Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juni 2004, 08:00   #1
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Het zou een goede zaak zijn als het moderatie beleid iets opener wordt. Je kan immers wel op die blauwe knop drukken maar van een reactie zie je vaak niets.
Daarom stel ik voor om boven elk sub-forum een topic te plaatsen waar users kunnen klagen over akties (of juist het uitblijven van een aktie) van de moderators.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 16:36   #2
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

http://forum.politics.be/privmsg.php...ost&u=1339

Forumombudsdienst.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 18:32   #3
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
1. Spetnaz is maar een ombudsman, geen moderator.
2. Met persoonlijke berichten is er nog een open discussie.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 20:18   #4
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
1. Spetnaz is maar een ombudsman, geen moderator.
2. Met persoonlijke berichten is er nog een open discussie.
Spets is medewerker, ik dacht ook mod.

Akkoord, maar je kan hem er wel in betrekken, gaat makkelijker, zeker nu de moderatoren de handen vol hebben.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 14:36   #5
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Het zou een goede zaak zijn als het moderatie beleid iets opener wordt. Je kan immers wel op die blauwe knop drukken maar van een reactie zie je vaak niets.
Daarom stel ik voor om boven elk sub-forum een topic te plaatsen waar users kunnen klagen over akties (of juist het uitblijven van een aktie) van de moderators.
Geachte Akkersloot,

Even een toelichting hoe ik moderatie zie:

Het is reeds een hele opdracht voor een vrijwilligersploeg om elke klacht adekwaat te behandelen.
Vaak volgt bij ingreep nog heel wat over en weer geargumenteer via mail en PB wanneer een deelnemer zijn ene post (op tienduizenden anderen) gesloten of zelfs verplaatst weet.

Wat betreft 'schelden':
In principe laat ik zonder klacht schelden gewoon staan: het zegt meer over de schelder dan de uitgescholdene. Soms positief (schelden kan in grootse stijl) veelal negatief: wie zich aldus peioratief exposeert als schelder laat ik het liefst zichzelf met de billen bloot zetten, doch bij klacht pas ik simpelweg het forumreglement toe.

Sommige klachten zijn gewoon te futiel om op te reageren. Persoonlijk geef ik daar dan ook geen verantwoording voor. De tegenwind uit mijn sociale omgeving waait reeds krachtig genoeg inzake internet-tijd.

Ik weet niet of uw voorstel om een klachtentopic over de moderatie te openen waardevol is. Een drastische beslissing wordt immers door de moderatie vaak pas genomen na onderling overleg via mail e.d. Ze is dan ook steeds gesteund met meerdere argumenten en redens én geniet backup van het hele team.
Dit lijkt mij een weinig benijdenswaardig uitgangspunt voor verzuurde en opgehitste forummers wiens gekwetse ego hen tijdelijk verblindt voor argumenten, dewelke dan wél zichtbaar voor de hele forumbevolking tegenover hun vaak kleinzielige reactie prijken.
We verkiezen de tijd van de schandpaal achter ons te laten.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 18:52   #6
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

@Peter Johan.

Een discussie over moderator acties (en klachten over mede-users) zie ik niet als een schandpaal. Een user is ge emancipeerd genoeg om achter zijn eigen optreden te staan.

Dat heen en weer gemail en ge pb'd zou waarschijnlijk behoorlijk beperkt worden als de discussie in een open moderatie topic kan worden gevoerd. Wie weet krijgt de moderator nog wel bijval van users.

Geen enkel forum is 100 % onafhankelijk. Waarom mogen "persoonlijke" beledigingen (als reactie) niet, terwijl ik mij als tegenstander van de islam wel voor racist moet laten uitmaken. Ik voel me toch persoonlijk beledigd.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 19:42   #7
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Hoe meer reacties ik van uw hand lees, hoe beter ik begrijp waarom u reeds op een ander forum geband bent geweest en daar dan blijkbaar nog trots op bent ook. Om niet te zeggen: "Ventje, gaa kunt a pak zagen!".

De moderatie levert hier goed en - misschien met uitzondering van het subforum over de binnenlandse politiek - het is hier nog steeds leuk vertoeven. De moderatie hoeft niet teveel verantwoording af te leggen voor haar doen en laten, het is en blijft tenslotten hun forum en ze doen daarmee wat ze wensen. Er was hier een forumparlement en nu zijn er de ombudsmannen, de forumleden hebben meer dan voldoende inspraak en zonder reden wordt je niet gecensureerd of geband. Ik ben hier nu reeds meer dan een jaar lid en heb bijna 5000 postings en op al die tijd is er nog nooit een bericht van mij verwijdert of gecensureerd omwille van de inhoud en op al die tijd heb ik ook nog nooit een waarschuwing of dergelijks gekregen. Het lijkt mij dus eerder dat mensen waarbij dat wel het geval is, was of zal zijn, de hand in eigen boezem moeten durven steken.
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 20:10   #8
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Er was hier een forumparlement en nu zijn er de ombudsmannen
Een klacht van mij werd alleen maar door gestuurd naar een mod dus daar heb ik ook niets aan.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2004, 20:28   #9
Beer
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 1 maart 2004
Locatie: Gent
Berichten: 909
Standaard

Akkersloot ik ben een van van u,de mods doen hun best en ik heb respect voor hun.Ik ben nu al en tijdje thuis met een werk ongeval daar door zie ik dat ze hier aanwezig zijn.Ik weet dat u dikwijls door bebaalde persoonlijk aangevallen wordt maar geef de mods de schuld niet.IK sta achter u.Maar het geen dat dies zegt er zijn hier ombudmannen wendt u tot hen .beleefde groeten beer
__________________
eigen volk eerst men wordt niet als racist geboren maar wel gemaakt
HELL WAS FULL ,SO I CAME BACK
Beer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 04:59   #10
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Hoe meer reacties ik van uw hand lees, hoe beter ik begrijp waarom u reeds op een ander forum geband bent geweest en daar dan blijkbaar nog trots op bent ook. Om niet te zeggen: "Ventje, gaa kunt a pak zagen!".
Ik heb niet voor niets het linkje er bij geplaatst.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 06:42   #11
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
@Peter Johan.

Een discussie over moderator acties (en klachten over mede-users) zie ik niet als een schandpaal. Een user is ge emancipeerd genoeg om achter zijn eigen optreden te staan.
Waarschijnlijk spreekt u voor uzelf, maar ik zou dat in het licht van mijn ervaringen niet durven veralgemenen of doortrekken naar alle posters.........

Citaat:
Dat heen en weer gemail en ge pb'd zou waarschijnlijk behoorlijk beperkt worden als de discussie in een open moderatie topic kan worden gevoerd. Wie weet krijgt de moderator nog wel bijval van users.
Het voeren van discussie via PB vermijdt
  • 1/onnodige inmenging van andere forummmers
    2/nog ergere kwetsuren van het ego van de 'overtreder'


Citaat:
Geen enkel forum is 100 % onafhankelijk. Waarom mogen "persoonlijke" beledigingen (als reactie) niet, terwijl ik mij als tegenstander van de islam wel voor racist moet laten uitmaken. Ik voel me toch persoonlijk beledigd.
Elke persoonlijke aanval, gemeld via de blauwe knop, knip ik zonder aanzien des persoons weg.

Wanneer hier de andere users hun eerlijke oordeel over geven, bewijst dit reeds een eerste maal mijn stelling i.v.m. publiek modereren: uw bewering over partijdig modereren snijdt geen hout en uw ongelijk verschijnt (onnodig) publiekelijk op het forum.
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 07:50   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

En daar kan Akkersloot het mee doen.

Ik lees hier al even mee... en er is nog niet veel propers uit die sloot gekomen, zie ik.
Daarom even mijn oordeel over de moderators, meer bepaald over de moderator die zich de moeite getroost zijn forumpappenheimers ook van antwoord te dienen als hij ingrijpt...

Met Peter Johan als moderator is er een frisse wind gaan waaien op dit forum. Hij legt beknopt verantwoording af voor zijn beslissing, maant aan tot begrip en wenst iedereen verder veel plezier. In het rood zodat het goed zichtbaar is. Alles gebeurt op een neutrale, correcte, maar vriendelijke wijze. Zelden wordt zijn oordeel bekritiseerd en bijna iedereen (op een enkele egotripper na) aanvaard zijn beslissingen probleemloos.

Akkersloot doet zijn ding (de moderatie openlijk bekritiseren) nu ook al. Ik raad hem aan er zolang over door te drammen tot hij krijgt waar hij om vraagt: openlijk in zijn hemd gezet worden door Jan en forum-alleman plus Peter Johan.

Eens kijken of hij zijn ideetje dan nog zo leuk vindt. 8)
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 17:46   #13
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
(op een enkele egotripper na)
En is dit dan geen persoonlijke aanval ? Ik wil alleen niet als tegenstander van de islam voor racist uit gemaakt worden ? Wil jij voor wel voor racist uitgemaakt worden ?
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 17:49   #14
Jeroen
 
 
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 4.011
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
(op een enkele egotripper na)
En is dit dan geen persoonlijke aanval ? Ik wil alleen niet als tegenstander van de islam voor racist uit gemaakt worden ? Wil jij voor wel voor racist uitgemaakt worden ?
Mijn indruk is dat je te lange tenen hebt.
Niet alles moet je persoonlijk opnemen, dat die waarschuwing die je kreeg je hoog zit tot daar, maar om daarvoor ieder woord als persoonlijke aanval naar jou toe te zien is iets teveel eer.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2004, 18:01   #15
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
En is dit dan geen persoonlijke aanval ? Ik wil alleen niet als tegenstander van de islam voor racist uit gemaakt worden ? Wil jij voor wel voor racist uitgemaakt worden ?
Mijn indruk is dat je te lange tenen hebt.
Niet alles moet je persoonlijk opnemen, dat die waarschuwing die je kreeg je hoog zit tot daar, maar om daarvoor ieder woord als persoonlijke aanval naar jou toe te zien is iets teveel eer.
Ik weet niet of dat je dit hele topic hebt gelezen. Het gaat hier onder andere over persoonlijke aanvallen. "Egotripper" is een persoonlijke aanval. Als ik echt me echt op mijn tenen getrapt zou voelen had ik wel op die blauwe knop gedrukt.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be