Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2010, 21:11   #621
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
dan lieg je dus nu....
Wie weet?
Citaat:
hou je niet voor de onnozele
Ik hou me nooit voor de onozele,
Ik laat dat aan anderen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 21:12   #622
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De illusie van de kleine man...
Heb jij echt zo'n laag zelfbeeld?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 21:31   #623
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Heb jij echt zo'n laag zelfbeeld?
dAt komt door al die miniscule wezentjes
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 22:54   #624
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard Duidelijk allebei op een andere golflengte. Ik zie uw licht, op de berg.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De waarheid is de absolute Geest en bestaat als een oneindige reeks van culturen zoals ik dat uit heb gelegd in mijn atoomtheorie.
En is dat de enige waarheid harriechristus?


Citaat:
Nee: want de waarheid is als een eindeloos proces, een eeuwige evolutie.
Hier zit het hem harrie. Wij beide vertrekken vanuit een ander perspectief als we oog werpen op het woord "waarheid".
Dus als waarheid een evolutie is, hoe kan ze dan DE waarheid zijn, als zij ten allen tijden in wording is. Dan is zij nog niet vast.
Zo bekijk ik dat een beetje, en dat poogde ik duidelijk te maken.
Zeker niet dat ik zo overtuigd ben, het is voor mij één groot mysterie. Dat zeg ik je toch?

Citaat:
Nee; wat jij zegt is jouw waarheid, maar wat ik zeg is DE waarheid.
En je bent wel zeer bot door helemaal niet te luisteren omdat je zo overtuigd bent van jezelf en je daarom afsluit.
Ik sluit me helemaal niet af, ik toon je meermaals mijn teken van waardering en respect. Ik wil echt helemaal niet bot doen, maar ik vind dan PERSOONLIJK vanuit mijn perspectief bekeken, ... je kan de dingen anders zeggen.
In andere woorden, meegaan met de tijd.
Hoe denk je dat het voor de wereld overkomt als iemand zegt: Ik heb DE waarheid.
Onthoud U eraan, we leven in een wereld met meer waarheden dan er mensen zijn. Veel geloven, veel overtuigingen... Allemaal "waarheden".
Begrijp je mijn punt?

Het is niet aan mij je te zeggen hoe te leven, noch zal ik je ooit beledigen. Dat is niet in mijn natuur. Wel vind ik persoonlijk dat jij het "goddelijke" in anderen mist. Je fixeert jezelf op één ding. Wat als God dat gedaan zou hebben harrie?

Citaat:
In de mening dat jou mening absoluut is.
Maar je mening is maar een mening, die in zichzelf tegenstrijdig is en waarmee je mij denkt onderuit te halen.
Allereerst, waarom zou ik je ooit onderuit willen halen harriechristus?
Ik zou bij God niet weten waarom, ik geniet van je aanwezigheid... En ik ben niet de enige, je hebt hier hoogstwaarschijnlijk het meest bekijks.

Ten tweede, mijn mening is zeker niet absoluut. Ik ben in ontwikkeling.
Ik heb rare overtuigingen, ik bekijk dat allemaal beetje van mijne kant.
En mijne kant heeft een abstract dubbel leven.
Ik wil dat mysterie oplossen snap je? By all costs, tenzij die van een ander of de dood, hoewel het de dood uiteindelijk zal zijn dat veel van het mysterie zal oplossen. Ik ben lang niet meer in strijd met mezelf of God. Maar toch wil ik dat mystieke in mijn leven aanwezig hebben. Ik heb "mijn God" gevonden, Ze werkt.
Goed dat jij de jouwe hebt, maar je doet eigenlijk niet meer dan éénder welk religie. Het is jij dat het mijne afbreekt, en ik niet het jouwe.

Citaat:
Maar DE Waarheid bestaat wel degelijk en is het enige wat ook werkelijk bestaat, overigens in eenheid met oneindige vele verschillende waarheden als een oneindig systeem.
En denk jij mens een schedelpan machtig genoeg te hebben om DE waarheid te dragen? Zou je dan niet ontploffen? Zoneen, zou God dan niet beperkt zijn?
Ik bedoel dit echt niet slecht, ik vraag het je oprecht.

Betreft meerdere waarheden, daarin ga ik akkoord.

Citaat:
Wij kunnen daar niet op bezoek gaan, maar je zou wel mijn atoomtheorie kunnen lezen.
Hoezo we kunnen daar niet op bezoek gaan? En al die honderdduizenden mensen dat daar hetzelfde gezien, gehoord en ervaart hebben?

Citaat:
Ik heb er nog weinig van gemerkt.
Dan spijt het mij de verkeerde indruk te geven.

Citaat:
Zeg dat maar tegen al die andere forumleden die mij constant in de maling nemen over mijn atoomtheorie.
Harrie, neem het leven nu toch niet zo serieus God is ook een komiek hoor
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 09:31   #625
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
En is dat de enige waarheid harriechristus?
Het is de alles-omvattende waarheid en wel voor deze tijd en de toekomst der mensheid.
Citaat:
Hier zit het hem harrie. Wij beide vertrekken vanuit een ander perspectief als we oog werpen op het woord "waarheid".
Dus als waarheid een evolutie is, hoe kan ze dan DE waarheid zijn, als zij ten allen tijden in wording is.
DE waarheid is een eenheid van het eeuwig ZIJNDE en het eeuwig WORDENDE. Het omvat dus beiden.
Citaat:
Dan is zij nog niet vast.
Gelukkig maar anders zou ze dood en levenloos zijn.
Ze is zowel statisch en dynamisch in ene.
Citaat:
Zo bekijk ik dat een beetje, en dat poogde ik duidelijk te maken.
Zeker niet dat ik zo overtuigd ben, het is voor mij één groot mysterie. Dat zeg ik je toch?
Goed dat je er zelf een vraagteken achter zet.
Citaat:

Ik sluit me helemaal niet af, ik toon je meermaals mijn teken van waardering en respect. Ik wil echt helemaal niet bot doen, maar ik vind dan PERSOONLIJK vanuit mijn perspectief bekeken, ... je kan de dingen anders zeggen.
Ik zeg het zoals ik dat zelf wil. Dat lijkt mij het beste.
Citaat:
In andere woorden, meegaan met de tijd.
Beter kan de tijd meegaan met mij, want ik ben de toekomst.
Ik ga juist tegen de moderne tijdgeest is die op het verkeerde spoor zit.
Citaat:
Hoe denk je dat het voor de wereld overkomt als iemand zegt: Ik heb DE waarheid.
Ten eerste zeg ik dat niet zo, want de waarheid is geen bezit, maar een kwestie van weten.
En ten tweede weet ik uit ervaring dat de wereld het licht niet kan verdragen en meer geïnteresseerd is in mensen die leugens verkopen.
Citaat:
Onthoud U eraan, we leven in een wereld met meer waarheden dan er mensen zijn. Veel geloven, veel overtuigingen... Allemaal "waarheden".
Begrijp je mijn punt?
Dat is heel gemakkelijk te begrijpen, maar boven al die verschillende waarheden bestaat er ook zoiets als DE waarheid.
Kunst om ook dat te begrijpen.
Dat laatste is namelijk veel moeilijker en ook veel belangrijker.
Citaat:
Het is niet aan mij je te zeggen hoe te leven, noch zal ik je ooit beledigen. Dat is niet in mijn natuur. Wel vind ik persoonlijk dat jij het "goddelijke" in anderen mist.
Anderen geloven helemaal niet meer in God of in oude Goden die voorbij zijn.
Citaat:
Je fixeert jezelf op één ding. Wat als God dat gedaan zou hebben harrie?
Ik fixeer me helemaal niet op één ding. Ik geloof sowieso niet in dingen, laat staan in slechts één ding. Je bent dus volkomen abuis en begrijpt totaal niet waar ik het over heb.
Citaat:


Allereerst, waarom zou ik je ooit onderuit willen halen harriechristus?
Dat zal je zelf wel het beste weten. Blijkbaar omdat je DE waarheid niet kan verdragen zoals zovelen dat niet kunnen.
Citaat:
Ik zou bij God niet weten waarom, ik geniet van je aanwezigheid... En ik ben niet de enige, je hebt hier hoogstwaarschijnlijk het meest bekijks.
Ja: uit pure ergernis om mij vervolgens eindeloos te beledigen en niet hun best te doen mij te geloven en te begrijpen.
Citaat:
Ten tweede, mijn mening is zeker niet absoluut. Ik ben in ontwikkeling.
Hou dat dan goed in de gaten.
Citaat:
Ik heb rare overtuigingen, ik bekijk dat allemaal beetje van mijne kant.
En mijne kant heeft een abstract dubbel leven.
Ik wil dat mysterie oplossen snap je? By all costs, tenzij die van een ander of de dood, hoewel het de dood uiteindelijk zal zijn dat veel van het mysterie zal oplossen. Ik ben lang niet meer in strijd met mezelf of God. Maar toch wil ik dat mystieke in mijn leven aanwezig hebben. Ik heb "mijn God" gevonden, Ze werkt.
Goed dat jij de jouwe hebt, maar je doet eigenlijk niet meer dan éénder welk religie. Het is jij dat het mijne afbreekt, en ik niet het jouwe.
Dan is het goed, want die van mij is beter.
Citaat:


En denk jij mens een schedelpan machtig genoeg te hebben om DE waarheid te dragen? Zou je dan niet ontploffen?
Tuurlijk niet, maar ik denk dat jij DE waarheid verwart met ALLES weten. En dat is niet het geval.
Sowieso heeft een ieder wel zo ongeveer een idee wat met DE waarheid bedoeld wordt (en kent het dus) en dan is de taak van de filosoof dat begrip te ontwikkelen en tegenstrijdigheden daarin op te lossen.
De filosoof Hegel was daar heel goed in en ik heb dat verder ontwikkeld in mijn atoomtheorie.
Citaat:
Zoneen, zou God dan niet beperkt zijn?
God is DE waarheid en eeuwig en oneindig. Ook dat weten we. Dus de mens weet zelf veel meer van DE waarheid dan hij zelf beseft.
Taak van de filosoof om dat boven water te krijgen.
Citaat:
Ik bedoel dit echt niet slecht, ik vraag het je oprecht.
Ik antwoord je ook oprecht.
Citaat:
Betreft meerdere waarheden, daarin ga ik akkoord.
Oké, maar nu moet je ook begrijpen dat meerdere waarheden hun uiteindelijke grondslag moet hebben in DE waarheid als de alles omvattende waarheid.
Dus de veelheid van waarheden verwijst vanzelf naar de eenheid van al die waarheden als zijnde DE waarheid.
Citaat:


Hoezo we kunnen daar niet op bezoek gaan? En al die honderdduizenden mensen dat daar hetzelfde gezien, gehoord en ervaart hebben?
Niemand is ooit in de microkosmos geweest. Tenminste als ik je verhaal goed begrepen heb, want het kwam mij nogal duister over.
Je moet het dan nog maar eens vertellen als ik het niet goed heb begrepen.
Citaat:
Harrie, neem het leven nu toch niet zo serieus God is ook een komiek hoor
Ik hou ook van humor, maar ik ben in de eerste plaats zeer serieus en terecht.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 5 mei 2010 om 09:34.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 09:35   #626
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Heb jij echt zo'n laag zelfbeeld?
Dus jij denkt veel hoger van mij?

Ben ik even gelukkig....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 09:36   #627
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
dAt komt door al die miniscule wezentjes
door de domme massa, waardoor ik ook zelf naar beneden getrokken word....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 09:37   #628
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.842
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Wie weet?
Ik weet het....
Citaat:
Ik hou me nooit voor de onozele,
Ik laat dat aan anderen.
die jou veel beter kennen dan jij zelf doet....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 09:43   #629
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
door de domme massa, waardoor ik ook zelf naar beneden getrokken word....
Er kan er maar een de domste zijn Harrie.
En wat dat betreft sta je idd op éénzame hoogte.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:38   #630
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is de alles-omvattende waarheid en wel voor deze tijd en de toekomst der mensheid.DE waarheid is een eenheid van het eeuwig ZIJNDE en het eeuwig WORDENDE. Het omvat dus beiden.
Gelukkig maar anders zou ze dood en levenloos zijn.
Dat klopt, als ik dat bekijk vanuit jouw perspectief. Nogmaals wil ik je duidelijk maken dat iedereen andere percepties draagt. Iedereen gaat zo zijn/haar weg in het leven.
Doordat dat goddelijke net uitgezaaid is in veelal "waarheden" (in dit geval het verkeerde woord mah bon), is er geen vaststaande weg op Aarde dat ieder mens klakkeloos volgt.
Dat is misschien zo bedoelt: "laat ons verwarring in hun taal brengen."

Zelfs jouw atoomtheorie, blijft een theorie. Geen bewijs. In een wereld van vandaag roepen er miljoenen mensen de waarheid te hebben.
Maar het zijn enkel de wijze die dat subtiel aan het licht weten te brengen.
Een profeet moest vroeger ook bewijzen op tafel leggen of hij werd gestenigd.
Waarom is dat anders in deze tijd Harrie?
Citaat:
Goed dat je er zelf een vraagteken achter zet.
En ik zeg het je nogmaals, zonder mysterie is er geen avontuur meer aan.

Citaat:
Ik zeg het zoals ik dat zelf wil. Dat lijkt mij het beste.
En toch spreek je dan van beledigingen op het forum. En dan toon ik je graag aan waar de oorzaak zou kunnen liggen. Het is de manier waarop je soms iets brengt.
Ik vind je naarmate deze quotes vorderen zeer arrogant naartoe mij. Toch beschuldig je mij ervan jouw te beledigen.
Ik vraag me dan af: hoe heb ik dat ooit gedaan? Herinner jij je niet meer dan dat ik de ware bedoeling uit je heb "getrokken" om beeld over je te krijgen?
Heb ik toen oordelen geveld over je persoon? Neen!
Nogmaals, ik respecteer ieder mens en mijn natuur is 90% gericht naartoe rechtschapenheid.

Citaat:
Beter kan de tijd meegaan met mij, want ik ben de toekomst.
Harrie je hebt kennis en Force aanwezig in U. Maar je bent lang niet de enige toekomst. U bent lang niet de enige.
Ik roep nogmaals op: je fixatie verblind je van al dat andere goddelijke.
Misschien zie ik dat verkeerd vanuit jouw perceptie.
Ik voel me toch geroepen je dit allemaal aan het licht te brengen, vanuit mijn eigen persoon dan.

Citaat:
Ten eerste zeg ik dat niet zo, want de waarheid is geen bezit, maar een kwestie van weten.
Akkoord. Als je dat niet zo zegt, laat je het wel zo uitschijnen. Dat is wat ik je probeer te zeggen. Maar jij vindt dat vrij bot van me, ik vraag me af waarom!
Naarmate je quotes vorderen denk ik dan: ziet harrie spoken?
Je denkt dat ik je onderuit wil halen en noem maar op.

Citaat:
En ten tweede weet ik uit ervaring dat de wereld het licht niet kan verdragen en meer geïnteresseerd is in mensen die leugens verkopen.
Als je het wat volgt, lijkt alles erop dat we in een cultuursysteem van bedrog zitten. Dat wordt niet meer zo snel ontkent. Maar of de wereldburger daar dan ook interesse in heeft, is mij de vraag.
De wereld wordt verblind, daarom is een boodschap aan blinde mensen brengen in een ander jasje geen slecht voornemen.
Een blinde toon je geen letters, die laat je braille voelen.

Niet dat ik geloof dat jij een profeet bent, wel voel ik me geroepen de beledigingen te verklaren.
Citaat:
Dat is heel gemakkelijk te begrijpen, maar boven al die verschillende waarheden bestaat er ook zoiets als DE waarheid.
Kunst om ook dat te begrijpen.
Dat laatste is namelijk veel moeilijker en ook veel belangrijker.
Maar de waarheid is zo groot dat geen mens ze dragen kan.
Claimen dat te begrijpen in een wereld van vandaag met zoveel vertrekpunten vanuit andere percepties noem ik persoonlijk niet wijs.
Ik begrijp dat er IETS is, een mysterie voor de mens, misschien zo bedoelt...
Ik begrijp dat er teveel toevalligheden mijn leven passeren sinds ik me overgegeven heb aan die Kracht. Ik geloof dat het bestaat.
Maar het is daarom niet een ander zijn/haar "waarheid".

Wat als de mens jouw atoomtheorie gelooft harriechristus. Welke meerwaarde zou het brengen tot onze verlichtende ontwaking?
Citaat:
Anderen geloven helemaal niet meer in God of in oude Goden die voorbij zijn.
Zolang zij in zichzelf geloven is dat toch voldoende harrie?
Ik ken veel ongelovigen die veel rechtschapener zijn dan gelovigen. Altijd de eerste om te helpen, altijd paraat voor een ander. Toch ongelovig. Denk jij dat het voor God belangrijk is DE waarheid te begrijpen of DE waarheid te beleven? Laat me wel duidelijk stellen, vanuit mijn ervaring leeft God los van oordeel. God is absoluut zoals je zegt. Onvoorwaardelijk in mijn ogen, ...
Onbeperkt! En daarom zie ik graten in je atoomtheorie. Maar ik vraag me dan af, zie je ook nog wel het andere?
Citaat:
Ik fixeer me helemaal niet op één ding. Ik geloof sowieso niet in dingen, laat staan in slechts één ding. Je bent dus volkomen abuis en begrijpt totaal niet waar ik het over heb.
Doe je wel, ik spreek onderaan over dimensies en jij linkt dat met de microkosmos. Omdat het niet overeenstemt met jouw microkosmos, is het voor jou dus niet waar(heid). Toch bitterharde waarheid voor miljoenen mensen. En deze miljoenen mensen zetten net wel gedachten om in daad. Zij zien net wel veranderingen in hun uiterlijke leven.

Citaat:
Dat zal je zelf wel het beste weten. Blijkbaar omdat je DE waarheid niet kan verdragen zoals zovelen dat niet kunnen.Ja: uit pure ergernis om mij vervolgens eindeloos te beledigen en niet hun best te doen mij te geloven en te begrijpen.
Waarom weer beslissingen nemen voor me harrie? Wie zegt dat ik jouw waarheid niet dragen kan? Ik kies er gewoon voor andere dingen als (mijn) waarheid te dragen. Zeker niet uit ergernis!
Omdat ik andere interesses heb.
Ik herhaal nogmaals harrie, ik zal je nooit beledigen. Maar met je verwijten, en met andermans "visie" dadelijk te verwerpen zonder enige background research, zie ik wel in waarom anderen je dadelijk beledigen.
Dat is niet goed te keuren, we horen met elkaar respectvol om te gaan.
De ene is wat rapper op zijne teen getrapt dan de anderen, daarom is "iets brengen zoals jij dat wil", niet de ideale manier om beledigingen te vermijden.
Just a tip, not a demand.

Citaat:
Dan is het goed, want die van mij is beter.
Maar U bent nog altijd alleen. En de weinigen dat wel graten in je theorie zien, jaag je weg door hun waarheid te verwerpen.
Hoe kunnen we dan bouwen aan DE waarheid als er voor jou in een ander geen waarheid van DE waarheid blijkt te zijn?
Je ziet ze enkel in jezelf (krijg ik de indruk).
Citaat:
Tuurlijk niet, maar ik denk dat jij DE waarheid verwart met ALLES weten. En dat is niet het geval.
Ik denk dat ik nu wel stillaan zicht begin te krijgen met jouw perceptie van "DE" waarheid.
Ik heb het dan niet over alles weten. Een mens kan het absolute eeuwige niet dragen in zijn levenservaring (in mijn mening). Want de mens is beperkt omdat zijn onbeperktheid net wel beperktheid wou ervaren. (in mijn mening)

Citaat:
Sowieso heeft een ieder wel zo ongeveer een idee wat met DE waarheid bedoeld wordt (en kent het dus) en dan is de taak van de filosoof dat begrip te ontwikkelen en tegenstrijdigheden daarin op te lossen.
Akkoord. Maar bots je dan niet op teveel tegenstrijdigheden met anderen? Ligt dit enkel en alleen aan hun?

Citaat:
De filosoof Hegel was daar heel goed in en ik heb dat verder ontwikkeld in mijn atoomtheorie.
En ik bewonder dat Ik hou ervan bewustzijn creatief te zien omgaan met zulke dingen.
Citaat:
God is DE waarheid en eeuwig en oneindig. Ook dat weten we. Dus de mens weet zelf veel meer van DE waarheid dan hij zelf beseft.
Taak van de filosoof om dat boven water te krijgen.
Mijn filosoof is Terence Mckenna. Compleet 180° gedraaid van het huidige wereldbeleid. Ze noemen mij ook schizofreen, alienated, psychotisch ben ik hier zelfs al genoemd, ...
Ik heb hier mijn waarheid in kleine mate aan het licht gebracht, ik ben daar ook voor afgezeikt. Dat laat me koud.

Toch vind ik links en rechts in de wereld mensen die hetzelfde ervaren en betekenis trachten te brengen aan die mystieke ervaring.
Mijn kansen liggen dus hoger om antwoorden bij Terence etc te vinden dan bij U.
Niet omdat jij geen waarheid verkondigt, maar omdat het geen meerwaarde aan mijn levensweg geeft.
En ik denk U al zo goed te kennen dat je nu denkt te weten dat ik op een verkeerd pad zit.
Toch heb ik in zeer korte tijd massale veranderingen ervaren in het positieve.
Ik leg mijn lot in handen van dat mystieke, want het weinige dat ik evan begrijp... is genoeg om mij op mijn kniën te laten vallen van pure aanbidding! Ik besef maar al te goed, dat ook ik een kosmisch wezen ben wie de kosmos met alle plezier dient. Wij zijn dat allen. (in mijn mening).

Citaat:
Ik antwoord je ook oprecht.Oké, maar nu moet je ook begrijpen dat meerdere waarheden hun uiteindelijke grondslag moet hebben in DE waarheid als de alles omvattende waarheid.
Waarom moeten zij dat? En waarom zou dat niet zo zijn?

Citaat:
Dus de veelheid van waarheden verwijst vanzelf naar de eenheid van al die waarheden als zijnde DE waarheid.
Maar U schildert andere waarheden af als het "niet juiste".

Citaat:
Niemand is ooit in de microkosmos geweest. Tenminste als ik je verhaal goed begrepen heb, want het kwam mij nogal duister over.
Zoals ik bovenstaand al vernoemde, ik sprak over dimensies.
Niet over de microkosmos. Wel zijn het allemaal microscopische structuren die inspelen op het brein om dan iets naakt voor het oog te leggen.
Ik vind dat één groot mysterie als die "stof" van nature in de mens voorkomt, in veelal dingen van de plantenwereld, die stof vrijkomt als we sterven, ...
Nog meer mystiek dat iedereen in "trance" van die stof hetzelfde lot ondergaat.
Deze methodes zijn al millennia lang gaande door de mensheid. Ver voor het huidige wereldbeleid. Het huidig wereldbeleid dat het einde van het vorige betekende. En het lijkt erop dat de mens toen spiritueel veel meer ontwikkeld was dan de mens nu.
In het huidige wereldbeleid is het ook niet bepaald slim voor de "doorsnee burger" die methodes op te zoeken. Dat kan bad/slecht uitlopen. Zo bedoelt misschien, ik weet het niet. Maar onze huidige levensovertuigingen (ook de uwe en de mijne) maken het NOG moeilijker, dat mystieke verklaring te geven.
Waarom dan moeite doen ? God laat ons toch ook onze weg gaan?
Laten anderen de anderen dan toch ook hun weg gaan? Ieder zijn weg en ieder zijn waarheid.

Citaat:
Ik hou ook van humor, maar ik ben in de eerste plaats zeer serieus en terecht.
Maar het leidt tot beledigingen harrie... ik moet me ook wat aanpassen aan het forum om een aangename ervaring te genieten hier hoor.
Ook jij kan bot overkomen.
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 5 mei 2010 om 11:47.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:54   #631
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Er kan er maar een de domste zijn Harrie.
En wat dat betreft sta je idd op éénzame hoogte.
Ik vrees het.

Zijn site steekt heel kinderlijk in elkaar.
Zowel inhoudelijk (de taal van kinderboeken), structuur(of het gebrek daaraan) als de opmaak (vrolijke kleurtjes).
Ook zijn verhaaltjes hier lijken rechtstreeks uit een kinderboekje te komen.

Omdat niemand zijn theorie aanvaard denkt hij dat het te moeilijk is uitgelegd en gaat hij het nog kinderachtiger voorstellen.
En zo raakt hij in een neerwaartse spiraal waar hij niet uit raakt.

Ook zijn reacties hier zijn typerend voor een tiener. Elke vorm van kritiek aanzien als beledigend, de 'wat je zegt ben je zelf' antwoorden, allemaal zeer kinds en puberaal.

Hij is gewoon niet in staat op een volwassen niveau te denken en te discussiëren.
Het feit dat iedereen zijn theorie wel degelijk verstaat, maar gewoon verwerpt omdat het alles mist wat een theorie nodig heeft om geloofwaardig te zijn, gaat zijn begrip te boven.

Jaja, ik weet het, ik ben weer beledigend
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 16:11   #632
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vrees het.

Zijn site steekt heel kinderlijk in elkaar.
Zowel inhoudelijk (de taal van kinderboeken), structuur(of het gebrek daaraan) als de opmaak (vrolijke kleurtjes).
Ook zijn verhaaltjes hier lijken rechtstreeks uit een kinderboekje te komen.

Omdat niemand zijn theorie aanvaard denkt hij dat het te moeilijk is uitgelegd en gaat hij het nog kinderachtiger voorstellen.
En zo raakt hij in een neerwaartse spiraal waar hij niet uit raakt.

Ook zijn reacties hier zijn typerend voor een tiener. Elke vorm van kritiek aanzien als beledigend, de 'wat je zegt ben je zelf' antwoorden, allemaal zeer kinds en puberaal.

Hij is gewoon niet in staat op een volwassen niveau te denken en te discussiëren.
Het feit dat iedereen zijn theorie wel degelijk verstaat, maar gewoon verwerpt omdat het alles mist wat een theorie nodig heeft om geloofwaardig te zijn, gaat zijn begrip te boven.

Jaja, ik weet het, ik ben weer beledigend
Je kan er niet aan doen Alboreto. In Harries geval is de diagnose gewoon beledigend. Hoe vertel je een gek dat hij gek is zonder het woord gek te gebruiken? Niks aan te doen.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 18:48   #633
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Je kan er niet aan doen Alboreto. In Harries geval is de diagnose gewoon beledigend. Hoe vertel je een gek dat hij gek is zonder het woord gek te gebruiken? Niks aan te doen.
Geesteszieke klinkt beter en in Harries geval is het geen belediging maar een diagnose.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 21:49   #634
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

En toch vind ik dat Harrie zijn bedoelingen goed zitten.
Het minste dat we kunnen doen is hem met respect onthalen.
Zijn theorie verwerpen of aanspreken vind ik kunnen, maar humor op de kap van een ander vind ik niet kunnen.

Ik denk dat ik misschien de eerste ben dat het zegt, maar hopelijk niet de laatste.
Aan harrie hebben we fijn gezelschap, jaag hem dan ook niet weg.

Er zijn al zovelen verjaagd op het forum, laat de laatste dan ook aub de laatste zijn.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 22:00   #635
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

vrede,

ik bewonder zelfs zijn doorzettingsvermogen. wat echter niet betekent dat ik met geen zorgen zou maken over zijn geestelijke gezondheid.

vrede,

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 22:26   #636
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
En toch vind ik dat Harrie zijn bedoelingen goed zitten.
Het minste dat we kunnen doen is hem met respect onthalen.
Zijn theorie verwerpen of aanspreken vind ik kunnen, maar humor op de kap van een ander vind ik niet kunnen.

Ik denk dat ik misschien de eerste ben dat het zegt, maar hopelijk niet de laatste.
Aan harrie hebben we fijn gezelschap, jaag hem dan ook niet weg.

Er zijn al zovelen verjaagd op het forum, laat de laatste dan ook aub de laatste zijn.
Larie en apekool. Het enige wat Harrie tot nu toe gedaan heeft, is iedereen geïrriteerd en voor "dom" versleten. Dat is op geen enkele manier een aanwinst voor dit forum of voor om het even welk ander forum.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 22:36   #637
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Larie en apekool. Het enige wat Harrie tot nu toe gedaan heeft, is iedereen geïrriteerd en voor "dom" versleten. Dat is op geen enkele manier een aanwinst voor dit forum of voor om het even welk ander forum.
Ge hebt toch niet op het driehoekske geduwd?
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 22:41   #638
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
En toch vind ik dat Harrie zijn bedoelingen goed zitten.
Het minste dat we kunnen doen is hem met respect onthalen.
Zijn theorie verwerpen of aanspreken vind ik kunnen, maar humor op de kap van een ander vind ik niet kunnen.

Ik denk dat ik misschien de eerste ben dat het zegt, maar hopelijk niet de laatste.
Aan harrie hebben we fijn gezelschap, jaag hem dan ook niet weg.

Er zijn al zovelen verjaagd op het forum, laat de laatste dan ook aub de laatste zijn.
IMO moet niemand verjaagd of verbannen worden maar als je onzin verkoopt en beledigt moet je tegen de weerslag kunnen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 22:45   #639
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
IMO moet niemand verjaagd of verbannen worden maar als je onzin verkoopt en beledigt moet je tegen de weerslag kunnen.
ochja ieder zijn recht van vrije meningsuiting he...
Ik wou gewoon maar de goede vrede in mij zegevieren at that specific moment.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 23:51   #640
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Kort overzicht van mijn eigen leven.
Jeugdjaren.
Ik ben geboren in 1945 en mijn vader was metselaar van beroep en was hevig gefascineerd in de filosofie van Mr. Drs. A. Börger.
Ik heb de MULO-school doorlopen en kwam ook helemaal in de ban van Börger en de filosofie.
Ik werd landmeetkundig tekenaar van beroep en wel bij het Kadaster.
De waarheid over Harrie: Zo als zo vaak bepalen de jeugdjaren je toekomst. Harrie's vader was metselaar en filosoof. Harrie wilde zijn vader overtreffen maar hij zag niets in metselen. Daarom bestudeerde hij de filosofie van zijn vader grondig en Hegel nog daarbij en hij wilde de exacte waarheid leren kennen. Zijn beroep van landmeetkundig tekenaar past daar goed bij. Hij rustte niet voordat hij een theorie had gemetseld waarmee hij de wereld versteld kon laten staan.

Harrie dacht dat hij een eigenzinnig onaangepast kind was. Maar als een volgzaam kind nam hij de meeste vooroordelen van de oude filosofen klakkeloos over. Voor zijn finale theorie knoopte hij aan bij de bijbel en de figuur van Jezus als een profeet en hij metselde er de laatste theorieën van de wetenschap over de ruimtevaart en de kosmos bij in.

Hij negeerde de les van Nietzsche's in 'voorbij goed en kwaad' en vulde daarom zijn geest met de vooroordelen van de oude filosofen. Hij geloofde in het axioma dat uit de chaos orde kan worden geschapen en uit meningen en leugens de waarheid kan worden geconstrueerd en hij bouwde op het achterhaalde principe van these en antithese. Harrie is een profeet uit een ver verleden, hij is oude wijn in nieuwe zakken.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be