Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2018, 16:23   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dat hun aantal daarin bepalend is. Als hier morgen een paar honderdduizend Chinezen komen wonen denk ik dat we ons nog serieus zouden verschieten.
Ik herinner me nog begin jaren 70. Hoe bedeesd schuchter en onderdanig de meeste noord-afrikanen toen nog waren.
Ik herinner me alleen hoe de mix in de technische klassen op een paar jaar veranderde van "hey, een noordafrikaan op school". Tot " shit, die klas 3 jaar achter ons is een hoop Marokkanen".

Ik haal er wel mijn voordeel uit. Technische functies geraken niet ingevuld.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 18:02   #22
De Koninck
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 313
Standaard

Wacht nog even, straks komt er iemand vertellen dat het onze schuld is, dat die mensen te weinig kansen krijgen.
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 19:57   #23
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.991
Standaard

Met "wij gaan het hen leren" werd de kolonisatie techniek door Tjeef en links verder gezet >>> om hier en ginder de lage jobs in te vullen met steeds nieuwe slaven volk. Ze willen dus overvloed aan manipuleerbaar slavenvolk!

Oooh wat en drame dat de eerste opgevangen "drenkelingen" Italie niet binnen mochten, ze hadden uiteindelijk op het NGO "reddingsschip" maar net de tocht naar Spanje over leeft volgens de pers en TV! en wat blijkt >>>>>

Wij hebben tijd nodig om op reis te gaan.... Italië sluit de grenzen >>> en onmiddellijk is de stroom richting EU nu verlegt via Spanje van de ene kant van EU naar de andere, van de ene kant van Afrika naar de andere, daar MOET een reusachtige logistiek achter zitten om dit op en paar dagen te organiseren, eten, drinken, de bootjes....!!! En EU zou niet weten hoe???

Waar leger professionele maffia die steeds zéér snel op de bal spelen, het tegenovergestelde van de EU!
Mensen handelaars, de vreemdelingen industrie, NGO'S, belangen groepen en hun volgers progressief aan meedoen omdat ze er zelf Geld aan verdienen natuurlijk. Alles draait steeds om geld!Als links en extreem links Agalev-Groen de mond open doet eisen ze ...."Geld".....
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 augustus 2018 om 20:03.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 21:55   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dat hun aantal daarin bepalend is. Als hier morgen een paar honderdduizend Chinezen komen wonen denk ik dat we ons nog serieus zouden verschieten.
Ik herinner me nog begin jaren 70. Hoe bedeesd schuchter en onderdanig de meeste noord-afrikanen toen nog waren.
Maar de kinderen, en vooral de jongens van die Noord-Afrikanen hebben er over het algemeen toch niet veel van terecht gebracht (op uitzonderingen na). Dat kan van de Chinezen toch niet gezegd worden, waar ik zelfs de indruk heb dat ze er meer van terecht brengen dan autochtone jongeren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2018, 22:13   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
"Werklozenleger vreemdelingen groeit..."



bron: https://www.vdab.be/sites/web/files/...%202018_07.pdf

Een daling van 6,6% op een jaar tijd.

Ik vraag me toch af waar sommigen hebben leren lezen

De cijfers bevatten nu eenmaal te weinig informatie, en spreken telkens, als het over procenten gaat, over een afname in procent. Komt daarbij dat de definitie van allochtoon te algemeen is, en niet goed gedefinieerd. We weten onvoldoende wat ze er onder verstaan (zijn dubbele nationaliteiten bij allochtonen of bij autochtonen geteld...).
Maar kom, wat er wel instaat is dat 28% tot de allochtoonse gemeenschap behoort, terwijl ik schat dat die gemeenschap toch maar een 10%, hooguit 15% van de totale bevolking uitmaakt.
Verder betekent een daling van 6% niet veel. Men gaat van bvb 100 werklozen naar 94, en als die 100 werklozen 30% vertegenwoordigden, dan zit men nog altijd met een werkloosheid van meer dan 28%.
Maar dat alles wisten de opstellers van de folder ook maar al te goed. Begrijpend lezen is niet meer van deze tijd zullen ze gedacht hebben, en zo oogt het veel beter.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 00:35   #26
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De cijfers bevatten nu eenmaal te weinig informatie, en spreken telkens, als het over procenten gaat, over een afname in procent. Komt daarbij dat de definitie van allochtoon te algemeen is, en niet goed gedefinieerd. We weten onvoldoende wat ze er onder verstaan (zijn dubbele nationaliteiten bij allochtonen of bij autochtonen geteld...).
Maar kom, wat er wel instaat is dat 28% tot de allochtoonse gemeenschap behoort, terwijl ik schat dat die gemeenschap toch maar een 10%, hooguit 15% van de totale bevolking uitmaakt.
Verder betekent een daling van 6% niet veel. Men gaat van bvb 100 werklozen naar 94, en als die 100 werklozen 30% vertegenwoordigden, dan zit men nog altijd met een werkloosheid van meer dan 28%.
Maar dat alles wisten de opstellers van de folder ook maar al te goed. Begrijpend lezen is niet meer van deze tijd zullen ze gedacht hebben, en zo oogt het veel beter.
De topicstarter beweert dat het werklozenleger van allochtone origine groeit. Dat is fout. Het aantal werkloze allochtonen daalt. Maar omdat het totaal aantal werklozen procentueel nog meer gedaald is, is procentueel gezien het aantal werkloze allochtonen gestegen.

Maar sommigen willen liever de realiteit, de naakte cijfers, achterwege laten om hun haat te kunnen verspreiden aan de kritiekloze goedgelovigen.

En om dat procentueel grotere aantal werkloze allochtonen te verklaren stonden er in HBVL deze week een paar mooie voorbeelden.

Een geneesheer die na jaren nog altijd geen erkenning van zijn diploma krijgt. Een Braziliaans juriste die hier enkel als verkoopster in de primark werk vindt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 01:33   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De topicstarter beweert dat het werklozenleger van allochtone origine groeit. Dat is fout. Het aantal werkloze allochtonen daalt. Maar omdat het totaal aantal werklozen procentueel nog meer gedaald is, is procentueel gezien het aantal werkloze allochtonen gestegen.
Laat ons nog meer bananenbladvlechters, geitenhoeders, caravaanrovers en maniokstampers importeren.
Citaat:
Maar sommigen willen liever de realiteit, de naakte cijfers, achterwege laten om hun haat te kunnen verspreiden aan de kritiekloze goedgelovigen.
Het resultaat is dat ik geen collega's krijg die mijn werklast naar normale niveau's brengen.
Citaat:
En om dat procentueel grotere aantal werkloze allochtonen te verklaren stonden er in HBVL deze week een paar mooie voorbeelden.
Ideologie en pampering doen veel slechts in dit respect.
Citaat:
Een geneesheer die na jaren nog altijd geen erkenning van zijn diploma krijgt.
Waar heeft ie zijn "diploma" gehaald?
Voor een paar €100 heb ik ook een diploma in verreweggistan (en waarschijnlijk meer praktische en theoretische kennis dan de "echte" variante)
Citaat:
Een Braziliaans juriste die hier enkel als verkoopster in de primark werk vindt.
Ze kan altijd de testen afleggen om haar kennis en ervaring te laten erkennen/gelijkstellen met een Belgisch diploma. Om dan als voetveeg in een of ander advokatenkantoor aan de slag te mogen.

Maar ik ga een "forumvoorbeeld" aanhalen.
Bemmetje. Zelfverklaard van een "goeie allochtone afkomst", opgevoed door een begoed Belgisch koppel, en toch geen stamp voor haar inktpot waard op de Belgische arbeidsmarkt.


Uw Braziliaans voorbeeld gaat op zijn minst nog aan de slag als verkoopster ipv de Yizah te incasseren.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 08:55   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De topicstarter beweert dat het werklozenleger van allochtone origine groeit. Dat is fout. Het aantal werkloze allochtonen daalt. Maar omdat het totaal aantal werklozen procentueel nog meer gedaald is, is procentueel gezien het aantal werkloze allochtonen gestegen.

Maar sommigen willen liever de realiteit, de naakte cijfers, achterwege laten om hun haat te kunnen verspreiden aan de kritiekloze goedgelovigen.

En om dat procentueel grotere aantal werkloze allochtonen te verklaren stonden er in HBVL deze week een paar mooie voorbeelden.

Een geneesheer die na jaren nog altijd geen erkenning van zijn diploma krijgt. Een Braziliaans juriste die hier enkel als verkoopster in de primark werk vindt.
Klopt. Wel heeft de grotere werkloosheid bij migranten minder te maken met al of niet erkennen van diploma's, maar des te meer met attitude. De schoolprestaties van tweede en derde generatie allochtonen zijn gewoonweg nefast, wat hier ook de oorzaak van moge zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 09:39   #29
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Klopt. Wel heeft de grotere werkloosheid bij migranten minder te maken met al of niet erkennen van diploma's, maar des te meer met attitude. De schoolprestaties van tweede en derde generatie allochtonen zijn gewoonweg nefast, wat hier ook de oorzaak van moge zijn.
Dat mag wal eens grondig onderzocht worden. Zeker als men ziet dat in de ons omliggende landen het verschil in werkloosheid tussen autochtonen en allochtonen veel kleiner is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 11:41   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
"Werklozenleger vreemdelingen groeit..."



bron: https://www.vdab.be/sites/web/files/...%202018_07.pdf

Een daling van 6,6% op een jaar tijd.

Ik vraag me toch af waar sommigen hebben leren lezen
Het komt nochtans uit de kwaliteitskrant De Standaard. Maar je moet het wel WILLEN lezen, hé pajoske?

Citaat:
Steden krijgen gekleurde werkloosheid niet ingedamd

01/08/2018

Ook al daalt de werkloosheid, het aandeel werkzoekenden met een migratieachtergrond blijft stijgen in de steden en de Vlaamse Rand.

Twee op de drie Antwerpse werkzoekenden hebben een migratieachtergrond, blijkt uit een recente update van de Lokale Inburgerings- en Integratiemonitor 2018 van het Vlaams Agentschap Binnenlands Bestuur. Ten opzichte van de vorige monitor in 2016 is dat aandeel gestegen, ook al daalde de werkloosheid in het algemeen.

Antwerpen staat daarbij niet alleen. Ook in andere steden als Mechelen en Gent nam het aandeel toe. Net als in een hele reeks gemeenten in de rand rond Brussel, waaronder Vilvoorde.

Die hoge percentages vallen deels te verklaren door de veel grotere aanwezigheid van mensen met een migratieachtergrond in die steden en gemeenten. Maar dan nog is er sprake van een oververtegenwoordiging in de statistieken en het gaat nog altijd de verkeerde richting uit.

Vingerknip

Het grootste probleem in Antwerpen is en blijft het opleidingsniveau. Bijna 70 procent van de laagopgeleide werklozen is van buitenlandse herkomst. Ook Gent kampt met dat probleem (61,8 procent).

Beide steden werken al nauw samen met de Vlaamse arbeidsbemiddelingsdienst VDAB om meer opleidingen en taalcoaching aan te bieden, ‘maar je kunt niet zomaar iemand met een vingerknip een hogere opleidingsgraad geven’, zegt de Gentse schepen van Werk Rudy Coddens (SP.A).

Hetzelfde verhaal in Antwerpen, waar ze zelfs met arbeidscompetentiebegeleiders (ACB’ers) de straat op trekken om jongeren van voornamelijk allochtone origine, die van de VDAB-radar verdwenen zijn, toch nog naar werk te begeleiden.

‘Ook onze opleidingstrajecten via dienstenchequebedrijven zijn, voornamelijk bij vrouwen, succesvol’, zegt Antwerps schepen Marc Van Peel (CD&V). ‘Toch kun je niet zeggen dat het probleem de oplossing nadert, ook al ontplooien we talloze en heel laagdrempelige initiatieven.’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180731_03642171

Waar is de tijd dat "ze" met arbeidscompetentiebegeleiders (ACB’ers) de straat op trokken om kansarme "jongeren" van autochtone origine toch nog naar werk te begeleiden.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 12:00   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Intussen....

Citaat:
De helft van alle Gentse kinderen is van buitenlandse origine. Dat blijkt uit een rapport van de Vlaamse overheid. Van alle Gentse kleuters spreekt maar liefst 35% thuis geen Nederlands. In het middelbaar beroepsonderwijs is dat zelfs bijna de helft. Daarnaast blijkt dat de werkloosheid bij allochtonen beduidend hoger ligt dan bij autochtonen.

Door het lage geboortecijfer van autochtone vrouwen in Vlaanderen enerzijds, en immigratie en het hoge geboortecijfer van islamitische allochtonen anderzijds, is in ons land een duidelijke demografische verschuiving aan de gang. In Antwerpen bijvoorbeeld is die verschuiving al duidelijk merkbaar. Bij de leeftijdscategorie 0 tot en met 9 jaar is nu maar liefst 74,10% van de Antwerpse bevolking van vreemde origine. Tussen de 10 en 19 jaar gaat het om bijna 70%.

Demografie en integratie

Maar ook in andere Vlaamse grootsteden zoals Gent is die demografische trend frappant. Als we naar het aantal kinderen van vreemde origine kijken is de demografische verschuiving ook in Gent glashelder. Van de Gentse kinderen tot en met 5 jaar heeft 53% buitenlandse roots. Bij 6- tot 11-jarigen is dat 51% en bij tieners tot 18 jaar heeft 48% een vreemde herkomst. Van alle Gentenaars over alle leeftijdscategorieën is bijna 1 op 3 vreemdeling of allochtoon.


Er is in Gent ook een groot probleem met de integratie van kinderen van vreemde origine, zo blijkt uit het rapport van de Vlaamse overheid. Net geen 35% van alle Gentse kleuters spreekt thuis namelijk geen Nederlands. Maar ook meer en meer kinderen in Gentse lagere scholen (32,1%) en middelbare scholen (15,9% in ASO, 28,4% in TSO en 48% in BSO) spreekt thuis een andere taal dan het Nederlands.

OCMW-voorzitter Rudy Coddens (sp.a), die 9 jaar land ook schepen van Onderwijs was, ziet de afname van het gebruik van de Nederlandse taal echter niet als een groot probleem. “Wij hanteren een beleid met respect voor de thuistaal”, aldus Coddens. “Je eigen taal niet mogen spreken of er kritiek op krijgen geeft niet het juiste signaal. We mogen mensen niet beschouwen als tweederangsburgers op basis van hun taal.”
Werkloosheid

Niet alleen bij kinderen van vreemde origine is er een gebrek aan integratie, ook bij volwassen allochtone Gentenaars is de integratie in de samenleving en het maatschappelijk weefsel lamentabel. Dat is onbetwistbaar als we kijken naar de arbeidsmarkt en de werkloosheid. Bijna de helft van de beroepsbevolking buitenlandse Gentenaars is namelijk werkloos. Bij autochtone Gentenaars is dat 25%.

“Dit is een grote uitdaging”, stelt Rudy Coddens. “We moeten meer mensen met een buitenlandse achtergrond laten doorstromen naar het hoger onderwijs. De scholingsgraad moet hoger. Die is bij deze mensen globaal genomen lager, waardoor ze moeilijker een job vinden.”
BRON
Nieuwsblad
https://sceptr.net/2018/08/helft-gen...ig-nederlands/

De rooien gaan dat probleem effen oplossen......door middel van respect voor hun huistaal. Op die manier gaan ze die kinderen, UITERAARD, beter laten doorstromen naar het hoger onderwijs...met méér kans op een baan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 12:08   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Bij de leeftijdscategorie 0 tot en met 9 jaar is nu maar liefst 74,10% van de Antwerpse bevolking van vreemde origine. Tussen de 10 en 19 jaar gaat het om bijna 70%.
Goed nieuws voor de Antwerpse rooien en de groenen dus want binnen de kortste keren MOET die 70% gaan stemmen. De rooien zijn, op de laatste legislatuur na, bijna een eeuw aan de macht geweest in Antwerpen. Maar NU gaan ze dat varkentje even wassen. Vraag me alleen niet hoe, want om de onvermijdelijke problemen die op ons afkomen nog te KUNNEN oplossen/voorkomen is het veel en véél telaat. En niet alleen in Antwerpen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 21:31   #33
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat mag wal eens grondig onderzocht worden. Zeker als men ziet dat in de ons omliggende landen het verschil in werkloosheid tussen autochtonen en allochtonen veel kleiner is.

Logisch. Er lopen er minder rond. Dus het verschil is kleiner.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2018, 22:30   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat mag wal eens grondig onderzocht worden. Zeker als men ziet dat in de ons omliggende landen het verschil in werkloosheid tussen autochtonen en allochtonen veel kleiner is.
Ook wat de onderwijsprestaties betreft is er een veel groter verschil dan in het buitenland, tussen de autochtonen en de allochtonen.
Als er in het verleden al een immigratiebeleid was dan was het de immigranten leefloners een paar maanden werk bezorgen, voldoende om in regel te zijn met de werkloosheid, waarna ze eeuwigdurend van de werkloosheid konden genieten (werd trouwens voor de autochtonen ook toegepast). Men heeft de immigranten gewoonweg aan hun lot overgelaten en de illegalen werden om de zoveel jaar geregulariseerd. En als er echt moest gewerkt worden, dan werden Oostblokkers binnengehaald.
Trouwens ook bij de autochtonen loopt er wel wat mis. De knelpuntenberoepen, een lange lijst met voor elk wat wils, geraakt gewoon niet ingevuld.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 11:52   #35
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Er wordt al 30 jaar het probleem van de knelpuntberoepen vastgesteld.
En dan ook die 30 jaar gepalaverd wat men er gaat aan doen.

Het wordt alleen maar erger.

Maar in dit onland kan men levenslang geld krijgen door niets te doen.
Daar knelt het schoentje.

En het probleem zal nog sterk toenemen.
Goe weten.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 14:11   #36
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
"Werklozenleger vreemdelingen groeit..."



bron: https://www.vdab.be/sites/web/files/...%202018_07.pdf

Een daling van 6,6% op een jaar tijd.

Ik vraag me toch af waar sommigen hebben leren lezen
Ze tellen de groep die in den bak zit en de niet meer mee...………?????
Ik zou dat cijfer een graag per afkomst opgedeeld zien.... In de omtrek wonen er een paar duizend met lange baarden en in jurken gekleed die ik nog nooit ergens zien werken heb.

Laatst gewijzigd door TREBRON : 5 augustus 2018 om 14:15.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 14:23   #37
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Intussen....



https://sceptr.net/2018/08/helft-gen...ig-nederlands/

De rooien gaan dat probleem effen oplossen......door middel van respect voor hun huistaal. Op die manier gaan ze die kinderen, UITERAARD, beter laten doorstromen naar het hoger onderwijs...met méér kans op een baan.
Daar is maar één oplossing voor en dat is de cursussen in de taal van de student geven. Dus ik zou beginnen met de onderwijskrachten, vanaf kleuterklas tot in de Universiteit alleen nog een diploma te geven als ze Arabisch, Farsi, Turks en één van de meest verspreide Afrikaanse talen machtig zijn. Als de evolutie zo verdergaat spreekt binnen een 30-al jaren toch alleen een kleine minderheid nog Nederlands.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 14:26   #38
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Er wordt al 30 jaar het probleem van de knelpuntberoepen vastgesteld.
En dan ook die 30 jaar gepalaverd wat men er gaat aan doen.

Het wordt alleen maar erger.

Maar in dit onland kan men levenslang geld krijgen door niets te doen.
Daar knelt het schoentje.

En het probleem zal nog sterk toenemen.
Goe weten.
Ik meen eens gelezen te hebben dat er in ons land maar een 10 tal wetten zijn betreffende werken en een 120-tal om NIET te werken.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 14:32   #39
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk dat hun aantal daarin bepalend is. Als hier morgen een paar honderdduizend Chinezen komen wonen denk ik dat we ons nog serieus zouden verschieten.
Ik herinner me nog begin jaren 70. Hoe bedeesd schuchter en onderdanig de meeste noord-afrikanen toen nog waren.
Ik herinner me ook nog die jaren en die Noord-Afrikaanse immigranten waren toen inderdaad vriendelijk en zeker niet agressief. Ik herinner me ook dat die door de autochtonen vriendelijk werden ontvangen. Er is op relatief korte tijd heel wat veranderd langs beide zijden. Wat ik me niet herinner is dat zij toen zo'n sterke nadruk legden op religie. Het kan gedeeltelijk te maken hebben met groeiende aantallen, maar hun religieuze beleving is duidelijk ook fundamentalistischer geworden.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2018, 14:39   #40
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De topicstarter beweert dat het werklozenleger van allochtone origine groeit. Dat is fout. Het aantal werkloze allochtonen daalt. Maar omdat het totaal aantal werklozen procentueel nog meer gedaald is, is procentueel gezien het aantal werkloze allochtonen gestegen.

Maar sommigen willen liever de realiteit, de naakte cijfers, achterwege laten om hun haat te kunnen verspreiden aan de kritiekloze goedgelovigen.

En om dat procentueel grotere aantal werkloze allochtonen te verklaren stonden er in HBVL deze week een paar mooie voorbeelden.

Een geneesheer die na jaren nog altijd geen erkenning van zijn diploma krijgt. Een Braziliaans juriste die hier enkel als verkoopster in de primark werk vindt.
Dat moet het wel zijn. Er staat ongetwijfeld een gans leger allochtone geneesheren, ingenieurs, verplegers en juristen met een werkloosheidsuitkering te wachten op een erkenning van hun diploma
Overigens zal die Braziliaanse juriste die als verkoopster werkt in de Primark niet in de werkloosheidscijfers voorkomen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be