Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2016, 16:58   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Alstublieft gast! De 'wir haben es nicht gewusst' mythe is ondertussen al tot in den treure ontkracht, dat gij er in 2016 nog mee afkomt is debiel.
Toen ik het nieuwe museum in Mechelen bezocht, was er een korte discussie over "welke soort mensen waren die gasten die werkten in de concentratiekampen en hoe kwamen die er toe om die dingen zomaar te doen". Want dat bleken gewone arbeiders en kleine zelfstandigen te zijn, die daar eigenlijk zomaar inrolden ... Er was daar geen superefficiënt recruteringsapparaat dat alle grootste moordenaars van Duitsland bij mekaar zocht om daar te werk gesteld te worden.
Wij wisten het niet, is dus één aspect; een ander is: wij beseften het niet dat we op een slechte glijbaan zaten.

Ik concludeer daar maar één ding uit: zelfs voor die zaken, en als het om gewone uitvoerderkes gaat: altijd grijs; nooit spierwit of nooit gitzwart.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 augustus 2016, 17:02   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

En nog iets.

Als gij nu hier in Vlaanderen woont als Turk, dan gaat gij nog niet te luid roepen dat Erdogan veel te straf en erg verkeerd aan het overdrijven is.
Want er zijn veel Erdogan-aanhangers hier, en ze zijn nogal heethoofdig.

Zo zijn er ook, naar mijn vermoedens, islam-aanhangers die zeer voorzichtig zijn in hun uitlatingen.

(doet me ook denken aan een oude onderwijzer die me vertelde dat in de jaren '60 het niet zo openlijk beleden werd in de kalotenschool waar hij als jongeling begon te werken, dat je lid was van de Vlaamse Volksbeweging.)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 augustus 2016, 19:49   #83
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En verder is er de indruk dat er inderdaad heel wat tussenzitten met weinig diepgaande belangstelling voor de ideologische kant van de zaak. Eerder nihilisme, fascinatie voor geweld en de wil om met een extreme daad een mislukt leven te beëindigen.
Waarom allemaal moslims?

Waarom geen christelijke Congolezen

Al die blabla om toch maar de grootste gemene noemer te omzeilen...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 13 augustus 2016, 19:53   #84
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De volstrekte meerderheid van de tot nu gekende terroristen zijn pas islamisten geworden na een vooral klein criminele carrière in de drugs, diefstal en prostitutiesector. Ik zeg klein omdat binnen die criminele activiteit ze slechts runners waren, niet de bazen. Ze waren onbekend en totaal afwezig binnen de reguliere moslim geloofsgemeenschap.
Maar wel allemaal moslims.

Waarom plegen allochtonen van niet-islamitische afkomst dan geen terroristische aanslagen?

Is een blanke bekeerling dan écht racistischer behandelt en voelt hij zich mislukter dan een Congolees die in de criminaliteit belandde, maar geen moslim is?

Al dat apologetisch gezeik steeds maar weer!
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 13 augustus 2016 om 19:55.
Nierika is offline  
Oud 13 augustus 2016, 19:58   #85
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als ge sommigen zoudt geloven, wist de gemiddelde Duitser in 1933 (toen "hij" aan de macht kwam) al dat "hij" zeven jaar later de joden zou vergassen.
Trouwens, alle Turken weten ook wat in 1915 gebeurde met de Armeniërs, en weten ook wat Erdogan "vandaag" nog uitricht met de Koerden.
En zo kunnen we nog een tijdje voortdoen.
Inderdaad. Het stond namelijk letterlijk in Mein Kampf wat hij met de Joden van plan was.

Hier in België verkocht het 150 000 exemplaren.

Ik weet in elk geval van mijn grootvader dat hij het al in 1942 wist. Den tamtam deed toen al de ronde in Antwerpen.
geertvdb is offline  
Oud 13 augustus 2016, 20:10   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Inderdaad. Het stond namelijk letterlijk in Mein Kampf wat hij met de Joden van plan was.

Hier in België verkocht het 150 000 exemplaren.

Ik weet in elk geval van mijn grootvader dat hij het al in 1942 wist. Den tamtam deed toen al de ronde in Antwerpen.
Misschien kwam dat omdat hij erbij was toen het in januari 1942 beslist werd, de endlosung.

Alleszins, als hij het wist, waarom heeft hij dan niets gedaan?


Geef eens even een link naar waar de endlosung besproken wordt in Mein Kampf?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 13 augustus 2016, 20:39   #87
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Spijtig dat "de media" niet kan verplicht worden meer mensen aan het woord te laten die exact het tegenovergestelde beweren en kunnen bewijzen dan diegenen die door het pocowereldje goedgekeurd worden en mogen opgevoerd worden!
Eigenlijk valt er niet veel meer te discussiëren over dat islamgedoe en de aanhangers ervan. Ze passen niet in onze maatschappijen, erger: ze berokkenen niets anders dan last, kosten en gevaar. Ze moeten niet uitgeroeid worden maar verdreven naar de landen waar ze thuishoren.
Laten we ze hier nog decennia rondhangen maken we onszelf kapot.
Dringend tijd om eens ernstig na te denken over de woorden en de inhoud van "democratie" en "godsdienstvrijheid". Die moeten niet dienen om achterlijkheid en voor ons onaanvaardbare zaken op te dringen en hier vast te beitelen.
Er valt echter te vrezen dat men zal blijven zeveren en rond de pot draaien tot er uiteindelijk een nieuw soort dictatuur opdaagt die die multiculstal opkuist. Zelf zijn we er blijkbaar niet toe in staat.
De democratie is precies zelf de oorzaak van het teloorgaan van de democratie...
Aha, de ware agenda komt naar boven. "Een nieuw soort dictatuur die die multiculstal opkuist"... Moordcommando's �* la wat er zich nu op de Filipijnen afspeelt zeker... Over my dead body en ik denk tevens over dat van zij die de democratie aanhangen.
bembem is offline  
Oud 13 augustus 2016, 20:43   #88
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Waarom allemaal moslims?

Waarom geen christelijke Congolezen

Al die blabla om toch maar de grootste gemene noemer te omzeilen...
Omdat de instigators vanuit het M-O komen. Zij zijn de ware boemannnen, niet het kanonnenvlees dat hier geronseld wordt omdat ze zogezgd onder eenzelfde noemer vallen. Een Arabier kijkt in wezen neer op een Noord-Afrikaan, beschouwt die niet als één van hen, niet vergeten.
bembem is offline  
Oud 13 augustus 2016, 20:44   #89
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien kwam dat omdat hij erbij was toen het in januari 1942 beslist werd, de endlosung.

Alleszins, als hij het wist, waarom heeft hij dan niets gedaan?


Geef eens even een link naar waar de endlosung besproken wordt in Mein Kampf?
Wapper is offline  
Oud 13 augustus 2016, 20:46   #90
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Omdat de instigators vanuit het M-O komen. Zij zijn de ware boemannnen, niet het kanonnenvlees dat hier geronseld wordt omdat ze zogezgd onder eenzelfde noemer vallen. Een Arabier kijkt in wezen neer op een Noord-Afrikaan, beschouwt die niet als één van hen, niet vergeten.
En alle Noord-Afrikanen zijn lieverdjes die geen vlieg kwaad zouden doen, is het dat wat je wil zeggen?
Wapper is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:04   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.801
Standaard

Citaat:
De democratie is precies zelf de oorzaak van het teloorgaan van de democratie...
De democratie kan idd zichzelf afschaffen maar daar is weinig kans toe. De kans dat de particratie de democratie afschaft is vele malen groter.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:05   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien kwam dat omdat hij erbij was toen het in januari 1942 beslist werd, de endlosung.

Alleszins, als hij het wist, waarom heeft hij dan niets gedaan?
Die zit!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:06   #93
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien kwam dat omdat hij erbij was toen het in januari 1942 beslist werd, de endlosung.
Ja! Hoe weet gij dat? Maar gij zijt helderziend gast!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Alleszins, als hij het wist, waarom heeft hij dan niets gedaan?
Bravo, bravissimo, -voor de meest geniale bijdrage in dit forum!

Maar nu ge er toch over begint, mijn grootvader was bij het verzet. Waar ik natuurlijk zeer trots op ben!
Vertel nog eens over uw vader, daar zijt gij toch ook zo trots op, niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Geef eens even een link naar waar de endlosung besproken wordt in Mein Kampf?
Gij zijt ook wel liever lui dan moe? Het angstzweet moet u al uitbreken als ge er maar aan denkt om zelf eens een inspanning te moeten leveren, hé?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 13 augustus 2016 om 21:13.
geertvdb is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:11   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien kwam dat omdat hij erbij was toen het in januari 1942 beslist werd, de endlosung.

Alleszins, als hij het wist, waarom heeft hij dan niets gedaan?


Geef eens even een link naar waar de endlosung besproken wordt in Mein Kampf?
Ik heb dat boek niet gelezen, en heb er ook de goesting niet voor.
Maar tijdens voormeld bezoek aan het museum in Mechelen, meen ik gehoord te hebben dat in "mijn strijd" (en helemaal niet in "mijn kamp") daar niets over in stond.

Hopelijk geeft de forummer die de stelling formuleerde, uitsluitsel.
Anders had hij beter gezwegen. Of de dingen voorzichtiger geformuleerd.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:17   #95
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
En alle Noord-Afrikanen zijn lieverdjes die geen vlieg kwaad zouden doen, is het dat wat je wil zeggen?
Staat dat er soms? Ik dacht het niet.
bembem is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:21   #96
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.029
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat was eveneens vreselijk, maar geen genocide.

Genocide is het doelmatig uitroeien van een etnische groep.
Veel doden zijn veel doden, punt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online  
Oud 13 augustus 2016, 21:21   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.801
Standaard

Mager. Zéér mager GeertjeVDB en alles behalve overtuigend.

Je grootvader deed waarschijnlijk niets om dezelfde reden dat de doorsnee Duitser deed alsof zijn neus bloedde. Een dictator met een stel losse vijzen stampt men in de regel niet ongestraft tegen zijn schenen. Kijk maar naar Erdogan.

Wees nu even niet zélf liever lui dan moe en link gewoon naar de gevraagde tekst. Jij hoort zo te zien bij die 150.000 Belgen die een exemplaar van Hitlers' boek hebben gekocht. ik heb het gekocht noch gelezen en zou graag weten of je beweringen kloppen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:28   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat was eveneens vreselijk, maar geen genocide.

Genocide is het doelmatig uitroeien van een etnische groep.
Alsof het laten uitmoorden van miljoenen mensen minder erg is omwille van de naam die aan massamoord gegeven wordt....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:29   #99
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja! Hoe weet gij dat? Maar gij zijt helderziend gast!

Bravo, bravissimo, -voor de meest geniale bijdrage in dit forum!

Maar nu ge er toch over begint, mijn grootvader was bij het verzet. Waar ik natuurlijk zeer trots op ben!
Vertel nog eens over uw vader, daar zijt gij toch ook zo trots op, niet?
Gij zijt ook wel liever lui dan moe? Het angstzweet moet u al uitbreken als ge er maar aan denkt om zelf eens een inspanning te moeten leveren, hé?
Hewel mijn grootvader zat een tijd ondergedoken in de kelder omdat ie Joodse roots had en iemand (een goede ziel van bij ons - hoe kan het anders) hem verklikt had. Ik maak me geen illusies en al zeker niet indien men dit nog tracht te minimaliseren. Het cordon is er dan ook met een reden. En maar goed ook. Plus dat men nu eens niet met scapegoats te maken heeft die zich zomaar laten doen. Iets wat ik enkel maar kan toejuichen.

Laatst gewijzigd door bembem : 13 augustus 2016 om 21:30.
bembem is offline  
Oud 13 augustus 2016, 21:29   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Veel doden zijn veel doden, punt.
Inderdaad.
Massamoord is massamoord. Ook als het niet het etiket "genocide" draagt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be