Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2002, 16:37   #21
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Slechts in weinig gevallen is geloof de eerste drijfveer. Sociaal onrecht, onderdrukking, racisme, beïnvloeden mensen, zodat ze wel vatbaar zijn voor moslimextremisme. Saudi-Arabië lijkt me het enige land dat hierop gedeeltelijk een uitzondering vormt.
Groentje, die indruk krijg ik anders niet als ik op een forum zoals www.maroc.nl ga kijken. Echt wel een grote meerderheid loopt daar stompzinnig achter idiote oude teksten. En de enkeling die een kritische opmerking durft te maken wordt uitgemaakt voor verrader, hoer, gek, psychiatrisch patient, ziekelijk, en ander moois.

Zou dat allemaal het gevolg zijn van sociaal onrecht? Ik krijg eerder de indruk dat onze Westerse godsdienstvrijheid misbruikt wordt. Als Nederland de voorloper is, dan staat ons hier nog wat te wachten. Vele threads die je daar leest lijken mij aartsgevaarlijk voor onze manier van leven en denken. En een AEL jut heel de zaak ongelooflijk op !!!
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 16:46   #22
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Als ik hier op het forum kijk, moet ik besluiten, dat de separatisten in de ruime meerderheid zijn, evenals de extreemrechtsen en dan enkele extreemlinksen. de gematigden, die je zou verwachten na elke verwachting, zie ik hier veel minder. Moet ik hieruit besluiten dat de verkiezingen een vertekend beeld geven, en dat de grote meerderheid van Vlamingen een extreemrechts, racistisch discours gelooft, en zelfs dubbel zo hard erin meegaat? Ik hoop van niet!
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 17:00   #23
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Als ik hier op het forum kijk, moet ik besluiten, dat de separatisten in de ruime meerderheid zijn, evenals de extreemrechtsen en dan enkele extreemlinksen. de gematigden, die je zou verwachten na elke verwachting, zie ik hier veel minder. Moet ik hieruit besluiten dat de verkiezingen een vertekend beeld geven, en dat de grote meerderheid van Vlamingen een extreemrechts, racistisch discours gelooft, en zelfs dubbel zo hard erin meegaat? Ik hoop van niet!
Groentje, ik denk dat de verhouding links-rechts hier ongeveer gelijk ligt. De verhoudingen op maroc.nl en andere fora is echt wel 98%-2%, dus toeval kan dat toch niet zijn?

Maar eigenlijk is dit puur theoretisch en niet echt meetbaar, en bovendien geen antwoord op de originele vraag.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 17:29   #24
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Ongetwijfeld is dit de natte droom van een fundamentalistische moslim, dat ook het westen een islamitische regio wordt, maar ook enkele 'christenen' zouden graag de ongelovigen, zij het moslims of atheïsten, te vuur en te zwaard verdelgen, of hen op zijn minst bekeren.
Beide groepen zijn NIET de overgrote meerderheid, zijn zelfs kleine tot zeer kleine minderheden.
Wat mij grote zorgen baart is het feit dat ook hoogopgeleide moslims zich fundamenteel opstellen. Ze willen het westen niet veroveren te vuur en te zwaard maar doen dat door gebruik of beter gezegd misbruik te maken van onze vrijheden. Wij moeten volgens hen aanvaarden dat de Islam in eurpa aanwezig is. Tegerlijkertijd verwerpen en minachten ze de westerse cultuur. Van integratie is geen sprake, nog minder van pogingen hun volk ook tot integratie te aan te sporen.
Hoe kan de integratie slagen als deze verworpen wordt door hun eigen elite?
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 17:51   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.805
Standaard

Het ziet er niet naar uit dat ze zal slagen.
Meer en meer wordt duidelijk dat het eenrichtingsverkeer is met de moslims. Wij moeten ons aanpassen aan hen en niet andersom.
Wie zegt dat dit niet waar is droomt.
Wie dat nog altijd niet ziet is stekeblind.
Niemand van al de inwijkelingen heeft zich zo slecht aangepast in ons land als de moslims van overal ter wereld. En dat is niet toevallig. Hun godsdienst eist dat van hen. Op "ongelovigheid" staan zware straffen. Om te beginnen die van uitsluiting door de eigen soortgenoten.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2002, 19:32   #26
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Groentje (ik noem je ook graag zo) ,

Dit forum is een vluchtheuvel voor al wie de media indoctrinatie beu is en zijn eigen mening wil vormen. Een forum voor vrijdenkers zeg maar dat de meerderheid bij u overkomt als extreem RECHTS zal wel aan uw beschutte werkplaats liggen waar alles mooi in vakjes wordt uitgelegd ( i.e GAGALEV ).
Dat verkiezingen een vertekend beeld leveren in Belgie ligt nogal voor de hand er is OPKOMSTPLICHT zodus velen stemmen zonder het te willen en dan stemmen die maar he...Waarom denk je anders dat opiniepeilingen geen cent waard zijn ? Daarenboven wie maalt er nog om representativiteit wanneer de partij van 600.000 stemmers buitengesloten wordt terwijl de secte der Spiritisten kans maakt beleidsposten in te nemen in dit apenland. Maar dat zijn uw vriendjes dat mag....

Naieveling......want over maroc.nl hoor ik u niet klagen dat zijn ook uw vriendjes dat mag .....

Welnu wij mogen ook 8)
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 02:04   #27
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Dank u, om Agalev een beschutte werkplaats te noemen, want er wordt idd gewerkt, in Agalev. In andere partijen worden alleen beslissingen genomen
De mensen van maroc.nl zijn ook mijn "vriendjes" niet, maar opnieuw scheert u alle moslims over dezelfde kam, met enkele uitzonderingen. En dat is even onterecht, als de Vlamingen boerkes noemen, zonder cultuur. Ik kan u een ander forum aanwijzen, www.turksnl.net, geloof ik dat het was, waar religieuze onderwerpen natuurlijk wel aan bod komen, en meer dan hier, maar dit is dan ook een politiek forum, maar soit, maar de generale noot die ik hoor, is toch een zeer gematigde, dat ze hun gedacht zeggen, dat had ik niet anders verwacht van NEDERLANDSE Turken.
En ergens hoor ik ook andere immigranten, waar mensen nu ook tot de maatschappelijke top horen, die ook zeggen, dat het onterecht is dat zij alleen moeten aanpassen. En dat is ook zo, waarom zouden zij zich moeten aanpassen, en wij rustig krak onze zelfde gang moeten gaan, alsof ze niet bestaan? Integratie behoort van 2 kanten te komen.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 04:23   #28
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Migratie is integratie van de inwijkelingen zij zijn de vragende partij.

Zoek de definitie van "beschutte werkplaats" maar eerst op voor je begint te juigen.....

Vreemd dat je een cruciaal punt ONhandig omzeilt: Mohamedanen bedelen zelf om verdraagzaamheid maar zelf zijn die niet verdraagzaam ten op zichte van bv. ex-moslims. Deze laatsten leven in een vrij staat als België ondergedoken dank zij de verdraagzaamheid van de islamiet.

En ik zal u nog reden geven om trots te zijn, u bent een Gagalever nec plus ultra....
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 11:07   #29
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
...dat had ik niet anders verwacht van NEDERLANDSE Turken...
...En ergens hoor ik ook andere immigranten, waar mensen nu ook tot de maatschappelijke top horen, die ook zeggen, dat het onterecht is dat zij alleen moeten aanpassen. En dat is ook zo, waarom zouden zij zich moeten aanpassen, en wij rustig krak onze zelfde gang moeten gaan, alsof ze niet bestaan? Integratie behoort van 2 kanten te komen.
Da's nu net het probleem. Als ik kijk naar mijn voorvaderen die emigreerden, dan zijn dat nu Amerikanen, Canadezen, Argentijnen, ... en NIET Amerikaanse, Canadese, Argentijnse,... Vlamingen of Belgen.

Enne...intregratie kwam voor hen van 1 kant, dus ook in dit geval. Geef me eens 1 goede reden waarom ik mij zou moeten aanpassen!!!!!! Alsjeblieft groentje, dit lijkt wel dezelfde redenering die de fransdollen ons opdrongen en dringen in de faciliteitengemeentes rond Brussel.

Verder heb je gelijk wat Turksnl betreft, maar de problemen die we vandaag ervaren zijn dan ook niet zozeer Turks. Mijn ervaringen met perfect geïntegreerde en geassimileerde Turken zijn altijd 100% positief geweest.
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 13:10   #30
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door torvicx
Het hoeft u hlemaal niet te schelen maar waarom reageer je dan......?
1 Knuppel kent mij al goed

2 Waarom? Omdat ik het puur stom vind dat jullie daar zo een discussie over aangaan en dat is ook een mening

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 14:23   #31
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Is het zo gek, dat je voor een nieuwkomer tenminste de mogelijkheid geeft, zich te integreren? Ook dat is integratie, en die moet van ons komen.
En ja, ik ken de betekenis van beschutte werkplaats, ik heb er zelf al gewerkt (als vakantiejob)
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 16:00   #32
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Mohamedanen willen een eigen enclave en jij noemt zoiets ziende blind een verrijking.
Een "mogelijkheid" tot integratie hebben ze al meer dan 30 jaar gekregen.
Omdat je op je eigen manier neerkijkt op de mohamedanen kunnnen ze in uw ogen geen volwaardige "tegenstander" zijn. Alles wordt door uw soort van politiek opgevat als een kwestie van "tijd" hahaha ....
De oude "real politiek" zal fundamentele vraagstukken niet oplossen daar heb je een nieuw soort type voor nodig, een elite die niet gecorrumpeerd is door de verSlinkste media of het linkse tochtgat van de culturele subssidie-sector....
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2002, 18:37   #33
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik zou het ook moeilijk hebben, om opeens in een andere cultuur te leven, dat is niet zo gemakkelijk, hoor. Dus ja, gun hen wat tijd.
Natuurlijk hou je niet van een kritische cultuursector, als die de grootste criticasters zijn van extreem-rechts. En wonder o wonder, de meest kritische groepen, zoals "Vuile Mon en zijn Vieze Gasten", zijn niet noodzakelijk de meest gesubsidieerde.
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2002, 14:17   #34
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Na meer dan 30 jaar hebben de mohahamedanen bewezen wat ze onder integratie verstaan dankzij het links tochtgat kunnnen ze hun enclaves opeisen.

Gagalev ? Neen dank u
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2002, 15:30   #35
Moi
Provinciaal Gedeputeerde
 
Moi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2002
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Hoofddoek is helemaal niet verplicht volgens de Koran
en nieuwjaar valt op 16 oktober!
__________________
Ik ben Limburger, Belg en Europeaan, maar ik woon in Vlaanderen.
Moi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2002, 18:05   #36
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Daar is Moi zelf op gekomen
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2002, 18:42   #37
Sven_DP
Partijlid
 
Sven_DP's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2002
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Daar is Moi zelf op gekomen
Sterk...

...voor ne Limburger...
Sven_DP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2002, 19:43   #38
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven_DP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Daar is Moi zelf op gekomen
Sterk...

...voor ne Limburger...
En nog sterker als je weet dat Moi een Limburger is, een Belg en een Europeaan maar geen Vlaming is

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 02:23   #39
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik had ook andere kritiek, maar daar lees je blijkbaar over
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2002, 10:31   #40
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Ik zou het ook moeilijk hebben, om opeens in een andere cultuur te leven, dat is niet zo gemakkelijk, hoor. Dus ja, gun hen wat tijd.
Natuurlijk hou je niet van een kritische cultuursector, als die de grootste criticasters zijn van extreem-rechts. En wonder o wonder, de meest kritische groepen, zoals "Vuile Mon en zijn Vieze Gasten", zijn niet noodzakelijk de meest gesubsidieerde.
Hm, mag ik erop antwoorden dat zij naar hier zijn gekomen en dat ik ze niet heb uitgenodigt
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be