Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 oktober 2022, 06:17   #121
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De filosoof van de openingspost strijdt niet met God om de macht over de wereld. Dat deze beschaving "het beter meent te weten dan God" stelt hij niet aan de orde. Hij is van mening dat het niet goed gaat met de beschaving en dat mensen geen gebruik maken van filosofie om de problemen op te lossen.



Het christendom heeft niet als doel gesteld om de wereld te verbeteren, maar om mensen te redden door geloof. Het resultaat is de Westerse beschaving met haar problemen.
Degene die onze samenleving in de problemen leiden door hun machtszucht konden religie niet meer misbruiken sedert de mensen konden lezen.
Maar toen ze Darwin lazen en onderwijzen was er na 1 figuur plots een draconisch censuur nodig tot in de scholen om de rassenleer te verwijderen. We zien de darwinistische invloeden nog tot op vandaag spelen.
Waar christelijke invloeden speelden en spelen was er zorg in overschot.
De beschaving ging ten kosten van het barbaars optreden door de mens die zich laat jutten door machtsgeile bevoegdheden. Of het nu kolonialisme of imperialisme is...
Niet christendom, noch islam noch jodendom veroorzaakte deze wereldstatus vandaag. Het is de vrucht van de westerse economie die van God los leeft en denkt het beter te weten. “Wij zijn de goei, zij zijn de dictator”
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 09:33   #122
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja ik heb al overwogen om een protestpartij op te richten.

Filosofie is een denkwijze.
Geloven is een levenswijze.[1]

Mensen die geloven in mensen worden vaker bedrogen dan iemand die aan het onveranderlijke absolute vasthoudt.[2]
Ad 1: Als voor u geloof een levenswijze is en geen denkwijze, dan zijn alle geloven goed. Zo ook: (citaat) Hindoes zelf noemen hun geloof vaak Sanatana dharma, de eeuwige levenswijze. Het geloof heeft geen stichter of belijdenis en geen heilige geschriften. ...

Ad 2: Wat u bedoelt met "het onveranderlijke absolute" is mij niet duidelijk en ook niet wat dit voor u betekent. U denkt dat de filosoof "ergens in gelooft" en dat de godsdienstige mens "aan iets "vasthoudt" (dat hij dus niet kent). Dat is erg subtiel. Bedoelt u dat geloven iets anders is dan aan iets vasthouden en dat christenen niet geloven in christus of God maar" dat ze het absolute vasthouden?" Dan kan u de bijbel wel sluiten, lijkt mij.

Als dit allemaal zo duidelijk zou zijn waarom overweegt u dan om voor deze verwarde zienswijze van u een politieke paetij op te richten? Waarom is die partij er nog niet? Ik ben ook benieuwd naar het programma van die partij over het absolute niets.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 10:17   #123
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.842
Standaard

Alleen in de filosofie leert men de waarheid kennen.
Reeds Plato heeft gedacht.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 11:21   #124
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ad 1: Als voor u geloof een levenswijze is en geen denkwijze, dan zijn alle geloven goed. Zo ook: (citaat) Hindoes zelf noemen hun geloof vaak Sanatana dharma, de eeuwige levenswijze. Het geloof heeft geen stichter of belijdenis en geen heilige geschriften. ...

Ad 2: Wat u bedoelt met "het onveranderlijke absolute" is mij niet duidelijk en ook niet wat dit voor u betekent. U denkt dat de filosoof "ergens in gelooft" en dat de godsdienstige mens "aan iets "vasthoudt" (dat hij dus niet kent). Dat is erg subtiel. Bedoelt u dat geloven iets anders is dan aan iets vasthouden en dat christenen niet geloven in christus of God maar" dat ze het absolute vasthouden?" Dan kan u de bijbel wel sluiten, lijkt mij.

Als dit allemaal zo duidelijk zou zijn waarom overweegt u dan om voor deze verwarde zienswijze van u een politieke paetij op te richten? Waarom is die partij er nog niet? Ik ben ook benieuwd naar het programma van die partij over het absolute niets.
Ahneen want alleen Christus is universeel toepasbaar op ieder mens. Als religie is christendom echter exclusief.

Iets absoluut, volmaakt, onveranderlijk. We hebben hier kind met badwater weg gegooid en veranderde alles voor het slechtere.

Ik zou een partij oprichten als statement, niet om iets te bereiken anders dan het eerste.
Mijn programma is dat we Christus Koning maken, politiek als ambt fameus in termijn beperken, alles transparant maken (ganse Belgische boekhouding), burgers stimuleren off grid te gaan en zelfvoorzienend te worden. Basisinkomen invoeren maar uitkering, kindergeld en pensioen afschaffen. als buitenlands beleid overal een eerlijke economie of er wordt geen handel mee gedreven. Bedrijven hier die zich verrijkten op slavernij in buitenland 80% van hun welvaart in dat plan laten steken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 28 oktober 2022 om 11:24.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 14:34   #125
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ahneen want alleen Christus is universeel toepasbaar op ieder mens. Als religie is christendom echter exclusief.[1]

Iets absoluut, volmaakt, onveranderlijk. We hebben hier kind met badwater weg gegooid en veranderde alles voor het slechtere. [2]

Ik zou een partij oprichten als statement, niet om iets te bereiken anders dan het eerste.
Mijn programma is dat we Christus Koning maken, politiek als ambt fameus in termijn beperken, alles transparant maken (ganse Belgische boekhouding), burgers stimuleren off grid te gaan en zelfvoorzienend te worden. Basisinkomen invoeren maar uitkering, kindergeld en pensioen afschaffen. als buitenlands beleid overal een eerlijke economie of er wordt geen handel mee gedreven. Bedrijven hier die zich verrijkten op slavernij in buitenland 80% van hun welvaart in dat plan laten steken. [3]
Ad1. Hiervoor, om 06.27 uur, schreef u dat geloof een levenswijze is en nu wijst u de levenswijze van Hindoes af en stelt u dat zij de levenswijze van Christus (beter is Jezus want er waren meerdere messiassen) moeten volgen. U gaat er aan voorbij dat zij geen Joden zijn en niets te maken hebben met de Joodse godsdienst. U en ik hebben daar ook niets mee te maken. De Joden, het zogenaamde verbondsvolk, hebben Jezus als christus verwopen. Waarom zou een heiden zich dan in Godsnaam aan deze mislukte messias onderwerpen? En eerst nog hebreeuws leren en Grieks en al die verhalen bestuderen om te weten hoe hij zich moet gedragen? Wat een verspilling van energie en talent. Het is een recept voor mislukking (gebleken).

Ad 2. Het lijkt er op dat u geen vrede heeft net de veranderlijkheid en vergankelijkheid van het leven en dat uw ideaal onveranderlijkheid is en het absolute. Seizoenen, landbouw, veeteelt, geboorte en dood is voor u absurd. Dat is de prijs die we betalen voor het bezit van verstand. Leer maar om daar vrede mee te hebben of laat uzelf invriezen op de noordpool.

Ad 3. Het politieke programma dat u ontvouwt, welliswaar als statement, is tevens uw visie van het programma van uw Koning Christus. U gaat op zijn stoel zitten en dingen regelen waarover Hij zich nooit heeft uitgesproken. En dan mis ik nog uw ideologie over abortus en sterilisatie - afgezien van de ellendige overbevolking van de continenten.

Laatst gewijzigd door Piero : 28 oktober 2022 om 14:40.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 14:55   #126
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ad1. Hiervoor, om 06.27 uur, schreef u dat geloof een levenswijze is en nu wijst u de levenswijze van Hindoes af en stelt u dat zij de levenswijze van Christus (beter is Jezus want er waren meerdere messiassen) moeten volgen. U gaat er aan voorbij dat zij geen Joden zijn en niets te maken hebben met de Joodse godsdienst. U en ik hebben daar ook niets mee te maken. De Joden, het zogenaamde verbondsvolk, hebben Jezus als christus verwopen. Waarom zou een heiden zich dan in Godsnaam aan deze mislukte messias onderwerpen? En eerst nog hebreeuws leren en Grieks en al die verhalen bestuderen om te weten hoe hij zich moet gedragen? Wat een verspilling van energie en talent. Het is een recept voor mislukking (gebleken).

Ad 2. Het lijkt er op dat u geen vrede heeft net de veranderlijkheid en vergankelijkheid van het leven en dat uw ideaal onveranderlijkheid is en het absolute. Seizoenen, landbouw, veeteelt, geboorte en dood is voor u absurd. Dat is de prijs die we betalen voor het bezit van verstand. Leer maar om daar vrede mee te hebben of laat uzelf invriezen op de noordpool.

Ad 3. Het politieke programma dat u ontvouwt, welliswaar als statement, is tevens uw visie van het programma van uw Koning Christus. U gaat op zijn stoel zitten en dingen regelen waarover Hij zich nooit heeft uitgesproken. En dan mis ik nog uw ideologie over abortus en sterilisatie - afgezien van de ellendige overbevolking van de continenten.
Ja want Jezus is voor de Joden en niet voor de heidenen gekomen... Juist.
Het Evangelie ging zich verspreiden over de hele wereld Piero. Als het alleen voor de Joden was, was dat niet nodig, he?
Waarom vraag je? Waarom niet is een betere vraag. Zoek de error in Hem: gij zult ze niet vinden. Hij was perfect en schoon van alle zonde.

Jawel, seizoenen zijn voorspelbaar. Ik heb geen vrede met systemen die veranderen en mensen die hun afspraken veranderen.

Maar als Hij terugkomt mag Hem die stoel hebben hoor. En het was hypothetisch, ik ben kluizenaar geworden en ga dat uitbreiden door meer aan huis te laten leveren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 15:07   #127
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Filosofie is een denkwijze.
Geloven is een levenswijze.

Mensen die geloven in mensen worden vaker bedrogen dan iemand die aan het onveranderlijke absolute vasthoudt.
Als je het zo stelt...

Als je ooit maar naar één persoon/boek/stroming/wat dan ook luistert en dit je hele leven blijft doen wordt je inderdaad maar één keer bedrogen.

En ach, wat maakt het tegen de tijd dat je daar achter komt nog uit dat je je leven geheel hebt ingericht op het bereiken van een hemel die niet blijkt te bestaan?
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 15:08   #128
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja want Jezus is voor de Joden en niet voor de heidenen gekomen... Juist.
Het Evangelie ging zich verspreiden over de hele wereld Piero. Als het alleen voor de Joden was, was dat niet nodig, he?
Waarom vraag je? Waarom niet is een betere vraag. Zoek de error in Hem: gij zult ze niet vinden. Hij was perfect en schoon van alle zonde.

Jawel, seizoenen zijn voorspelbaar. Ik heb geen vrede met systemen die veranderen en mensen die hun afspraken veranderen.

Maar als Hij terugkomt mag Hem die stoel hebben hoor. En het was hypothetisch, ik ben kluizenaar geworden en ga dat uitbreiden door meer aan huis te laten leveren.
Welja kluizenaar. Sluit jezelf op, ga op internet en verbeter de wereld. Met uzelf bent u al kkaar. Er zijn nog een paar milhard mensen te gaan.

Laatst gewijzigd door Piero : 28 oktober 2022 om 15:09.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 15:17   #129
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Als je het zo stelt...

Als je ooit maar naar één persoon/boek/stroming/wat dan ook luistert en dit je hele leven blijft doen wordt je inderdaad maar één keer bedrogen.

En ach, wat maakt het tegen de tijd dat je daar achter komt nog uit dat je je leven geheel hebt ingericht op het bereiken van een hemel die niet blijkt te bestaan?
Tenzij je meerdere keren bedrogen bent en door het ene boek beter bewapend bent en dus niet meer bedrogen wordt.

Ik heb helemaal niets ingericht om de hemel te bereiken, integendeel zelfs
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 15:19   #130
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Welja kluizenaar. Sluit jezelf op, ga op internet en verbeter de wereld. Met uzelf bent u al kkaar. Er zijn nog een paar milhard mensen te gaan.
Ik zal een youtube kanaal openen en mijn ministerie binnen 4 muren uitbreiden.

Donderpreken naar de politiek - Soldiers of the Cross
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 28 oktober 2022 om 15:19.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2022, 20:44   #131
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Tenzij je meerdere keren bedrogen bent en door het ene boek beter bewapend bent en dus niet meer bedrogen wordt.
Dan ben je nog steeds bedrogen, je zal het alleen nooit door hebben omdat je pas overtuigd zou zijn dat je bedrogen was als je niet in de hemel zou komen, en tegen die tijd ben je al te dood om daar iets van te vinden.

Citaat:
Ik heb helemaal niets ingericht om de hemel te bereiken, integendeel zelfs
Jij kan nog geen TV serie kijken zonder geïnteresseerd te raken in penvrienden worden met een seriemoordenaar. Waarom? Omdat er een seriemoordenaar was waarvan de slachtoffers homo waren, en die jouw god een keertje benoemd heeft. Dus dan moet je die man zijn daden via een of andere psychologische kronkel aan jezelf zien te verantwoorden en hem de good guy maken, zodat je lekker homo's verder (figuurlijk natuurlijk) de grond in kan trappen.

Hoeveel van jouw posts hier heeft nul betrekking op je geloof? Tien procent? Je hele gedachtenleven staat in het teken van je geloof. Je gaat mij niet wijs maken dat je uiterlijke leven daar dan helemaal niks mee van doen heeft.

Maar zoals je zelf zei: als je maar hard genoeg iemand anders volgt hoef je niet over je eigen denken of handelen na te denken.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 05:11   #132
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dan ben je nog steeds bedrogen, je zal het alleen nooit door hebben omdat je pas overtuigd zou zijn dat je bedrogen was als je niet in de hemel zou komen, en tegen die tijd ben je al te dood om daar iets van te vinden.



Jij kan nog geen TV serie kijken zonder geïnteresseerd te raken in penvrienden worden met een seriemoordenaar. Waarom? Omdat er een seriemoordenaar was waarvan de slachtoffers homo waren, en die jouw god een keertje benoemd heeft. Dus dan moet je die man zijn daden via een of andere psychologische kronkel aan jezelf zien te verantwoorden en hem de good guy maken, zodat je lekker homo's verder (figuurlijk natuurlijk) de grond in kan trappen.

Hoeveel van jouw posts hier heeft nul betrekking op je geloof? Tien procent? Je hele gedachtenleven staat in het teken van je geloof. Je gaat mij niet wijs maken dat je uiterlijke leven daar dan helemaal niks mee van doen heeft.

Maar zoals je zelf zei: als je maar hard genoeg iemand anders volgt hoef je niet over je eigen denken of handelen na te denken.
Hoeveel posts van jou gaan over de materie en wijzen niet naar een ander om u darwinistisch aan op te trekken?
Remember bovenbuur: zero fox given, ALWAYS.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 21:05   #133
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.634
Standaard 16 Indian Serial Killers You’ll Be Shocked To Know About. And Yes, One Of Them

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ahneen want alleen Christus is universeel toepasbaar op ieder mens. Als religie is christendom echter exclusief.

Iets absoluut, volmaakt, onveranderlijk. We hebben hier kind met badwater weg gegooid en veranderde alles voor het slechtere.

Ik zou een partij oprichten als statement, niet om iets te bereiken anders dan het eerste.
Mijn programma is dat we Christus Koning maken, politiek als ambt fameus in termijn beperken, alles transparant maken (ganse Belgische boekhouding), burgers stimuleren off grid te gaan en zelfvoorzienend te worden. Basisinkomen invoeren maar uitkering, kindergeld en pensioen afschaffen. als buitenlands beleid overal een eerlijke economie of er wordt geen handel mee gedreven. Bedrijven hier die zich verrijkten op slavernij in buitenland 80% van hun welvaart in dat plan laten steken.

Miaauw miaauw namastiaauw gemanifesteerde Nano God, Cufi,

1) De katten gaan de wereld redden ok, en Wieroe schonk mij voor zijn dood de geheimste kennis der Heilige Delftse Katten. Nu moet ik hard werken om dit wereldkundig te maken, het verlossende nieuws van de Katten op aarde.

2) Maak dat de KAT wijs, zeg jij nu tegen mij he CUFI, maar waarom stierf Jezus niet voor de straatkatten en wel voor zijn heilige JODEN, beloofde volk Gods??

3) Wist je dat een Kat eerst met een muis zal filosoferen voor hij hem doodbijt en opeet??

4) in Deel 4 vd toekomst droomplannen boeken serie Switie Sranang wil ik eea uitwerken wat Wieroe mij leerde. En Technisch gezien is dit in ons tijdperk goed mogelijk.


5) Kattige Katten filosofie gaat echt verder dan je denkt CUFI, ik moet alles nog goed uitwerken in teksten en essays, is best veel wat Wieroe mij leerde hierover.

bye

Waldo Dewanand D. & Wieroe (RIP) & Co
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 09:11   #134
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.842
Standaard

Filosofie, wat heb je er aan?
Dat is de kreet van het domme volk dat liever naar voetballen gaat kijken.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 09:16   #135
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dan ben je nog steeds bedrogen, je zal het alleen nooit door hebben omdat je pas overtuigd zou zijn dat je bedrogen was als je niet in de hemel zou komen, en tegen die tijd ben je al te dood om daar iets van te vinden.



Jij kan nog geen TV serie kijken zonder geïnteresseerd te raken in penvrienden worden met een seriemoordenaar. Waarom? Omdat er een seriemoordenaar was waarvan de slachtoffers homo waren, en die jouw god een keertje benoemd heeft. Dus dan moet je die man zijn daden via een of andere psychologische kronkel aan jezelf zien te verantwoorden en hem de good guy maken, zodat je lekker homo's verder (figuurlijk natuurlijk) de grond in kan trappen.

Hoeveel van jouw posts hier heeft nul betrekking op je geloof? Tien procent? Je hele gedachtenleven staat in het teken van je geloof. Je gaat mij niet wijs maken dat je uiterlijke leven daar dan helemaal niks mee van doen heeft.

Maar zoals je zelf zei: als je maar hard genoeg iemand anders volgt hoef je niet over je eigen denken of handelen na te denken.
Arme bovenbuur, realiteit niet van dramatiek kunnen onderscheiden.
Alsof ik echt zulke mensen zou aanschrijven of zoiets zou goedkeuren. Het was pure provocatie om iemand op haar paard te zetten. Wat helaas niet zo goed uitdraaide.

Misschien is het beter dat gij stopt met voor anderen te denken en gewoon bij de materie probeert te blijven. Wat mij dan benieuwt over jou, hoe zou dat uitdraaien als ge google niet ondersteboven kon draaien voor de +70% die ge wel over “de materie” post’

Maar de vrede en de genade zij met u, ik vergeef je.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 30 oktober 2022 om 09:18. Reden: Dt
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 09:24   #136
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
Miaauw miaauw namastiaauw gemanifesteerde Nano God, Cufi,

1) De katten gaan de wereld redden ok, en Wieroe schonk mij voor zijn dood de geheimste kennis der Heilige Delftse Katten. Nu moet ik hard werken om dit wereldkundig te maken, het verlossende nieuws van de Katten op aarde.

2) Maak dat de KAT wijs, zeg jij nu tegen mij he CUFI, maar waarom stierf Jezus niet voor de straatkatten en wel voor zijn heilige JODEN, beloofde volk Gods??

3) Wist je dat een Kat eerst met een muis zal filosoferen voor hij hem doodbijt en opeet??

4) in Deel 4 vd toekomst droomplannen boeken serie Switie Sranang wil ik eea uitwerken wat Wieroe mij leerde. En Technisch gezien is dit in ons tijdperk goed mogelijk.


5) Kattige Katten filosofie gaat echt verder dan je denkt CUFI, ik moet alles nog goed uitwerken in teksten en essays, is best veel wat Wieroe mij leerde hierover.

bye

Waldo Dewanand D. & Wieroe (RIP) & Co
Dag dewanand, ik weet het allemaal niet zo goed. Het verwart me.
Maar Christus is niet voor de Joden gestorven maar DOOR hen VOOR ALLE mensen. Als Hij terugkomt zal Hij ook Koning over hen zijn en zij zullen Zijn volk zijn. Zoals de hele bruid.

Er wordt nu een nieuwe plaats voorbereid (het nieuwe Jeruzalem). Jezus is opgenomen in de hemel en komt daarmee terug. Maar een dag hier is daar als 1000j daar en het kan ook andersom. God bepaalt in Zijn tijd.

Den hemel en de aarde zijn 1 Koninkrijk maar het zal zich gehelegans vernieuwen. De antichrist zal eerst als koning over de ganse aarde heersen en voor zware tribulatie zorgen waar we nu de voorweeën van ervoeren.
Wat niets was vergeleken met de tijden die nog komen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 30 oktober 2022 om 09:25.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 12:33   #137
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoeveel posts van jou gaan over de materie en wijzen niet naar een ander om u darwinistisch aan op te trekken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Misschien is het beter dat gij stopt met voor anderen te denken en gewoon bij de materie probeert te blijven. Wat mij dan benieuwt over jou, hoe zou dat uitdraaien als ge google niet ondersteboven kon draaien voor de +70% die ge wel over “de materie” post’
Het verschil is dat het bij jou echt altijd over geloof gaat, wat jij van mijn posts maakt is projectie van jouw kant. +70% gaat over "de materie". Wat probeer je daar überhaupt mee te zeggen, dat driekwart van mijn posts niet over jouw geloof gaan dus dat is allemaal hetzelfde onderwerp? En google ondersteboven draaien, is dat een dis op dat ik wel met bronnen kom en niet zoals sommige forummers in hoog tempo ongefundeerde leugens verspreid? Echt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Arme bovenbuur, realiteit niet van dramatiek kunnen onderscheiden.
Ja, ik zal het wel zijn die moeite heeft met de realiteit zien, vooral niet de persoon die hierin deze draad gepost heeft dat je je beter blind kan staren op één filosofie zonder voor jezelf te denken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar de vrede en de genade zij met u, ik vergeef je.
Nee, je doet hooghartig alsof er iets te vergeven is aan mijn gedrag en ik me dus zou moeten schamen. En dat doe je bewust. O hé, heb ik daar nou net realiteit van goedkope dramatiek onderscheden?

Weet je wat, als je gaat werken om jezelf te verbeteren is het je vergeven.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 13:12   #138
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het verschil is dat het bij jou echt altijd over geloof gaat, wat jij van mijn posts maakt is projectie van jouw kant. +70% gaat over "de materie". Wat probeer je daar überhaupt mee te zeggen, dat driekwart van mijn posts niet over jouw geloof gaan dus dat is allemaal hetzelfde onderwerp? En google ondersteboven draaien, is dat een dis op dat ik wel met bronnen kom en niet zoals sommige forummers in hoog tempo ongefundeerde leugens verspreid? Echt?



Ja, ik zal het wel zijn die moeite heeft met de realiteit zien, vooral niet de persoon die hierin deze draad gepost heeft dat je je beter blind kan staren op één filosofie zonder voor jezelf te denken.



Nee, je doet hooghartig alsof er iets te vergeven is aan mijn gedrag en ik me dus zou moeten schamen. En dat doe je bewust. O hé, heb ik daar nou net realiteit van goedkope dramatiek onderscheden?

Weet je wat, als je gaat werken om jezelf te verbeteren is het je vergeven.
Waar het hart van vol is loopt de mond over Bovenbuur.
Liefs,
Ikke
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 15:50   #139
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waar het hart van vol is loopt de mond over Bovenbuur.
Liefs,
Ikke
Oeh, dat is een onverwachte projectie. Wat een twist.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 30 oktober 2022 om 15:51.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 15:55   #140
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Oeh, dat is een onverwachte projectie. Wat een twist.
liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, hulpvaardigheid, zelfbeheersing.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be