Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Ludwig Vandenhove (sp.a) - 22 tot 28 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Ludwig Vandenhove (sp.a) - 22 tot 28 januari ° 10/12/1959, Burgemeester Sint-Truiden (1995-), Senator voor de sp.a sinds 2003, zetelt onder meer in de Commissie voor de Justitie.

 
 
Discussietools
Oud 22 januari 2007, 11:06   #1
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard Waar kan ik het energieplan van de SP.a vinden?

Uw partij staat voor de onverkorte uitvoering van de voorziene kernuitstap.

De SP.A beweert dat alternatieve en hernieuwbare energiebronnen het sluiten van de kerncentrales kan opvangen. Deze hypothese heb ik nog niet onderbouwd gezien; het blijft bij iets als "We kunnen het!" maar er werd nog nooit bijverteld hoe we dat dan wel moeten kunnen.
Ik denk dat de geloofwaardigheid van de SP.A omtrent dit toch wel belangrijk thema zou stijgen, mocht het energieplan van uw partij publiek worden gemaakt.

Kan u mij vertellen waar ik het SP.a-energieplan, waarin haarfijn wordt uiteengezet hoe deze opvang zal worden gerealiseerd, kan vinden?

Ik had graag in dat plan volgende gelezen:
a) Welke alternatieven (wind, zon, water, bio-massa,...) voorzien in welk alternatief vermogen (te weten dat tegen 2025 zal moeten voorzien worden in een productie van om en bij de 100 TWh)?
b) Waar worden deze alternatieven ingeplant?
c) Wat gaat dit allemaal kosten?

Bedankt!
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline  
Oud 26 januari 2007, 15:18   #2
Ludwig Vandenhove
 
 
Ludwig Vandenhove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Uw partij staat voor de onverkorte uitvoering van de voorziene kernuitstap.

De SP.A beweert dat alternatieve en hernieuwbare energiebronnen het sluiten van de kerncentrales kan opvangen. Deze hypothese heb ik nog niet onderbouwd gezien; het blijft bij iets als "We kunnen het!" maar er werd nog nooit bijverteld hoe we dat dan wel moeten kunnen.
Ik denk dat de geloofwaardigheid van de SP.A omtrent dit toch wel belangrijk thema zou stijgen, mocht het energieplan van uw partij publiek worden gemaakt.

Kan u mij vertellen waar ik het SP.a-energieplan, waarin haarfijn wordt uiteengezet hoe deze opvang zal worden gerealiseerd, kan vinden?

Ik had graag in dat plan volgende gelezen:
a) Welke alternatieven (wind, zon, water, bio-massa,...) voorzien in welk alternatief vermogen (te weten dat tegen 2025 zal moeten voorzien worden in een productie van om en bij de 100 TWh)?
b) Waar worden deze alternatieven ingeplant?
c) Wat gaat dit allemaal kosten?

Bedankt!

Beste

U krijgt op uw vraag concrete antwoorden.
Ik zoek nog een aantal zaken uit.

Indien u later een nog gedetailleerder antwoord wenst, stuur mij gerust uw e-mailadres naar [email protected].

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove
Ludwig Vandenhove is offline  
Oud 2 februari 2007, 13:12   #3
Ludwig Vandenhove
 
 
Ludwig Vandenhove's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 januari 2007
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ludwig Vandenhove Bekijk bericht
Beste

U krijgt op uw vraag concrete antwoorden.
Ik zoek nog een aantal zaken uit.

Indien u later een nog gedetailleerder antwoord wenst, stuur mij gerust uw e-mailadres naar [email protected].

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove
[FONT=Arial]Beste[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Volgens verschillende studies van onder andere de Vlaamse Instelling voor Technologisch Onderzoek (VITO) kan Vlaanderen tegen 2020 zo’n 15 tot 20% van zijn stroom halen uit hernieuwbare bronnen (we zitten nu aan 3%, met de in de stijgers staande projecten halen we 6% tegen 2010 en de Vlaamse regering wil de doelstelling optrekken tot 12% tegen 2015). Daar bovenop kan het aandeel stroom uit warmtekrachtkoppeling nog zeer sterk stijgen tot minstens 25% tegen 2020. Met warmtekrachtkoppeling wordt stroom geproduceerd op plaatsen waar nood is aan warmte (bijvoorbeeld voor serre- of gebouwenverwarming, opwarmen zwemwater, stoomgebruik, …), zodat warmte die bij klassieke grote centrales via de koeltorens in de lucht verloren gaat, nuttig kan worden aangewend ter vervanging van bestaande stookinstallaties. Het gecombineerd energetisch rendement is vele malen groter dan bij gescheiden stroom en warmte-opwekking.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Tel dit potentieel aan hernieuwbare energie en warmtekrachtkoppeling op met dat van de centrales die grote industriële afnemers in Vlaanderen hebben aangekondigd (Sidmar, Tessenderlo Chemie, Exxon,…), en je merkt dat er meer nuttig vermogen zal bijkomen, dan er met de sluiting van kerncentrales zal wegvallen.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Ook is het binnen het bestek van dit korte antwoord niet mogelijk iets van de exacte toekomstige kostprijs te zeggen, maken schaalvoordelen en het nog aanwezige innovatiepotentieel aternatieve energiebronnen steeds goedkoper.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Het is onmogelijk om binnen het bestek van deze chatsessie een volledig antwoord op al uw vragen te geven, maar als u uw e-mailadres doorgeeft op [/FONT][FONT=Arial][email protected][/FONT][FONT=Arial], dan ben ik graag bereid u bijkomende informatie en vooral het programma van de Sp.a rond energie toe te sturen.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
[FONT=Arial]Met vriendelijke groeten[/FONT]
[FONT=Arial]Ludwig Vandenhove[/FONT]
Ludwig Vandenhove is offline  
Oud 7 februari 2007, 13:21   #4
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Hoe staat de SPA tov het ITER-project?
MaXiMuS is offline  
Oud 8 februari 2007, 09:47   #5
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ludwig Vandenhove Bekijk bericht
Beste

U krijgt op uw vraag concrete antwoorden.
Ik zoek nog een aantal zaken uit.

Indien u later een nog gedetailleerder antwoord wenst, stuur mij gerust uw e-mailadres naar [email protected].

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove

Ok, een mail werd naar het opgegeven e-mailadres gestuurd; ik kijk uit naar de info.
Alvast bedankt.

LC.
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be