Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2012, 22:16   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Als er een meerderheid van Limburgers er voor zijn, waarom niet?
Amai, zo'n taalfout!

Een meerderheid is, niet zijn.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:33   #42
limbeurg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Ik krijg het idee dat u sterk inspeelt op een (NL) Limburgs underdog gevoel, of daar zelf last van heeft.

Als u dit vergelijkt met de Friezen zou u zich af kunnen vragen in hoeverre dit reëel is?
De gemiddelde Fries is zelfbewust en heeft geen last van het Calimero effect “Ik ben groot en zij zijn klein en dat is niet eerlijk

Een Fries is in de eerste plaats een Fries, maar voelt zich eveneens “op en top” Nederlander.
Ze zijn heel wat verder dan Limburg, maar waar u voor staat wat betreft Limburg, onafhankelijkheid, is mij onbekend dat dit in Friesland zou spelen.

In een reactie gaf u als voorbeeld aan de sluiting van de kolenmijnen. Stel dat dit niet gebeurd zou zijn, enig idee hoe rampzalig dit voor Limburg zou zijn in de huidige tijd?
De gemakkelijkste weg is natuurlijk naar de rest van Nederland verwijzen (alle gebied buiten Limburg is Holland)
1. ons werd/is, en wordt nog steeds, een minderwaardigheidsgevoel aangepraat. De Hollandse TV doet haar duit in het zakje. Dat is geen mening, maar een feit! Daarom wordt het tijd dat tij te keren!

2. het Calimero effect geldt juist voor de Hollanders, die altijd zo nodig de wereldverbeteraar moeten uithangen en de rest van de wereld even moeten laten zien wat goed en fout is (controversiële onderwerpen als homohuwelijk, euthanasie, abortus, drugsgedoogbeleid, prostitutie als beroep.......). En tussendoor lekker neerdukkend doen over de politieke besluiteloosheid in België.

3. Limburg wordt afgeschilderd als een corrupt aanhangsel. Op dit moment is er twee wethouders (schepenen) die van corruptie worden beticht: in Noord-Holland en Limburg. De Limburger laat men groot in beeld zien en minuten lang staat de presentator naast een kaart Van Limburg om de kijker nog eens goed in te prenten waar die corruptie vandaan komt. Manipulatie op subtiele wijze, want van die Noordhollander zie je geen grote afbeelding en al helemaal geen kaartje van Noord-Holland. Stel je voor, zeg! Holland corrupt? Dat kan toch niet. Ik vind het nog steeds schrijnend dat het internationale gerechtshof gevestigd is in Den Haag bij een volk dat nog steeds een deel van haar eigen volk als achterlijk en corrupt afspiegelt.

4. de kolenmijnen hebben Holland groot gemaakt. Feit. Punt.
Men deed de belofte: geen mijnsluiting zonder vervangende arbeid. 75.000 mensen op straat: pakweg 15.000 (hoog gerekend) vervangende arbeidsplaatsen en dan heeft u het over rampzaligheid als dat niet zou zijn geweest! Die hebben we nu het wel is geweest dubbel en dik meegemaakt, ook ik ben in die tijd opgegroeid. Was het niet geweest, dan lag het in de lijn der verwachting dat die kolenmijnen op termijn vervangen zouden zijn door moderne industrie (als dat is waar u op doelt). En nu: overheidsbedrijven, die ooit naar het zuiden werden verplaatst als 'compensatie' en die met en met weer weg worden gehaald uit Limburg of afgeslankt. DAT is rampzalig voor Limburg, beste!
Ruim 20 jaaar heeft het geduurd, letterlijk, voordat Limburg de huidige status had! Holland had geen interesse dit deel van de bevolking te steunen! Calimero-effect? Ver van mijn bed show van de Hollanders!

5. niet alle gebied buiten Limburg is Holland, dat wordt er door de niet-Limburgers gemakshalve van gemaakt. Kan me echt niet herinneren ooit Brabanders als Hollanders aangezien te hebben, sterker nog: Limburgers en Brabanders dat ligt erlkaar wel.
Misschien moeten we zelfs een onafhankelijkheid van beide Limburgen en beide Brabanden nastreven. (Dit ter vermijding van, door enkelen hier gevreesde, kleinschaligheid ).

6. Zover mij bekend wil Friesland meer autonomie met als uiteindelijk doel onafhankelijkheid.
__________________
http://www.limbeurg.be
http://www.onafhankelijklimburg.be
een verenigd Limburg is meer dan de optelsom van twee Limburgen
limbeurg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:34   #43
limbeurg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Amai, zo'n taalfout!

Een meerderheid is, niet zijn.
Klopt.
__________________
http://www.limbeurg.be
http://www.onafhankelijklimburg.be
een verenigd Limburg is meer dan de optelsom van twee Limburgen
limbeurg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:37   #44
limbeurg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O, er wordt over gepraat... Merkwaardig toch dat geen mens er buiten dit forum ook maar iets over hoort...
Wie kan lezen is in het voordeel. Ik schreef namelijk dat de Limburger iemand is die achter voorgehouden hand zijn mening uit, om niet weggehoond te worden. Dus dan kan het zijn dat uw oren dt niet hebben gehoord.

En dat geen mens er buiten dit forum iets van hoort.......tja, google is blijkbaar niet aan u besteedt en u vertoeft blijkbaar ook niet in oost-Limburg. Dan kan het inderdaad zijn dat uw oren dat niet te horen krijgen
__________________
http://www.limbeurg.be
http://www.onafhankelijklimburg.be
een verenigd Limburg is meer dan de optelsom van twee Limburgen
limbeurg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:38   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
6. Zover mij bekend wil Friesland meer autonomie met als uiteindelijk doel onafhankelijkheid.
Dat laatste blijkt uit niets. Ook de Fryske Partij streeft dit niet na.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:39   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
Wie kan lezen is in het voordeel. Ik schreef namelijk dat de Limburger iemand is die achter voorgehouden hand zijn mening uit, om niet weggehoond te worden. Dus dan kan het zijn dat uw oren dt niet hebben gehoord.

En dat geen mens er buiten dit forum iets van hoort.......tja, google is blijkbaar niet aan u besteedt en u vertoeft blijkbaar ook niet in oost-Limburg. Dan kan het inderdaad zijn dat uw oren dat niet te horen krijgen
Google? Wat moeten we dan vinden op het internet? Een site van een partij die de Limburgse onafhankelijkheid nastreeft? Of drukkingsgroepen, verenigingen, denktanks... die dat allemaal bespreken?

Kom, laat het mij eens zien!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:39   #47
limbeurg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vreemd? Ik ken ook Limburgers in Nederland. En van die mensen heb ik nooit gehoord dat ze zich geen Nederlander voelen. Wel integendeel.
Tja, als ik u vraag of u zich Belg voelt, zegt u dan fier, nee ik ben een Limburger?!
__________________
http://www.limbeurg.be
http://www.onafhankelijklimburg.be
een verenigd Limburg is meer dan de optelsom van twee Limburgen
limbeurg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:42   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
Tja, als ik u vraag of u zich Belg voelt, zegt u dan fier, nee ik ben een Limburger?!
U dwaalt: deze mensen hebben weldegelijk benadrukt dat ze Nederlander zijn. Verstrengeld met hun Limburger-zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:43   #49
limbeurg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Google? Wat moeten we dan vinden op het internet? Een site van een partij die de Limburgse onafhankelijkheid nastreeft? Of drukkingsgroepen, verenigingen, denktanks... die dat allemaal bespreken?

Kom, laat het mij eens zien!
Google zelf een beetje: hyvesgroepen, facebook (inderdaad een Limburgse Partij voor Onafhankelijkheid), een Maastrichtse professor die zich er open over uitspreekt, de voorzitter van VVD jongeren die er geen heel van maakt.
Klopt dat het naar buiten treden niet te vergelijken is met IRA of ETA, maar het leeft wel. En ik vertoef ELKE dag onder Limburgers.
__________________
http://www.limbeurg.be
http://www.onafhankelijklimburg.be
een verenigd Limburg is meer dan de optelsom van twee Limburgen
limbeurg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:45   #50
limbeurg
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 november 2012
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U dwaalt: deze mensen hebben weldegelijk benadrukt dat ze Nederlander zijn. Verstrengeld met hun Limburger-zijn.
Mooi voor die mensen dan (vooropgesteld dat het geen import-Limburgers zijn). Dat wil nog niet zeggen dat er geen Limburger of een belangloze hoeveelheid is (in uw optiek) die zich eerder Limburger voelt dan Nederlander! Toch?!
En ik dwaal niet, maar maakte een rake opmerking over Belg
__________________
http://www.limbeurg.be
http://www.onafhankelijklimburg.be
een verenigd Limburg is meer dan de optelsom van twee Limburgen

Laatst gewijzigd door limbeurg : 7 november 2012 om 22:45.
limbeurg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:50   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
Google zelf een beetje: hyvesgroepen, facebook (inderdaad een Limburgse Partij voor Onafhankelijkheid), een Maastrichtse professor die zich er open over uitspreekt, de voorzitter van VVD jongeren die er geen heel van maakt.
Klopt dat het naar buiten treden niet te vergelijken is met IRA of ETA, maar het leeft wel. En ik vertoef ELKE dag onder Limburgers.
Er bestaat geen partij van die aard. Dat is slechts een Facebookprofiel. En de enige regionale, provinciale partij in Limburg haalde in 2011 slechts 1,7%, wat een regelrechte afgang was vergelijken met het eerdere resultaat.

Dus neen, er bestaat in Nederlands-Limburg geen beweging 'los van Nederland'. Dat is slechts iets wat leeft in uw brein. Niet in de werkelijkheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:51   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
Mooi voor die mensen dan (vooropgesteld dat het geen import-Limburgers zijn). Dat wil nog niet zeggen dat er geen Limburger of een belangloze hoeveelheid is (in uw optiek) die zich eerder Limburger voelt dan Nederlander! Toch?!
En ik dwaal niet, maar maakte een rake opmerking over Belg
Raak? Hoezo? Ik zie niet in op welke wijze het raak is en trouwens hoe dit hier enige verband mee heeft.

Voor het overige, mensen die zich alleen Limburger voelen, zijn dun gezaaid in Nederland. Heel dun.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:51   #53
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Heeft er al iemand gevraagd naar waar dat boek te koop is, zodat we het kunnen lezen?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:56   #54
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
Hoe u bij de stellige aanname komt dat oost Limburgers, zoals ik ze wens te noemen, zich Nederlander voelen, is me vreemd?
Alleen omdat een paar halve garen met een oranjeshirtje Hup Holland Hup roepen als het 'Nederlands' elftal speelt?
Ik heb hem dat al zo dikwijls gezegd. Maar JVDB die 200km van hier woont en de Limburgse streektaal niet verstaat, meent het beter te weten dan iemand die hier in Limburg geboren en getogen is.
Idd meent hij dat de Limburgse taal nog amper gesproken wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
Zou men de eigen gescheidenis wat beter kennen, zouden velen bedanken voor dat oranje vlaggetje, net zoals velen zich bedanken voor de bezoeken van de koningin. Zelfs op regionale TV durven mensen nu eindelijk eens open te uiten dat ze niet konigsgezind zijn. Hoera! Al erg genoeg dat he Nederlands volkslied een koningshuislied is en geen volkslied.
Maar goed, we dwalen van het thema af.
Datzelfde geldt voor de West-Limburgers wat betreft hun gebrek aan kennis van de eigen geschiedenis. Anders zouden er meer zijn die afstand namen van het Flamingatisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
In ieder geval valt het wel mee met dat Nederlanderschap. We voelen ons meer verwant aan de Belgen en Duitsers, onze directe buren.
We zijn quasi 1/3 Belg, 1/3 Nederlander en 1/3 Duitser, ook liggen de verhoudingen iets anders.
Zoals ik hier al eerder schreef, iedere (Belg.) Maaslander die ooit zijn familiestamboom bekeken heeft weet dat de helft van zijn voorouders van de andere zijde van de Maas komen uit huidig Nederlands of Duits gebied. Wij voelen ons niet alleen verwant, wij zijn gewoon verwant.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 22:57   #55
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Heeft er al iemand gevraagd naar waar dat boek te koop is, zodat we het kunnen lezen?
http://www.standaardboekhandel.be/se...ijk+Limburg%7D
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 23:02   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb hem dat al zo dikwijls gezegd. Maar JVDB die 200km van hier woont en de Limburgse streektaal niet verstaat, meent het beter te weten dan iemand die hier in Limburg geboren en getogen is.
Idd meent hij dat de Limburgse taal nog amper gesproken wordt.
Ik daag u bij deze uit me te citeren waar ik volgens u beweert heb dat het Limburgs 'nog amper gesproken wordt'.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 23:04   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Datzelfde geldt voor de West-Limburgers wat betreft hun gebrek aan kennis van de eigen geschiedenis. Anders zouden er meer zijn die afstand namen van het Flamingatisme.
Wat heeft het 'flamingatisme' (sic) te maken met de geschiedenis? Dit lijkt me veel eerder iets te maken te hebben met het heden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 23:05   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zoals ik hier al eerder schreef, iedere (Belg.) Maaslander die ooit zijn familiestamboom bekeken heeft weet dat de helft van zijn voorouders van de andere zijde van de Maas komen uit huidig Nederlands of Duits gebied. Wij voelen ons niet alleen verwant, wij zijn gewoon verwant.
Als we uw redenering volgen, bent u dan ook verwant met heel veel families uit Wallonië: er zijn immers talrijke Walen van Limburgse afkomst. Ooit naar Wallonië verhuisd omwille van "den brode".

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 7 november 2012 om 23:08.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 23:21   #59
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Laat ik dan maar even met onderbuikgevoel reageren op onderbuikgevoel:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
1. ons werd/is, en wordt nog steeds, een minderwaardigheidsgevoel aangepraat. De Hollandse TV doet haar duit in het zakje. Dat is geen mening, maar een feit! Daarom wordt het tijd dat tij te keren!
Je meent het. Sinds wanneer kunnen jullie daar TV West ontvangen? Op de nationale tv worden we namelijk helemaal doodgekegeld met Limburgers. Je kan de tv niet aanzetten of er zijn mensen als Leers, Wilders, Rieu, Verhagen, Eurlings (nu niet meer) die hun mening over teen of tander verkondigen. En dat voor een provincie met nog geen 8% van de bevolking, dat is zwaar oververtegenwoordigd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
2. het Calimero effect geldt juist voor de Hollanders, die altijd zo nodig de wereldverbeteraar moeten uithangen en de rest van de wereld even moeten laten zien wat goed en fout is (controversiële onderwerpen als homohuwelijk, euthanasie, abortus, drugsgedoogbeleid, prostitutie als beroep.......). En tussendoor lekker neerdukkend doen over de politieke besluiteloosheid in België.
Je zal het wel met het weldenkende deel van de wereld eens zijn dat de Belgische politiek momenteel een lachertje is. Ze hebben alleen dit jaar al de grondwet opgeschort, de lokale troonrede voor onbepaalde tijd uitgesteld en het budget voor onbepaalde tijd op de lange baan geschoven. En dat midden in een legislatuur. Dat is hilarisch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
3. Limburg wordt afgeschilderd als een corrupt aanhangsel. Op dit moment is er twee wethouders (schepenen) die van corruptie worden beticht: in Noord-Holland en Limburg. De Limburger laat men groot in beeld zien en minuten lang staat de presentator naast een kaart Van Limburg om de kijker nog eens goed in te prenten waar die corruptie vandaan komt. Manipulatie op subtiele wijze, want van die Noordhollander zie je geen grote afbeelding en al helemaal geen kaartje van Noord-Holland. Stel je voor, zeg! Holland corrupt? Dat kan toch niet. Ik vind het nog steeds schrijnend dat het internationale gerechtshof gevestigd is in Den Haag bij een volk dat nog steeds een deel van haar eigen volk als achterlijk en corrupt afspiegelt.
Het is bewezen dat Limburg qua vriendjespolitiek meer ontwikkeld is dan Holland. Dat heeft te maken met calvinistische normen en waarden. Overigens is dat niet alleen positief, maar ga nu niet doen alsof corruptie niet significant correleert met Limburg, t.o.v. de andere provincies. Je noemt nu 2 gevallen, maar je zegt er niet bij dat Holland 6 keer zo groot is als Limburg. Dat zegt dus al heel wat over de verhoudingen. En ik praat beide gevallen niet goed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
4. de kolenmijnen hebben Holland groot gemaakt. Feit. Punt.
Men deed de belofte: geen mijnsluiting zonder vervangende arbeid. 75.000 mensen op straat: pakweg 15.000 (hoog gerekend) vervangende arbeidsplaatsen en dan heeft u het over rampzaligheid als dat niet zou zijn geweest! Die hebben we nu het wel is geweest dubbel en dik meegemaakt, ook ik ben in die tijd opgegroeid. Was het niet geweest, dan lag het in de lijn der verwachting dat die kolenmijnen op termijn vervangen zouden zijn door moderne industrie (als dat is waar u op doelt). En nu: overheidsbedrijven, die ooit naar het zuiden werden verplaatst als 'compensatie' en die met en met weer weg worden gehaald uit Limburg of afgeslankt. DAT is rampzalig voor Limburg, beste!
Ruim 20 jaaar heeft het geduurd, letterlijk, voordat Limburg de huidige status had! Holland had geen interesse dit deel van de bevolking te steunen! Calimero-effect? Ver van mijn bed show van de Hollanders!
De regering heeft geprobeert om ook diensten naar Groningen over te brengen, net als het CBS naar limburg, Nedcar, DSM ook. Nu is dat helemaal niet makkelijk. KPN is in Groningen geplaatst maar dat ging helemaal niet goed en men zat al snel weer in Den Haag. Uiteindelijk moeten jullie het zelf doen he, calimero.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
5. niet alle gebied buiten Limburg is Holland, dat wordt er door de niet-Limburgers gemakshalve van gemaakt. Kan me echt niet herinneren ooit Brabanders als Hollanders aangezien te hebben, sterker nog: Limburgers en Brabanders dat ligt erlkaar wel.
Misschien moeten we zelfs een onafhankelijkheid van beide Limburgen en beide Brabanden nastreven. (Dit ter vermijding van, door enkelen hier gevreesde, kleinschaligheid ).
Ik heb in Maastricht gewoond en daar noemde men alles boven Sittard al Holland, dus kom niet af met die praatjes. Limburg is een mooie provincie, maar men voelt zich daar wel wat ver af van de wereld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limbeurg Bekijk bericht
6. Zover mij bekend wil Friesland meer autonomie met als uiteindelijk doel onafhankelijkheid.
Kul, Friesland is een 'founding father' van Nederland.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 23:22   #60
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bedankt
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be