Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2018, 20:36   #121
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan gebiedt de eerlijkheid dat u niet meer spreekt over "geaardheid" e.d. Daar is geen zekerheid over.
Waar spreek ik over geaardheid. Leg mij geen woorden in de mond. U spreekt over geaardheid, en dan vertellen dat een ander dat woord niet mag gebruiken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U gaat blijkbaar ervan uit dat het medisch vaststaat dat "geaardheid" "van bij de geboorte vastligt". Is dat zo? Is er daar medische zekerheid over?

Neen. Totaal niet.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 september 2018 om 20:40.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 20:38   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Natuurlijk is misdaad genetisch bepaald. Wat anders?
Is daar medische zekerheid over?

Dat denk ik niet. Verre van zelfs!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 20:41   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Waar spreek ik over geaardheid. Leg mij geen woorden in de mond. U spreekt over geaardheid, en dan vertellen dat een ander dat woord niet mag gebruiken.
Fijn. U deelt dus niet de overtuiging dat homofilie aangeboren is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 20:44   #124
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fijn. U deelt dus niet de overtuiging dat homofilie aangeboren is?
Neen, foute conclusie. Maar ik heb geen religieuze overtuiging die mij tot een andere opvatting dwingt.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 20:53   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Neen, foute conclusie. Maar ik heb geen religieuze overtuiging die mij tot een andere opvatting dwingt.
Ik ook niet.

Maar goed, de vraag blijft bij u onbeantwoord: is homofilie aangeboren of niet? Of misschien toch het resultaat van een aantal factoren na de geboorte?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 21:55   #126
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is daar medische zekerheid over?

Dat denk ik niet. Verre van zelfs!
medische zekerheid? sinds wanneer is misdaad een ziekte?

Altijd die linkiewinkie praat van JvdB!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 22:38   #127
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als het element "het komt in alle tijden en culturen voor", dan begeven we ons toch op heel wankel gebied. Dood en misdaad komen ook in alle culturen en in alle tijden. Is dat ook genetisch bepaald? Ook een geaardheid?
Een samenleving zonder dood. Dat zou wat zijn.

Overigens: gelovig zijn lijkt me een aandoening die mits de nodige psychiatrische hulp te genezen valt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 23:08   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een samenleving zonder dood. Dat zou wat zijn.
Lees "moord" in de plaats van "dood".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2018, 23:26   #129
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ook niet.

Maar goed, de vraag blijft bij u onbeantwoord: is homofilie aangeboren of niet? Of misschien toch het resultaat van een aantal factoren na de geboorte?
Nurture vs nature.

Awel, als opvoeding dan toch belangrijker is dan genetica, waarom zijn er dan verplicht celibataire Christenen die toch geslachtsgemeenschap hebben met personen die niet vruchtbaar zijn voor die "zwakte der vlees"?

Zat er een foutje in die hun opvoeding?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 03:59   #130
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees "moord" in de plaats van "dood".
Nu dagget zegt: ik heb ook liever een moordgriet dan een dooie.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 06:10   #131
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan zie ik graag het relevant cijfermateriaal bijvoorbeeld van de RKK in België: aantal priesters, aantal misbruikdossiers en de opsplitsing naar geslacht van de slachtoffers.
wat wereldwijd steeds weer terugkeert is een bewezen percentage van 14%
het reële percentage wordt daarom op 20% geraamd, en dat is een terughoudende voorzichtige raming.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 08:40   #132
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Natuurlijk is misdaad genetisch bepaald. Wat anders?

Is dat aangeleerd? Is er een lesuur 'crimineel gedrag' in uw school waar ge dat leert?
Huh ? Tuurlijk is er een lesuur "crimineel gedrag". Het duurt zelfs 12 jaar en de rest van uw leven. Crimineel gedrag is normaal. Wat abnormaal is, is oncrimineel gedrag. Dat is wat men U probeert aan te leren, en bij velen schijnt dat zelfs te lukken. Crimineel gedrag is een beetje zoals "atheist zijn", Men probeert U uw ganse jeugd een godsdienst aan te smeren. Dat lukt dan ook, daar waar men het doet. Maar sommigen hebben het door en gaan niet geloven. Met crimineel gedrag is dat van 't zelfde.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 08:53   #133
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Nu dagget zegt: ik heb ook liever een moordgriet dan een dooie.
niks teleurstellenders dan zo'n moordgriet die a stiff in the sack blijkt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 08:59   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Over de titel, en over de mening van de popie:
psychiaterpraktijken, we bedoelen dan Russische psychiaterpraktijken, kunnen inderdaad veel betekenen voor kinderen die worstelen met hun geaardheid. Maar ze kunnen niet veel goeds betekenen voor die kinderen.

Over aangeboren criminaliteit:
in ieder van ons zit een moordenaar. Nurture (milieu, opvoeding ..) tempert dat in de mate van het mogelijke.
Welke precies de triggers zijn, of het omgekeerde: dat weet voorlopig geen kat.

Vraag me geen link, want het bovenstaande is zo gewoon mijn gedacht, gebaseerd op wat ik als mens hoor, zie, lees ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 09:54   #135
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Een samenleving zonder dood. Dat zou wat zijn.

Overigens: gelovig zijn lijkt me een aandoening die mits de nodige psychiatrische hulp te genezen valt.

Klopt volledig, maar we kunnen er gif op innemen, dat je dat tegen je islamitische vrienden nooit zal zeggen.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 3 september 2018 om 09:56.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 11:30   #136
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ook niet.

Maar goed, de vraag blijft bij u onbeantwoord: is homofilie aangeboren of niet? Of misschien toch het resultaat van een aantal factoren na de geboorte?
Toch wel en al in een eerdere discussie werd dit ook voor u toegelicht, met verwijzing naar de bronnen. Recent onderzoek toont immers aan dat al in de baarmoeder de hormonentoevoer anders verloopt wat homoseksualiteit verklaart, welke forummer u de toelichting stuurde kan ik me niet herinneren, u kunt de info ook gewoon op internet vinden trouwens, maar wel opvallend dat u desondanks net doet alsof u nergens iets van weet..en gewoon weer opnieuw begint!
Ik begrijp dat u die inzichten moeilijk kunt rijmen met uw levensovertuiging maar dan moet u die aanpassen en niet de realiteit aanpassen.

Dus, nee, evenmin als uw hetero zijn " het resultaat is van een aantal factoren na de geboorte" is dit evenmin zo voor homoseksualiteit.
En nee, dat kan geen psychiater veranderen.
Uw paus zit er dus naast.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 11:35   #137
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Indien homofilie niet aangeboren is (wat trouwens al evenzeer een open vraag is), dan is het belangrijk dat die vraag ernstig wordt genomen. Als er een beïnvloeding kan zijn in de gedragingen van de mens (als bijvoorbeeld crimineel gedrag), dan is dat misschien ook het geval bij de ontwikkeling van de seksuele voorkeur.
Homoseksualiteit heeft geen zier te maken met criminaliteit, wel is homoseksualiteit aangeboren maar daarom criminaliteit niet. Wel kunnen psychiatrische ziektebeelden een oorzaak van crimineel gedrag zijn, maar evengoed lage intelligentie, opvoeding, allerlei vormen van verslaving, persoonlijkheidskenmerken enz...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 13:13   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Over aangeboren criminaliteit:
in ieder van ons zit een moordenaar. Nurture (milieu, opvoeding ..) tempert dat in de mate van het mogelijke.
Welke precies de triggers zijn, of het omgekeerde: dat weet voorlopig geen kat.
Maar daar is niks mis mee. Dat is normaal gedrag. Wat dom gedrag is, is U crimineel te gedragen op zo een manier dat men erachter komt, natuurlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 13:23   #139
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.880
Standaard

Als het over seksuele geaardheid gaat kan iedereen voor een stuk teruggaan op de eigen ervaringen. Als ik terugdenk aan mijn puberjaren kan ik alleen maar getuigen dat die aantrekking iets is dat niet beredeneerd of aangeleerd aanvoelt. En bovendien: ik voelde me aangetrokken tot bepaalde meisjes en vrouwen, en niet tot vrouwen in het algemeen. Ik kan me echt niet voorstellen dat je dat kan aanleren dan wel afleren.

Wat wel een feit is, is dat je die aantrekking onder impuls van je omgeving gaat proberen te onderdrukken, wanneer men je vertelt dat ze ongeoorloofd is, dat God of de samenleving je zal straffen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2018, 13:24   #140
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Overigens: gelovig zijn lijkt me een aandoening die mits de nodige psychiatrische hulp te genezen valt.
Ik denk dat niet. Ik denk dat je psychiatrisch een diep-gelovige mens niet meer kan veranderen dan een overtuigde homosexueel.

In welke mate homosexualiteit ZUIVER "aangeboren" is (dus een louter gevolg van genetisch materiaal), ik heb daar mijn twijfels over, want men zou waarschijnlijk het "homo-gen" allang gevonden hebben - en trouwens zou dat gen in principe evolutief dienen geelimineerd te worden, tenzij het een nevenwerking zou zijn van een ander voordeel. Een beetje zoals de sikkelziekte een genetische ziekte is die verbonden is aan een gen, dat wel een voordeel heeft: het beschermt tegen malaria.
Misschien is het "homo-gen" een gen dat, als ge er drager van zijt, kweenie, U beter beschermt tegen griep of kanker of zo, maar als nevenwerking heeft dat ge homo zijt. Het kan ook enkel maar recessief zijn: mocht het dominant zijn, dan zou het zichzelf elimineren, want homo's kweken niet.

Het kan wel zijn dat sommige genetische constellaties U meer geneigd maken om homo te worden, op dezelfde manier dat er misschien sommige genetische constellaties zijn die U mystieker maken en/of U aanzetten om receptiever te zijn voor totaal onzinnige verhaaltjes met een god erin. Maar eens we op dat terrein komen, wordt het bijzonder moeilijk om van "erfelijkheid" te spreken. Het is evengoed mogelijk dat homoseksualiteit door een of andere gebeurtenis "getriggerd" wordt, en uiteraard zal de receptiviteit van die trigger afhangen van uw genetisch patrimonium. Maar LOUTER genetisch, dat geloof ik niet zo. Het zou allang gevonden zijn. Zo moeilijk is dat niet om een duidelijk genetisch signaal terug te vinden als het om een paar genen gaat.

Mijn idee is dat homosexualiteit is zoals alle vormen van persoonlijke voorkeuren, of het nu tomatensoep of kreeft is, rock muziek of een concerto en dergelijke meer. Ik ben geen homo, en ik lust helemaal geen kreeft. 't is zo. De diepere redenen waarom zijn heel moeilijk te doorgronden. Ik heb geen "anti-kreeft" gen. Ik eet dat gewoon niet graag. Op dezelfde wijze neuk ik niet graag een andere vent in de kont. Het is waarschijnlijk zelfs zo dat als ik voor de keuze sta, ik toch maar voor de kreeft ga, maar ik zal hem met lange tanden oppeuzelen. Als het kiezen is tussen een harige spin opeten en een vent in zijn kont neuken, denk ik dat ik eerder voor de kont ga, bijvoorbeeld. Maar ik zal hem met tegenzin neuken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be