Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Jan Loones (N-VA) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Jan Loones (N-VA) - 16 tot 22 februari "Advocaat van beroep en sinds 1983 politiek actief. Hij heeft vooral interesse in juridische en institutionele zaken en legt zich eveneens toe op internationale betrekkingen, mensenrechten en toerisme. Hij maakt ook deel uit van het partijbestuur en

 
 
Discussietools
Oud 24 februari 2004, 02:06   #1
Jan Loones
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Berichten: 53
Standaard

Is er na het duinendekreet nood aan een kustpolderdekreet?
Jan Loones is offline  
Oud 24 februari 2004, 10:43   #2
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Loones
Is er na het duinendekreet nood aan een kustpolderdekreet?
Ik heb gemerkt dat u zich daar veel mee bezig houdt. Voor veel mensen, lijkt dit een bagatel, terwijl het eigelijk nog één van de weinige mooie natuurgebieden is van Vlaanderen en de westhoek. Ik ben dus een groot voorstander hiervan.

De polders zijn een wondermooi stukje natuur. Mijn grootouders hebben er een schilderij van, en ik iedere keer als ik daar naar kijk, dan krijg ik heimwee naar de lange wandelingen die we er vroeger maakten.

Het is een stuk levende geschiedenis. Een stuk natuur die een deel van vele Vlamingen uitmaakt. Zoals de bergen in de Zwitsers zit, de vulkaan op Sicilie een deel van de sicilianen is, zo zijn de polders vergroeid met vele Vlamingen.
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 24 februari 2004, 17:38   #3
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Die kustpolders zijn absoluut noodzakelijk voor het beschermen van het"achterland" bij stormweer. Daarom moet het duinendecreet voor 200% streng worden toegepast.
giserke is offline  
Oud 28 februari 2004, 00:36   #4
filippicus
Burger
 
filippicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2002
Berichten: 137
Standaard

Ja, die polders. Ik ben niet zo blauwvoetig, maar ik hou er wel van. We zijn het niet de geschiedenis, maar gewoon de mensen hier verschuldigd dat ze in een goede natuur kunnen leven. Wij hebben geen bergmeren, prachtige stranden of woeste natuur en uitgestrekte oerbossen, maar die polders zijn geschiedenis van mens en natuur, en we hebben ze nodig denk ik.

N-VA met groenere thema's en een politieker die zelf de vragen stelt: aangename verassing.
filippicus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be