Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2021, 17:07   #581
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Na WOII heeft men er via propaganda en doorgedreven cultuurmarxisme alles aan gedaan om de Duitse geest te breken.
Het Stockholmsyndroom is massaal werkzaam gebleken.
Ja, kijk, dat komt ervan als ge verliest he. Wie verliest moet verdwijnen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2021 om 17:07.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 17:20   #582
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Na WOII heeft men er via propaganda en doorgedreven cultuurmarxisme alles aan gedaan om de Duitse geest te breken.
Het Stockholmsyndroom is massaal werkzaam gebleken.
Vandaag - dmv ongebreidelde massa-immigratie - wordt er alles aan gedaan om het Duitse DNA te vernietigen:

Germany must perish

https://en.wikipedia.org/wiki/Germany_Must_Perish!

De rest van Europa volgt wel.
Dat werkt beter dan atoombommen.
net na de oorlog was het plan om de volledige industrie in duitsland te vernietigen en 25 miljoen duitsers te laten verhongeren.

maar toen kwam men tot de conclusie dat dat de mensen wel eens in de armen van het communisme zou kunnen drijven.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 17:32   #583
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Veel te weinig. Had men het Afghaanse probleem willen oplossen, dan zouden alle Afghaanse kinderen al sinds 20 jaar moeten afgemaakt zijn. Met 7, dat is nog niet eens een druppel op de hete plaat, dat is een mieretraan.
blablabla massamoord blablabla terug naar de steentijd blablabla empathie is voor losers blablabla ik en mijn naasten is al wat telt blablabla dood en verderf blablabla het genot van het moorden blablabla...

Het wordt een beetje afgezaagd, jouw riedeltje
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 17:56   #584
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.396
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
blablabla massamoord blablabla terug naar de steentijd blablabla empathie is voor losers blablabla ik en mijn naasten is al wat telt blablabla dood en verderf blablabla het genot van het moorden blablabla...

Het wordt een beetje afgezaagd, jouw riedeltje
Maar het is een heel menselijk riedeltje. Velen zijn het met hem eens. Zelfs al beweren ze van niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 18:47   #585
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Veel te weinig. Had men het Afghaanse probleem willen oplossen, dan zouden alle Afghaanse kinderen al sinds 20 jaar moeten afgemaakt zijn. Met 7, dat is nog niet eens een druppel op de hete plaat, dat is een mieretraan.
7 met 1 bombardement. Wat wilde wraak lijkt het wel. Maar laten we het slechte Intel noemen. Dat staat mooier. De eigen misdaden dienen liefst gekleed met een humanitair jasje. Maar stel je voor dat een ander dat zou doen. Dan komen de grote woorden ("nieuwe Hitler" een van de populairste) boven. Torenhoge hypocrisie.

Wat ook precies niet circuleert in de westerse main stream pers is dat een deel van de gedode en gewonde burgers op de luchthaven gevallen zijn door kogels. Na de ontploffing zijn de VS militairen blijkbaar wat in het wilde weg beginnen schieten. Elders wel interviews met getuigen en zo.

Laatst gewijzigd door Bach : 12 september 2021 om 18:51.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 19:05   #586
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar het is een heel menselijk riedeltje. Velen zijn het met hem eens. Zelfs al beweren ze van niet.
maddox, dat is niet menselijk. Het wordt gerationaliseerd om het menselijk te doen lijken maar het is helemaal niet menselijk. Er zit al geen laagje vernis meer op. De holocaust wordt schaamteloos goedgepraat.

Dat velen het met hem eens zijn is des te zorgwekkender.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 19:06   #587
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Wat ook precies niet circuleert in de westerse main stream pers is dat een deel van de gedode en gewonde burgers op de luchthaven gevallen zijn door kogels. Na de ontploffing zijn de VS militairen blijkbaar wat in het wilde weg beginnen schieten. Elders wel interviews met getuigen en zo.
Linkje?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2021, 19:30   #588
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.396
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
maddox, dat is niet menselijk. Het wordt gerationaliseerd om het menselijk te doen lijken maar het is helemaal niet menselijk. Er zit al geen laagje vernis meer op. De holocaust wordt schaamteloos goedgepraat.

Dat velen het met hem eens zijn is des te zorgwekkender.
Alle acties ondernomen door mensen zijn menselijk.

En beschaving is niet meer dan een laagje vernis, net zoals vrede de afwezigheid van oorlog in een geografisch beperkte zone is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 05:45   #589
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
maddox, dat is niet menselijk. Het wordt gerationaliseerd om het menselijk te doen lijken maar het is helemaal niet menselijk. Er zit al geen laagje vernis meer op. De holocaust wordt schaamteloos goedgepraat.

Dat velen het met hem eens zijn is des te zorgwekkender.
Het is nochtans de realiteit van zowat alle oorlogen. Tegenwoordig doen we hier in het westen graag alsof dat niet meer zo zou zijn, maar dat is enkel onszelf voorliegen.

Of het nu de romeinen, de kruisvaarders of genghis khan waren, allemaal deden ze niets anders dan massamoorden plegen en de overschot tot slaaf maken. Van afrikaanse stammen tot Maya's, van chinezen tot vikings, van indianen tot aboriginals, allemaal hebben ze een geschiedenis van het uitmoorden van hun tegenstanders.

Zodra je daarvan afstapt kan je geen oorlog meer winnen, en dat is dan ook wat we zien de afgelopen 50 jaar. Het westen met al zijn militaire macht verliest tegen boeren en bergbewoners.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 06:07   #590
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Die 9/11 herdenking is op zich begrijpelijk, want het was een enorme schok.

Probleem is wel dat men over Vietnam, Irak of Afghanistan gelijkaardige documentaires zou kunnen maken. Mensen die gewoon hun dagelijkse leven leiden en ineens een bom op hun kop kregen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 06:16   #591
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.396
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het is nochtans de realiteit van zowat alle oorlogen. Tegenwoordig doen we hier in het westen graag alsof dat niet meer zo zou zijn, maar dat is enkel onszelf voorliegen.
De waarheid is wat iemand gelooft.

Citaat:
Of het nu de Romeinen, de kruisvaarders of Genghis Ghan waren, allemaal deden ze niets anders dan massamoorden plegen en de overschot tot slaaf maken. Van Afrikaanse stammen tot Maya's, van Chinezen tot Vikings, van Indianen tot Aboriginals, allemaal hebben ze een geschiedenis van het uitmoorden van hun tegenstanders.
Of het wegkweken ervan.
Citaat:
Zodra je daarvan afstapt kan je geen oorlog meer winnen, en dat is dan ook wat we zien de afgelopen 50 jaar. Het westen met al zijn militaire macht verliest tegen boeren en bergbewoners.
Nu hebben bergbewoners wel de "home as well high ground", en dat zijn belangrijke factoenr in de "klassieke" oorlogsvoering. De Zwitsers hebben dat prachtig bewezen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 06:20   #592
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
blablabla massamoord blablabla terug naar de steentijd blablabla empathie is voor losers blablabla ik en mijn naasten is al wat telt blablabla dood en verderf blablabla het genot van het moorden blablabla...

Het wordt een beetje afgezaagd, jouw riedeltje
Je vat mijn positie anders wel goed samen Ik ben dus geslaagd in mijn communicatie. Ik zou nu denken dat iedereen daar het evidente van inziet, maar ja, dat is waarschijnlijk het lot van iedereen een beetje, dat hij niet kan begrijpen dat anderen "andere meningen" hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 06:21   #593
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
maddox, dat is niet menselijk. Het wordt gerationaliseerd om het menselijk te doen lijken maar het is helemaal niet menselijk. Er zit al geen laagje vernis meer op. De holocaust wordt schaamteloos goedgepraat.

Dat velen het met hem eens zijn is des te zorgwekkender.


Tiens, de rollen keren om Jij begrijpt nu niet waarom JOUW riedeltje niet pakt ! Kijk, wij lopen alletwee gefrusteerd rond: ik begrijp niet waarom iedereen het niet met mij eens is, jij begrijpt niet waarom iedereen het niet met jou eens is.

Laten we de wapens oppakken, en zien wie gelijk heeft

(oeps, mijn dada weer...)
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 06:23   #594
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.396
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Die 9/11 herdenking is op zich begrijpelijk, want het was een enorme schok.

Probleem is wel dat men over Vietnam, Irak of Afghanistan gelijkaardige documentaires zou kunnen maken. Mensen die gewoon hun dagelijkse leven leiden en ineens een bom op hun kop kregen.
Zo ineens een bom op je kop krijgen, u bedoeld zoals op 22 maart. Dat waren bommen uit het niets.

In Afghanistan, Vietnam en Irak was het wel duidelijk dat het oorlog was/ging worden, en dat kogels, bommen en granaten in het rond gingen vliegen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 08:20   #595
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zo ineens een bom op je kop krijgen, u bedoeld zoals op 22 maart. Dat waren bommen uit het niets.

In Afghanistan, Vietnam en Irak was het wel duidelijk dat het oorlog was/ging worden, en dat kogels, bommen en granaten in het rond gingen vliegen.
Daarom:
"Nooit meer oorlog".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 08:22   #596
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Tiens, de rollen keren om Jij begrijpt nu niet waarom JOUW riedeltje niet pakt ! Kijk, wij lopen alletwee gefrusteerd rond: ik begrijp niet waarom iedereen het niet met mij eens is, jij begrijpt niet waarom iedereen het niet met jou eens is.

Laten we de wapens oppakken, en zien wie gelijk heeft

(oeps, mijn dada weer...)
Ik begrijp het tot op zekere hoogte. Je hebt "last" van dit https://en.wikipedia.org/wiki/Ration...on_(psychology) en dit https://en.wikipedia.org/wiki/Moral_disengagement

Ik denk dat je hulp nodig hebt.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 08:26   #597
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik begrijp het tot op zekere hoogte. Je hebt "last" van dit https://en.wikipedia.org/wiki/Ration...on_(psychology) en dit https://en.wikipedia.org/wiki/Moral_disengagement

Ik denk dat je hulp nodig hebt.
Er zijn er hier nog die daarvan OVERTUIGD zijn !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 08:28   #598
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik begrijp het tot op zekere hoogte. Je hebt "last" van dit https://en.wikipedia.org/wiki/Ration...n_(psychology)
Wat probeer ik te rationaliseren ? Het is eerder andersom he. Ik ben uiteindelijk tot het besluit gekomen, hoewel ik dat eigenlijk niet wenste, dat massamoord goed is in het algemeen. Ik heb lang geprobeerd om die boot af te houden. Ik wilde niet tot het besluit komen dat geweld de weg is om te gaan. Maar men moet zich nu eenmaal neerleggen bij een logische argumentatie, ook al wilde men dat niet. Men mag zich hierbij niet door gevoelens en emoties laten leiden he. En eens je begint te beseffen dat het goed is, begin je er eigenlijk ook potentieel genoegen in te scheppen. Maar niet andersom.

Dan begrijp je mijn positie niet. Ik denk niet dat ethische standaarden niet op mij toepasselijk zijn. Ik denk dat ethische standaarden gewoon anders zijn dan ons voorgeschoteld wordt, en dat anderen afmaken de hoogste ethische standaard is. Voor iedereen, niet voor mij of voor de anderen.

Citaat:
Ik denk dat je hulp nodig hebt.
Ik ook. Ik weet immers niet goed hoe massamoorden te plegen en het is onze ethische plicht. Ik kan erover theoretisch zeveren, maar concreet weet ik niet hoe eraan te beginnen. Ik heb daar hulp bij nodig.

Ik heb wel door dat je niet aan DAT soort hulp denkt, maar eigenlijk komt het over als een pater die mij zegt dat ik hulp nodig heb omdat ik hem zeg dat ik tot het besluit gekomen ben dat god niet bestaat. Dat ik hulp nodig heb om het puur logisch redeneren opzij te zetten om mijn emoties en gevoelens een plaats te geven en "god" te leren herkennen in de dingen van het leven en zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2021 om 08:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 08:32   #599
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Daarom:
"Nooit meer oorlog".
Dat kan je enkel maar hebben als je alles al afgemaakt hebt. Het concept van leven zelf is oorlog. Die stopt maar in twee gevallen:

1) 0 levensvormen

2) 1 levensvorm ("god")

Van zodra er 2 levensvormen zijn, is er "oorlog".

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2021 om 08:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2021, 09:43   #600
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat kan je enkel maar hebben als je alles al afgemaakt hebt. Het concept van leven zelf is oorlog. Die stopt maar in twee gevallen:

1) 0 levensvormen

2) 1 levensvorm ("god")

Van zodra er 2 levensvormen zijn, is er "oorlog".
Of synergie.
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be