Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2012, 19:16   #21
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, dan zouden de Belgicisten aan "la francisation de la Hollande" kunnen beginnen. De ultieme natte droom "faire disparâitre le néerlandais".
De domme Belg: „Hahaha. Die Hollanders kunnen toch geen Frans.”

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 november 2012 om 19:16.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 19:28   #22
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De domme Belg: „Hahaha. Die Hollanders kunnen toch geen Frans.”
Duitsers, Britten en Scandinaviers wel? Waarom zouden Hollanders een uitzondering zijn?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 19:30   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Ik zie er het grappige niet van in eigenlijk.

Maar ik denk dat het eigenlijk hier om draait:

Citaat:
Zowel in Nederland, als wel in België is het slecht gesteld met Defensie.
Een defensielobby draad. Gaat om geld natuurlijk, niet om veiligheid.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 20:12   #24
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Dubbele post

Laatst gewijzigd door Adrian M : 28 november 2012 om 20:14.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2012, 20:13   #25
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zie er het grappige niet van in eigenlijk.

Maar ik denk dat het eigenlijk hier om draait:

Een defensielobby draad. Gaat om geld natuurlijk, niet om veiligheid.
Niet alles serieus nemen, ook ergens om kunnen lachen.

Vanzelf, waarom denk je dat een F35 aangeschaft gaat worden in Nederland?
In de documenten van 2002 en 2003 valt terug te lezen waar het destijds om draaide en nog steeds draait.
De luchtvaart industrie moest overeind gehouden zien te worden. De rest is bijzaak.

Plaatsing van Patriots in Turkije lijkt mij eveneens mogelijk een economische achtergrond te hebben?
Opvallend is dat vlak hiervoor er een economische missie naar Turkije is geweest.
Zo’n vraag van de Turken om patriots doet het altijd wel goed nu men daarop ingaat.
Na Uruzgan, terugtrekking, helpt het tevens om bij de Nato partners weer wat meer in een goed blaadje te komen staan.

Moet overigens nog zien of de Duitsers Patriots zullen sturen. Het merendeel van de Duisters is tegen (60%), maar ook veel partijen lijken tegen te zijn.
Bij de Duitsers moet het parlement toestemming geven, in Nederland is dit niet het geval.
Alhoewel het wel vrijwel altijd doorbesproken wordt met het parlement. De regering hoeft zich er echter niet aan te houden als blijkt dat het merendeel van het parlement tegen is.

Zie de Syriers overigens geen scuds lanceren tegen Turkije. Wat het nut ervan is mij niet zo duidelijk.
Of ze nu daar naar toe gaan of ze oefenen elders, het is in ieder geval een oefening voor zo’n eenheid.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 28 november 2012 om 20:16.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 02:28   #26
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Als het Nederlands verdwijnt, dan zal het de schuld van de Nederlandstaligen zelf zijn die zeer weinig moeite doen om hun taal correct te spreken.
Waarde mede-Brabander (aan de andere kant van de huidige staatsgrens (ik geef toe Brabant scheiden was een historische vergissing)), u vergeet dat taal iets is wat in beweging is, anderzijds zijn Nederlands wel redelijk Anglofiel (daarentegen de tijd dat we Francofiel waren hebben we ook overleeft).
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2012, 11:14   #27
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
We worden dus bevrijd!
Ik kan gewoon niet wachten, totdat wij gewone Nederlanders worden bevrijd van de Amsterdamse overheersing!
Eindelijk een Nederlander die het doorheeft.
Annexatie kan geregeld worden, vrienden uit Brabant, Zeeland en Limburg.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2012, 20:25   #28
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Een gaaf stukje (van een Nederlander)

2031: België valt Nederland binnen
Het is augustus 2031. De gecombineerde Belgisch-Luxemburgse strijdkrachten steken de voormalige waterlinie over en nemen Amsterdam in.
Koning Willem IV vlucht net op tijd naar Engeland. Via twitter blijft hij het volk steunen.

Tien dagen eerder. Vijandelijke troepen steken bij Breda en Eindhoven de grens over. Eigenlijk stelt de aanvalsmacht weinig voor. Een handvol
pantserwagens ondersteund door helicopters en verouderde F16’s.
Belgische infanteristen op mountainbikes ontmoeten op fietspaden voornamelijk tegenstand van slingerende gepensioneerden.

Mariakaakjes bij de thee
De 'Dutch approach' van theedrinken met legeraanvoerders valt slecht bij de Belgen. Het vertraagt de opmars weliswaar enkele dagen. Maar de
Belgen hervatten hun aanval als blijkt dat Nederlanders slechts mariakaakjes en geen chocola bij de thee serveren.

Meer tegenstand kan de politie met gummiknuppels niet bieden. Handvuurwapens hebben ze begin jaren twintig verboden vanwege de kans op
burgerdoden. De landmacht? Die is in twee bezuinigingsrondes na 2011 uiteindelijk helemaal afgeschaft. In ruil daarvoor heeft de politie wel een
extra, groen uniform gekregen. Te dragen bij calamiteiten. Ook beschikt de politie over automatische geweren. Om munitie te besparen is daar
nooit mee geoefend.

Luchtmacht met één piloot
De marine deelt één fregat met Denemarken en Noorwegen. In schrikkeljaren mag Nederland er mee varen. De luchtmacht bestaat nog wel – uit één
piloot. Voor het ene JSF-toestel dat Nederland in 2020 kocht voor één miljard euro. De laatste grote aanschaf van de Nederlandse strijdkrachten.
Vanaf dat moment gaan de miljarden naar gezondheidszorg en onderwijs.

Maar de übergave JSF-straaljager slaagt er helaas niet in op te stijgen. Het mannetje dat de blokken voor de wielen wegsleept werkt niet op
woensdagmiddag. De enige Belgische slachtoffers vallen door een friendly fire-incident. Een Franstalige F16-piloot bombardeert per ongeluk
een colonne Vlamingen.

'Dan liever de lucht in'
'De Belgen! De Luxemburgers! Ze leken altijd zo slap en braaf.' De 84-jarige Hans Hillen kan de aanval nauwelijks bevatten. Hij ligt in het
ziekenhuis met achttien bypasses. Twintig jaar geleden zou zijn hartkwaal hem vermoord hebben. Maar investeringen in medisch onderzoek
werpen hun vruchten af. Hij leeft.

Het is precies tweehonderd jaar geleden dat de Belgen zich loswurmden van Nederland. Vanuit zijn ziekenhuisraam ziet Hillen het roodwitblauw van de
vlaggenstok verdwijnen. Al snel wappert er de Belgische vlag. 'Dan liever de lucht in', denkt Hillen en hij trekt de stekker uit de beademing.
http://925.nl/archief/2011/04/09/203...derland-binnen
Zonder een schot te lossen:

Citaat:
In zowat alle Vlaamse steden is het aantal Nederlandse inwoners in de afgelopen 10 jaar fors toegenomen. Het aantal Turken en Marokkanen loopt daarentegen fors terug. Dat concludeert de nieuwste editie van de 'Lokale Inburgerings- en Integratiemonitor' van de Vlaamse overheid die dinsdag is verschenen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...anderen__.html
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 08:54   #29
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Zonder piloot.

Dit was de laatste:
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/08/...-in-charleroi/
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110408_055
http://www.elsevier.nl/Nederland/nie...122W/?rss=true
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:25   #30
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Zonder piloot

België: 160 F16’s > neergestort: 34 (21,5%)
Nederland: 213 F16’s> neergestort: 36 (16,9%)


Gecrashte F-16 was 34ste ooit in België
België kocht in twee keer in totaal 160 peperdure F-16's. Daarvan zijn er nu in totaal al 34 neergestort. Sinds donderdag zijn er nog 53 operationeel. Nog zes worden in reserve gehouden

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...in-belgie.aspx

Aangezien F16's in België met 25% meer naar beneden kwakt dan bij ons, plus dat wij er nog 68 hebben en jullie 59, houden we nog een paar F16's in de lucht als bij de Belgische Luchtmacht
inmiddels alle F16's neergestort zijn om jullie tegen te kunnen houden

Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 december 2012 om 15:39.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 15:46   #31
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Eindelijk een Nederlander die het doorheeft.
Annexatie kan geregeld worden, vrienden uit Brabant, Zeeland en Limburg.
En de rest van Nederland? Die laat je dus maar gewoon stikken onder het Amsterdamse juk?
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 16:40   #32
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
En de rest van Nederland? Die laat je dus maar gewoon stikken onder het Amsterdamse juk?
Welke Nederlanders willen er zo nog onder het Amsterdamse juk uit?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 17:16   #33
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Eindelijk een Nederlander die het doorheeft.
Annexatie kan geregeld worden, vrienden uit Brabant, Zeeland en Limburg.
Hij zal er snel achter komen dat Vlaamse overheersing veel erger is dan "Amsterdamse overheersing". Maar ik neem hem z'n naiviteit niet kwalijk. Ik was vroeger ook zo. Inmiddels weet ik wel beter. Vlamingen als jij zijn onze vrienden niet. Helaas zien de meeste Nederlanders dat niet. Jullie Vlamingen zijn erg goed in het verbergen van de duisternis in jullie ziel.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 17:23   #34
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
En de rest van Nederland? Die laat je dus maar gewoon stikken onder het Amsterdamse juk?
Het valt me vaker op dat veel Nederlanders die voor een samengaan met Vlaanderen zijn, lijden aan randstadhaat. Ze hopen kennelijk dat dan het economische en culturele zwaartepunt verschuift naar het zuiden. Deze mensen wil ik vriendelijk verzoeken om op te rotten naar Vlaanderen. Deze Brabander heeft zowel onder een Vlaamse als een Hollandse baas gewerkt. En ik kan je verzekeren dat als de Vlamingen het voor het zeggen krijgen, je elke vrijheid zult verliezen.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 27 december 2012 om 17:23.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 17:40   #35
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Annexation Target N° 1.

bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 17:51   #36
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Annexation Target N° 1.

Breda hebben jullie Belgen al eerder proberen te annexeren. Dat is toen mislukt en zal nu weer mislukken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 17:52   #37
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het valt me vaker op dat veel Nederlanders die voor een samengaan met Vlaanderen zijn, lijden aan randstadhaat. Ze hopen kennelijk dat dan het economische en culturele zwaartepunt verschuift naar het zuiden. Deze mensen wil ik vriendelijk verzoeken om op te rotten naar Vlaanderen. Deze Brabander heeft zowel onder een Vlaamse als een Hollandse baas gewerkt. En ik kan je verzekeren dat als de Vlamingen het voor het zeggen krijgen, je elke vrijheid zult verliezen.
Je gaat er nog serieus op in ook ....

Gosh .. als ik jou mag geloven wordt het in dat geval nog erger als dat de Russen hier gestaan zouden hebben. Op elke straathoek Belgische KGB, repressailes, dwangarbeid en
op de koop toe richting een equivalent van Siberië ...... Misschien dan toch maar de F35 aanschaffen

Aan de andere kant, met al die Belgische KGB-ers hier zal het aantal Belgische restaurants flink toenemen. Koken kunnen ze wel, heeft dus ook weer z'n voordelen ...
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 17:57   #38
Nvalid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 april 2011
Berichten: 1.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Hij zal er snel achter komen dat Vlaamse overheersing veel erger is dan "Amsterdamse overheersing". Maar ik neem hem z'n naiviteit niet kwalijk. Ik was vroeger ook zo. Inmiddels weet ik wel beter. Vlamingen als jij zijn onze vrienden niet. Helaas zien de meeste Nederlanders dat niet. Jullie Vlamingen zijn erg goed in het verbergen van de duisternis in jullie ziel.
nederlanders zijn er nochtans veel beter in gezien hun verkoopscultuur

Laatst gewijzigd door Nvalid : 27 december 2012 om 17:58.
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 17:58   #39
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Je gaat er nog serieus op in ook ....

Gosh .. als ik jou mag geloven wordt het in dat geval nog erger als dat de Russen hier gestaan zouden hebben. Op elke straathoek Belgische KGB, repressailes, dwangarbeid en
op de koop toe richting een equivalent van Siberië ...... Misschien dan toch maar de F35 aanschaffen

Aan de andere kant, met al die Belgische KGB-ers hier zal het aantal Belgische restaurants flink toenemen. Koken kunnen ze wel, heeft dus ook weer z'n voordelen ...
Ik ga er serieus op in omdat randstadhaat iets is wat ik daadwerkelijk vaak tegenkom bij Groot-Nederlanders.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2012, 18:00   #40
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Vanwaar die randstadhaat?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be