Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 februari 2010, 14:37   #3821
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Los van het gezondheidsbedreigend effect van sommige zaken, vergeet iedereen hier iets..
Door het consumeren van illegale drugs sponsor en onderhoud je volledig bewust een heel crimineel circuit..gaande van Kuregemse schoffies en Hell's angels bendes tot moordende Mexicaanse drugkartels en Afghaanse terroristen..geen cent van je hobby gaat naar legale activiteiten..eat this Tom Boonen..
Waarom denkte dat blowers growers worden?
Omda ze het illegale circuit niet meer willen voeden, daar de staat geen alternatief behalve drank biedt.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 15:17   #3822
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Liefste 420yeahbaby,
LOL U bent zich er toch van bewust dat ik een man ben?
Klik eens op mijn naam in mijn onderschrift, YEAH BABY! YEAH!!!!!

Citaat:
Ik vind het edelmoedig dat je toegeeft dat je enkel vanuit uw eigen standpunt kunt spreken.
Inderdaad. En ik ben in grote groepen uitgegaan, veel van hen ben ik nog tegengekomen.
Al die blijven hangen is aan de hard, is er echt wel niet beter uitgekomen.

Tuurlijk hebt ge uitzonderingen. Ik ken er genoeg die er sporadisch (hard) gebruik aan overgehouden hebben, vooral bij cocaïne. Opvallend dat er maar héél weinig zijn die effectief na cocaïne gebruik geheelonthouder worden van cocaïne. Geef nu zelf toe?

Die eigen ervaring is ook gebaseerd op wat ik gezien heb bij anderen he.

Ik snap je frustraties dan wel soms als ik deze aanhaal. Jij bekijkt het ruimer, maar ik bekijk het zoals het aangeboden wordt.

Citaat:
Probeer nu gewoon efkes te begrijpen dat ik snel op m'n paard zit als je dan algemene uitspraken doet die niet stroken met wat blijkt uit de enige betrouwbare bronnen die BUITEN uw eigen ervaring liggen, namelijk de wetenschappelijk
U bent mij echter nog wel heel veel van wetenschappelijke ondersteuning verschuldigd gebaseerd op enkele van uw uitspraken

Citaat:
Ik snap er niks van.
Gij haalde problemen van soft aan, en ik zei dat kan je ook omdraaien.

Citaat:
Ik oordeel niet hoor. IK heb ooit zitten afgeven op caffeïne. Mijn gesprekspartner moest lachen omdat ik op dat ogenblik met een beker koffie in m'n hand zat. Het is niet omdat je de schadelijkheid van iets inziet, je je er volledig van moet onthouden. Iedereen weet dat frieten ongezond zijn en toch eten veel mensen frieten
Ge kunt frieten ook bakken in olijfolie
Ik begrijp uw punt wel, ik zeg dan ook niet dat omdat iets schadelijk is het niet zou mogen.

Ik zeg wel: laat ons ons beperken tot soft drugs.
Tis nu eenmaal menselijk eens op hogere sferen te lopen.
Ik denk dat alcohol, cannabis/hasj, paddenstoelen, salvia, ayahuasca, ... echt wel harmonieus kunnen passen in onze maatschappij.

De huidige koers is daar echter wel nog niet klaar voor, we maken het allemaal veel erger dan het is. Zodus, denk ik dat legalisatie door middel van aanbod in hard drugs echt wel een brug te ver is.

Citaat:
Je zou verschieten hoeveel mensen jarenlang blijven functioneren met heroïne, en hoeveel er heel snel onderuitgaan met cannabis. ZO keren we terug naar de eerste paragraaf en mijn opmerkingen over de achterhaaldheid van het hard-softonderscheid.
En toch vind ik dat geen doorslaggeven argument

Citaat:
Nee. Het onderscheid tussen hard en soft is artificieel en achterhaald.
Een paar voorbeelden: de standaard definitie is dat harddrugs fysieke afhankelijkheid vertonen. Welnu, de fysieke afhankelijkheid van heroïne is eigenlijk niet zo groot ("matig/gemiddeld"), zeker t.o.v. legale geneesmiddelen zoals sommige benzodiazepines.
EIGENLIJK NIET ZO GROOT??? lol komaan man....
Al eens een hero junk in een studentenkamer achter den hoek van de rooseveltplaats zijn interieur door het raam zien smijten?
Geloof mij, ik denk dat zonder uwen heroïne vallen heel veel pijn doet in elke vorm van het woord.

Zonder cannabis vallen is alsof geil lopen en niet kunnen poepen of trekken

Citaat:
Daarentegen vertoont caffeïne een milde vorm van fysieke afhankelijkheid. Is koffie voor jou een harddrug?
Wel geloof me, ik ben zeer caffeïne verslaafd.
Ik start mijn vroege shift niet alvorens ik drie tot vijf koffietjes op heb.
Anders ben ik idd geen mens

Koffie is lichamelijk verslavend, zodus het antwoord op uw vraag is ja.

Citaat:
MDMA vertoont geen enkele vorm van verslaving, zelfs geen psychologische tenzij in een klein % van de bevolking die aan zowat alles verslaafd wordt, en toch beschouwen vele mensen MDMA als een harddrug.
Toch is MDMA een heel ruim onderwerp waarop een vast ordeel moeilijk vast staat te pinnen.
Gij bekijkt dat vanuit uw laboranten oog.
Een moeder bekijkt dat vanuit wat haren zoon op discotheken krijgt.
Waaronder veel minder gepassioneerde laboranten minder goede shit bijeen koken.

Gij zegt nu: ja maar als het mag kunnen we het controleren.
Ik zeg daarbij: ineens minder natuurvervuiling.

Maar ik ben van oordeel dat de maatschappij in haar huidige status zich beter niet richt tot zulke dingen.
Het oordeel moet niet op zijn maximum staan, maar zeker ook niet op het minimum he Ars Nova.
Citaat:
Smartdrugs --> wat bedoel je precies? Een "smart drug" is een drug die de intelligentie bevordert of toch die indruk wekt. Amphetamine en methylphenidaat (Rilatine) horen daar bij, traditioneel gezien als "harddrugs".
Psychedelica bedoelde ik daar met.

Citaat:
Jij blijft redeneren vanuit uw eigen perceptie dat je volledig uw cannabisgebruik onder controle hebt en niet verslaafd bent. BTW, van dat laatste ben ik nog zo zeker als ik je bezig hoor. Het feit dat je niet kunt stoppen is een teken aan de wand. Maar een beginnende en/of onder controle gehouden verslaving is niet noodzakelijk nefast. Het is pas problematisch als uw gewoon leven er onder begint te lijden.
Ik heb dat onder controle in de mate van: mijn leven lijdt er niet onder.
Ik ga nog elke dag werken, ik betaal mijn rekeningen, der liggen pampers, eten, zalfkes, zeepkes, speelgoed, tis buiten koud maar binnen warm.

Dus op zich, ik zie niet dat het een probleem geeft.
Alleen jammer dat het zoveel kost het.

Citaat:
Dat is by no means een plus.
Hoor je mij niet ontkennen. Langs een kant wil ik er vanaf, omdat het niet bepaald gewenst is in de wettelijke leefwereld, de kostprijs.
Moest het de perfecte wereld zijn, stond de achtertuin iedere lente bomvol. Maar de perfecte wereld is er niet.

Dus mijn enige probleem bij cannabis is en blijft, de illegaliteit en de kostprijs eraan verbonden. Niet meer en niet minder.
Dit al reeds +tien jaar.
Ik heb problemen in het leven gehad, maar opvallend ging dat weg toen ik me geheel ging onthouden van alcohol. Maar moet ik deroem ook mijn minnares opgeven? Peis et ni zenneuj mwoat hahahahaha hehehehehe mhehehehehe :tiwsted:

Citaat:
Ik ken mensen die maximum zoveel keer per jaar cocaïne doen en er genoeg aan hebben. Bijna al mijn kennissen die af en toe coke gebruiken, eigenlijk.
Iedereen kent zo mensen man lol

Citaat:
Zo zijn heel veel mensen wel denk ik.
Daarom, in een wereld van temptation is er wel geheel onthouden in het één, maar nooit geheel onthouden in het ander

Citaat:
Heyhey, hoor je mij klagen?
Kweetni?

Citaat:
NU hebt ge mij toch al wenend op m'n knieën gekregen, smekend om vergiffenis. Je hebt helemaal gelijk. Schizofrenie krijg je niet meer als ge een bepaalde drempelleeftijd voorbij bent (ergens begin de 20 dacht ik) en ik dacht dat wij beiden dus safe zitten
Het grappige is, iedereen hoort vanalles op een DMT trip.
En elke heroic was in the dome.

Dus is die ervaring dan psychotisch? Wat is psychotisch in de letterlijke term eigenlijk?

Een psychose is een psychiatrisch toestandsbeeld (psychische aandoening), waarbij de patiënt het normale contact met de - door zijn omgeving ervaren - werkelijkheid geheel of gedeeltelijk kwijt is.
(wiki)

Eens weg van de "werkelijkheid", en terug naakt van oordeel voor iets groters staan, ... is dan eigenlijk wel psychotisch.

We're all psycho's!
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 15:34   #3823
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ik ben trouwens ook heel diep gefascineerd naar het sjamanisme en de plantengeesten (plantspirits). Ik geloof, zoals velen geloven, dat sommige planten/bomen/schimmels iets kunnen overbrengen door in te spelen op het brein (communiceren).
Iets in "taal" zoveel ouder dan de mensheid zelf. Ik spreek over miljoenen jaren.
Je kunt ook communiceren met de natuur en de planten zonder ze op te roken hoor. Maar ik sta wel open voor sjamanisme en het magische ja... Mits met rede en verstand gedaan. De oerkrachten in de natuur.. spreekt mij wel aan ja.

Citaat:
Waarom mag ik de natuur niet als levensovertuiging beoefenen, maar toch als een privékwestie. Dit doe je niet te midden van een plein.
Maar 's avonds als de rust in huis gearriveerd is.
Het werkt werkelijk in als een medicijn dat mij van alle zorgen verlost...
Wel, ik gun het je van harte. Zelf kan ik enorm genieten van een goed glas Port. (een glas, geen halve fles) Je zult echter met mij akkoord zijn dat er velen zijn die hun gebruik niet onder controle kunnen houden.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 15:55   #3824
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Wel, ik gun het je van harte.
En ik ontvang het van harte

Citaat:
Zelf kan ik enorm genieten van een goed glas Port. (een glas, geen halve fles) Je zult echter met mij akkoord zijn dat er velen zijn die hun gebruik niet onder controle kunnen houden.

Fred.
Das waar, ge zijt rap vertrokken in dagelijks gebruik met cannabis na verloop van tijd.
En in mijn jeugd hebben mijn ouders daar wel enige overlast van ondervonden, ...
Inderdaad. Maarja, da was vooral gebonden aan de totale realiteitsbelevenis en niet aan cannabis alleen he.

Daarvoor zijn er dan ook regels ...

Ik trek mijne joker en zet Artisjok in, indien ge de cijfers wenst.
Maar in NL is er een uitgebreid gedoogbeleid, en het werkt daar toch he (intern ). Het gebruik ligt daar lager dan hier en elders.

Nu ze dat met pasjes gaan doen is het toerisme verleden tijd, in relatieve modus.
Ik denk dat zoiets een mooi voorbeeld is van wat zou kunnen zijn.

En ik heb zoiets van, de grenzen zijn open in Europa, maar nen Europeaan mag niet tot Nederland trekken voor eens te zweven op moeder heilige maria?
Wat stelt Europa nu eigenlijk voor? Open grenzen, eigen munt, maar verder? Onveranderd.
Waarom volgen we NL niet in haar beleid? Moet niemand meer van links naar rechts
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 16:36   #3825
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Das waar, ge zijt rap vertrokken in dagelijks gebruik met cannabis na verloop van tijd.
Maar leg mij nu eens haarfijn uit wat het effect is van cannabis. Ik weet daar niks van.. ik ken zelfs de geur niet. Ik ken iemand die ooit eens van een spacecake heeft gegeten en die beweerde dat zaken zoals werken enz.. totaal niet belangrijk meer zijn als je onder invloed bent?


Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 17:28   #3826
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Maar leg mij nu eens haarfijn uit wat het effect is van cannabis. Ik weet daar niks van.. ik ken zelfs de geur niet. Ik ken iemand die ooit eens van een spacecake heeft gegeten en die beweerde dat zaken zoals werken enz.. totaal niet belangrijk meer zijn als je onder invloed bent?


Fred.
lol
Ja, ge doet het best niet als je moet werken

Hoe kan ik jou haarfijn uitleggen hoe cannabis werkt?
Als iemand voor de eerste keer rookt kan dat heel slecht aflopen haha...
Zelfs de ervaren gebruiker kan nog al eens op de knietjes gebracht worden

Al bij al, de algemene recreatieve gebruiker krijgt branderige ogen, honger, de moment wordt intenser, in het begin toen ik het deed kon ik wel eens voor iet heel stom in een lachkick schieten buiten het abnormale.

IIG ik denk echt wel eigen gebruik geen wettelijke gevolgen mag hebben. En dat zou anno 2010 toch wel welkom mogen zijn he.
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 16 februari 2010 om 17:28.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 17:43   #3827
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
IIG ik denk echt wel eigen gebruik geen wettelijke gevolgen mag hebben. En dat zou anno 2010 toch wel welkom mogen zijn he.
Op de manier dat jij er mee omgaat, ja. Maar hoe controleer je dat natuurlijk.


Wat denk ge hiervan, 420yeahbaby (wat een naam zeg):

Ik, Fred, krijg een kick van een simpele kop koffie als ik met mijn echtgenote en mijn trouwe hond ergens op een leuk terras zit in de Ardennen. Ze hebben daar namelijk heel goede koffie: zwart en straf, zoals het hoort. En die machtige natuur ginder alleen reeds doet mij al kicken! Vooral als ik een vol jaar in mijn werkplaats heb gezeten Meer moet dat niet zijn voor mij.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 17:47   #3828
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Op de manier dat jij er mee omgaat, ja. Maar hoe controleer je dat natuurlijk.


Wat denk ge hiervan, 420yeahbaby (wat een naam zeg):

Ik, Fred, krijg een kick van een simpele kop koffie als ik met mijn echtgenote en mijn trouwe hond ergens op een leuk terras zit in de Ardennen. Ze hebben daar namelijk heel goede koffie: zwart en straf, zoals het hoort. En die machtige natuur ginder alleen reeds doet mij al kicken! Vooral als ik een vol jaar in mijn werkplaats heb gezeten Meer moet dat niet zijn voor mij.

Fred.
Je bent een speedfreak wil je zeggen? Caffeine is een heel sterke drug.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 18:10   #3829
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent een speedfreak wil je zeggen? Caffeine is een heel sterke drug.
Werkelijk, van een kopje koffie? Speedfreak? Komaan zeg.

Caffeïne kan inderdaad sterk inwerken maar dan moet je verdorie veel koffie drinken hoor. En dan nog geeft het niet het effect van andere drugs hoor.

Trouwens, die kick waarvan ik sprak is er pas in kombinatie met de omstandigheden. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat je kunt leren kicken op heel eenvoudige zaken.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 16 februari 2010 om 18:11.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 19:33   #3830
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Werkelijk, van een kopje koffie? Speedfreak? Komaan zeg.

Caffeïne kan inderdaad sterk inwerken maar dan moet je verdorie veel koffie drinken hoor. En dan nog geeft het niet het effect van andere drugs hoor.

Trouwens, die kick waarvan ik sprak is er pas in kombinatie met de omstandigheden. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat je kunt leren kicken op heel eenvoudige zaken.

Fred.
Ik begrijp het, u gebruikt maar een beetje, geen erg...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 21:05   #3831
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Op de manier dat jij er mee omgaat, ja. Maar hoe controleer je dat natuurlijk.


Wat denk ge hiervan, 420yeahbaby (wat een naam zeg):

Ik, Fred, krijg een kick van een simpele kop koffie als ik met mijn echtgenote en mijn trouwe hond ergens op een leuk terras zit in de Ardennen. Ze hebben daar namelijk heel goede koffie: zwart en straf, zoals het hoort. En die machtige natuur ginder alleen reeds doet mij al kicken! Vooral als ik een vol jaar in mijn werkplaats heb gezeten Meer moet dat niet zijn voor mij.

Fred.
Ieder het zijne he
Ik heb trouwens ook een hele trouwe hond en loyaal gezinnetje
U geniet daarvan in sferen van alcoholische dranken, ik in iet anders.

Elk zijne potion
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2010, 23:01   #3832
Loki
Parlementsvoorzitter
 
Loki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2008
Berichten: 2.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Waarom denkte dat blowers growers worden?
Omda ze het illegale circuit niet meer willen voeden, daar de staat geen alternatief behalve drank biedt.
Hier wil ik wel aan toevoegen dat de wiet uit het illigale circuit steeds bedenkelijker wordt. De planten worden in die mate opgefokt dat alergische reacties steeds vaker voorkomen, hier komt nog eens bij dat de toppen steeds vaker 'besproeid' worden om er beter uit te zien, dit gaat van suiker tot zelfs glas of zelfs glasvezel.

Mensen beseffen niet dat de repressie ervoor zorgt dat de dealers steeds zwaardere jongens worden met minder en minder scrupules. Eigenlijk kan je gerust stellen dat de illigaliteit en dan vooral de repressie, van wiet een gevaarlijke drug zullen maken (en in alle eerlijkheid dat eigenlijk al heeft gedaan).

Sinds ik zelf af en toe wat kweek merk ik duidelijk dat de high van mijn eigen wiet veel aangenamer is. Ook de smaak is een heel verschil, aangezien je voor goede wiet veel geduld moet opbrengen. Ik gebruik geen toevoegingen met uitzondering van andere planten, beesten en soms wat extra suikers. Maar als ik zie wat men in de growshop bijna standaard aanraad sla ik helemaal achterover, het gebruik van 10 verschillende producten om snellere groei, hogere opbrengst of meer thc is wel erg ovedreven. In mijn ogen zijn deze producten er alleen voor de commerce, maar waarschijnlijk ook een gevolg van de toegelaten hoeveelheid eigen kweek. Het is stupide om over een max aantal planten te spreken wanneer de ene plant 25 gr oplevert en de andere 750 gr kan opleveren.

Verder wil ik hier ook aan toevoegen dat ik van mijn eigen wiet nooit last heb om eens te stoppen, maar bij gekochte wiet ben ik altijd 2 dagen prikkelbaar. Terwijl mijn wiet dan nog van de straffere soorten is.... Vreemd hé, lang leve de repressie....het is zoals bij de drooglegging van de vs, alcohol werd toen ook van zeer bedenkelijke kwaliteit.

Laatst gewijzigd door Loki : 16 februari 2010 om 23:02.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 11:32   #3833
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp het, u gebruikt maar een beetje, geen erg...
zoals steeds é; wat ik doe is ok, het is de ander zijn gedrag dat problematisch is
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 11:35   #3834
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zoals steeds é; wat ik doe is ok, het is de ander zijn gedrag dat problematisch is
Het ging hier wel specifiek over een kopje koffie hé

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 17 februari 2010 om 11:35.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:05   #3835
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Verder wil ik hier ook aan toevoegen dat ik van mijn eigen wiet nooit last heb om eens te stoppen, maar bij gekochte wiet ben ik altijd 2 dagen prikkelbaar. Terwijl mijn wiet dan nog van de straffere soorten is.... Vreemd hé, lang leve de repressie....het is zoals bij de drooglegging van de vs, alcohol werd toen ook van zeer bedenkelijke kwaliteit.

Laat een goed in handen van misdadigers en het wordt een misdadig goedje.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:10   #3836
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Het ging hier wel specifiek over een kopje koffie hé

Fred.
niet van aantrekken als ontbijt neem ik reeds decennia 3 tassen.
ongeveer hetzelfde effect treed op bij afwezigheid van de koffie 's ochtends als de marihuana 's avonds. Als ik uw voorbeeld lees, denk ik kunt u het zich wel inbeelden. Je doet dan die ganse afstand naar de ardennen volledig klaar om te genieten van uw pot koffie komt die gast zeggen dat die week geen zulke koffie is...'t eind van de wereld niet é.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:39   #3837
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Je doet dan die ganse afstand naar de ardennen volledig klaar om te genieten van uw pot koffie komt die gast zeggen dat die week geen zulke koffie is...'t eind van de wereld niet é.
Neen, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik dan toch wel héél veel zin in een kopje koffie zou krijgen op dat ogenblik.

Maar verontschuldig mij nu want ik ga mij een sigaretje draaien. Gewone tabak.. Belgam 20

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:55   #3838
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

belgam 20 gebruiken en zonder additieven??

pull the other one
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 12:58   #3839
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
belgam 20 gebruiken en zonder additieven??
Zonder additieven, het échte spul.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 15:23   #3840
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Hier wil ik wel aan toevoegen dat de wiet uit het illigale circuit steeds bedenkelijker wordt. De planten worden in die mate opgefokt dat alergische reacties steeds vaker voorkomen, hier komt nog eens bij dat de toppen steeds vaker 'besproeid' worden om er beter uit te zien, dit gaat van suiker tot zelfs glas of zelfs glasvezel.
Beter uitzien en meer gewicht.
Dat suiker, glas en zand erop spuiten is het minste nog.

Zo zijn er bij die PREVENTIEF (dus ook al hebben ze geen beestjes) met zeer kankerverwekkende pesticiden werken.
Citaat:
Mensen beseffen niet dat de repressie ervoor zorgt dat de dealers steeds zwaardere jongens worden met minder en minder scrupules. Eigenlijk kan je gerust stellen dat de illigaliteit en dan vooral de repressie, van wiet een gevaarlijke drug zullen maken (en in alle eerlijkheid dat eigenlijk al heeft gedaan).
Mss beseffen ze dat maar al te goed en doen ze het net daarom.
Zodat ze tegen de mensen kunnen zeggen: "zie je wel, drugs zijn slecht".
Citaat:
Sinds ik zelf af en toe wat kweek merk ik duidelijk dat de high van mijn eigen wiet veel aangenamer is. Ook de smaak is een heel verschil, aangezien je voor goede wiet veel geduld moet opbrengen. Ik gebruik geen toevoegingen met uitzondering van andere planten, beesten en soms wat extra suikers.
High en stoned, twee verschillende dingen
Sativa (haze bv) = high
Indica (northern lights bv) = stoned

Maarja, met al die hybrides is het moeilijk nog een 100% van iet te vinden.
Tis allemaal indica/sativa mix tegenwoordig.
Fijn dat je voor je bio gaat btw, beste keuze.

Citaat:
Maar als ik zie wat men in de growshop bijna standaard aanraad sla ik helemaal achterover, het gebruik van 10 verschillende producten om snellere groei, hogere opbrengst of meer thc is wel erg ovedreven. In mijn ogen zijn deze producten er alleen voor de commerce, maar waarschijnlijk ook een gevolg van de toegelaten hoeveelheid eigen kweek. Het is stupide om over een max aantal planten te spreken wanneer de ene plant 25 gr oplevert en de andere 750 gr kan opleveren.
Ach, plagron is nu wel een mekka voor de organische teler, vind ik persoonlijk.
Dat is letterlijk een mekka geworden Plagron.
Ook voor mineraalvoeders en hydrotelers, coco's, aarde, gewoon alles.

Nu vind ik persoonlijk wat van die "commerce" in aanbod te hebben heel handig bij tekorten.
Laat me wel duidelijk stellen, ik teel niet.

Citaat:
Verder wil ik hier ook aan toevoegen dat ik van mijn eigen wiet nooit last heb om eens te stoppen, maar bij gekochte wiet ben ik altijd 2 dagen prikkelbaar. Terwijl mijn wiet dan nog van de straffere soorten is.... Vreemd hé, lang leve de repressie....het is zoals bij de drooglegging van de vs, alcohol werd toen ook van zeer bedenkelijke kwaliteit.
Ja, kijk. Van mij mogen ze represseren op straat.
Maar ik vind toch dat ik binnenin mijn eigen muren moet kunnen doen en laten wat ik wil. Zolang ik voor een ander geen overlast veroorzaak, moet dat een fundamenteel MENSENRECHT zijn.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be