Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2020, 11:08   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
U spreekt van oude vaccins en niet de mRNA vaccins. Times have changed en zij die vinden dat de aarde overbevolkt is duwen dat agenda.
Het is het vierde rijk in vorming, een rijk waar dictators van weleer koorknapen bij zullen zijn.

We geloven er van wat we willen, maar dwing het nooit op. Want ik wil de pro vaxxers van dit vaccin wel eens horen waar en wanneer het mis gaat.
Dit bestuur is niet verkozen en krijgt geen toegang tot mijn biologie, zelfs niet als ze verkozen waren. De wraak zal de Heer toekomen.

Spannend !

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2020, 11:15   #62
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Spannend !

Alles behalve. Mensen zullen (vervroegd) doodgaan van het vaccin terwijl ze waarschijnlijk covid19 hadden overleefd.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2020, 11:55   #63
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Alles behalve. Mensen zullen (vervroegd) doodgaan van het vaccin terwijl ze waarschijnlijk covid19 hadden overleefd.
Spoetnik V zal ze dan om de aarde brengen en vervolgens naar de hemel.

https://www.parool.nl/wereld/rusland...tart~b7f201ab/

Er zijn toch al veel te veel mensen op aarde en in de hemel is nog plaats zat.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2020, 13:04   #64
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Spoetnik V zal ze dan om de aarde brengen en vervolgens naar de hemel.

https://www.parool.nl/wereld/rusland...tart~b7f201ab/

Er zijn toch al veel te veel mensen op aarde en in de hemel is nog plaats zat.
Betwijfelt me sterk dat hoereren met Babylon een plaatsje in de hemel verzekerd.
Annointed by God, not appointed by men.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2020, 18:30   #65
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Betwijfelt me sterk dat hoereren met Babylon een plaatsje in de hemel verzekerd.
Wat hebt ge eigenlijk tegen Babylon ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2020, 18:35   #66
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Wat hebt ge eigenlijk tegen Babylon ?
Het is de moeder van alle hoeren volgens de eindtijdprofetie en er staat uitvoerig beschreven waarom. Tekenen die toen geschreven stonden maar vandaag alomvattend aanwezig zijn. Ze voert oorlog tegen het Lam en hele christendom. Maar alles wat ze opbouwde zal in amper 1h tijd vallen. Zo verzwakt is deze hoer omdat ze hoogmoedig, blind en dronken werd.

Wat hebt gij niet tegen Babylon?
Openbaringen 17, 18 en 19.

We gaan hier dood, en alles hier wilt ons van Hem weghouden en meetrekken in haar ellende.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2020, 20:59   #67
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is de moeder van alle hoeren volgens de eindtijdprofetie en er staat uitvoerig beschreven waarom. Tekenen die toen geschreven stonden maar vandaag alomvattend aanwezig zijn. Ze voert oorlog tegen het Lam en hele christendom. Maar alles wat ze opbouwde zal in amper 1h tijd vallen. Zo verzwakt is deze hoer omdat ze hoogmoedig, blind en dronken werd.

Wat hebt gij niet tegen Babylon?
Openbaringen 17, 18 en 19.

We gaan hier dood, en alles hier wilt ons van Hem weghouden en meetrekken in haar ellende.
Niemand weet eigenlijk wat nu met Babylon of 'de hoer van Babylon' wordt bedoeld. De enen zeggen dat er Rome mee wordt bedoeld, de anderen de streek van Babylon waar zich in de tijd van Jezus veel Joden hadden gevestigd en waar volgens Krijbolder de apostel Petrus is gestorven.

In ieder geval, het Babylon van Openbaringen, welk het ook weze, bestaat niet meer. De tekst van Openbaringen is dus vrij zinloos geworden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2020 om 21:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2020, 21:08   #68
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niemand weet eigenlijk wat nu met Babylon wordt bedoeld. De enen zeggen dat er Rome mee wordt bedoeld, de anderen de streek van Babylon waar zich in de tijd van Jezus veel Joden hadden gevestigd en waar volgens Krijbolder de apostel Petrus is gestorven.

In ieder geval, het Babylon van Openbaringen, welk het ook weze, bestaat niet meer. De tekst van Openbaringen is dus vrij zinloos geworden.
Beste Oosten,
Je gaat me bitter weinig kunnen bijleren in eindtijd eschatologie vermoed ik.
De Openbaringen is dit tijdperk, maar strekt een relatief lange periode.
Babylon van vandaag is de globalistische Kabaal va?n meerdere rijken. Bedrijven, landen, hele naties.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2020, 21:14   #69
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Beste Oosten,
Je gaat me bitter weinig kunnen bijleren in eindtijd eschatologie vermoed ik.
De Openbaringen is dit tijdperk, maar strekt een relatief lange periode.
Babylon van vandaag is de globalistische Kabaal va?n meerdere rijken. Bedrijven, landen, hele naties.

Tja, daar kan men natuurlijk alle kanten meer op. Dan heeft men altijd gelijk. Edoch Openbaringen werd geschreven in een bepaalde tijd en in een bepaalde context. En die twee elementen zijn er nu niet meer.

Dat is hetzelfde als met het begrip 'de Eindtijd'. Hij is niet gekomen, maar in de tijd van Jezus verwachtte men hem wel. In die context kan men dit begrijpen. Maar nu niet meer. Alhoewel de orthodoxe joden nog altijd op de messias wachten. Eeuwig vrees ik.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 00:36   #70
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tja, daar kan men natuurlijk alle kanten meer op. Dan heeft men altijd gelijk. Edoch Openbaringen werd geschreven in een bepaalde tijd en in een bepaalde context. En die twee elementen zijn er nu niet meer.

Dat is hetzelfde als met het begrip 'de Eindtijd'. Hij is niet gekomen, maar in de tijd van Jezus verwachtte men hem wel. In die context kan men dit begrijpen. Maar nu niet meer. Alhoewel de orthodoxe joden nog altijd op de messias wachten. Eeuwig vrees ik.
Ze hebben nog 219 jaar tijd om de "profetie" mee te helpen vervullen, want dan is het huidige tijdperk van 6000 jaar voleindigd waarin de messias zou komen. En hun god vindt ze zo geweldig knap dat hij (hun god) hun (de joden) hulp nodig heeft om de schepping te helpen herstellen. (Want ondertussen bestudeert hij (deze god) de talmoed). 't Is niet dat ik het zelf geloof hoor.

Die messias heeft niks van doen met ons christelijk idee van een messias: een gewone sterveling met buitengewoon [religieus] leiderschap volstaat.
En dan is er nog de keuze tussen twee messiassen: Messiah ben Joseph & Messiah ben David.
In theorie kon zelfs Trump een messias zijn want "hij deed wat goed is voor ons", ook al wordt het gemaskeert door te zeggen dat hij besmet is met "het eeuwenoude haatvirus."

Trump hield er toch de benaming "Cyrus" en een herdenkingsmunt aan over.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 00:42   #71
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Ze hebben nog 219 jaar tijd om de "profetie" mee te helpen vervullen, want dan is het huidige tijdperk van 6000 jaar voleindigd waarin de messias zou komen. En hun god vindt ze zo geweldig knap dat hij (hun god) hun (de joden) hulp nodig heeft om de schepping te helpen herstellen. (Want ondertussen bestudeert hij (deze god) de talmoed). 't Is niet dat ik het zelf geloof hoor.

Die messias heeft niks van doen met ons christelijk idee van een messias: een gewone sterveling met buitengewoon [religieus] leiderschap volstaat.
En dan is er nog de keuze tussen twee messiassen: Messiah ben Joseph & Messiah ben David.
In theorie kon zelfs Trump een messias zijn want "hij deed wat goed is voor ons", ook al wordt het gemaskeert door te zeggen dat hij besmet is met "het eeuwenoude haatvirus."

Trump hield er toch de benaming "Cyrus" en een herdenkingsmunt aan over.
Dat is omdat Cyrus de 2e tempel herbouwde en Trump meehielp aan de wederopbouw van de derde tempel. Nuja, is onder constructie.
Het is na de derde tempel dat de anti christ zich als de Christus zal voordoen maar iedereen zal misleiden. Dan komt er zelfs een valse vrede (nu in vorming door globalisme) en dan zal Christus zich opnieuw bekend maken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 08:16   #72
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is omdat Cyrus de 2e tempel herbouwde en Trump meehielp aan de wederopbouw van de derde tempel. Nuja, is onder constructie.
Het is na de derde tempel dat de anti christ zich als de Christus zal voordoen maar iedereen zal misleiden. Dan komt er zelfs een valse vrede (nu in vorming door globalisme) en dan zal Christus zich opnieuw bekend maken.
Tweede tempel? In de grondlagen uit de tijd van Salomon hebben de archeologen nauwgezette onderzoeken gedaan in Jeruzalem. Ze kunnen geen bewijs vinden dat er in die periode een eerste tempel heeft gestaan. Nergens op kleitabletten wordt er trouwens een Salomon vermeld. En dat zou toch moeten vermits koning Salomon volgens de bijbel zeer rijk was, zeer wijs, en hij contacten onderhield met vele vorsten uit die tijd. Ook blijkt nu dat de zogezegde 'Stallen van Salomon' helemaal niet uit de tijd van Salomon zijn. En tenslotte zoekt men nog altijd naar de fameuze 'goudmijnen van Salomon'.

Dus de bijbel en zijn historische verhalen voorlopig met een korrel zout nemen, zeg ik maar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 december 2020 om 08:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 09:35   #73
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Betwijfelt me sterk dat hoereren met Babylon een plaatsje in de hemel verzekerd.
Bedenk dat Jezus een communist was en dat de kapitalisten het wel kunnen vergeten.
Citaat:
Annointed by God, not appointed by men.
De moderne mens is zoveel beter dan die ouwe God.
En wat zalf op je hoofd, daar heb je niks aan.
Ik wacht nog steeds dat er iemand wakker wordt voor mijn atoomtheorie en nieuwe Bijbel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 09:42   #74
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is de moeder van alle hoeren volgens de eindtijdprofetie en er staat uitvoerig beschreven waarom. Tekenen die toen geschreven stonden maar vandaag alomvattend aanwezig zijn. Ze voert oorlog tegen het Lam en hele christendom. Maar alles wat ze opbouwde zal in amper 1h tijd vallen. Zo verzwakt is deze hoer omdat ze hoogmoedig, blind en dronken werd.

Wat hebt gij niet tegen Babylon?
Openbaringen 17, 18 en 19.

We gaan hier dood, en alles hier wilt ons van Hem weghouden en meetrekken in haar ellende.
De hoer van Babylon is de vrouw van Jahweh, die hij zelf heeft vermoord (in geestelijke zin dan) omdat hij niet meer van haar hield en slechts zijn geilheid was overgebleven.
Maar ook was hij geil van Maria, de vrouw van Jozef.
De zonde van overspel: Leviticus 20:10
Daaruit is dan onze kleine Jezus uit zonde geboren, en straks is het weer Kerstfeest.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 10:44   #75
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tweede tempel? In de grondlagen uit de tijd van Salomon hebben de archeologen nauwgezette onderzoeken gedaan in Jeruzalem. Ze kunnen geen bewijs vinden dat er in die periode een eerste tempel heeft gestaan. Nergens op kleitabletten wordt er trouwens een Salomon vermeld. En dat zou toch moeten vermits koning Salomon volgens de bijbel zeer rijk was, zeer wijs, en hij contacten onderhield met vele vorsten uit die tijd. Ook blijkt nu dat de zogezegde 'Stallen van Salomon' helemaal niet uit de tijd van Salomon zijn. En tenslotte zoekt men nog altijd naar de fameuze 'goudmijnen van Salomon'.

Dus de bijbel en zijn historische verhalen voorlopig met een korrel zout nemen, zeg ik maar.
Wat is de klaagmuur denk je? Archeologisch bewijs me dunkt.
Cyrus bevrijdde Babylon van de Perzen en gaf toestemming de tweede tempel te bouwen. De eerste tempel werd verwoest door Nebukadnezar 2 en de tweede door Titus. Daar zijn meer archeologische vondsten en historische teksten over dan over jouw aliens.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 11:31   #76
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wat is de klaagmuur denk je? Archeologisch bewijs me dunkt.
Cyrus bevrijdde Babylon van de Perzen en gaf toestemming de tweede tempel te bouwen. De eerste tempel werd verwoest door Nebukadnezar 2 en de tweede door Titus. Daar zijn meer archeologische vondsten en historische teksten over dan over jouw aliens.
De gekende Israëlische archeoloog Finkelstein zocht door opgravingen jarenlang naar feiten die de verhalen van het Oude Testament zouden kunnen bevestigen. Hij vond maar weinig bevestiging. Neem nu Jericho. Nergens vinden we een echte bevestiging van de grote stad met de hoge muren die Jericho volgens de bijbel zou zijn geweest. Idem dito met de tempel van Salomon en de figuur van Salomon.

En dus kan men wellicht Salomon beschouwen als een soort ‘King Arthur’: een mythische figuur.

https://www.youtube.com/watch?v=8iSb0rPgH5U


P.S.
Voor ufo's zijn er aanwijzingen. U gaf er zelf een paar in de geijkte draad.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 11:38   #77
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Ze hebben nog 219 jaar tijd om de "profetie" mee te helpen vervullen, want dan is het huidige tijdperk van 6000 jaar voleindigd waarin de messias zou komen. En hun god vindt ze zo geweldig knap dat hij (hun god) hun (de joden) hulp nodig heeft om de schepping te helpen herstellen. (Want ondertussen bestudeert hij (deze god) de talmoed). 't Is niet dat ik het zelf geloof hoor.

Die messias heeft niks van doen met ons christelijk idee van een messias: een gewone sterveling met buitengewoon [religieus] leiderschap volstaat.
En dan is er nog de keuze tussen twee messiassen: Messiah ben Joseph & Messiah ben David.
In theorie kon zelfs Trump een messias zijn want "hij deed wat goed is voor ons", ook al wordt het gemaskeert door te zeggen dat hij besmet is met "het eeuwenoude haatvirus."

Trump hield er toch de benaming "Cyrus" en een herdenkingsmunt aan over.
Volkomen mee eens. Ooit werd Cyrus de Grote als messias aanzien omdat hij de bannelingen uit Babylonië huiswaarts liet keren en hij de Tempel bekostigde.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 11:41   #78
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Volkomen mee eens. Ooit werd Cyrus de Grote als messias aanzien omdat hij de bannelingen uit Babylonië huiswaarts liet keren en hij de Tempel bekostigde.
Wel niet de verwachte Joodse messias dan die de boze vijanden zou vernietigen. De Joden waren al blij dat ze mochten gaan. Overigens zijn ze niet allemaal teruggegaan. Velen bleven in de streek wonen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 december 2020 om 11:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 11:47   #79
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Tweede tempel? In de grondlagen uit de tijd van Salomon hebben de archeologen nauwgezette onderzoeken gedaan in Jeruzalem. Ze kunnen geen bewijs vinden dat er in die periode een eerste tempel heeft gestaan. Nergens op kleitabletten wordt er trouwens een Salomon vermeld. En dat zou toch moeten vermits koning Salomon volgens de bijbel zeer rijk was, zeer wijs, en hij contacten onderhield met vele vorsten uit die tijd. Ook blijkt nu dat de zogezegde 'Stallen van Salomon' helemaal niet uit de tijd van Salomon zijn. En tenslotte zoekt men nog altijd naar de fameuze 'goudmijnen van Salomon'.

Dus de bijbel en zijn historische verhalen voorlopig met een korrel zout nemen, zeg ik maar.
Eerder een zak zout. Onder het bewind van koning Josia hebben ze van een verlaten Kanaänietische burcht een Tempel gemaakt. Daarvoor offerde men in openlucht. Die " Tempel " heeft hierdoor kwaad bloed gezet bij de Samaritanen ( inwijkelingen uit het Noordenrijk Israël )
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 11:50   #80
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Het gaat erom waarom Trump bij Cyrus is gezet en dat is niet omdat de Joden ze als Messias aanzien.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be