, er minder opgelet dient te worden.

Geef mij dus maar mijn gaspedaal aub.
Als ik met mijn cruise-controle rij, staat mijn rechtervoet ter hoogte van mijn rempedaal. Dan wil ik nog wel eens zien wie bij een noodstop éérst stilstaat: iemand met zijn rechtervoet thv het rempedaal, of iemand die eerst nog de gas moet lossen, de verplaatsing naar het rempedaal moet maken en die vervolgens instampen.
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 11:15   #54
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zo zie je maar hoe nauw automobilisten het met de verkeersregels nemen. Is dat nu zo moeilijk om gewoon de snelheidslimiet te respecteren?
Waarom zou je die moeten respecteren? Omdat een blauwe smurf denk u te gaan kunnen kloten en u een boete geeft. Wel ja ik was dus ook 1 van die 16000 overtreders. Maar denkt die blauwe smurf nu echt dat ik 1 km/uur stiller ga rijden? Aangezien mijn wagens op vennootschappen staan en ik NOOIT het antwoordformulier terug stuur blijft het een soort van onvoorziene kost voor de vennootschap. En er is geen bestuurder bekend gemaakt. Dus die PV wordt ook ingeboekt en bij een (1 kans op 100.000) controle verworpen. Maar vennootschap heeft toch betaald. Dus wie zou er nog van wakker liggen?
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 12:02   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Waarom zou je die moeten respecteren? Omdat een blauwe smurf denk u te gaan kunnen kloten en u een boete geeft. Wel ja ik was dus ook 1 van die 16000 overtreders.
Mooi, doe gerust verder! De kans bestaat dan dat de andere burgers minder belastingen moeten betalen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 12:14   #56
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mooi, doe gerust verder! De kans bestaat dan dat de andere burgers minder belastingen moeten betalen.
Wie wind zaait zal storm oogsten. Want in een ver verleden, toen er nog GEEN Vlaamse nationalisten in Vlaamse en federale regeringen aanwezig waren, toen noemde dit soort acties, nog verdoken belasting verhogingen.
Personen zoals Porsche, die hoogst waarschijnlijk Jan Jambon goed kennen, lachen de Vlaamse minister voor mobiliteit openlijk uit op dit forum, ook al zijn zulke persoontjes het product van de Vlaams nationalistische maatschappij.

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 1 juli 2015 om 12:14.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 12:15   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het hangt een beetje af van de auto
Mijn oude freelander, of peugeot 806 bvb maakt duidelijk meer lawaai boven de 120 km/u, en dus rij ik vermoedelijk gemiddeld daar 110km mee
De BMW, A6, Mercedes van mij vrouwtje bvb rijdt gewoon zodanig rustig en baanvast dat je daar moeiteloos over 140km/u op de teller zet, ik gebruik de cruise control voor op mijn gemak te zijn moet ik zo niet staan turen naar de snelheidsmeter
Nu moet ik toegeven dat ik gaandeweg gaan beseffenben dat als je nu aan 140km/u tegen een brug knalt, dat die auto plooit tot op de achterbank... Vroeger dacht ik dat mijn airbags en kreukelzones mij zouden redden.. .Ik ben er nu wel van overtuigd dat er niets u redt, en dat uw auto kreukelt tot de achterbank. Dus ik denk wel dat dit besef eens wat beter ingebakken wordt bij de gebruiker

Een andere manier zou kunnen zijn is inbouwen net zoals een gordelkliker een biepertje die zegt dat je boven de 130km/u gaat
Ik denk éénmaal boven de 100 Km/u er geen ontkomen meer aan is.Als je aan 140 tegen een brug knalt zal je dood zijn....aan 100 eveneens.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 12:17   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mooi, doe gerust verder! De kans bestaat dan dat de andere burgers minder belastingen moeten betalen.
Dus je geeft toe...snelheidsbeperkingen zijn vooral leuk voor de opbrengst..Wie het niet kan schelen te betalen mag gerust verder doen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 12:41   #59
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Bij het normale autorijden houdt men heel de tijd de gaspedaal ingedrukt om vooruit te geraken. Vanaf men de voet lost op het gaspedaal (dus het gaspedaal terug omhoog komt), vertraagd de auto al.
Bij een noodsituatie, of andere gevaarlijke situaties, gaat de bestuurder dus eerst zijn gaspedaal lossen en dan meteen de rem induwen. De bestuurder vertraagt dus sneller dan wanneer hij cruise control zou hebben opstaan.
Ook het anticiperend vermogen van de bestuurder valt weg.
Verder kan men ook argumenteren dat wanneer de cruise control opstaat, er minder opgelet dient te worden.
Als cruise control op staat, kijk ik niet meer naar mijn km teller maar naar de baan (veiliger) en staat mijn voet standaard boven de rem te zweven indien nodig. Het is leuk dat u hier wat veralgemeent maar ik rij een pak veiliger dankzij cruise control. De gas loslaten kan op <> manieren bij cruise control en plus. Je kan dat door direct te remmen, door cruise control af te zetten edm.

Citaat:
Geef mij dus maar mijn gaspedaal aub.
Maar u geeft net zelf aan niet te weten hoe snel u rijdt. U kijkt constant naar uw snelheid... Als ge het verschil nt kent tussen 100, 120 en 140 zonder op uw teller te kijken, dan ben je gewoon slecht in het inschatten en zal een cruise control dat zeker niet op een negatieve manier beinvloeden, integendeel.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2015, 12:47   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Allez, verleden week geflitst : 45 ipv 30km/uur. Die straat loopt dan nog serieus bergop ; logisch dat je dan wat meer optrekt om "boven" te geraken.
Ja, de buurt is er op de slag en heel stuk veiliger mee geworden
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be