Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2018, 17:38   #681
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

En een latere "opdracht" van dat onzichtbaar almachtig vriendje veegt die oude claim van tafel en geeft de hele wereld aan de volgers van de ideale man.
Ik snap u totaal niet. In andere draden werpt ge u op als een actieve religie hater, maar als het over Israel gaat, keert ge uw kar 100%.

Israel is namelijk het enige land ter wereld dat bestaat omdat het een belofte is van een opperwezen. Het is zelfs het enige land uit de wereldgeschiedenis dat exclusief is gecreëerd omdat mensen geloven dat het een goddelijke belofte is.
En dat vindt gij normaal.
En heel uw argumentatie is gebouwd op het feit dat de palestijnen nu éénmaal zwak zijn, en hun plaats maar moeten kennen, is lachwekkend. Israel is sterk omdat ze steun hebben van de US, nog een gestoord extreem religieus land.
En daar hebt gij ook geen problemen mee.

laat ons zeggen dat er een lichte 'dualiteit' zit in uw meningen op dit forum...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 17:44   #682
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Nooit zullen de oorspronkelijke inwoners van Koningsbergen kunnen terugkeren naar wat nu Kaliningrad heet.
wat schrijft gij nu? We leven in 2018. Elken Duitser kan naar Kaliningrad gaan, daar een huis kopen of iets huren. Prijzen vallen daar heel goed mee.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Nooit zullen de gevluchte Palestijnen kunnen terugkeren naar wat nu Israëlisch grondgebied is..
Palestijnen kunnen dat dus niet wat de Duitsers wel kunnen. Vindt gij dat niet raar?
Een anti Israel argument dus. En ik bedoel zowel het beleid als de staat.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 17:53   #683
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat klopt absoluut niet. Quickenborn is ook pro Palestina, en NVA was ooit duidelijk pro Palestina ( nu dat ze macht hebben beginnen ze natuurlijk te schipperen), Uw denkfout is dat ge de illusie hebt dat er een link is tussen uw rechts zijn en uw pro Palestina zijn.
Ik wil best aannemen dat het in België anders ligt dan in Nederland, maar degenen die het discours (de woordkeuze) van Dedecker hanteren zijn veelal extreem(links), extreemrechts en moslims. In Nederland heb ik wel degelijk gelijk.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 17:56   #684
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik wil best aannemen dat het in België anders ligt dan in Nederland, maar degenen die het discours (de woordkeuze) van Dedecker hanteren zijn veelal extreem(links), extreemrechts en moslims. In Nederland heb ik wel degelijk gelijk.
Als Antwerpenaar heb ik daarop maar 1 antwoord:
Mijn gelukwensen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 18:00   #685
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ten eerste betrap ik u op onweerlegbare foute feiten. Dat ontgoochelt mij, ik ben daar eerlijk in.
Ten 2e kunt ge niet de Palestijnse vluchtelingen, of Joodse vluchtelingen vergelijken met de Duitse vluchtelingen na WO II. Dat ge net die eruit neemt, dat snap ik ook niet. De Duitsers waren de slechteriken, ze zijn overal binnengevallen, op een onwaarschijnlijke barbaarse manier.
Kunt ge uit de ontelbare vluchtelingen stromen die er ooit in de wereldgeschiedenis zijn geweest, er geen ander volk uitpikken?
Geert, er zijn meerdere voorbeelden. Een van de grootste maar ook meest extreme is de opsplitsing van Brits Indië. De Britse vice-roy wou het 'snel' afstappen en daar zijn extreme beslissingen genomen die haaks stonden op de realiteit op het terrein. Met als gevolg dat er miljoenen mensen haveloos zijn (moeten) vertrekken naar Pakistan en omgekeerd. Volgens sommige schattingen zijn er niet alleen +5 mio vluchtelingen maar verloren ook 1 mio mensen het leven bij die amateuristisch georganiseerde dubbele exodus.

Niemand is ooit ter orde geroepen voor enig internationaal tribunaal.
Niemand is ooit mogen terugkeren.
Niemand heeft 1 cent vergoeding gekregen.

Maar de betrokken landen hebben wel met vallen en opstaan die nieuwkomers proberen een plaats te geven. Men stopte ze niet zoals in Jordanië en Libanon in kampen om ze daar tot in het oneindige af te zonderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 18:02   #686
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ten eerste betrap ik u op onweerlegbare foute feiten. Dat ontgoochelt mij, ik ben daar eerlijk in.
Kan u, om te vermijden dat ik u verkeerd begrijp, nog eens concreet zeggen welke door mij aangehaalde feiten onweerlegbaar fout zouden zijn?

Als u het heeft over mijn opmerking dat de Slavische heersers (uiteraard gedurende bepaalde perioden) geen enkel bezwaar hadden tegen de vestiging van Duitsers in hun gebieden, beperk ik mij voorlopig tot een verwijzing naar een wikipedia-artikel dat volledig gewijd is aan dit onderwerp:

Medieval settlements (Ostsiedlung)
Main article: Ostsiedlung

Population growth during the High Middle Ages stimulated the movement of peoples from the Rhenish, Flemish, and Saxon territories of the Holy Roman Empire eastwards into the less-populated Baltic region and Poland. These movements were supported by the German nobility, the Slavic kings and dukes, and the medieval Church. The majority of this settlement was peaceful, although it sometimes took place at the expense of Slavs and pagan Balts (see Northern Crusades). Ostsiedlung accelerated along the Baltic with the advent of the Teutonic Order.[2] Likewise, in Styria and Carinthia, German communities took form in areas inhabited by Slovenes.

In the middle of the 14th century, the settling progress slowed as a result of the Black Death; in addition, the most arable and promising regions were largely occupied. Local Slavic leaders in late Medieval Pomerania and Silesia continued inviting German settlers to their territories.


Ik besef dat Wikipedia geen echte bron is, maar het toont wel aan dat mijn visie blijkbaar vrij algemeen aanvaard is. Momenteel heb ik geen tijd om lang opzoekwerk te doen.

(Ik heb u bovendien ook betrapt op feiten die onweerlegbaar fout zijn. U zei letterlijk dat het fout is dat Duitsers eeuwenlang bepaalde gebieden in Oost-Europa bewoonden, zie post 654).

Citaat:
Ten 2e kunt ge niet de Palestijnse vluchtelingen, of Joodse vluchtelingen vergelijken met de Duitse vluchtelingen na WO II. Dat ge net die eruit neemt, dat snap ik ook niet. De Duitsers waren de slechteriken, ze zijn overal binnengevallen, op een onwaarschijnlijke barbaarse manier.
Kunt ge uit de ontelbare vluchtelingen stromen die er ooit in de wereldgeschiedenis zijn geweest, er geen ander volk uitpikken?
De volksduitsers die eeuwen in Oost-Europa woonden waren geen slechteriken. Hun gewelddadige verdrijving richting Duitsland was niet door hun schuld. Veel volksduitsers woonden in gebieden die voorafgaand aan WOII niet tot Duitsland behoorden (en dus ook niet op Hitler konden stemmen) en die dus hoe dan ook (zelfs niet collectief) mee kunnen worden schuldig beschouwd aan de gruweldaden van het nazisme.

Als men trouwens kijkt naar de geschiedenis van Europa voorafgaand aan WOII, dan waren de Duitsers zeker niet de grootste slechteriken. Ze halen de top 10 niet eens.

De geschiedenis van Duitsland valt absoluut niet te herleiden tot 'nazi's zijn slecht' (wat ik overigens niet betwist, ik ben geen nazi-apologeet).

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 augustus 2018 om 18:13.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 18:15   #687
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
daar hebt ge onze hollander weer met zijn intentie processen. Straks begint ge ongetwijfeld ook weer op de boodschapper te schieten.
Het is compleet irrelevant dat ik Nederlander ben. Ik heb verder sterke twijfels over je feitenkennis en je vaardigheden om neutrale bronnen te herkennen. Dat in combinatie met je overdrijvingen heb ik alle redenen jou kritisch te benaderen. Wanneer jij met de allang weerlegde en onder antisemieten en complotgekkies vaak gehanteerde Khazaarse theorie op de proppen komt, zeg ik daar wat van. Wanneer jij daarvoor één gekleurd bronnetje noemt, en doet alsof je het wagenwiel hebt uitgevonden, zeg ik daar ook wat van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
HALLLOOOO! Newsflash! Dat is omdat de Duitser VERLOREN hebben! Zowel WO I als de rematch 20 jaar later.
De Palestijnen hebben in 1948, 1967 en 1973 verloren. Verschil is dat de verdreven Duitsers na de Tweede Wereldoorlog wel in Duitsland zijn geïntegreerd en de Palestijnen in verschillende Arabische landen totaal niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En uw uitleg over 'waaronder gebieden die eeuwenlang Duits/Pruisisch/(Duits-)Oostenrijks' is feitelijk onjuist.
Onzin, jij zit fout. In Sudetenland alleen al was eeuwen een Duits(talige) meerderheid, net als in Stettin en omgeving.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat is heel erg, MAAR IK HERHAAL! LEES GOED! (ik moet hier elke keer alles 15 keer herhalen!)

Er is actie en reactie: als de Duitsers niet stout waren geweest in 1914 en 1939, dan hadden die 12 miljoen Duitsers nog steeds gewoond waar ze begin 20e eeuw woonden, en peis en vree met hun buren van een andere etnie.
De Eerste Wereldoorlog is een zeer complexe oorlog en het is beslist niet waar dat alleen het Duitse Keizerrijk verantwoordelijk was. Daarnaast zijn de Palestijnen ook niet bepaald lief geweest. Trek je vergelijking door zou ik zeggen.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 18:18   #688
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik snap u totaal niet. In andere draden werpt ge u op als een actieve religie hater, maar als het over Israel gaat, keert ge uw kar 100%.

Israel is namelijk het enige land ter wereld dat bestaat omdat het een belofte is van een opperwezen. Het is zelfs het enige land uit de wereldgeschiedenis dat exclusief is gecreëerd omdat mensen geloven dat het een goddelijke belofte is.
En dat vindt gij normaal.
En heel uw argumentatie is gebouwd op het feit dat de palestijnen nu éénmaal zwak zijn, en hun plaats maar moeten kennen, is lachwekkend. Israel is sterk omdat ze steun hebben van de US, nog een gestoord extreem religieus land.
En daar hebt gij ook geen problemen mee.

laat ons zeggen dat er een lichte 'dualiteit' zit in uw meningen op dit forum...
Ook hier misken je een realiteit. Het zionisme heeft zijn historische roots bij mensen die zelf voor geen millimeter religieus waren. Dat waren culturele joden, net zoals wij cultureel christen zijn in het westen.
En die hebben gedaan wat elke nationalistische strekking doet : zoek een historische bron, een ideaal wat als 'verbindende factor' kan gebruikt worden. Voor Herzl & Company was dat het land Israël, voor de nutcases uit de vlaamse beweging is dat de Groeninghekouter bij Kortryck, de Serviërs fantaseren over het Merelveld, Rusland dweept met de krim en oekraïne.
Het gelul over het opperwezen is absolute bijzaak. Bekijk de regeringen van Israël tot voor Netanyahu aan de macht kwam : bijna altijd een volledige dominantie van seculieren. (nu niet meer, de pest van die pijpekrullendragers is binnengeraakt omdat ze anders geen meerderheid meer hadden)

Maar al die seculiere joden gebruikten en misbruikten wel dat historisch verleden dat 2.000 jaar lang onbestaande was om er een legitimatie in te vinden. Niet die zever over een opperwezen, wel de evidentie dat 2.000 jaar geleden dit gebied het land van de joden was.
De zionisten beseften dat ze een wervend verhaal nodig hadden, dat niet alleen intern kan mensen in een richting duwen maar dat ook nog extern kan verkocht worden. (onnoemelijk veel belangrijker trouwens, voor wie resultaten wil boeken)

En direct na WO II hebben ze daar tot in het extreme gebruik van gemaakt.

Het is weinigen gegeven, om de Britten diplomatiek te overtroeven en een fait accompli politiek te kunnen doordrukken die dan nog eindigt in natievorming door de UN met dus internationale erkenning.

Theodor Herzl zou eens goed lachen met zijn Jahweh adepten, met de pijpekrullen en de Shtreimels en alle andere nuttige idioten.

Ze hebben na 2000 jaar terug een land.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 augustus 2018 om 18:20.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 18:31   #689
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Wanneer jij met de allang weerlegde en onder antisemieten en complotgekkies vaak gehanteerde Khazaarse theorie op de proppen komt, zeg ik daar wat van.
Ik heb misschien iets gemist, maar kan me niet herinneren dat geertvdb ooit die bullshit van de Khazaren heeft zitten propageren, de enige die daarin grossiert is Flying Diego.

Het klopt wel dat hij hier in het verleden nogal scherp geformuleerde opinies heeft zitten neerpennen over de genetische verwantschap tussen joden en palestijnen. (die overigens logisch is) Volgens mij was het net onze exotische adept van het Yogisch vliegen die Geert zijn stelling probeerde tegen te spreken met zijn waslijst aan Joetjoep linkjes naar drek-websites over pseudo-wetenschap en gefingeerde historiek.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 20:52   #690
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Kan u, om te vermijden dat ik u verkeerd begrijp, nog eens concreet zeggen welke door mij aangehaalde feiten onweerlegbaar fout zouden zijn?
Dit is nu de 3e keer dat ik het u uitleg:

Dit zijn uw woorden:
ik heb het over de inwoners van Sudetenland, Oost-Pruisen, Pommeren, Silezië...

Dit zijn de feiten:
Prussia took 141,400 km2 (54,600 sq mi) of the Commonwealth's western territory—areas known as Greater Poland, Pomorze and Mazovia (renaming them as South Prussia, West Prussia and New East Prussia)—and with it nearly 1 million Polish speaking inhabitants. Frederick the Great immediately sent 57,475 German families to the newly conquered lands in order to solidify his new acquisitions,[2] and abolished the use of the Polish language.

Ofwel is het ene waar, ofwel het andere. Uw stelling, en mijn bron kunnen niet beide waar zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Als u het heeft over mijn opmerking dat de Slavische heersers (uiteraard gedurende bepaalde perioden) geen enkel bezwaar hadden tegen de vestiging van Duitsers in hun gebieden, beperk ik mij voorlopig tot een verwijzing naar een wikipedia-artikel dat volledig gewijd is aan dit onderwerp:

Medieval settlements (Ostsiedlung)
Main article: Ostsiedlung

Population growth during the High Middle Ages stimulated the movement of peoples from the Rhenish, Flemish, and Saxon territories of the Holy Roman Empire eastwards into the less-populated Baltic region and Poland. These movements were supported by the German nobility, the Slavic kings and dukes, and the medieval Church. The majority of this settlement was peaceful, although it sometimes took place at the expense of Slavs and pagan Balts (see Northern Crusades). Ostsiedlung accelerated along the Baltic with the advent of the Teutonic Order.[2] Likewise, in Styria and Carinthia, German communities took form in areas inhabited by Slovenes.

In the middle of the 14th century, the settling progress slowed as a result of the Black Death; in addition, the most arable and promising regions were largely occupied. Local Slavic leaders in late Medieval Pomerania and Silesia continued inviting German settlers to their territories.

Ik besef dat Wikipedia geen echte bron is, maar het toont wel aan dat mijn visie blijkbaar vrij algemeen aanvaard is. Momenteel heb ik geen tijd om lang opzoekwerk te doen.
(Ik heb u bovendien ook betrapt op feiten die onweerlegbaar fout zijn. U zei letterlijk dat het fout is dat Duitsers eeuwenlang bepaalde gebieden in Oost-Europa bewoonden, zie post 654).
Ik bedoelde natuurlijk als meerderheid, of zelfs als betekenisvolle minderheid..
Het is heel simpel. Bekijk het gebied waar in de middeleeuwen Duits werd gesproken, en men ziet dat dat een relatief klein gebied is, zelfs in wat ooit voor een groot deel oost duitsland was, werd er geen Duits gesproken. Men weet dat oa door de plaatsnamen. Berlijn heeft etymologisch een Slavische oorsprong, 'Pomern' trouwens ook. De expansie naar het oosten is in de eeuwen erna gebeurd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De volksduitsers die eeuwen in Oost-Europa woonden waren geen slechteriken.
Dat beweer ik toch niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hun gewelddadige verdrijving richting Duitsland was niet door hun schuld. Veel volksduitsers woonden in gebieden die voorafgaand aan WOII niet tot Duitsland behoorden (en dus ook niet op Hitler konden stemmen) en die dus hoe dan ook (zelfs niet collectief) mee kunnen worden schuldig beschouwd aan de gruweldaden van het nazisme.
Dat wéét ik! Ik heb het nooit gehad over een individuele schuld van die volksduitsers. Maar het zijn de Duitsers die schuldig zijn aan hun 'verdrijving'. Niemand anders. Actie en reactie.
Uw vergelijking met de palestijnen raakt kant nog wal.
De enige vermelding van de palestijnen in de wereldgeschiedenis is de volgende: ze liepen in de weg toen de joodse settlers hun beloofd land kwamen innemen. Daarvoor is er niets geweten over dit volkomen onopvallend volk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Als men trouwens kijkt naar de geschiedenis van Europa voorafgaand aan WOII, dan waren de Duitsers zeker niet de grootste slechteriken. Ze halen de top 10 niet eens.
Hallo!
WOI! mosterdgas! Ooit al van gehoord? Bismarck en al zijn oorlogen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

De geschiedenis van Duitsland valt absoluut niet te herleiden tot 'nazi's zijn slecht' (wat ik overigens niet betwist, ik ben geen nazi-apologeet).
Waar zeg ik dat?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 28 augustus 2018 om 20:55.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 20:52   #691
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.401
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik snap u totaal niet.
Dat moet ook niet.
Citaat:
In andere draden werpt ge u op als een actieve religie hater
Ik haat geen religie, da's teveel moeite voor zo'n debiel iets. Ik haat zelfs geen zelfontploffers.
Citaat:
maar als het over Israel gaat, keert ge uw kar 100%.
U mag dat denken.
Citaat:
Israel is namelijk het enige land ter wereld dat bestaat omdat het een belofte is van een opperwezen.
Ook hier ga je de mist in. Israël is het eerste land dat ontstaan is uit terrorisme en de VN. Dat er een hoop geslaagde propaganda rond gevoerd is, komt er bovenop.
Citaat:
Het is zelfs het enige land uit de wereldgeschiedenis dat exclusief is gecreëerd omdat mensen geloven dat het een goddelijke belofte is. En dat vindt gij normaal.
Wat mijn persoonlijke mening is. Zet een stolp over dat conflictgebied en kijk binnen 100 jaar wie er gewonnen heeft.
Citaat:
En heel uw argumentatie is gebouwd op het feit dat de palestijnen nu éénmaal zwak zijn, en hun plaats maar moeten kennen, is lachwekkend.
IK heb geen argumentatie, het is een weergave van feiten. Of gaat u hier beweren dat de Palestijnen sterk zijn?
Citaat:
Israel is sterk omdat ze steun hebben van de US, nog een gestoord extreem religieus land.
En daar hebt gij ook geen problemen mee.
Neen, ik heb daar geen problemen mee. Een sterk gebrek aan profiterende VS en Israëli burgers in België heeft daar iets mee te maken.
Citaat:
laat ons zeggen dat er een lichte 'dualiteit' zit in uw meningen op dit forum...
En u bent een niet Christelijk kopietje van JvdB
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 21:04   #692
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het is compleet irrelevant dat ik Nederlander ben.
Laat me duidelijk zijn. Dat ge nederlander zijt is altijd relevant. Niet enkel hier op dit forum, maar ook op voetbalgebied, op gastronomisch gebied, etc etc...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik heb verder sterke twijfels over je feitenkennis en je vaardigheden om neutrale bronnen te herkennen.
een hollander die twijfelt, dat is niet gezond.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht

Dat in combinatie met je overdrijvingen heb ik alle redenen jou kritisch te benaderen. Wanneer jij met de allang weerlegde en onder antisemieten en complotgekkies vaak gehanteerde Khazaarse theorie op de proppen komt, zeg ik daar wat van. Wanneer jij daarvoor één gekleurd bronnetje noemt, en doet alsof je het wagenwiel hebt uitgevonden, zeg ik daar ook wat van.
u hebt veel fantasie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht

De Palestijnen hebben in 1948, 1967 en 1973 verloren. Verschil is dat de verdreven Duitsers na de Tweede Wereldoorlog wel in Duitsland zijn geïntegreerd en de Palestijnen in verschillende Arabische landen totaal niet.
dat komt omdat palestijnen geen arabieren zijn. En ge hebt palestijnen die christen zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Onzin, jij zit fout. In Sudetenland alleen al was eeuwen een Duits(talige) meerderheid, net als in Stettin en omgeving.
lees nog even de discussie terug, we hadden het over andere gebieden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Eerste Wereldoorlog is een zeer complexe oorlog en het is beslist niet waar dat alleen het Duitse Keizerrijk verantwoordelijk was. Daarnaast zijn de Palestijnen ook niet bepaald lief geweest. Trek je vergelijking door zou ik zeggen.
Voor mij als Belg zijn de Duitsers 100% verantwoordelijk. Ze zijn hier zonder toestemming in 1914 binnengevallen, en hebben op korte tijd duizenden Belgen afgeschoten. Gij moogt dat 'nuanceren' (zéér gemakkelijk voor u, bij u zijn ze niet binnengevallen), ik doe dat niet!

De palestijnen zijn nooit in de wereldgeschiedenis opgevallen, tot op het moment dat Joden vonden dat ze naar de Levant moesten terugkeren, en ze in de weg liepen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 21:11   #693
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat moet ook niet.
Ik haat geen religie, da's teveel moeite voor zo'n debiel iets. Ik haat zelfs geen zelfontploffers.

U mag dat denken.

Ook hier ga je de mist in. Israël is het eerste land dat ontstaan is uit terrorisme en de VN. Dat er een hoop geslaagde propaganda rond gevoerd is, komt er bovenop.
nee hoor. Als er niet in het OT had gestaan dat er een beloofd land is door een opperwezen dat een voorkeur volk heeft, dan had Israel nooit bestaan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Wat mijn persoonlijke mening is. Zet een stolp over dat conflictgebied en kijk binnen 100 jaar wie er gewonnen heeft.
Dat is een harde en domme visie. Ik ben er zeker van dat u dat voor u zelf nooit zou wensen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht


IK heb geen argumentatie, het is een weergave van feiten. Of gaat u hier beweren dat de Palestijnen sterk zijn?
Nee, ik zeg dat ze zwak zijn. en ik heb een moreel gevoel, dus ik neem het op voor de zwakkeren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht


Neen, ik heb daar geen problemen mee. Een sterk gebrek aan profiterende VS en Israëli burgers in België heeft daar iets mee te maken.
Hier snap ik niets van.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht


En u bent een niet Christelijk kopietje van JvdB
Een 'niet christelijke' kopie!
Hahahaha!
Beledigen is niet uwe forte hé.

En op de essentie wat ik schrijf, daar hebt ge u weer glibberig doorheen gekronkeld.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 28 augustus 2018 om 21:15.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2018, 22:10   #694
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.401
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
nee hoor. Als er niet in het OT had gestaan dat er een beloofd land is door een opperwezen dat een voorkeur volk heeft, dan had Israel nooit bestaan.
Hadden de Irgun en dergelijke geen terreurdaden gesteld, had er ook niet veel gebeurd. Had de VN niet bestaan, al evenmin.
Citaat:
Dat is een harde en domme visie. Ik ben er zeker van dat u dat voor u zelf nooit zou wensen.
Hard, ja. Al de rest, goed voor U
Citaat:
Nee, ik zeg dat ze zwak zijn. En ik heb een moreel gevoel, dus ik neem het op voor de zwakkeren.
En als de groep "zwakkeren" groot genoeg wordt zijn ze de sterkeren. Verandert u dan van kamp?
Citaat:
Hier snap ik niets van. Een 'niet christelijke' kopie!
Hahahaha!
Beledigen is niet uwe forte hé.
Was dan ook niet bedoeld als belediging.
Citaat:
En op de essentie wat ik schrijf, daar hebt ge u weer glibberig doorheen gekronkeld.
Wie laat een topic zo grondig ontsporen dat Duitse vluchtelingen geen vluchteling mogen zijn?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 08:41   #695
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Dat beweer ik toch niet.Dat wéét ik! Ik heb het nooit gehad over een individuele schuld van die volksduitsers. Maar het zijn de Duitsers die schuldig zijn aan hun 'verdrijving'. Niemand anders. Actie en reactie.
Uw vergelijking met de palestijnen raakt kant nog wal.
De enige vermelding van de palestijnen in de wereldgeschiedenis is de volgende: ze liepen in de weg toen de joodse settlers hun beloofd land kwamen innemen. Daarvoor is er niets geweten over dit volkomen onopvallend volk.
Het zijn inderdaad de Duitsers die schuldig zijn aan hun verdrijving, dat heb ik nergens ontkend.

Wat verandert dat aan mijn opmerking dat zij als vluchtelingen wel goed werden opgevangen en niet permanent in kampen gehouden om een irreële wens tot terugkeer naar de gebieden die zij hebben verlaten in stand te houden?

Het was die opmerking van mij die de aanzet gaf tot heel deze discussie! Het feit dat de volksduitsers (om welke reden zij ook werden verdreven en wie er ook schuldig aan was) niet permanent in kampen werden gestoken.

Citaat:
Hallo!
WOI! mosterdgas! Ooit al van gehoord? Bismarck en al zijn oorlogen?
Het mosterdgas werd pas halverwege WOI voor het eerst gebruikt. Wat mosterdgas te maken heeft met wie WOI heeft veroorzaakt is me een raadsel.

Citaat:
Waar zeg ik dat?
Nergens. Maar u leek (ik kan u uiteraard verkeerd hebben begrepen) te hebben willen stellen dat de verdrijving van Volksduitsers een slecht voorbeeld is omdat het een oorlogszuchtig volk of iets in die aard is.

U stelde immers dat:

Citaat:
Ten 2e kunt ge niet de Palestijnse vluchtelingen, of Joodse vluchtelingen vergelijken met de Duitse vluchtelingen na WO II. Dat ge net die eruit neemt, dat snap ik ook niet. De Duitsers waren de slechteriken, ze zijn overal binnengevallen, op een onwaarschijnlijke barbaarse manier.
Kunt ge uit de ontelbare vluchtelingen stromen die er ooit in de wereldgeschiedenis zijn geweest, er geen ander volk uitpikken?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 augustus 2018 om 08:44.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:05   #696
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hadden de Irgun en dergelijke geen terreurdaden gesteld, had er ook niet veel gebeurd. Had de VN niet bestaan, al evenmin.
Hup, en weer er glibberig langs kronkelen!
Israel gaat maar om 1 ding: Een beloofd land door een almachtig wezen in de lucht. Zoals Netanyahu in het Congress:... Because America and Israel, we share a common destiny, the destiny of promised lands ...
Dat hoor ik u nooit ridiculiseren! Dan is het altijd een oorverdovende stilte bij maddox!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hard, ja. Al de rest, goed voor U

En als de groep "zwakkeren" groot genoeg wordt zijn ze de sterkeren. Verandert u dan van kamp?
Natuurlijk, in WO II sta ik aan de kant van de Joden tegen de nazi's.
Gij zijt degene die inconsequent is, want daar zegt ge ,niet over: stop ze in een stolp en laat ze het maar voor 100 jaar uitvechten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Was dan ook niet bedoeld als belediging.
'Gij zijt een niet christelijke versie van JvdB' is géén belediging? Het is een compliment of wat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wie laat een topic zo grondig ontsporen dat Duitse vluchtelingen geen vluchteling mogen zijn?
Ontsporen?

Ik bracht er wat pit in, ja!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:09   #697
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Maar vermits we het blijkbaar niets een zullen worden over de vraag of de verdrijving van volksduitsers na WOII een goede vergelijking is, kijk dan een keer naar hoe Duitsland vandaag de dag niet-Duitse vluchtelingen opvangt.

Zouden de erkende vluchtelingen ook jarenlang in kampen worden gestoken in afwachting van de dag dat ze kunnen terugkeren?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:30   #698
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Laat me duidelijk zijn. Dat ge nederlander zijt is altijd relevant. Niet enkel hier op dit forum, maar ook op voetbalgebied, op gastronomisch gebied, etc etc....
Niet als het om feiten gaat bij historische gebeurtenissen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
een hollander die twijfelt, dat is niet gezond.
Jouw visie op het Israëlisch-Palestijns conflict is nogal eenzijdig. Waarschijnlijk door een combinatie van een gebrek aan feitenkennis en een bepaalde vooringenomenheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
u hebt veel fantasie.
Hier maakte ik een fout. Jij ontkent dat de Joden een natie zijn op basis van één gekleurd bronnetje (Sand), die wagenladingen kritiek krijgt. De Khazaarse theorie hang je inderdaad niet aan, maar een paar anderen op dit forum wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
dat komt omdat palestijnen geen arabieren zijn. En ge hebt palestijnen die christen zijn.
Klopt niet. De Palestijnen beschouwden zich in 1948 als Arabieren. De Palestijnse natie is ironisch genoeg ontstaan door Israël. Verder is meer dan 95 procent van de Palestijnen moslim.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
lees nog even de discussie terug, we hadden het over andere gebieden.
Nee, jij haalde één gebied (West-Pruisen) uit een post en deed voorkomen alsof heel de stelling niet klopte. Dat was een uitzondering.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Voor mij als Belg zijn de Duitsers 100% verantwoordelijk. Ze zijn hier zonder toestemming in 1914 binnengevallen, en hebben op korte tijd duizenden Belgen afgeschoten. Gij moogt dat 'nuanceren' (zéér gemakkelijk voor u, bij u zijn ze niet binnengevallen), ik doe dat niet!
Ik kan me best voorstellen dat het voor jou anders is, maar Frankrijk en Oostenrijk-Hongarije hebben minstens zo veel schuld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
De palestijnen zijn nooit in de wereldgeschiedenis opgevallen, tot op het moment dat Joden vonden dat ze naar de Levant moesten terugkeren, en ze in de weg liepen.
Dit soort oneliners geven perfect weer dat jij de ontstaansgeschiedenis van Israël simpelweg niet kent en je een soort vooroordeel hebt waar je in blijft hangen.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 09:36   #699
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht

Nee, jij haalde één gebied (West-Pruisen) uit een post en deed voorkomen alsof heel de stelling niet klopte. Dat was een uitzondering.
Ik ben inderdaad wat te snel geweest in mijn opsomming. Ik erken dat niet al mijn voorbeelden klopten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2018, 10:56   #700
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

als arabier en palestijnen, of zijn dit soort dingen voor '48 namaak volgens u?



zoek maar es pakweg postkaarten of brieven op van mensen voor '48 waarop ze duidelijk Palestina vermelden. postzegels waren ook in omloop voor '48 (zie deze postkaart bv). muntstukken ook. etc etc

Laatst gewijzigd door Tamam : 29 augustus 2018 om 10:57.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be