Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 januari 2015, 22:54   #241
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Versta me niet verkeerd, ik ben niet pro Saddam.
Maar Bush en Sarkozy hebben ook veel doden op hun geweten.
Zullen we ze berechten op de manier zoals zij dat gedaan hebben tegen hun buitenlandse politieke tegenstanders?
Waar trekken we de lijn en maken we een verschil?
"Four legs good, two legs bad!"

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 14 januari 2015, 07:39   #242
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O ja, ik pas even uw redenering toe op iets anders. Dat die twee moordenaars op de redactie van CH schoten, is eigenlijk te wijten aan CH zelf. Bijgevolg CH is eigenlijk de schuldige.

Ja zo is het voor het half dozijn naïef linksen van dit forum. Dit insinueren ze nu al draden lang.

Net zoals de schandelijke optocht verleden zondag in Brussel "tegen Haat" de onze wel te verstaan.
Gipsy is offline  
Oud 14 januari 2015, 07:46   #243
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waar haalt U zulke ideeën?
Dat je door moslims gehaat wordt en dergelijke?et
Die moslims me thun machinegeweren bij CH leken mij toch wel redelijk haatdragend te zijn, nee ?

Citaat:
Of komt uw moslim gebuur aan uw deur kloppen om te zeggen dat hij U haat omdat ge geen moslim zijt?
Hij komt dat niet ZEGGEN. Dat zou geen probleem zijn. Hij komt met een machinepistool.
patrickve is offline  
Oud 14 januari 2015, 08:03   #244
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"Four legs good, two legs bad!"

Animal Farm.
Wordt dat nog gelezen in de school djimi ?
Of wordt er helemaal niet meer gelezen ?
Pericles is offline  
Oud 14 januari 2015, 20:06   #245
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die moslims me thun machinegeweren bij CH leken mij toch wel redelijk haatdragend te zijn, nee ?



Hij komt dat niet ZEGGEN. Dat zou geen probleem zijn. Hij komt met een machinepistool.
En gij leeft nog?
Peche is offline  
Oud 14 januari 2015, 20:22   #246
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, dat zegt u, maar dat is een loutere veronderstelling. Niets laat vermoeden dat Saddam (en zijn eventuele opvolgers) altijd even sterk zou hebben gestaan. Er zijn wel meer dictators ten val gekomen in de Arabische wereld.
Als als als..
Feit is dat Irak zonder bestuur zat toen Bush zijn wargame begon.
Amerika trekt haar troepen terug en Isis ontstaat.
Media vertoont ons halve waarheden.
Wat is nu volgens u de oorzaak voor het groeiende radicalisme? Als u Islam zegt, waarom dan nu pas?
Peche is offline  
Oud 14 januari 2015, 20:26   #247
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.553
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Animal Farm.
Wordt dat nog gelezen in de school djimi ?
Of wordt er helemaal niet meer gelezen ?
Ik zal eens aan mijn collega's Engels vragen of "Animal Farm" nog wordt gelezen.

En ja, er wordt wel degelijk nog gelezen.

Of er ook begrepen wordt, is nog een andere vraag, hé.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 14 januari 2015, 21:02   #248
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Als als als..
Feit is dat Irak zonder bestuur zat toen Bush zijn wargame begon.
Amerika trekt haar troepen terug en Isis ontstaat.
Media vertoont ons halve waarheden.
Wat is nu volgens u de oorzaak voor het groeiende radicalisme? Als u Islam zegt, waarom dan nu pas?
Het radicalisme van de islam is met niemand minder dan Mohammed zelf begonnen. Geen grotere illusie dan te denken dat de gewelddadigheid en de wreedheid een recent gegeven is in de islam.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 januari 2015, 21:11   #249
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het radicalisme van de islam is met niemand minder dan Mohammed zelf begonnen. Geen grotere illusie dan te denken dat de gewelddadigheid en de wreedheid een recent gegeven is in de islam.
Maar de groei van het radicaliseren de afgelopen jaren moet toch van meer komen dan de islam ? Denkt U echt dat de oorlogen daar niets mee te maken hebben?
Peche is offline  
Oud 14 januari 2015, 21:20   #250
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar de groei van het radicaliseren de afgelopen jaren moet toch van meer komen dan de islam ? Denkt U echt dat de oorlogen daar niets mee te maken hebben?
Moet? Waarom gaat u uit van die absolute noodzaak?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 januari 2015, 21:49   #251
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar de groei van het radicaliseren de afgelopen jaren moet toch van meer komen dan de islam ? Denkt U echt dat de oorlogen daar niets mee te maken hebben?
Er is inderdaad een sterke radicaliseringsgolf gekomen de laatste jaren die de situatie in de Moslimwereld nog erger heeft gemaakt dan hij al was (sommigen schijnen te geloven dat voor 9/11 alles peis en vree was in de Moslimwereld) maar vooral die ook toeslaat bij moslims buiten de moslimwereld (en dat is natuurlijk meer zcihtbaar). Die radicaliseringsgolf is zeer goed gestuurd vanuit Saoudi-Arabie met als trouwe handlangers Jemen e.d.

Toch moet dit juist gekaderd worden. het is erger geworden, de toestand voor de jaren '90 is in de Islamwereld altijd schrijnend geweest al sinds het ontstaan van de Mohammedaanse godsdienst. Laten we niet vergeten dat bij de grootste groepen actieve collaborateurs en jodenvervolgers tijdens WOII terug te vinden waren in de Moslimbastions gesteund door de hoogste Moslim-gezagsorganen.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!

Laatst gewijzigd door doremi : 14 januari 2015 om 21:49.
doremi is offline  
Oud 14 januari 2015, 22:39   #252
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Vele moslimjongeren (en ook niet-moslimjongeren) staat aan de rand van de maatschappij en slagen er niet in een interessant bestaan op te bouwen waarin ze zich ten volle kunnen ontplooiien.

Ik probeer me soms te verplaatsen in hun wereld. En de korte periode dat ik werkloos was helpt me daarbij. Radeloosheid, leegheid, een gevoel minderwaardig en nutteloos te zijn... het speelt allemaal mee.

Wie dat enkele weken of maanden heeft moeten doorstaan (velen hier op dit forum) weten dat het geen pretje is. Beeld je nu in dat je dat tien volle jaren lang meemaakt.

Je sukkelt van school. Je belandt in lege buurten zonder sociale voorzieningen, zonder echt plezier. Je hebt geen productieve arbeid. Je geld krijg je van elders. Het enige wat beweegt is wat groepsvorming rond "moeilijke" activiteiten als softdrugs roken, op café en op straat rondhangen, eventueel wat prostitutie en kleine criminaliteit.

Begrijpt u deze problematiek? En kan u zich inbeelden dat iemand die deze leegte en hopeloosheid 10 volledige jaren (3650 dagen) lang doorstaat, radicaler begint te denken?

Weet dat "begrijpen" helemaal geen goedkeuring inhoudt, en zelfs geen empathie, enkel een zich kunnen verplaatsen en inbeelden van sociale omstandigheden die hopelijk niet de uwe zijn.

Ik denk dat begrip een eerste voorwaarde moet zijn om tot een goed beleid te komen. Misschien moeten enkele politici of beleidsmakers eens enkele dagen aan participerende observatie doen. Dat zou heel erg helpen in het "ontradicaliseringsbeleid" dat ze nu gaan moeten uitstippelen.

neen ik begrijp die niet. Het moet een ziekte in hun hoofd zijn of zoiets ,waarschijnlijk weer door linkse invloeden
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!



Laatst gewijzigd door Eduard Khil : 14 januari 2015 om 22:39.
Eduard Khil is offline  
Oud 14 januari 2015, 22:55   #253
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Vele moslimjongeren (en ook niet-moslimjongeren) staat aan de rand van de maatschappij en slagen er niet in een interessant bestaan op te bouwen waarin ze zich ten volle kunnen ontplooiien.

Ik probeer me soms te verplaatsen in hun wereld. En de korte periode dat ik werkloos was helpt me daarbij. Radeloosheid, leegheid, een gevoel minderwaardig en nutteloos te zijn... het speelt allemaal mee.

Wie dat enkele weken of maanden heeft moeten doorstaan (velen hier op dit forum) weten dat het geen pretje is. Beeld je nu in dat je dat tien volle jaren lang meemaakt.

Je sukkelt van school. Je belandt in lege buurten zonder sociale voorzieningen, zonder echt plezier. Je hebt geen productieve arbeid. Je geld krijg je van elders. Het enige wat beweegt is wat groepsvorming rond "moeilijke" activiteiten als softdrugs roken, op café en op straat rondhangen, eventueel wat prostitutie en kleine criminaliteit.

Begrijpt u deze problematiek? En kan u zich inbeelden dat iemand die deze leegte en hopeloosheid 10 volledige jaren (3650 dagen) lang doorstaat, radicaler begint te denken?

Weet dat "begrijpen" helemaal geen goedkeuring inhoudt, en zelfs geen empathie, enkel een zich kunnen verplaatsen en inbeelden van sociale omstandigheden die hopelijk niet de uwe zijn.

Ik denk dat begrip een eerste voorwaarde moet zijn om tot een goed beleid te komen. Misschien moeten enkele politici of beleidsmakers eens enkele dagen aan participerende observatie doen. Dat zou heel erg helpen in het "ontradicaliseringsbeleid" dat ze nu gaan moeten uitstippelen.

Hoe pas je jouw theorietje toe op een geval als Arbib ? De man was zelfs verkozen tot provincieraadslid.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 14 januari 2015, 23:12   #254
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Er zou iemand een terugkeerbeleid moeten neerpennen waarin allochtonen die zich vervelen worden opgeleid tot basic ondernemertjes. Ze krijgen na de opleiding een mentor en wat kapitaal, en kunnen dan hun land uit het slop gaan helpen.

Waarschijnlijk minder duur dan jaren sociale voorzieningen financieren voor dat tuig.

Schitterend idee, ik weet het. Bedankt voor de complimenten ook.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 14 januari 2015 om 23:31.
C2C is offline  
Oud 14 januari 2015, 23:38   #255
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Jejoen leek me niet bepaald iemand die moest vechten vooj zijn dagelijks bjood.

En er zijn naast de moslims nog een heleboel andere minderheidsgroepen die recht tot klagen hebben over discriminatietoestanden. Het loopt in mijn buurt vol met negers, homo's, joden, oost-europeanen, indiërs ouw menskes en nog vanalles dat doorheen de geschiedenis wel al eens mikpunt van beledigingen en discriminatie werd. En dan heb ik het nog niet over de Domme Blondjes en de Ollanders die om de vijf minuten wel ergens uitgelachen worden in de een of andere mop die meteen verboden zou worden moesten 'blondje' en 'ollander' door 'neger' en 'marokkaan' vervangen worden.

Van geen van die arme sloebers heb ik ooit extremistische praat gehoord, noch hebben die ooit in naam van hun geloof/ras/geaardheid een redactie van een krant uitgemoord die een 'beledigende cartoon' publiceerde. Het zijn ook geen jeanetten of nikkers die koppen afhakken en ambassades afbranden telkens ze beledigd worden.

En dat "de moslims" collectief onderdrukt worden in deze Mohammed-hatende wereld blijkt toch ook niet uit het feit dat ik dagelijks moslims zie binnen en buiten lopen in de moskee hier, die daar na al die jaren nog steeds onaangeroerd staat. Noch zie ik dat de Islam wordt onderdrukt in paradijselijke Allah-aanbiddende landen als Iran, Saoudi-Arabië, Talibanistan en Isisië.

De logische vraag die men dan zou kunnen stellen is, zou er misschien toch ook een ander probleem zijn, dan louter het eeuwige ze worden gediscrimineerd?
Bolleke Wol is offline  
Oud 14 januari 2015, 23:48   #256
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
De logische vraag die men dan zou kunnen stellen is, zou er misschien toch ook een ander probleem zijn, dan louter het eeuwige ze worden gediscrimineerd?
Pas op, ze worden niet noodzakelijk sterk gediscrimineerd.

Ik zie het veel genuanceerder. Ik zie het als een proces: ze worden wellicht wat mild gediscrimineerd, gebruiken dat om mentaal lui te worden en zich aan te sluiten bij een groep die wat "aantrekkelijker" activiteiten heeft (rondhangen, drugs handelen, wat prostitueren, etc...), geraken daardoor écht in een uitzichtloze situatie, om te eindigen met het vatbaarder worden voor radicale boodschappen die beloven hen uit die miserie weg te rukken.

Het gaat hier dus absoluut niet over het verwijt alsof ze zich in een slachtofferrol begeven en dat erg zouden vinden. Néé, da's veel te bewust. Ik denk aan een veel onbewuster psychisch mechanisme, dat gevoed wordt door sociale en economische randfactoren.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 14 januari 2015 om 23:49.
C2C is offline  
Oud 15 januari 2015, 01:08   #257
Mirushetnieuws
Burger
 
Mirushetnieuws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2015
Berichten: 169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik werk en leef samen met moslims.
Ik zie geen fundamentele. Ja er liepen er een paar efkes rond, die werden door een grote meerderheid in de islamitische cultuur niet serieus genomen.
Dat is wat ik zie.
Hoe krijgen ze dan likes op Facebook voor het promoten van haat en geweld? (zie: http://www.mirus.be/reacties-jonge-m...charlie-hebdo/)
Mirushetnieuws is offline  
Oud 15 januari 2015, 06:09   #258
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Pas op, ze worden niet noodzakelijk sterk gediscrimineerd.

Ik zie het veel genuanceerder. Ik zie het als een proces: ze worden wellicht wat mild gediscrimineerd, gebruiken dat om mentaal lui te worden en zich aan te sluiten bij een groep die wat "aantrekkelijker" activiteiten heeft (rondhangen, drugs handelen, wat prostitueren, etc...), geraken daardoor écht in een uitzichtloze situatie, om te eindigen met het vatbaarder worden voor radicale boodschappen die beloven hen uit die miserie weg te rukken.
De "normale" criminologische weg.
Ipv "mild gediscrimineerd" kan je daar elke vorm van frustratie schrijven, hoor. "Ze hebben geen Porche" ; "papa was brutaal" ; "de leerkrachten waren niet vriendelijk"; ....

Maw, mensen die, toen ze kinderen waren, een bijzonder lage frustratiedrempel hadden. En die, ipv op het juiste moment een paar lappen rond huh oren te krijgen, en te beseffen dat "de slechte weg" enkel maar miserie zal geven, daar juist enige compensatie in gevonden hebben zoals een vorm van waardering.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 januari 2015 om 06:11.
patrickve is offline  
Oud 15 januari 2015, 06:13   #259
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik werk en leef samen met moslims.
Ik zie geen fundamentele. Ja er liepen er een paar efkes rond, die werden door een grote meerderheid in de islamitische cultuur niet serieus genomen.
... tot je ze vraagt van een minuut stilte te houden voor Charlie, he

Dan vallen de maskers.
patrickve is offline  
Oud 15 januari 2015, 06:33   #260
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ik en Vlaamse maten hebben dat ook niet gedaan.
Wij betreuren de daad, maar liggen er niet wakker van.

Maar nogmaals zijn die radicalen watjes onschuldige te treffen. Dat ze achter de elite gaan en hun poppen aan touwtjes.
Als Sarkozy of Bush zijn kop eraf zou rollen hebben we nieuws en groeit mijn sympathie. Nu heeft mijn sympathie voor vrijheidstrijders een flinke deuk gehad...
Peche is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be