Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 8 mei 2021, 08:43   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.614
Standaard



Soms een goede hulp: DeepL Translator
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 mei 2021 om 08:45.
Universalia is offline  
Oud 8 mei 2021, 10:15   #22
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb onlangs een vriendin haar sollicitatiebrief nagekeken, op haar vraag natuurlijk.
Ze was heel blij en dankbaar dat ik er een dt-fout uitgehaald heb!
Natuurlijk! Het zou maar slordig overkomen om een sollicitatiebrief vol taalfouten op te sturen.
Als ik werkgever was, zou ik geen bedienden aannemen die fouten schrijven, ze zouden trouwens allemaal een test moeten doen!
Van arbeiders verlang ik dat niet. Die moeten hun vak kennen!
Maar een bediende moet begrijpen dat zijn taal een belangrijk onderdeel van zijn vak is. Als die bediende contacten heeft met het buitenland verlangen we toch ook dat zijn Engels, Frans, ... correct is. Waarom dan zijn Nederlands niet?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline  
Oud 8 mei 2021, 10:20   #23
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Natuurlijk! Het zou maar slordig overkomen om een sollicitatiebrief vol taalfouten op te sturen.
Als ik werkgever was, zou ik geen bedienden aannemen die fouten schrijven, ze zouden trouwens allemaal een test moeten doen!
Van arbeiders verlang ik dat niet. Die moeten hun vak kennen!
Maar een bediende moet begrijpen dat zijn taal een belangrijk onderdeel van zijn vak is. Als die bediende contacten heeft met het buitenland verlangen we toch ook dat zijn Engels, Frans, ... correct is. Waarom dan zijn Nederlands niet?
In het geval van de vriendin: ze solliciteerde op een vacature om als kleuterjuf aan de slag te gaan.
Ze was echt heel blij dat ik die dt-fout verbeterd heb.
Hier op dit forum word je afgeblaft door sommigen wanneer je een fout verbetert. En nog erger; kijk maar naar de titel van dit topic......
NieuwNoors is offline  
Oud 8 mei 2021, 10:48   #24
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Ik persoonlijk hecht meer belang aan het begrijpend kunnen lezen dan aan het maken van dt fouten bv.
Dat jullie alle twee de goedheid hebben jullie kennissen te helpen met hun sollicitatiebrieven door hun dt fouten te verbeteren siert jullie.
Maar deze draad en het bijhorende krantenartikel gaat daar helemaal niet over, deze draad gaat over de meestal slechte karaktereigenschappen van mensen die het niet kunnen laten vooral online ongevraagd andermans schrijffouten te verbeteren en daar dan nog eens hooghartig over doen. Het krantenartikel gaat eigenlijk over het feit dat veel van de mensen die dat doen (ongevraagd spelfouten corrigeren en dan hoogmoedig de schrijvers van die fouten daar dan ook nog eens op wijzen) niet de meest aangename mensen zijn in het dagelijks leven integendeel zelfs.

Ziehier den Hoomer heeft jullie weer maar eens bijgepraat.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 8 mei 2021 om 10:49.
Hoomer is offline  
Oud 8 mei 2021, 11:06   #25
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik persoonlijk hecht meer belang aan het begrijpend kunnen lezen dan aan het maken van dt fouten bv.
Dat jullie alle twee de goedheid hebben jullie kennissen te helpen met hun sollicitatiebrieven door hun dt fouten te verbeteren siert jullie.
Maar deze draad en het bijhorende krantenartikel gaat daar helemaal niet over, deze draad gaat over de meestal slechte karaktereigenschappen van mensen die het niet kunnen laten vooral online ongevraagd andermans schrijffouten te verbeteren en daar dan nog eens hooghartig over doen. Het krantenartikel gaat eigenlijk over het feit dat veel van de mensen die dat doen (ongevraagd spelfouten corrigeren en dan hoogmoedig de schrijvers van die fouten daar dan ook nog eens op wijzen) niet de meest aangename mensen zijn in het dagelijks leven integendeel zelfs.

Ziehier den Hoomer heeft jullie weer maar eens bijgepraat.
? Ik ben echt maar 1 persoon hoor. Wie is trouwens "jullie"?
NieuwNoors is offline  
Oud 8 mei 2021, 11:09   #26
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik persoonlijk hecht meer belang aan het begrijpend kunnen lezen dan aan het maken van dt fouten bv.
Dat jullie alle twee de goedheid hebben jullie kennissen te helpen met hun sollicitatiebrieven door hun dt fouten te verbeteren siert jullie.
Maar deze draad en het bijhorende krantenartikel gaat daar helemaal niet over, deze draad gaat over de meestal slechte karaktereigenschappen van mensen die het niet kunnen laten vooral online ongevraagd andermans schrijffouten te verbeteren en daar dan nog eens hooghartig over doen. Het krantenartikel gaat eigenlijk over het feit dat veel van de mensen die dat doen (ongevraagd spelfouten corrigeren en dan hoogmoedig de schrijvers van die fouten daar dan ook nog eens op wijzen) niet de meest aangename mensen zijn in het dagelijks leven integendeel zelfs.

Ziehier den Hoomer heeft jullie weer maar eens bijgepraat.
Waarom heb je deze topictitel gekozen Hoomer? Je had het gewoon bij de dt-fouten kunnen laten. Wat hebben mensen met een sexuele frustratie hiermee te maken?
NieuwNoors is offline  
Oud 8 mei 2021, 11:18   #27
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Waarom heb je deze topictitel gekozen Hoomer? Je had het gewoon bij de dt-fouten kunnen laten. Wat hebben mensen met een sexuele frustratie hiermee te maken?
Tja men kan titels eenmaal geplaatst niet meer veranderen he. Dat was een copy/paste van de titel over een ander artikel aangaande, dat ik uiteindelijk niet wou plaatsen, en ja ik had reeds geklikt op "versturen" toen mijn frank viel dat ik de titel niet aangepast had. Dat eerste artikel ging erover dat vele spellingsnazi's in in het dagelijks leven gefrustreerd zijn en ja dus ook evengoed seksueel.

Graag gedaan.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline  
Oud 8 mei 2021, 11:19   #28
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
? Ik ben echt maar 1 persoon hoor. Wie is trouwens "jullie"?
Waarom denk je dat ik op u of alleen maar op u antwoord?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline  
Oud 8 mei 2021, 14:09   #29
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja men kan titels eenmaal geplaatst niet meer veranderen he. Dat was een copy/paste van de titel over een ander artikel aangaande, dat ik uiteindelijk niet wou plaatsen, en ja ik had reeds geklikt op "versturen" toen mijn frank viel dat ik de titel niet aangepast had. Dat eerste artikel ging erover dat vele spellingsnazi's in in het dagelijks leven gefrustreerd zijn en ja dus ook evengoed seksueel.

Graag gedaan.
Je weet toch dat een topic openen over medeforummers hier niet toegestaan is, Hoomer! En ja, ook op uw verdoken manier is dit hier niet toegestaan.
Het is en blijft een PA.
Iedere blinde kan zien dat het over mij gaat omdat ik gisteren die taalfout verbeterde.
Zo heimelijk, bah!
NieuwNoors is offline  
Oud 8 mei 2021, 14:29   #30
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Je weet toch dat een topic openen over medeforummers hier niet toegestaan is, Hoomer! En ja, ook op uw verdoken manier is dit hier niet toegestaan.
Het is en blijft een PA.
Iedere blinde kan zien dat het over mij gaat omdat ik gisteren die taalfout verbeterde.
Zo heimelijk, bah!
Over U? Waar haal jij zulke onzin toch vandaan? Moeten we eerst toelating aan u vragen om een draadje te openen? U schrijft uzelf teveel eer toe.

Dit draadje gaat over taalnazi's een fenomeen dat zich afspeelt overal op internet in alle talen en waar velen zich aan ergeren, en dan is er nog de vraag wat drijft deze mensen om hun medemens steeds op hun kleine foutjes te wijzen. Ik citeer wiktionary:
Woordafbreking
taal·na·zi
Woordherkomst en -opbouw
samenstelling van taal zn en nazi zn , leenvertaling van Engels grammar nazi
enkelvoud meervoud
naamwoord taalnazi taalnazi's
verkleinwoord
Zelfstandig naamwoord
taalnazi m

(scheldwoord) iemand die ergernis opwekt door het bekritiseren en corrigeren van kleine taalfouten van anderen
Als er ergens een komma of hoofdletter verkeerd staat is de taalnazi er als de kippen bij.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 8 mei 2021 om 14:32.
Hoomer is offline  
Oud 8 mei 2021, 15:00   #31
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
iemand die ergernis opwekt door het bekritiseren en corrigeren van kleine taalfouten van anderen
Met andere woorden, het zijn de foutenmakers die er niet tegen kunnen dat ze op hun eigen fouten gewezen worden. De taalnazi gaat bij dezen dus vrijuit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
[/url]
Welgeteld 12 seconden werk. Is niks aan.
Deepl is inderdaad een aanrader. Vertaalmachines maken nauwelijks of geen spelfouten.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.

Laatst gewijzigd door Johan217 : 8 mei 2021 om 15:03.
Johan217 is offline  
Oud 8 mei 2021, 15:12   #32
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ik persoonlijk hecht meer belang aan het begrijpend kunnen lezen dan aan het maken van dt fouten bv.
Dat jullie alle twee de goedheid hebben jullie kennissen te helpen met hun sollicitatiebrieven door hun dt fouten te verbeteren siert jullie.
Maar deze draad en het bijhorende krantenartikel gaat daar helemaal niet over, deze draad gaat over de meestal slechte karaktereigenschappen van mensen die het niet kunnen laten vooral online ongevraagd andermans schrijffouten te verbeteren en daar dan nog eens hooghartig over doen. Het krantenartikel gaat eigenlijk over het feit dat veel van de mensen die dat doen (ongevraagd spelfouten corrigeren en dan hoogmoedig de schrijvers van die fouten daar dan ook nog eens op wijzen) niet de meest aangename mensen zijn in het dagelijks leven integendeel zelfs.

Ziehier den Hoomer heeft jullie weer maar eens bijgepraat.
Noem mij dan maar een taalnazi, ik zal er niet van wakker liggen! Beter een taalnazi dan een ander soort nazi
Maar dat seksueel gefrustreerd is belachelijk natuurlijk, dat is er met de haren bijgesleept. En van hooghartigheid heeft er mij ook nog niemand beschuldigd.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline  
Oud 8 mei 2021, 15:13   #33
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Met andere woorden, het zijn de foutenmakers die er niet tegen kunnen dat ze op hun eigen fouten gewezen worden. De taalnazi gaat bij dezen dus vrijuit


Welgeteld 12 seconden werk. Is niks aan.
Deepl is inderdaad een aanrader. Vertaalmachines maken nauwelijks of geen spelfouten.
Spelfouten maken ze niet maar een fatsoenlijke zin schrijven waarin de zinsdelen op hun juiste plaats staan, kunnen ze niet!
__________________
Zo is 't.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 8 mei 2021 om 15:22.
Marie van de koster is offline  
Oud 8 mei 2021, 15:16   #34
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Noem mij dan maar een taalnazi, ik zal er niet van wakker liggen! Beter een taalnazi dan een ander soort nazi
Maar dat seksueel gefrustreerd is belachelijk natuurlijk, dat is er met de haren bijgesleept. En van hooghartigheid heeft er mij ook nog niemand beschuldigd.
Taal is een plezant ding.
Net valt me in deze zin het woord bijgesleept op. Verwissel twee letters in dat woord en er komt automatisch een d aan het einde.
bijgesleept
bijgespeeld
't kofschip zal het u uitleggen
Woordjes zijn dikwijls speeltuigjes als men begint letters te verplaatsen.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline  
Oud 8 mei 2021, 15:16   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Spelfouten maken ze niet maar een fatsoenlijke zin schrijven waarin de zinsdelen op hun juiste plaats staan, kunnen ze niet!
Op een forum kan ik daar nog begrip voor opbrengen omdat het in een verhitte discussie soms nogal snel moet gaan, zoals in een chatbox.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 8 mei 2021, 15:22   #36
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Met andere woorden, het zijn de foutenmakers die er niet tegen kunnen dat ze op hun eigen fouten gewezen worden. De taalnazi gaat bij dezen dus vrijuit


Welgeteld 12 seconden werk. Is niks aan.
Deepl is inderdaad een aanrader. Vertaalmachines maken nauwelijks of geen spelfouten.
De nagel op de kop
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline  
Oud 8 mei 2021, 15:25   #37
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Op een forum kan ik daar nog begrip voor opbrengen omdat het in een verhitte discussie soms nogal snel moet gaan, zoals in een chatbox.
Waarop moet het ook allemaal zo rap?
Als ik op mijn smartphone tokkel, maak ik ook dikwijls fouten. Het programma is zo vlug om woorden voor te stellen of aan te vullen dat mijn verstand (of mijn ogen) het nauwelijks volgt. Ik probeer telkens de tijd te maken om toch even te herlezen wat ik ingetikt heb.
Maar inderdaad, het moet soms snel gaan ...
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline  
Oud 8 mei 2021, 15:45   #38
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Taalnazi's kwetsen mensen die na een ongeval bv. terug hebben moeten leren lezen en schrijven, taalnazi's kwetsen mensen met dyslectie die toch willen deelnemen, taalnazi's kwetsen mensen die de dt regels niet zo goed begrijpen kortom taalnazi's volgens de meesten geen aangename mensen.

Als ik ergens kom waar er armoede is of waar er chaos heest ik ga die mensen ook geen preek afsteken hoe ze het wel moeten doen in hun leven. Ik wijs de mensen nooit op hun zwakheden.

Taalnazi's genieten meestal er van anderen te verbeteren en op hun onbekwaamheid te wijzen, zoals hier weer maar eens aangetoond is.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 8 mei 2021 om 16:07.
Hoomer is offline  
Oud 8 mei 2021, 16:17   #39
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.863
Standaard

Alweer een draad waar ik van beide zijden klachten over onderduimse en meer openlijke persoonlijke aanvallen en getreiter binnenkrijg.
Slot er op.

De moderatie

Laatst gewijzigd door Pontifex : 8 mei 2021 om 16:17.
Pontifex is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be