Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2023, 16:40   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ik heb totaal geen idee meer hoe ik hier terechtgekomen ben....per toeval zeker?
Ik evenmin. Wellicht zal ik ergens (jaar 2009) op Google het woord “politics” ingetikt hebben en hopla!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 17:15   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is mij later niet meer voorgevallen. Andere fora hebben andere gevoeligheden. Ik heb rap geleerd dat ge niet moogt zeggen ‘gij zij zot’, maar wel ‘er is er hier eentje zot’.

Iets anders bijvoorbeeld ook: ik was nogal veel op us gamesfora en daar is iets raciaal zeggen zoals ‘neger’= instante permaban. Toen ik hier voor het eerst arriveerde heb ik mijn eerste en enige RD gedaan omdat iemand ‘neger’ zei. Dat mag dus wel.
Zeggen ‘gij zijt zot’ (in het Engels) mocht daar dan wél.

C’est la vie. Al doende leert men.
Iedere samenleving heeft zijn cultuur.
En slechte vertalingen zijn daarbij stoorzenders. Hun nigger is eigenlijk onze nikker. Maar wij gebruiken dat niet meer.
Ik heb me al eens voorgenomen om daarover wat te zeveren met de Spanjaarden. Zij kennen enkel negro voor zwart en voor een zwarte. Misschien, voor Amerikaanse oren, klinkt negro onschuldiger in een Spaans accent.
Luister maar eens goed op de vertaalsite van je voorkeur.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 december 2023 om 17:16.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 21:06   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iedere samenleving heeft zijn cultuur.
En slechte vertalingen zijn daarbij stoorzenders. Hun nigger is eigenlijk onze nikker. Maar wij gebruiken dat niet meer.
Ik heb me al eens voorgenomen om daarover wat te zeveren met de Spanjaarden. Zij kennen enkel negro voor zwart en voor een zwarte. Misschien, voor Amerikaanse oren, klinkt negro onschuldiger in een Spaans accent.
Luister maar eens goed op de vertaalsite van je voorkeur.
Er was daar nog niet zolang geleden een incident over in een basketmatch. Een coach van een Zuid Amerikaanse of Spaanse (denk ik) ploeg gaf aanwijzingen aan zijn elftal en zei ‘negro’ toen hij het over een speler van de tegenploeg had. Grote ambras.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 december 2023 om 21:07.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 09:33   #44
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Oeioei gij!

Ik heb 1 keer 1 banpunt gekregen en 1 keer 4 banpunten in al die jaren dat ik hier meepost.
Maar ja, ik ben een "braafke" zeker?
Ik heb alleen nog maar banpunten gekregen in het coronaforum. Maar daar zit wel bepaald "soort" te posten natuurlijk. Dat zijn daar allemaal fleskes cola light met mentos in. Vanaf ge daar nog maar zegt dat ge apothekers belangrijk vindt wordt ge al voor nazi uitgescholden.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2023, 18:02   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik heb alleen nog maar banpunten gekregen in het coronaforum. Maar daar zit wel bepaald "soort" te posten natuurlijk. Dat zijn daar allemaal fleskes cola light met mentos in. Vanaf ge daar nog maar zegt dat ge apothekers belangrijk vindt wordt ge al voor nazi uitgescholden.
Apothekers zijn uitschot.
Ze maken misbruik van een soort vestigingswet en er is geen reden waarom die in het geniep met het grootste gemak 10 tot 20.000 euro netto per maand rapen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2023, 02:24   #46
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris
 
Koenaard Depuydt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2020
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Berichten: 2.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik heb alleen nog maar banpunten gekregen in het coronaforum. Maar daar zit wel bepaald "soort" te posten natuurlijk. Dat zijn daar allemaal fleskes cola light met mentos in. Vanaf ge daar nog maar zegt dat ge apothekers belangrijk vindt wordt ge al voor nazi uitgescholden.
Geachte heren

Het hierboven afgebeeld taalgebruik ("ge", "fleskes", enz.) getuigt van weinig geleerdheid.

Het IJsbiertje riep op om alle mensen die de kroonprik niet wensten op te sluiten en/of te laten stikken. Dit is iets heel anders dan geneesmiddelhandelaars belangrijk vinden.

Hoogachtend
__________________
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2023, 04:50   #47
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik evenmin. Wellicht zal ik ergens (jaar 2009) op Google het woord “politics” ingetikt hebben en hopla!
Zoiets allicht in combinatie met Belgische politiek en hoogstwaarschijnlijk speelden er Europese en Communautaire zaken.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 09:37   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is mij later niet meer voorgevallen. Andere fora hebben andere gevoeligheden. Ik heb rap geleerd dat ge niet moogt zeggen ‘gij zij zot’, maar wel ‘er is er hier eentje zot’.

Iets anders bijvoorbeeld ook: ik was nogal veel op us gamesfora en daar is iets raciaal zeggen zoals ‘neger’= instante permaban. Toen ik hier voor het eerst arriveerde heb ik mijn eerste en enige RD gedaan omdat iemand ‘neger’ zei. Dat mag dus wel.
Zeggen ‘gij zijt zot’ (in het Engels) mocht daar dan wél.

C’est la vie. Al doende leert men.
Herkenbaar.
Ik kreeg hier tijdens mijn eerste weken al direct banpunten omdat ik iemand een 'leugenaar' noemde.
De mod gaf mij toen de raad om niet te zeggen dat iemand "een leugenaar is" maar om te zeggen dat "hij leugens vertelt".

Ik vroeg de mod daarop hoe men iemand noemt die leugens vertelt maar daar heb ik nooit antwoord op gekregen...

Met die regels heb ik vaak moeite gehad. Ooit was hier iemand die continu foto's postte van zijn stijve leuter in een koersbroek. Toen ik dat exhibitionisme in een aparte draad aankloeg kreeg ik banpunten voor een 'persoonlijke draad'...
Alsof de flikken je zouden oppakken als je aangifte komt doen van diefstal en je de naam van de dief geeft. Want dat is schending van de privacy...

En dan was er ook ooit nog een idioot waar ik steevast mee in de clinch lag in drugs-draden. Zo lomp als't achterste eind van een varken. Maar voor't minste RD klikken natuurlijk. Heeft me links en rechts ook wat punten opgeleverd.

Momenteel sta ik echter blanco...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 11:18   #49
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Herkenbaar.
Ik kreeg hier tijdens mijn eerste weken al direct banpunten omdat ik iemand een 'leugenaar' noemde.
De mod gaf mij toen de raad om niet te zeggen dat iemand "een leugenaar is" maar om te zeggen dat "hij leugens vertelt".

Ik vroeg de mod daarop hoe men iemand noemt die leugens vertelt maar daar heb ik nooit antwoord op gekregen...

Met die regels heb ik vaak moeite gehad. Ooit was hier iemand die continu foto's postte van zijn stijve leuter in een koersbroek. Toen ik dat exhibitionisme in een aparte draad aankloeg kreeg ik banpunten voor een 'persoonlijke draad'...
Alsof de flikken je zouden oppakken als je aangifte komt doen van diefstal en je de naam van de dief geeft. Want dat is schending van de privacy...

En dan was er ook ooit nog een idioot waar ik steevast mee in de clinch lag in drugs-draden. Zo lomp als't achterste eind van een varken. Maar voor't minste RD klikken natuurlijk. Heeft me links en rechts ook wat punten opgeleverd.

Momenteel sta ik echter blanco...
Een politicus. Simpel toch?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 12:51   #50
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Een politicus. Simpel toch?
Ik vermoed in uw geval een politica waar wat vlees aan zit/zat
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 12:55   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Apothekers zijn uitschot.
Ze maken misbruik van een soort vestigingswet en er is geen reden waarom die in het geniep met het grootste gemak 10 tot 20.000 euro netto per maand rapen.
Heb nooit begrepen wat er moeilijk is om een doosje uit het rek te halen en dat af te rekenen. Iedereen kan dat toch. Trouwens in de meeste apotheken wordt je helemaal niet meer bedient door een apotheker dan wel door een apotheek assistent.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 12:59   #52
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

En dan was er ook ooit nog een idioot waar ik steevast mee in de clinch lag in drugs-draden. Zo lomp als't achterste eind van een varken. Maar voor't minste RD klikken natuurlijk. Heeft me links en rechts ook wat punten opgeleverd.
Ja ik herinner me die nog . Is uiteindelijk van het toneel verdwenen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 14:07   #53
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Apothekers zijn uitschot.
Ze maken misbruik van een soort vestigingswet en er is geen reden waarom die in het geniep met het grootste gemak 10 tot 20.000 euro netto per maand rapen.
Voor het werk had ik 4 smalle reageerbuisjeborsteltjes nodig. Navraag gedaan bij een apotheek en hij ging dat bij een fabrikant bestellen. Een paar dagen later mocht ik een plastieken zakje komen halen met de borsteltjes. Prijs 20 €.
Toevallig zat in dat zakje ook nog de factuur van de fabrikant. Prijs nog geen 5 euro voor de 4 stuks btw in. Ik heb da factuurtje goed bijgehouden en als we nog dergelijk materiaal nodig hadden belden we naar de fabrikant.

Dus ja, apothekers maken woekerwinsten.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 14:27   #54
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Ik vermoed in uw geval een politica waar wat vlees aan zit/zat
Praat me daar niet van. Dat was geen vlees, maar puur vet. Net een Mount Everest uit vet met wat haar van boven. Bweikes, ‘k word er weeral misselijk van bij de gedachte alleen al.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 15:59   #55
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja ik herinner me die nog . Is uiteindelijk van het toneel verdwenen.
Ik denk het wel ja, heb hem al lang niet meer tegengekomen maar kan me zijn naam ook niet herinneren.
Al maar goed misschien...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2023, 23:56   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik denk het wel ja, heb hem al lang niet meer tegengekomen maar kan me zijn naam ook niet herinneren.
Al maar goed misschien...
Eddy Merckx ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 06:24   #57
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is mij later niet meer voorgevallen. Andere fora hebben andere gevoeligheden. Ik heb rap geleerd dat ge niet moogt zeggen ‘gij zij zot’, maar wel ‘er is er hier eentje zot’.

Iets anders bijvoorbeeld ook: ik was nogal veel op us gamesfora en daar is iets raciaal zeggen zoals ‘neger’= instante permaban. Toen ik hier voor het eerst arriveerde heb ik mijn eerste en enige RD gedaan omdat iemand ‘neger’ zei. Dat mag dus wel.
Zeggen ‘gij zijt zot’ (in het Engels) mocht daar dan wél.

C’est la vie. Al doende leert men.
Ge zijt zot, mag niet? Maar dat is normaal Brabants; 'Je spoort niet' mag dat wel?
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 19:45   #58
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Herkenbaar.
Ik kreeg hier tijdens mijn eerste weken al direct banpunten omdat ik iemand een 'leugenaar' noemde.
De mod gaf mij toen de raad om niet te zeggen dat iemand "een leugenaar is" maar om te zeggen dat "hij leugens vertelt".

Ik vroeg de mod daarop hoe men iemand noemt die leugens vertelt maar daar heb ik nooit antwoord op gekregen...

Met die regels heb ik vaak moeite gehad. Ooit was hier iemand die continu foto's postte van zijn stijve leuter in een koersbroek. Toen ik dat exhibitionisme in een aparte draad aankloeg kreeg ik banpunten voor een 'persoonlijke draad'...
Alsof de flikken je zouden oppakken als je aangifte komt doen van diefstal en je de naam van de dief geeft. Want dat is schending van de privacy...

En dan was er ook ooit nog een idioot waar ik steevast mee in de clinch lag in drugs-draden. Zo lomp als't achterste eind van een varken. Maar voor't minste RD klikken natuurlijk. Heeft me links en rechts ook wat punten opgeleverd.

Momenteel sta ik echter blanco...
Dat was Super-Louis ! Dat was diegene die iedereen uitdaagde om met hem te komen vechten Hij beweerde 2,30m groot te zijn. Hij postte idd foto's van zichzelf in zo'n spandex-broekje......maar wèl had hij kniebeschermers en elleboogbeschermers aan. Hij stond altijd in "vechthouding" op die foto's
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 19:56   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Dat was Super-Louis ! Dat was diegene die iedereen uitdaagde om met hem te komen vechten Hij beweerde 2,30m groot te zijn. Hij postte idd foto's van zichzelf in zo'n spandex-broekje......maar wèl had hij kniebeschermers en elleboogbeschermers aan. Hij stond altijd in "vechthouding" op die foto's
Ken je de perfecte vechthouding wel?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2023, 21:28   #60
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ken je de perfecte vechthouding wel?
Haha ja, Superloewieke stond op al zijn foto's in vechthouding
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be