Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2023, 17:04   #41
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Mij lijkt het niet evident om een brood te kopen met goud. Evenmin een sofa van bij Odrada. Hoe zou je het wisselgeld gepast innen? Dit is zeker geen transactie die in enkele seconden kan gebeuren.

Bitcoin is het enige betaalmiddel dat perfect voldoet aan de 4 eisen van Aristoteles. Draagbaar (Ook hier is dat met goud niet evident inzake veiligheid. Je moet het stockeren), waardevast (niet meer dan 21 miljoen BTC te produceren), deelbaar (ik zie niet hoe je goud in 1-2-3 gaat delen om een kast te kopen), en het vergaat niet.

Ook voor je 5de argument, universeel gewild zijn, is bitcoin de oplossing. Wereldwijd is er enkel internet nodig om ermee te betalen.
De econoom die zei dat goud het enige echte geld is, had gelijk. Maar dit speelt zich af vóór de boom van het internet en de ontwikkeling van crypto currency. Sinds toen ligt het anders.

Bitcoin ontneemt banken en overheden de mogelijkheid om de geldprinter aan te zetten en je harde spaarcenten te devalueren om opgestapelde schulden mee af te betalen. Het stopt de boom and bust cycles. Het stopt het criminele beleid van banken die mensen zich blauw laten betalen aan intresten. En aan het einde van de rit gaan ze nog lopen met je tastbare eigendom ook.

Het ontneemt overheden de macht om financiële spelregels te manipuleren voor hun eigen gewin, zoals de USA dat deed vanaf WOII. Het hele imperium van de USA is gebouwd op oorlogen die de petrodollar moesten beschermen.
Op almaar escalerende schuld die maakt dat de USA boven zijn stand kon leven.

Bitcoin maakt een einde aan al deze financiële corruptie. Een einde aan de macht van zij die de geldpers beheren.

1 miljoen mensen wereldwijd, bezitten in 2023 1 bitcoin of meer. Bekeken tov de wereldpopulatie is dat ongeveer 1 mens op 9000. Ik behoor nog niet bij die 1 miljoen mensen, maar ik ga het wel doen.

Ik verwacht nog een heel gevecht van de banken tegen houders van BTC en tegen de exchanges. Zodra banken in de problemen komen en meer mensen hun toevlucht zoeken naar crypto, zal men die transacties verbieden. It's gonna be a wilde ride
Er zijn intussen al -tig cryptomunten. Er is nog slechts 1 “goud”
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2023, 17:10   #42
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Geld mag enkel worden bijgemaakt
Geld bijmaken is valsemunterij.

Goud kan enkel bij gemijnd worden. Niet “bijgemaakt.”
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2023, 17:15   #43
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik heb nog weinig interesse om op dit pro Vivaldi, overgecensureerde forum te schrijven. Maar hier wilde ik toch wat over zeggen.

Een van de grote stukken van Aristoteles gaat over de criteria waaraan geld moet voldoen om goed geld te zijn.

Hij kwam daarbij tot de volgende peilers:

- Het moet draagbaar zijn.
- Het moet deelbaar zijn
- Het mag niet vergaan
- Het moet waardevast zijn

Bekijk nu eens wat er in het verleden werd gebruikt als zijnde geld, en vergelijk met die 4 peilers. Een vat olie is waardevol, maar niet draagbaar en deelbaar. Gouden munten zijn dat wel. Al zijn ze niet zodanig deelbaar dat je er een brood mee kan kopen. Maar het vergaat niet en is waardevast.

In principe kan ons huidige fiatgeld aan alle 4 de peilers voldoen, maar dan wel op voorwaarde dat het aan goud gekoppeld blijft en dat er nooit meer geld kan worden bijgedrukt dan dat het de goudvoorraad vertegenwoordigt.

En hier ging het mis. Centrale banken zijn ontstaan om de boel te manipuleren in het voordeel van zichzelf.
Er is helemaal niets dat de dollar en de euro waarde geeft.

Het geld op onze bankrekening is ook helemaal niet van ons. Het is al zo erg dat mensen op wettelijk niveau amper meer dan 1000 euro in hun eigen huis mogen hebben.

Banken zijn criminele organisaties die de boel manipuleren en straks me al onze bezittingen (ons geld, en bij wanbetaling ook ons vastgoed) gaan lopen.

CBDC's zijn inderdaad een complete nachtmerrie. De bank weet dan tot in het kleinste detail wat je bezit, en zal zelf de regels samenstellen ifv wat burgers met hun geld mogen doen. Het is een totalitair systeem vergelijkbaar met China.

We mogen daar echt niet in meegaan maar de doorsnee forumgebruiker zal het wel doen omdat ze het kwaad ervan niet begrijpen.
Waar wordt er dan minder gecensureerd, en wat wil je openbaar hebben dat hier gecensureerd wordt?

Soit, ik wil niet redetwisten. Een uur arbeid is gelijk aan waarde. En die waarde moet beschermd worden. Centrale banken en hun commerciële succursales doen DAT in ieder geval niet.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 april 2023 om 17:19.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2023, 20:29   #44
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Geld bijmaken is valsemunterij.

Goud kan enkel bij gemijnd worden. Niet “bijgemaakt.”
Zonder geld bijmaken kan geld niet bestaan, snap je?
Nieuwe munteenheden, nieuwe soorten geld, is ook "bijmaken".
Geld moet meeschalen met economische prestatie.
Zonder dat valt de vertrouwensbasis weg die maakt dat geld als betaalmiddel voor prestatie wordt geaccepteerd.
Natuurlijk.
Uiteindelijk is geld maar een tussenproduct, dat mensen enkel accepteren voor hun prestatie, als ze erop vertrouwen dat ze ermee de gewenste tegenprestatie kunnen gedaan krijgen. Het product zelf, geld zelf, ook goud, garandeert niks. Enkel prestatie garandeert, zorgt voor "dekking", maakt dat de verwachte koopkracht er is.
Ook een gouden munt heeft 0 koopkracht als er geen prestatie te koop staat.
ZO simpel is het concept achter geld.
Alleen, sommigen pogen iets anders wijs te maken, omdat ze andermans prestatie voor minder tot niks willen kunnen bekomen, door te zeuren via dat tussenproduct geld.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2023, 21:26   #45
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Bedoeling is controle over alle transacties zegt Lagarde (IMF) las ik

Het vrije westen wordt het totalitaire westen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2023, 06:31   #46
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bedoeling is controle over alle transacties zegt Lagarde (IMF) las ik

Het vrije westen wordt het totalitaire westen.
Dat is het al, 2020 was nacht van de lange messen, dat hondsbrutale van de nazi's, terug.
Ze zijn al decennia bezig zich terug aan het opwerken, maar tot voor 2020 deden ze nog moeite om dat wat weg te moffelen. Dat brutaal openlijk gemoei in het dagelijks leven van mensen, compleet met hele propagandacampagne - die spotjes "de wereld na corona", en "nooit meer zoals het was" - dat waren de lange messen.
En zie al hun andere openlijk geworden terreur, tijdens hun eropvolgende saga met zoveelste non-excuus in het rijtje (oekraine).
Merk op hoe die "fact checking" toen alomtegenwoordig werd. Orwell's Ministerie van Waarheid, op EU schaal.
Het Vrije Westen is een Warschaupact met Moet van Moskou geworden.
Wat de nazi's met het wegennet hebben uitgevreten is daar nog het grootste en beste bewijs van. Dat ziet er nu uit als de grenszone Oost West. Nauwe doorgangen, bochten, palen, hekkens, betonblokken, geblokkeerde wegen, zelfs geblokkeerd a la antitankgracht - een speciaal gegraven gracht met erop een berg aarde met ervoor nog een dik rondhouten bareel, als ze sporen zien van mountainbikers.
We gaan nu onszelf moeten bevrijden vrees ik, want het nazi controlegebied is zowat de hele wereld geworden. Dat is waarom Atlas Shrugged me aansprak.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 22:07   #47
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bedoeling is controle over alle transacties zegt Lagarde (IMF) las ik

Het vrije westen wordt het totalitaire westen.
Dat is altijd hun bedoeling geweest. Het onder de duim houden van de gehele maatschappij. Zoals in dat interview met Van Overtveldt te lezen staat zijn CBDC's de inleiding tot het monetaire fascisme.

De almachtige staat kan met een simpele druk op de knop je gehele koopkracht vernietigen. Het is hun natte droom. Misschien is het vergezocht, maar ik vind ook dat camera's in het verkeer steeds meer weg hebben van de controlemaatschappij waar George Orwell altijd voor waarschuwde. Ik las vandaag dat je al een boete van 174 euro kan krijgen door met je hand naar de ingebouwde touch screen van je wagen te reiken om van kanaal te wisselen.

Ik verwacht een totale crash van het huidige monetaire stelsel. Iets wat altijd onvermijdelijk is geweest. De schuld zal men steken op de oorlog. Het plebs zal het geloven, net zoals men geloofde dat covid gevaarlijk was en dat experimentele gentherapie het uit de wereld zou helpen. Het falen van het huidige stelsel moet de intrede worden tot CBDC's. Alternatieven zoals bitcoin, zullen met man en macht (lees: met behulp van de media die alle houders van BTC als criminelen zullen neerzetten) bestreden worden. Ik denk ook dat banken die klanten hebben waarvan ze weten dat ze crypto bezitten, van hogeraf onder druk worden gezet om die klanten te schorsen.

Maar voor het zo ver komt, ben ik ervan overtuigd dat BTC nog zware sprongen zal maken.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 08:36   #48
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Zonder geld bijmaken kan geld niet bestaan, snap je?
Nieuwe munteenheden, nieuwe soorten geld, is ook "bijmaken".
Geld moet meeschalen met economische prestatie.
Zonder dat valt de vertrouwensbasis weg die maakt dat geld als betaalmiddel voor prestatie wordt geaccepteerd.
Natuurlijk.
Uiteindelijk is geld maar een tussenproduct, dat mensen enkel accepteren voor hun prestatie, als ze erop vertrouwen dat ze ermee de gewenste tegenprestatie kunnen gedaan krijgen. Het product zelf, geld zelf, ook goud, garandeert niks. Enkel prestatie garandeert, zorgt voor "dekking", maakt dat de verwachte koopkracht er is.
Ook een gouden munt heeft 0 koopkracht als er geen prestatie te koop staat.
ZO simpel is het concept achter geld.
Alleen, sommigen pogen iets anders wijs te maken, omdat ze andermans prestatie voor minder tot niks willen kunnen bekomen, door te zeuren via dat tussenproduct geld.
Als de wereld 1 euro kost, en een centrale bank maakt een 2de euro bij, is de economie dan met 100% gegroeid? Neen, uiteraard.

Geld, in de zin van "betaalmiddel" is een intermediair ruilmiddel. Mensen die andere koopverwachtingen hebben kunnen zo toch nog tot een transactie komen, dewelke niet mogelijk zou zijn bij zuivere ruilhandel.

Als ik eieren heb, en een brood wil kopen met die eieren, maar jij hebt alleen schoenen om te verkopen, dan hebben wij géén transactie.

Betaalmiddelen staan daartussen.

Het probleem ontstaat wanneer door valsemunterij de waarde van dat betaalmiddel kunstmatig naar beneden wordt gehaald.

Immers, een ei, een brood en een schoen kosten "energie." En net die energie die er in steekt vertegenwoordigt waarde.

Betaalmiddelen kan je zoveel je wil bijmaken, maar het omzetten van energie die NIET bruikbaar is voor de mens, naar een vorm die WEL bruikbaar is voor de mens, dat kan je niet bijdrukken. (en met CBDC wordt het bijdrukken NOG eenvoudiger, los van de controle-mogelijkheden)

De mens heeft er 5000 jaar economische transacties opzitten, om tot de conclusie te komen dat het beste materiaal dat op de wereld te vinden is om over een lange periode aan "waarde-energie" bij te houden, goud is.

Het is een verzekeringspremie, die alle "waarde" en die alle "energie" die erin zit het beste beschermd.

De natuur heeft dat voor ons uitgevonden.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 12 april 2023 om 08:37.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 08:54   #49
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De prijs van goud in usd uitgedrukt kan gemanipuleerd worden door goud naakt te shorten. Op deze website vind je een bibliotheek aan info hoe dat gaat;

https://www.gata.org/

In principe kan je aandelen verkopen die je niet hebt, door ze eerst te verkopen, en dan pas terug te kopen. Als je die aandelen niet kan “lenen” voor je ze kan terugkopen, dan heet dat naakt shorten. De praktijk is erg gangbaar bij traders, maar uiterst risicovol, vanzelfsprekend.

Sinds vele decennia is het mogelijk om goudcertificaten (papieren goud, of een “vordering” op goud) te verkopen, en ze dan terug te kopen, hopelijk voor een lagere prijs en daarmee maak je dan winst.

Echter, men speculeert, om de “prijs van goud, uitgedrukt in usd” laag te houden dat er erg veel goudcertificaten zijn gemaakt, die je dan kan verkopen (goud verkopen, prijs zakt, usd kopen, prijs stijgt) zonder dat daar fysiek goud tegenover staat.

Men zegt dat elke ounce goud die ooit gemijnd is, als ongeveer 200 keer verkocht is, ttz, dat er al 200 certificaten gemaakt zijn, en die verkocht zijn, voor elke ounce goud in omloop.

Als met andere woorden 200 mensen 1 certificaat hebben, en 1 ervan vraagt zijn ounce goud, dan hebben die andere 199 mensen een waardeloos certificaat.

Of andersom, als je 1 certificaat naakt geshort hebt, dan heb je 1 kans op 200 om je goud terug te kopen, als je moet leveren aan de tegenovergestelde partij.

De prijs van goud is manipuleerbaar, maar goud niet.

If you can’t hold it, you don’t own it.

Mijn advies, je kan grammetjes kopen voor 50 eur. Koop er elke maand 1.

Of koop elke maand een kilo als je zoveel geld hebt.

Dat gezegd zijnde, de fascisten zullen inderdaad goudhandel verbieden, als hun kaartenhuis ineen stuikt, en dan kun je maar best al je goud verloren zijn, tijdens een boottochtje.
Goud per gram kopen?

Goed zot. Daar betaal je 30% marge ofzo op.

Met andere woorden, als je 1 gram aan goud wil kopen, ga je de prijs van 1,3 gram goud moeten betalen.

Die premies dalen wel razendsnel. Bij 50 gram goud, betaal je nog 3% vpremie.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 08:57   #50
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Goud per gram kopen?

Goed zot. Daar betaal je 30% marge ofzo op.

Met andere woorden, als je 1 gram aan goud wil kopen, ga je de prijs van 1,3 gram goud moeten betalen.

Die premies dalen wel razendsnel. Bij 50 gram goud, betaal je nog 3% vpremie.
Da's perfect normaal. De kost om een goud per gram te verkopen, is even groot dan per ounce. Die kosten moeten dan uiteraard over 1 gram in plaats van over 30 gram worden verspreid.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 08:58   #51
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Mij lijkt het niet evident om een brood te kopen met goud. Evenmin een sofa van bij Odrada. Hoe zou je het wisselgeld gepast innen? Dit is zeker geen transactie die in enkele seconden kan gebeuren.

Bitcoin is het enige betaalmiddel dat perfect voldoet aan de 4 eisen van Aristoteles. Draagbaar (Ook hier is dat met goud niet evident inzake veiligheid. Je moet het stockeren), waardevast (niet meer dan 21 miljoen BTC te produceren), deelbaar (ik zie niet hoe je goud in 1-2-3 gaat delen om een kast te kopen), en het vergaat niet.

Ook voor je 5de argument, universeel gewild zijn, is bitcoin de oplossing. Wereldwijd is er enkel internet nodig om ermee te betalen.
De econoom die zei dat goud het enige echte geld is, had gelijk. Maar dit speelt zich af vóór de boom van het internet en de ontwikkeling van crypto currency. Sinds toen ligt het anders.

Bitcoin ontneemt banken en overheden de mogelijkheid om de geldprinter aan te zetten en je harde spaarcenten te devalueren om opgestapelde schulden mee af te betalen. Het stopt de boom and bust cycles. Het stopt het criminele beleid van banken die mensen zich blauw laten betalen aan intresten. En aan het einde van de rit gaan ze nog lopen met je tastbare eigendom ook.

Het ontneemt overheden de macht om financiële spelregels te manipuleren voor hun eigen gewin, zoals de USA dat deed vanaf WOII. Het hele imperium van de USA is gebouwd op oorlogen die de petrodollar moesten beschermen.
Op almaar escalerende schuld die maakt dat de USA boven zijn stand kon leven.

Bitcoin maakt een einde aan al deze financiële corruptie. Een einde aan de macht van zij die de geldpers beheren.

1 miljoen mensen wereldwijd, bezitten in 2023 1 bitcoin of meer. Bekeken tov de wereldpopulatie is dat ongeveer 1 mens op 9000. Ik behoor nog niet bij die 1 miljoen mensen, maar ik ga het wel doen.

Ik verwacht nog een heel gevecht van de banken tegen houders van BTC en tegen de exchanges. Zodra banken in de problemen komen en meer mensen hun toevlucht zoeken naar crypto, zal men die transacties verbieden. It's gonna be a wilde ride
Men koop geen brood met goud. Men koopt een bakkerij met goud.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 08:59   #52
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Als de wereld 1 euro kost, en een centrale bank maakt een 2de euro bij, is de economie dan met 100% gegroeid? Neen, uiteraard.

.
Maar uw economie kan wel met 100% gegroeid zijn terwijl uw goudvoorraad niet is gegroeid.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 09:00   #53
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Da's perfect normaal. De kost om een goud per gram te verkopen, is even groot dan per ounce. Die kosten moeten dan uiteraard over 1 gram in plaats van over 30 gram worden verspreid.
Ik heb niet beweerd dat het abnormaal is. Wel dat het onverstandig is om goud per gram te kopen.

De goudprijs moet al met 30% stijgen om de marge goed te maken.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 10:17   #54
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Men koop geen brood met goud. Men koopt een bakkerij met goud.
En daarom is goud geen geschikt betaalmiddel. Het is een waardevaste belegging maar geen betaalmiddel.

BTC is dat zowel een belegging als een betaalmiddel.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2023, 12:49   #55
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
En daarom is goud geen geschikt betaalmiddel. Het is een waardevaste belegging maar geen betaalmiddel.

BTC is dat zowel een belegging als een betaalmiddel.
Ja en neen. De louter praktische toepassing om goud zo op te delen dat je zaken van weinig monetaire waarde kan kopen (10de of 100ste van een gram goud) wordt opgelost door een betaalmiddel aan te houden dat niet gevalsemunt kan worden.
Er zijn helaas al -tig cryptomunten, al dan niet in de blokchain, maar er blijft nog steeds maar 1 goud.
Het zou zelfs beter zijn dat men een papieren betaalmiddel maakt, met bijvoorbeeld 1 tiende gram goud in verwerkt. Dan houdt de valsemunterij meteen op.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 08:09   #56
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Rep. Tom Emmer introduceert een bill om de Federal Reserve te verhinderen Central Bank Digital Currency te creëren.

"A CBDC is nothing more than a CCP-style surveillance tool that can be weaponized to oppress the American way of life."

Laatst gewijzigd door Bach : 15 september 2023 om 08:10.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be