Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2013, 18:33   #1
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard Reïncarnatie bewezen?

Bs'd

Bizar: kleuter vertelt honderduit over zijn vorige leven

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...ige_leven.html

Kinderen hebben een rijke fantasie, maar de verhalen van de vijfjarige Ryan zijn zo bizar en kloppend, dat het jochie nog best wel eens de waarheid zou kunnen vertellen. De kleuter beweert dat hij in een vorig leven Hollywoodagent was en vertelt in geuren en kleuren over het leven achter de schermen in de jaren dertig, z’n ontmoetingen met Marilyn Monroe en Rita Hayworth, die een van z’n beste vriendinnen was. Moeder Cyndi wist het zeker: reïncarnatie is onzin. Toch hebben de opmerkelijke verhalen van haar zoontje haar mening veranderd. Het leek de Amerikaanse een goed idee om wat boeken over Hollywood mee te nemen voor Ryan, om te kijken hoe hij daarop reageerde. Toen een foto uit 1932 voorbij kwam, een beeld van de filmset Night After Night, wees hij een man aan: Mama, dit ben ik. Ik heb mezelf gevonden. Het wordt nog vreemder: Ryan beschreef vervolgens een scène uit de film, waarin een kast vol wapens te zien is. Als Cyndi ‘s avonds de oude film opzoekt, komt de door Ryan genoemde scène daadwerkelijk in de film voor. Cyndi moest haar verhaal kwijt en schoof op de bank bij psychiater Jim B. Tucker. Hij en zijn team probeerden de op de foto aangewezen man te identificeren en kwamen tot de ontdekking dat het gaat om een zekere Marty Martin. Marty Martin blijkt inderdaad een Hollywoodagent uit Los Angeles. In 1963 – bijna vijftig jaar voor de geboorte van Ryan – overleed hij aan kanker. Ryan had ook verhalen over ‘zijn’ familie: z’n twee zussen en z’n moeder, een vrouw met bruine krullen. Wat blijkt: Marty had twee zussen en de omschrijving van zijn moeder klopt als een bus, aldus Tucker. De kleuter weet zelfs te vertellen over Marty’s dood. Hij zei namelijk dat hij in een kamer met nummers op de deur is gestorven. Ook dat detail lijkt te kloppen: Marty stierf in een ziekenhuiskamer. Psychiater Tucker schreef naar aanleiding van het opmerkelijke verhaal van Ryan een boek: Return to Life. Hierin staan meer verhalen van kinderen die er zeker van zijn dat ze gereïncarneerd zijn.

Laatst gewijzigd door Eliyahu : 23 december 2013 om 18:33.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 18:37   #2
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Bizar: kleuter vertelt honderduit over zijn vorige leven

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...ige_leven.html

Kinderen hebben een rijke fantasie, maar de verhalen van de vijfjarige Ryan zijn zo bizar en kloppend, dat het jochie nog best wel eens de waarheid zou kunnen vertellen. De kleuter beweert dat hij in een vorig leven Hollywoodagent was en vertelt in geuren en kleuren over het leven achter de schermen in de jaren dertig, z’n ontmoetingen met Marilyn Monroe en Rita Hayworth, die een van z’n beste vriendinnen was. Moeder Cyndi wist het zeker: reïncarnatie is onzin. Toch hebben de opmerkelijke verhalen van haar zoontje haar mening veranderd. Het leek de Amerikaanse een goed idee om wat boeken over Hollywood mee te nemen voor Ryan, om te kijken hoe hij daarop reageerde. Toen een foto uit 1932 voorbij kwam, een beeld van de filmset Night After Night, wees hij een man aan: Mama, dit ben ik. Ik heb mezelf gevonden. Het wordt nog vreemder: Ryan beschreef vervolgens een scène uit de film, waarin een kast vol wapens te zien is. Als Cyndi ‘s avonds de oude film opzoekt, komt de door Ryan genoemde scène daadwerkelijk in de film voor. Cyndi moest haar verhaal kwijt en schoof op de bank bij psychiater Jim B. Tucker. Hij en zijn team probeerden de op de foto aangewezen man te identificeren en kwamen tot de ontdekking dat het gaat om een zekere Marty Martin. Marty Martin blijkt inderdaad een Hollywoodagent uit Los Angeles. In 1963 – bijna vijftig jaar voor de geboorte van Ryan – overleed hij aan kanker. Ryan had ook verhalen over ‘zijn’ familie: z’n twee zussen en z’n moeder, een vrouw met bruine krullen. Wat blijkt: Marty had twee zussen en de omschrijving van zijn moeder klopt als een bus, aldus Tucker. De kleuter weet zelfs te vertellen over Marty’s dood. Hij zei namelijk dat hij in een kamer met nummers op de deur is gestorven. Ook dat detail lijkt te kloppen: Marty stierf in een ziekenhuiskamer. Psychiater Tucker schreef naar aanleiding van het opmerkelijke verhaal van Ryan een boek: Return to Life. Hierin staan meer verhalen van kinderen die er zeker van zijn dat ze gereïncarneerd zijn.
Val't niet te controleren. Moeders die aandacht willen ==> NEXT
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 19:05   #3
Eliyahu
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Locatie: Judea
Berichten: 4.557
Standaard

Bs'd

Nachtmerries van kleine kinderen een bewijs van reïncarnatie?

http://www.droomnet.nl/boeken/nachtm...n-reincarnatie

James LeiningerVerschrikkelijk waren ze: de nachtmerries van de 2-jarige James Leininger. Bijna elke nacht klonken zijn hartverscheurende kreten. Zijn ouders stonden machteloos. Tot ze hoorden wát de kleine James uitriep: ‘Vliegtuig stort neer, in brand. Mannetje kan er niet uit’. Steeds weer, bij elke nachtmerrie opnieuw riep hij dat.
Deze nachtmerries waren het beginpunt van een intrigerende speurtocht door de ouders van James, een speurtocht die hen zou leiden naar de dood van een Amerikaanse piloot tijdens de 2e Wereldoorlog.

'Ze wachtten me op toen ik in de hemel aankwam'
James Leininger werd in april 1998 geboren in een liefhebbend gezin in Louisiana. Toen zijn ouders uiteindelijk na de zoveelste nachtmerrie vroegen w�*e er nu precies neerstortte, was het antwoord simpelweg: ‘ik’.
Niet alleen in zijn dromen, ook in zijn leven overdag zei James verrassende dingen en gaf hij blijk van een kennis van feiten waarvan een tweejarig jongetje (en later 3 en 4 jaar) geen enkele weet kan hebben. Hij wist vele concrete details over vliegtuigen uit WO II en hij vertelde over een eenheid piloten die hun vluchten uitvoerden vanaf vliegdekschip Natoma Bay. Zijn vader vond al googelend tot zijn verrassing dat er écht een Amerikaans schip met de naam Natoma Bay in WO II was geweest.
Drie poppetjes die James kreeg, noemde hij Leon, Billy en Walter. Op de vraag van zijn vader waarom nu juist deze namen zei James: ‘zij wachtten me op toen ik in de hemel kwam’.


Hoe kan hij dat weten, terwijl hij nog niet eens kan lezen?
Moeder Andrea dacht al snel aan reïncarnatie, maar voor vader Bruce stond reïncarnatie volkomen haaks op zijn christelijke levensovertuiging. Hij ondernam een grondige zoektocht van drie jaar lang om te bewijzen dat tenminste een paar van de feiten die James wist te noemen, niet klopten.
Bruce Leininger googelde, zat in stoffige archieven, bezocht veteranen-reünies en kwam in contact met de families van omgekomen piloten van de Natoma Bay. Het was uiteindelijk juist Bruce’s scepsis die er toe leidde dat nog nooit een geval van reïncarnatie zo grondig werd onderzocht!
Talloos waren de aanwijzingen: James’ professionele gedrag als hij bij een vliegtuig was, zijn grondige kennis van vliegtuigen uit WO II en de accuratesse waarmee hij sommige piloten van Natoma Bay beschreef.
In totaal kwam James met zo’n 50 verifieerbare feiten die zonder uitzondering bleken te kloppen. Een belangrijk deel daarvan kon hij onmogelijk weten.Zo zit een jochie van 3 jaar nu eenmaal niet te snuffelen in oude archieven.

Sceptici kunnen geval Leininger niet kraken
Bruce moest zich uiteindelijk gewonnen geven: James Leininger is de reïncarnatie van piloot James McCready Huston die op 3 maart 1945 voor de kust van het Japanse eiland Chichi-Jima werd neergeschoten. Zijn collega-piloten Leon Conner, Walter Devlin en Billy Peeler waren hem voorgegaan op 25 oktober 1944 en 17 november 1944.
Sceptici wereldwijd hebben sinds 2004 geprobeerd de zaak Leininger te kraken, maar tot nu toe zonder resultaat.

James ontmoet zijn oude maten weer na 50 jaar
Bruce en Andrea verwerkten hun ervaringen tot het boek ‘Ik was ooit piloot’. Het laatste deel van het boek is ontroerend als James zijn oude maten van Natoma Bay ontmoet, op dat moment al oude mannen. Als James in contact komt met de zuster van James Huston, de 84-jarige Anne krijgen ze een bijzondere band met elkaar.
Het boek is liefdevol opgedragen aan de herinnering van de 21 piloten van de Natoma Bay die omkwamen: ‘hun offer voor onze vrijheid stemt ons tot eeuwige dankbaarheid’.
Ook is het opgedragen aan ‘onze zoon James Leininger, dank dat je ons hebt uitgekozen en dat je ons op zo’n verbazingwekkende reis hebt meegenomen’.
James Leininger is inmiddels een heel gewone Amerikaanse jongen van 14 jaar . De herinneringen die als klein jongetje zo indringend waren, zijn vergeten.

Herhalende nachtmerries bij kinderen
Het boek biedt een nieuw perspectief op het verschijnsel dat veel kleine kinderen regelmatig nachtmerries hebben. Soms ook nachtmerries van dingen die ze aantoonbaar niet hebben meegemaakt. Waarom bijvoorbeeld droomt een 5-jarig meisje dat nog nooit een brand heeft meegemaakt, regelmatig dat ze in een brandend huis zit opgesloten?
Zou het kunnen dat sommige van dergelijke zich herhalende nachtmerries herinneringen zijn aan een abrupte dood uit een vorig leven? Een intrigerende hypothese die nader onderzoek verdient, óók om tot een effectievere aanpak van deze angstdromen te komen.
Lezen dus, dit intrigerende en ontroerende boek.

Bruce & Andrea Leininger i.s.m. Ken Gross ‘Ik was ooit piloot’. Uitgeverij Ten Have, Kampen, 2010.
Dit boek is de vertaling van ‘Soul Survivor. The reincarnation of a World War II fighter pilot’ Grand Central Publishing, New York, Boston, 2009.
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 19:06   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.574
Standaard

Pfffffffh......religieuze rommel
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 19:21   #5
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Pfffffffh......religieuze rommel
Inderdaad, draden zoals deze doen boeleke Jezus wenen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 19:28   #6
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Hoe kan hij dat weten, terwijl hij nog niet eens kan lezen?
Omdat mama dit verzonnen heeft?
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 19:42   #7
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Omdat mama dit verzonnen heeft?
3 x een té goedkoop antwoord.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 19:57   #8
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
3 x een té goedkoop antwoord.
u mag er gerust in geloven.
Ik ben eerder een voorstander van het scheermes.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 20:00   #9
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Val't niet te controleren. Moeders die aandacht willen ==> NEXT
Het zou een interessante casestudy kunnen zijn omdat die Marty Martin nog niet zo lang overleden is en er allicht nog verwanten of kinderen in leven zijn die zeer specifieke intieme informatie over die persoon hebben. Maar zo dikwijls met zo'n zaken als blijkt dat het onderzoek negatief uitvalt men het niet de moeite vindt om het te publiceren. Allicht zal men hier niets meer van horen en wordt het verhaaltjes voor believers of nonbelievers.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 20:04   #10
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
u mag er gerust in geloven.
Ik ben eerder een voorstander van het scheermes.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes
Heb ik geschreven dat ik er in geloof ? Zonder enig persoonlijk onderzoek, terwijl er generaties lang honderden zulke gevallen bekend zijn. Waar ben je bang van ? Dat dit toch enige grond van waarheid zou bevatten ? Blind verwerpen is al even erg als blind geloven. En baaidewee, ik heb je scheermes hier niet voor nodig.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 20:12   #11
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Heb ik geschreven dat ik er in geloof ? Zonder enig persoonlijk onderzoek, terwijl er generaties lang honderden zulke gevallen bekend zijn. Waar ben je bang van ?
Dat dit toch enige grond van waarheid zou bevatten ? Blind verwerpen is al even erg als blind geloven. En baaidewee, ik heb je scheermes hier niet voor nodig.
Ga je gang.
Ik wacht in spanning de resultaten van je onderzoek af.
Staat u me toe dat ik ondertussen iets nuttigs met mijn leven doe?
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 20:20   #12
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Heb ik geschreven dat ik er in geloof ? Zonder enig persoonlijk onderzoek, terwijl er generaties lang honderden zulke gevallen bekend zijn. Waar ben je bang van ? Dat dit toch enige grond van waarheid zou bevatten ? Blind verwerpen is al even erg als blind geloven. En baaidewee, ik heb je scheermes hier niet voor nodig.
Een kleine correctie, er zijn honderden zulke verhalen bekend. Wilt men dat het meer wordt dan een verhaaltje moet die psychiater dit geval voorleggen aan een skeptische vereniging of aan James Randi en samen een onderzoek en bevragingsmethode uitstippelen waar men op kan vertrouwen. En zolang deze procedure niet gevolgd wordt blijven het verhaaltjes.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 20:27   #13
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

En net als je denkt ...250 pond voor Elf oren
Citaat:
Woman who believes she was a fairy in a previous life has her ears cut and shaped to look more like an elf
Melynda Moon, 23, believes she comes from a different realm and was a fairy in her past life.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-like-elf.html


Laatst gewijzigd door Havanna : 23 december 2013 om 20:28.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 20:28   #14
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Een kleine correctie, er zijn honderden zulke verhalen bekend. Wilt men dat het meer wordt dan een verhaaltje moet die psychiater dit geval voorleggen aan een skeptische vereniging of aan James Randi en samen een onderzoek en bevragingsmethode uitstippelen waar men op kan vertrouwen. En zolang deze procedure niet gevolgd wordt blijven het verhaaltjes.
2
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 23:00   #15
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Een kleine correctie, er zijn honderden zulke verhalen bekend. Wilt men dat het meer wordt dan een verhaaltje moet die psychiater dit geval voorleggen aan een skeptische vereniging of aan James Randi en samen een onderzoek en bevragingsmethode uitstippelen waar men op kan vertrouwen. En zolang deze procedure niet gevolgd wordt blijven het verhaaltjes.
Daar ben ik het zeker mee eens, maar al op voorhand dit afwijzen blijft kortzichtig, punto.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 23:12   #16
Havanna
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 2.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Daar ben ik het zeker mee eens, maar al op voorhand dit afwijzen blijft kortzichtig, punto.
"op voorhand" yeah sure. Alsof dat niet onderzocht werd.
Hoe lang moet je er tijd en geld insteken om het met zekerheid te weten?

Niet vergeten dat de bewijslast nog steeds bij hij die claimt ligt
http://www.youtube.com/watch?v=KayBys8gaJY
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 23:26   #17
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Daar ben ik het zeker mee eens, maar al op voorhand dit afwijzen blijft kortzichtig, punto.
Aangezien er geen denkbaar materialistisch mechanisme is waardoor geheugen, karakter etc. kunnen doorgegeven worden na de dood, is het op voorhand afwijzen de standaard reactie.

De kloof is zo groot dat het een groot mirakel zou zijn om ze te overbruggen.
Grote mirakels zijn nog nooit waargenomen sinds mensen hunogen goed opentrekken.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 23:45   #18
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Val't niet te controleren. Moeders die aandacht willen ==> NEXT
²
Zelfs geen namen, geen jaartallen ed
Zoals steeds hé

Maar wacht es effe... er valt toch iets te controleren : Jim B. Tucker -> Ian Stevenson = Ian Stevenson
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 23:56   #19
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Aangezien er geen denkbaar materialistisch mechanisme is waardoor geheugen, karakter etc. kunnen doorgegeven worden na de dood, is het op voorhand afwijzen de standaard reactie.

De kloof is zo groot dat het een groot mirakel zou zijn om ze te overbruggen.
Grote mirakels zijn nog nooit waargenomen sinds mensen hunogen goed opentrekken.
Niet volledig hoor.... grote mirakels worden zowat dagelijks waargenomen door : religieuze zotten, charlatans, mensen die zweren bij het dualisme en dat kracht willen bij zetten door het gebruik van mescaline & LSD
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2013, 00:09   #20
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Bizar: kleuter vertelt honderduit over zijn vorige leven

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/...ige_leven.html
Wat die kleuter vertelt kan wel waar zijn of gedeeltelijk waar maar komt niet door hemzelf of gereïncarneerd zijn maar door beïnvloeding en inspiratie van boze geesten die hem die verhalen influisteren. En die geestelijke machte heeft Jezus op het kruis openlijk tentoongesteld en over hen overwonnen.
"Hij (Jezus) heeft de overheden en de machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd" (Kolossenzen 2:15).
Reïncarnatie is een leugen van Gods tegenstander.

Waar zegt de Bijbel, dat reïncarnatie onjuist is?
1. In Heb.9:27 staat: "En zoals het den mensen beschikt is éénmaal te sterven en daarna het oordeel". Er is hier geen sprake van telkens opnieuw geboren te worden in een ander lichaam.
2. De Bijbel leert het tegengestelde van reïncarnatie: "De rechtvaardigen zullen opgewekt worden tot eeuwig leven en de verlorenen tot eeuwig oordeel. " (Mat.13:49,50). Opstanding omvat opstanding en verheerlijking van het oude lichaam, waarbij de ziel en het lichaam - in verheerlijkte toestand - herenigd worden. (1Kor.15:35-53)
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be