Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2018, 14:59   #181
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De onderzoeksrechter zal een vrije dag gehad hebben.
Het antwoord is meer duister van aard, als ze dat kind niet afgeschoten hadden, dan hadden ze ze allemaal in voorarrest opgesloten.

Maar de dood van dat kind moet vroeg of laat verklaard worden, en het gerecht weet dat dit niet zo eenvoudig gaat zijn zoals bv. hier op het forum wordt gesteld, "hij had maar moeten stoppen," zal niet voldoen als het over de schuldvraag gaat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 15:02   #182
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed hoe blijkbaar linkse multiculidioten tot zo'n onmogelijke prietpraat in staat kunnen zijn...
Het zal beter worden wanneer we door dat slag binnenstromende lieden helemaal onder de voet zullen gelopen zijn. Dan pas zal er weer vrede, rust en geluk zijn voor iedereen!
Ik ben in mijn leven al heel wat namen genoemd, en door betere mensen dan dat er hier op het forum komen.

Ik moet zeggen, net als je denkt dat je alles hebt gehoord noemt er iemand mij een linkse multicul-idioot.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 18:58   #183
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Niet als je op de banden mikt.
Enig idee hoe groot de kans is dat je vanuit een rijdend voertuig met je pistool de banden kan stukschieten?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 19:01   #184
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Enig idee hoe groot de kans is dat je vanuit een rijdend voertuig met je pistool de banden kan stukschieten?
Als je op een stuk péage snelweg in Frankrijk rijdt is de kans meer dan behoorlijk groot.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 19:07   #185
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Enig idee hoe groot de kans is dat je vanuit een rijdend voertuig met je pistool de banden kan stukschieten?
In elk geval groter dan een kind te treffen.
Maar als je de band raakt kraait er natuurlijk geen haan naar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 19:10   #186
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stel uw vraag aan het gerecht, die hebben tenslotte besloten van ze direct weer te laten gaan.
...de chauffeur inbegrepen... maar dat zegt veel meer over de laksheid van het gerecht dan over wat anders. Belgie draait nu eenmaal vierkantig, dat weten we al lang.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 19:21   #187
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het antwoord is meer duister van aard, als ze dat kind niet afgeschoten hadden, dan hadden ze ze allemaal in voorarrest opgesloten.

Maar de dood van dat kind moet vroeg of laat verklaard worden, en het gerecht weet dat dit niet zo eenvoudig gaat zijn zoals bv. hier op het forum wordt gesteld, "hij had maar moeten stoppen," zal niet voldoen als het over de schuldvraag gaat.
Och, zo eenvoudig zal het ook niet zijn. Wat niet wegneemt dat het feit dat de chauffeur niet stopte, één der grondoorzaken is, samen met ouders die hun kind op zulke tochten meenemen en weigeren van in Belgie asiel aan te vragen, omdat het ofwel pur sang gelukzoekers zijn en weten dat ze geen asiel gaan krijgen, ofwel denken dat het in Engeland nog een stuk beter is. En ook ne agent die niet kan of niet mocht schieten.
Maar vooraleer we bij de agent komen, zijn er al wel een paar andere oorzaken, die alle mee aan de basis liggen, en ervoor gezorgd hebben dat het accident kon plaatshebben.

Laatst gewijzigd door Bob : 3 augustus 2018 om 19:23.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 19:23   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
In elk geval groter dan een kind te treffen.
Maar als je de band raakt kraait er natuurlijk geen haan naar.
Het is niet omdat je de band raakt dat het projectiel stopt. Hij had gerust de band kunnen raken en het kind, of eender wie van de inzittenden.

Daarom, zelfs met mensen die kunnen schieten - en we weten allemaal dat die dun gezaaid zijn, het risico is te groot.

We zouden het de flik kunnen vragen misschien, zou hij het nog opnieuw doen?

Ik denk dat ik het antwoord ken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 19:26   #189
Jakko
Minister-President
 
Geregistreerd: 6 juni 2004
Berichten: 5.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
In elk geval groter dan een kind te treffen.
Maar als je de band raakt kraait er natuurlijk geen haan naar.
Het is wel een gevolg van op de band te mikken. Niet zonder risico's dus en niet gemakkelijk.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 19:29   #190
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is niet omdat je de band raakt dat het projectiel stopt. Hij had gerust de band kunnen raken en het kind, of eender wie van de inzittenden.

Daarom, zelfs met mensen die kunnen schieten - en we weten allemaal dat die dun gezaaid zijn, het risico is te groot.

We zouden het de flik kunnen vragen misschien, zou hij het nog opnieuw doen?

Ik denk dat ik het antwoord ken.
Ik ken het antwoord ook.
Daarom nemen die smokkelaars zoveen risico.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 19:31   #191
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...de chauffeur inbegrepen... maar dat zegt veel meer over de laksheid van het gerecht dan over wat anders. Belgie draait nu eenmaal vierkantig, dat weten we al lang.
Zoals alles hier met voorbedachtheid totale on efficiëntie! Het zal en moet geld kosten!

Ze oppakken moet betaalt worden, ze loslaten moet betaalt worden, de via DNA opgezochte chauffeur op zoeken moet geld kosten, dan van uit het buitelend overbrengen moet betaalt worden, hier weer opvang regelen dat moet betaalt worden, een Pro Deo Advocaat aanstellen van af de eerste seconde dat de vermoedelijke dader voet op Belgische bodem zet moet betaalt worden de agent moet verdedigt worden en ook dat moet betaalt worden……enz. enz.

Alles draait hier om geld, alles en iedereen " de zogenaamde helpers " moet verdienen aan die vreemdelingen industrie, de belangengroepen en de criminele uitwassen.

Alles draait om Geld waar door het sjoemel merk België stééds meer schulden heeft dan inkomsten!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 augustus 2018 om 19:35.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 19:36   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, zo eenvoudig zal het ook niet zijn. Wat niet wegneemt dat het feit dat de chauffeur niet stopte, één der grondoorzaken is, samen met ouders die hun kind op zulke tochten meenemen en weigeren van in Belgie asiel aan te vragen, omdat het ofwel pur sang gelukzoekers zijn en weten dat ze geen asiel gaan krijgen, ofwel denken dat het in Engeland nog een stuk beter is. En ook ne agent die niet kan of niet mocht schieten.
Maar vooraleer we bij de agent komen, zijn er al wel een paar andere oorzaken, die alle mee aan de basis liggen, en ervoor gezorgd hebben dat het accident kon plaatshebben.
Ja, ik kan daar inkomen, het is een samenloop van omstandigheden zoals elk moment in het leven er een is.

Uiteindelijk beslist de agent van te schieten, en dat is een grote verantwoordelijkheid hoe dan ook.

En het foefke, "ze wilden op ons inrijden," dat hebben we al te dikwijls gehoord om nog geloofwaardig te zijn. Iedere keer dat ze schieten hoor je dat zelfde liedje, maar nooit of nooit wordt er bij dat 'op de politie inrijden' een agent geraakt of gekwetst, nooit.

Statistisch is dat heel onwaarschijnlijk.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 21:17   #193
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Belgie wordt nu al keer op keer veroordeeld wegens schending van de mensenrechten in de gevangenissen.

Schoof laat zijn echte gezicht even zien...
Ik zeg niet dat je misdadigers onmenselijk moet bejegenen.
Ik zeg enkel dat je ze streng moet aanpakken.

Klein deelvoorbeeldje, één van de velen:
Jij zit soms te zingen dat preventieve voorhechtenis foei is. Maar het bestaat wel in alle landen van de wereld.
Ik pleit voor een uitbreiding van de bevoegdheid van de onderzoeksrechter. Naast het preventieve karakter van zijn uitspraak tot hechtenis, zou hij in de mogelijkheid moeten zijn om "een voorschot" uit te spreken, voor die gevallen waar dit overduidelijk maatschappelijk gewenst is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 21:22   #194
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Zo meteen gaan er nog mensen (nou ja) zeggen dat Theo verantwoordelijk is.

Theo had, toen ze de familie met het kindje erbij opmerkten in een koelwagen, had hij het gezin kunnen repatriëren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 21:28   #195
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Ik vind het gewoon ziekelijk dat men met alle kracht en macht naar een zondebok aan het zoeken is.

Dat men de schuld in de schoenen van de Politie wil schuiven.

Bestelwagen moest hier niet zijn: illegalen, mensenhandel.

p.s.

Naast het bestelwagen 'probleem'

Daarom ook dat ik al meermaals gewag maakte van dat men de geblindeerde ruiten in wagens moet verbieden, misschien handiger om te zien wie er allemaal inzit.

Bij mij slaat dat gewoon in zo een wagen met geblindeerde ruiten als, die doet iets wat het daglicht niet mag zien.

Of het was tegen de zon zeker, yeah right!
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 21:53   #196
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zeg niet dat je misdadigers onmenselijk moet bejegenen.
Ik zeg enkel dat je ze streng moet aanpakken.

Klein deelvoorbeeldje, één van de velen:
Jij zit soms te zingen dat preventieve voorhechtenis foei is. Maar het bestaat wel in alle landen van de wereld.
Ik pleit voor een uitbreiding van de bevoegdheid van de onderzoeksrechter. Naast het preventieve karakter van zijn uitspraak tot hechtenis, zou hij in de mogelijkheid moeten zijn om "een voorschot" uit te spreken, voor die gevallen waar dit overduidelijk maatschappelijk gewenst is.
"Maatschappelijk gewenst?"

Wat wil dat zeggen, totale willekeur?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 21:56   #197
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik vind het gewoon ziekelijk dat men met alle kracht en macht naar een zondebok aan het zoeken is.

Dat men de schuld in de schoenen van de Politie wil schuiven.

Bestelwagen moest hier niet zijn: illegalen, mensenhandel.

p.s.

Naast het bestelwagen 'probleem'

Daarom ook dat ik al meermaals gewag maakte van dat men de geblindeerde ruiten in wagens moet verbieden, misschien handiger om te zien wie er allemaal inzit.

Bij mij slaat dat gewoon in zo een wagen met geblindeerde ruiten als, die doet iets wat het daglicht niet mag zien.

Of het was tegen de zon zeker, yeah right!
Je hebt toch nog iets gevonden dat ze kunnen verbieden. Geblindeerde ruiten.

Zijn we er nu, is alles verboden of verplicht?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 22:21   #198
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zeg niet dat je misdadigers onmenselijk moet bejegenen.
Ik zeg enkel dat je ze streng moet aanpakken.

Klein deelvoorbeeldje, één van de velen:
Jij zit soms te zingen dat preventieve voorhechtenis foei is. Maar het bestaat wel in alle landen van de wereld.
Ik pleit voor een uitbreiding van de bevoegdheid van de onderzoeksrechter. Naast het preventieve karakter van zijn uitspraak tot hechtenis, zou hij in de mogelijkheid moeten zijn om "een voorschot" uit te spreken, voor die gevallen waar dit overduidelijk maatschappelijk gewenst is.
Gevangenisstraffen worden meestal opgelegd onder aftrek van de voorhechtenis, met een "voorschot" dus. En men blijft onschuldig tot bewijs van tegendeel: de onderzoeksrechter doet geen uitspraak ten gronde (en dat is maar goed ook).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 3 augustus 2018 om 22:24.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be