Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2021, 21:02   #281
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Helaas,inderdaad,is er VEEL werk aan "de Vlaamse administratie",waar alles beter draait door het zelf te doen...(*ironiemeter maximaal*)

We leren recent dat het niet zo evident is dat de verschillende administraties die doende zijn met inspecties en milieu samenwerken of zelfs maar structureel overleggen....Ik vraag me zelfs af of die mensen mekaar wel kennen?

Het is een defect dat vermoedelijk niet uniek is voor Vlaanderen.Er zitten overal politiekers "tussen",en als die niet bewegen gebeurt er ....niks.....

En zo zitten we voor we het weten met een probleem dat oorspronkelijk misschien beheersbaar was maar enkele ministers verder al een kudde olifanten geworden is,en mesthopen tot in de VS...

..

Laatst gewijzigd door kelt : 9 september 2021 om 21:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2021, 21:12   #282
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

De 3M sage gaat zich vertakken in verschillende onderdelen natuurlijk....

-De "historische" vervuiling.Ik weet nog steeds niet wat er van aan is van die "dading" indertijd,hoe wettelijk dat desgevallend vol te houden is..Hier zal "Europa" zich ongetwijfeld gaan moeien want het zou zo oncorrect zijn als maar kan.Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat 3M dan zal geprobeerd hebben Vlaamse politici in de val te laten lopen omdat ze (3M) verdorie WEL wisten wat er zat en het onvermijdelijk was dat het ooit eens zou uitkomen.

-De vastgestelde overschrijdingen van de lozingsvergunningen en bovendien het lozen van onvergunde stoffen...Dat zal moeilijk worden voor 3M daar onderuit te komen.Dat was niet eens "historisch" hé.

-Volgende dossiers zullen natuurlijk in verband met de volksgezondheid zijn,en wie weet ook kolossale claims in aantocht van eigenaars van waardeloos wordende immo en beperkter inzetbare landbouwgrond in de regio,planschade.......



Dit wordt leuk....

Laatst gewijzigd door kelt : 9 september 2021 om 21:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 02:33   #283
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De 3M sage gaat zich vertakken in verschillende onderdelen natuurlijk....

-De "historische" vervuiling.Ik weet nog steeds niet wat er van aan is van die "dading" indertijd,hoe wettelijk dat desgevallend vol te houden is..Hier zal "Europa" zich ongetwijfeld gaan moeien want het zou zo oncorrect zijn als maar kan.Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat 3M dan zal geprobeerd hebben Vlaamse politici in de val te laten lopen omdat ze (3M) verdorie WEL wisten wat er zat en het onvermijdelijk was dat het ooit eens zou uitkomen.

-De vastgestelde overschrijdingen van de lozingsvergunningen en bovendien het lozen van onvergunde stoffen...Dat zal moeilijk worden voor 3M daar onderuit te komen.Dat was niet eens "historisch" hé.

-Volgende dossiers zullen natuurlijk in verband met de volksgezondheid zijn,en wie weet ook kolossale claims in aantocht van eigenaars van waardeloos wordende immo en beperkter inzetbare landbouwgrond in de regio,planschade.......



Dit wordt leuk....


Voor de advocaten
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 11:26   #284
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De 3M sage gaat zich vertakken in verschillende onderdelen natuurlijk....

-De "historische" vervuiling.Ik weet nog steeds niet wat er van aan is van die "dading" indertijd,hoe wettelijk dat desgevallend vol te houden is..Hier zal "Europa" zich ongetwijfeld gaan moeien want het zou zo oncorrect zijn als maar kan.Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat 3M dan zal geprobeerd hebben Vlaamse politici in de val te laten lopen omdat ze (3M) verdorie WEL wisten wat er zat en het onvermijdelijk was dat het ooit eens zou uitkomen.


Dit wordt leuk....
Die Weyts dading is een feit. Het bestaan van de diding is zelfs bevestigd door Lantis
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/15/dading-pfos/
In die dading staat
Citaat:
In die juridische overeenkomst die nu gelekt is, betwist 3M ten stelligste dat zij verantwoordelijk zijn voor de historische vervuiling.
En een dading is juridisch afdwingbaar tenzij een van de partijen in gebreke blijft

Maar ik vrees dat op dat moment 3M een veel groter en competenter advocatenbataljon hadden om die dading te bekijken dan een door haast gedreven Lantis dat zo snel mogelijk de Oosterweel moest bouwen. En dus maar alle kosten van de vervuiling op de site op de burger heeft afgewenteld.

Dat het nog heeeeeeeel leuk gaat worden, denk ik ook.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 13:22   #285
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Nu,naar aanleiding van een parlementaire vraag van een Groen! parlementslid (hee...kijk.....ne groenen die begaan is met het milieu.....wat ne mens op zijn ouwe dag nog mag meemaken zeg.... ) bekend is dat 3M,een klein firmaatje doende in ambachtelijke vervaardiging van drogisterijprodukten ( ) sedert 2013 nog enkele miljoenen subsisidies ontvangen heeft betreffende het "groene" gedrag van de firma.......


....euhm......wat wou ik eigenlijk zeggen.....



..........en bij uitbreiding,wat moeten Vlaamse politici en hun ambetanterenariaat MIJ ,burger Kelt,eigenlijk nog zeggen.MET WAT ZIJN DIE EIGENLIJK BEZIG ZEG?

Laatst gewijzigd door kelt : 15 september 2021 om 13:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2021, 08:46   #286
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Kan iemand dit volledig lezen...de aanzet lijkt mij zeer interessant !
https://www.apache.be/paywall/10061?...n-lantis-en-3m
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 10:48   #287
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

‘Autonome inspectie’
Schauvliege (CD&V), die minister van Leefmilieu was van 2009 tot 2019 is heel duidelijk: er is nooit invloed geweest vanuit haar kabinet naar de milieu-inspectie, zegt ze aan VRT NWS. Volgens Schauvliege werkte de inspectie volledig autonoom.

"Ik roep de bronnen uit de 'Pano'-reportage op om uit de anonimiteit te treden en al hun informatie te delen met de onderzoekscommissie zodat de rotte appels uit het systeem gaan en zodat alle mogelijke fouten die gemaakt zijn, kunnen blootgelegd worden", aldus nog Joke Schauvliege aan VRT NWS.

LOL. De enigen die het etiket 'rotte appel' gaan krijgen zijn de klokkenluiders, natuurlijk!

Benoemingen van het topkader bij de Vlaamse overheid zijn de verantwoordelijkheid van de bevoegde minister. Na een interview met de kandidaten, kiest de bevoegde minister de meest geschikte kandidaat.

Kijk eens naar het parcours van de huidige directeur-generaal van het ministerie van Omgeving. Hoofd van de beleidscel bij de federale regering, Leefmilieu en Pensioenen. Ondervoorzitter en bestuurde bij de Vlaamse landmaatschappij.

Of kijk naar het parcours van de secretaris-generaal van hetzelfde ministerie. Professor economische geografie, staflid van de SERV, lid Research Institute for Entrepreneurship and International Entrepreneurship, directeur onderzoek toerisme, consultant in allerlei masterplannen, kabinetchef van een minister.

"Ik heb als minister nooit economie boven gezondheid of milieu gezet", zegt Schauvliege. Joke, joke, joke...
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 15:56   #288
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Ook Groen wilde geld uitdelen aan 3M: “Fabriek is milieuvriendelijk”

Ook de partij Groen wilde geld uitdelen aan chemiebedrijf 3M. In 2000 en 2003 zetten Vera Dua en Ludo Sannen, toen beide groene ministers van Leefmilieu voor Agalev, het licht op groen voor een federale belastingaftrek voor 3M.

Om in aanmerking te komen voor die korting, moest 3M over een attest beschikken van de Vlaamse overheid waaruit blijkt dat het bedrijf milieuvriendelijk is. Zowel Vera Dua als Ludo Sannen, beide in die tijd Vlaams minister van Leefmilieu, gaven 3M zo'n attest.

“Ik kan me hier echt niets meer bij voorstellen”, reageert Vera Dua vanuit het buitenland. “De problematiek van PFOS was volgens mij in die tijd nog niet aan de orde. Dit attest zal me voorgelegd zijn door de administratie en ik heb het getekend." Ook Sannen voelt zich niet aangesproken: “Ik heb als minister nooit een signalement gekregen dat er problemen waren bij 3M. Misschien ging het hier wel om een milieuvriendelijke investering?"

Tja, om moeilijk te doen over vergunningen voor de industrie zat Groen toen natuurlijk niet in de regering. En om verantwoordelijkheid te nemen voor wat ze als minister allemaal tekenden en goedkeurden blijkbaar ook niet. Man, man, man... de schaamte heel ver voorbij die twee.

Laatst gewijzigd door discuz : 23 september 2021 om 15:59.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 17:11   #289
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

We vernemen dat de HUIDGE Minister van Omgeving ,in het kader van het "uitkuisen van die schuif met sh*taffaires" niet gewacht heeft op die documentare van pano waar men het tegenwoordig over heeft...

Er loopt op haar instigatie blijkbaar al een tijdje een audit in de verschillende inspectiediensten....

Dat zou er op kunnen wijzen dat ze zich VRAGEN stelt ........Het is inderdaad om zenuwachtig van te worden ,zoveel administratie en regelgeving om EXACT dat soort milieuproblemen in Vlaanderen te voorkomen en wat blijkt?....het is NIET voorkomen....Een nieuwe minister,geheel ondeskundig in milieuzaken voordat ze op die stoel moest zitten,moet het gaan "ontdekken".

Ministers komen,ministers gaan,maar administrateurs blijven bestaan (en zitten....)


We naderen de KERN van de malaise (ik noem het maar zo vanaf nu) in ons "Vlaams" staatsbestel....Met een administratie van dode buffels en luie kwallen ,waar een minister ZELF heel specifiek van alles aan moet gaan dirigeren en opvragen,worden we geen moderne regio hé....eerder een Nederlandstalig doorslagje van Wallonie....

En dat men niet afkomt met "te weinig volk en middelen" hoor...Dat is OVERAL zo...ik heb het nooit anders geweten en zie niet waarom het staatsapparaat daarom haar werk niet zou moeten doen.


a zo nie é

Laatst gewijzigd door kelt : 23 september 2021 om 17:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 17:58   #290
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
En dat men niet afkomt met "te weinig volk en middelen" hoor...Dat is OVERAL zo...ik heb het nooit anders geweten en zie niet waarom het staatsapparaat daarom haar werk niet zou moeten doen.


a zo nie é
Flauwe zever om het op de administratie te steken. Maar kijk hoe ver het gaat, Weyts en Crevits en de rest van de bende lachen u en mij gewoon uit in ons gezicht. Foto's van vandaag



Vlaamse ministers Weyts en Crevits bekijken presentatie van de LimburgBike van Brightlands Chemelot Campus in WK-stad Leuven tijdens. Ultralicht Carbon met sterke Dyneema-vezel. De Demi Vollering onder de bikes, klaar voor de toekomst, top in Leuven.

Deze journalist vergeet er wel bij te vertellen dat Dyneema een product is van Nederlandse chemiereus DSM (Nederlandse Staatsmijnen). Van oudsher was Sittard-Geleen het belangrijkste centrum van DSM's hoogwaardige materialenonderzoek. Het materialencentrum op Chemelot is een belangrijke basis voor onderzoeks- en marketingactiviteiten van DSM's Materials Sciences. Daarnaast biedt vestiging op de Brightlands Chemelot Campus kansen voor open innovatie vanwege de nabijheid van andere startende en gevestigde bedrijven en onderzoeks- en onderwijsinstellingen.

Kortom, een grote chemiecluster. Hoe zou het daar zijn met de milieuschade?

9 mei 2021: Politiek schrikt van lozingen Chemelot: ‘Ouderwetse fabriekspijp die smerig spul loost, bestaat dus nog steeds’

De politiek in Sittard-Geleen en Stein is geschrokken van een uitzending van tv-programma De Vuilnisman. Daarin was recent te zien hoe Chemelot afvalwater loost in de Maas.

Goh, dat meen je niet, het zal toch niet waar zijn, zeker? Haha, wat een klucht. Staan onze ministers daar te blinken bij jonge, frisse ingenieurs en wetenschappers van een bedrijf uit dezelfde sector en in exact hetzelfde bedje ziek als 3M in Zwijndrecht.

Laatst gewijzigd door discuz : 23 september 2021 om 18:01.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 18:45   #291
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Flauwe zever om het op de administratie te steken. Maar kijk hoe ver het gaat, Weyts en Crevits en de rest van de bende lachen u en mij gewoon uit in ons gezicht. Foto's van vandaag



Vlaamse ministers Weyts en Crevits bekijken presentatie van de LimburgBike van Brightlands Chemelot Campus in WK-stad Leuven tijdens. Ultralicht Carbon met sterke Dyneema-vezel. De Demi Vollering onder de bikes, klaar voor de toekomst, top in Leuven.

Deze journalist vergeet er wel bij te vertellen dat Dyneema een product is van Nederlandse chemiereus DSM (Nederlandse Staatsmijnen). Van oudsher was Sittard-Geleen het belangrijkste centrum van DSM's hoogwaardige materialenonderzoek. Het materialencentrum op Chemelot is een belangrijke basis voor onderzoeks- en marketingactiviteiten van DSM's Materials Sciences. Daarnaast biedt vestiging op de Brightlands Chemelot Campus kansen voor open innovatie vanwege de nabijheid van andere startende en gevestigde bedrijven en onderzoeks- en onderwijsinstellingen.

Kortom, een grote chemiecluster. Hoe zou het daar zijn met de milieuschade?

9 mei 2021: Politiek schrikt van lozingen Chemelot: ‘Ouderwetse fabriekspijp die smerig spul loost, bestaat dus nog steeds’

De politiek in Sittard-Geleen en Stein is geschrokken van een uitzending van tv-programma De Vuilnisman. Daarin was recent te zien hoe Chemelot afvalwater loost in de Maas.

Goh, dat meen je niet, het zal toch niet waar zijn, zeker? Haha, wat een klucht. Staan onze ministers daar te blinken bij jonge, frisse ingenieurs en wetenschappers van een bedrijf uit dezelfde sector en in exact hetzelfde bedje ziek als 3M in Zwijndrecht.

O kijk,gidsland Nederland heeft zo ook zijn probleempjes.....
Lagen de administrateurs daar,over de verschillende ministers heen,ook te slapen misschien?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2021, 21:03   #292
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
O kijk,gidsland Nederland heeft zo ook zijn probleempjes.....
Lagen de administrateurs daar,over de verschillende ministers heen,ook te slapen misschien?
Tja, hoe je het draait of keert, chemische industrie en nieuwe materialen met fantastische eigenschappen, dat levert een boel smeerlapperij op. Welk bedrijf het is maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Dat is net het perverse aan de hele zaak. Het komt Europa en zeker Vlaanderen met zijn groot-nederlandse plannen heel goed uit om wat meer aan te pappen met partners als DSM en wat harder op te treden tegen de Amerikanen.

Wie weet. Als het DSM te heet onder de voeten wordt daar in Nederlands Limburg kunnen ze wel vast wat meer stroomopwaarts op de Maas terecht voor vette subsidies. De vuiligheid passeert er dan nog wel, maar who cares?

Dat zijn de machtsspelletjes waar de Vlaamse excellenties mee bezig zijn. Volksgezondheid? Milieu? Laat me niet lachen. De minachting van de industriëlen en hun politieke pionnen voor de gewone mensen is nog nooit zo groot geweest.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 07:09   #293
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.142
Standaard

Ze zijn weer goed tendentieus bezig bij de VRT.
In de Afspraak hadden ze het over de PFOS zaak.
Iemand getuigde in Pano blijkbaar dat zijn ex-chef geen grondig onderzoek bij 3M toeliet.
Dan wordt een beeld getoond met de "Vlaamse ministers van Leefmilieu".
Hoewel Agalev (nu Groen) indertijd meerdere ministers van leefmilieu geleverd heeft, komen die niet voor op het beeld.
De drogreden is dan dat de Pano reportage over de laatste 15 jaar gaat.
En waarom stopt die Pano reportage precies op dat punt...

Weer zo'n truuk die de VRT gebruikt om hun politieke vriendjes te sparen.
Hun beeld stopt dus precies op het punt dat de groene ministers in beeld zouden komen (Vera Dua en Ludo Sannen)...

En dat daar ook vragen ove te stellen zijn, blijkt toch uit dit artikel

https://www.demorgen.be/nieuws/ook-g...-toe~be9c6a06/
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg milieuministers.jpg‎ (368,0 KB, 27x gelezen)
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 september 2021 om 07:12.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 07:50   #294
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ze zijn weer goed tendentieus bezig bij de VRT.
Mijn gedacht.

Een nieuw uitgelekte mail, ook uit september 2017, werpt een duidelijker licht op de zaak. Het gaat om een interne mail van een leidinggevende binnen OVAM. In het document, dat VRT NWS kon bemachtigen, staat dit te lezen: "Ik heb intussen van het kabinet de uitdrukkelijke opdracht gekregen dat we geen trekkersrol mogen opnemen in dit dossier naar communicatie en zelf geen onderzoek mogen uitvoeren ter controle van het woongebied."

Met andere woorden: OVAM mocht de PFOS-vervuiling zelf niet bekendmaken. En, minstens zo opmerkelijk, ze mocht ook geen metingen doen van PFOS-waarden in de grond van Zwijndrecht. OVAM wilde dat aanvankelijk nochtans allebei wél doen. Op 17 oktober stond zelfs al een eerste infosessie in Zwijndrecht gepland, maar die werd vier dagen daarvoor afgeblazen.

Een jaar later - 2018 - volgde er nog een poging vanuit Lantis om de communicatie op gang te schieten, ditmaal via het kabinet van minister van Mobiliteit Ben Weyts. Lantis drong daarop aan in een opmerkelijke mail van de toenmalige communicatiedirecteur. Weer vroeg het bedrijf dat er zou gecommuniceerd worden.

Die mail dateert van 20 november 2018 en is gericht aan Luc Hellemans, op dat moment twee maanden in dienst als de nieuwe CEO, en Bart Van Camp, de kabinetschef van Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts (en sinds januari 2019 aan de slag als directeur Omgeving bij Lantis).

De toenmalige communicatiedirecteur wilde een snelle communicatie. "Het afgelopen jaar is het dossier tegen alle verwachtingen in binnenskamers gebleven, maar dit gaat naar mijn aanvoelen niet lang meer het geval blijven. Te veel partijen zijn ondertussen op de hoogte, arbeiders van Fluxys zijn op het terrein actief met zeer uitgebreid beschermingsmateriaal en dit is zichtbaar voor passanten en omwonenden."

In de mail wordt ook vermeld hoe een plaatselijke tomatenboer én een boswachter die Fluxysmannen in blauw pak met gelaatsmasker vroegen wat er aan de hand was. Ze antwoordden dat de grond besmet was met "fluors" - terwijl het in werkelijkheid om PFOS of perfluoroctaan sulfonzuur ging.

Er lagen op dat moment ook al drie scenario's klaar om te communiceren: het favoriete scenario (de pro-actieve communicatie vanuit de Vlaamse regering), een georganiseerd lek (Knack was het geprefereerde medium) of de crisiscommunicatie waarbij het verhaal op de een of andere manier bekend raakt en het ieder voor zich is. Het werd uiteindelijk dat laatste.

Georganiseerde lekken, mensen die als dank voor bewezen diensten topfuncties krijgen, wat een geweldige besteding van ons belastinggeld toch weer.

Laatst gewijzigd door discuz : 24 september 2021 om 07:52.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 07:55   #295
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Mijn gedacht.
Maar vind je dat OK, dat men precies teruggaat tot op het punt er groene ministers waren?
Daarover gaat het mij.
Het feit dat ze exact op dat punt de limieten van hun onderzoek leggen, lijkt mij alleen ingegeven om hun (van de VRT) politieke vriendjes te beschermen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 08:20   #296
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Maar vind je dat OK, dat men precies teruggaat tot op het punt er groene ministers waren?
Daarover gaat het mij.
Het feit dat ze exact op dat punt de limieten van hun onderzoek leggen, lijkt mij alleen ingegeven om hun (van de VRT) politieke vriendjes te beschermen.
Nee dat is natuurlijk niet oké. Kelchtermans wist er ook van, er werden hem zelfs vragen gesteld in het parlement.

De communicatie gaat nu nog steeds via bewust gelekte documenten, VRT NWS speelt het spelletje gewoon vrolijk mee.

Geen enkele betrokkene, of het nu bij pers is of bij politiek, komt hier goed uit. Het is weer een kluwen van belangenvermenging, corruptie, mensen die de andere kant opkijken en vooral veel zakkenvullerij.

Zoals ik in een eerder bericht zei, is ook nu de vervuiling niet de prioriteit. Nog steeds staat in het hele verhaal de economie en machtspelletjes tussen de betrokkenen centraal. Allemaal op de rug van de bevolking
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 08:26   #297
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.142
Standaard

Ik kan mij toch absoluut niet van de indruk ontdoen dat de VRT haar tijdslijn stopt exact op het punt dat de groene ministers in beeld komen, en dat ze dat doet omdat anders Groen zich niet als de politieke maagd kan voorstellen op gebied van milieubeleid.
Men weet heel goed dat de meeste mensen geen al te best geheugen, en heel veel mensen al lang vergeten zijn dat er nog groene ministers van Leefmilieu geweest zijn.

Ik ben dus absoluut niet tegen zo'n reportage, als die dient om onpartijdig te kijken naar wat er is misgelopen.
Maar het beschermen van bepaalde partijen vind ik niet kunnen.
De VRT stelt zich hier ten dienste van de politieke lijn van Groen.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 08:31   #298
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik kan mij toch absoluut niet van de indruk ontdoen dat de VRT haar tijdslijn stopt exact op het punt dat de groene ministers in beeld komen, en dat ze dat doet omdat anders Groen zich niet als de politieke maagd kan voorstellen op gebied van milieubeleid.
Men weet heel goed dat de meeste mensen geen al te best geheugen, en heel veel mensen al lang vergeten zijn dat er nog groene ministers van Leefmilieu geweest zijn.

Ik ben dus absoluut niet tegen zo'n reportage, als die dient om onpartijdig te kijken naar wat er is misgelopen.
Maar het beschermen van bepaalde partijen vind ik niet kunnen.
De VRT stelt zich hier ten dienste van de politieke lijn van Groen.
De pano reportage was een flauw beestje.
Wat anoniemers die een rondje baasje meppen deden. Laat ze het maar eens hard maken met naam en toenaam, idd ook indien dit meer dan 15 jaar gelden zou zijn gebeurd.


En dat ook Groen rond 3M zwermde, verbaast u dat ? 3M was de chemische equivalent van Lernhout en Houspie. Hoogtechnologisch en een hoop research. Het stond mooi (tot enkele maanden geleden) om 3M bij uw porject (politiek, wetenschappelijk,....) te betrekken. Ook voor Groen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 24 september 2021 om 08:32.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 08:32   #299
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
De pano reportage was een flauw beestje.
Wat anoniemers die een rondje baasje meppen deden. Laat ze het maar eens hard maken met naam en toenaam.

En dat ook Groen rond 3M zwermde, verbaast u dat ? 3M was de chemische equivalent van Lernhout en Houspie. Hoogtechnologisch en een hoop research. Het stond mooi (tot enkele maanden geleden) om 3M bij uw porject (politiek, wetenschappelijk,....) te betrekken. Ook voor Groen.
Neen, verbazen doet het mij niet.
Maar mag ook de met oogkleppen oplopende groene kiezer dat eens weten van de VRT, of moet die beschermd worden tegen de waarheid?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2021, 08:41   #300
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Hopelijk sneuvelen er een paar (ex)ministerkoppen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be