Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 16 januari 2015, 21:39   #61
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Me dunkt dat je beter een politieagent die normaal gasboetes uitdeelt, als figurant voor een deur kan laten opdraven.
Die zijn daar niet voor opgeleid.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:41   #62
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Die zijn daar niet voor opgeleid.
Die hebben de poliitieschool achter de rug en dus een wapenopleiding gekregen, zoals elke politieagent.
DucDEnghien is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:45   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Één van mijn favoriete steden is Parijs.

Ik heb Parijs meegemaakt onder president Nicolas Sarkozy
Ik maak Parijs mee onder president François Hollande

Onder Nicolas Sarkozy zag ik meer militairen op straat.
Eigenlijk moet ik zeggen op belangrijke plaatsen.
Ik moet maar denken aan de streek rond het Louvre.

Ondanks de wapens had ik een veilig gevoel.
Met Hollande is dat weggevallen
Ik moet wel toegeven, als 50 plusser gaat u zich als het donker wordt minder en minder veilig voelen.

Maar ik loop in het donker in een groot stad liever tussen een rij militairen dan een rij allochtonen.
Ik zal wel racistisch aanleg hebben zeker ?
Simpel. Onze vorige regeringen hebben er voor gezorgd dat wij niet meer de straat op kunnen. Ze heeft hier buitenlands schorem geïmporteerd en via een belachelijke wapenwet ons op gebied van zelfverdediging in ons onderbroek gezet want, wij brave burgers houden ons aan de wet en doen niet aan verboden wapendracht maar crapuul veegt daar zijn kas aan en loopt met zware oorlogswapens rond.

Wordt het geen tijd dat wij ook die wapenwet aan ons laars lappen. Als ge eenmaal horizontaal ligt vol kogelgaatjes is het te laat hoor.

Als je het zo hoort moeten we op de politie zonder kogels ook niet veel verlangen en verwachten van bescherming. Dan toch maar beter zelf voor kogels zorgen?

Zo gaat het natuurlijk ook,... https://www.youtube.com/watch?v=268F5osfi8c

Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2015 om 21:54.
Garry is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:49   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Me dunkt dat je beter een politieagent die normaal gasboetes uitdeelt, als figurant voor een deur kan laten opdraven.
Wat jou écht dunkt is duidelijk genoeg.

Wat zal het zijn, Aynerand? Een figurant voor jouw deur als je bedreigd wordt door een zootje moslimextremisten die jou en je huisgenoten een kopje kleiner dreigen te maken, of een aantal para's die zich verdekt opstellen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:49   #65
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Die hebben de poliitieschool achter de rug en dus een wapenopleiding gekregen, zoals elke politieagent.
En para's een proppenschieter en de katapult als zwaar geschut?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:50   #66
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat jou écht dunkt is duidelijk genoeg.

Wat zal het zijn, Aynerand? Een figurant voor jouw deur als je bedreigd wordt door een zootje moslimextremisten die jou en je huisgenoten een kopje kleiner dreigen te maken, of een aantal para's die zich verdekt opstellen?
We zullen morgen zien of ze zich verdekt opstellen ...
DucDEnghien is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:58   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vraagje aan Sywen.

Wat gingen de para's in Congo en in Afganistan doen als ze enkel mogen worden ingezet tegen buitenlandse bedreigingen?
En Kosovo
Garry is offline  
Oud 16 januari 2015, 21:59   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Simpel. Onze vorige regeringen hebben er voor gezorgd dat wij niet meer de straat op kunnen. Ze heeft hier buitenlands schorem geïmporteerd en via een belachelijke wapenwet ons op gebied van zelfverdediging in ons onderbroek gezet want, wij brave burgers houden ons aan de wet en doen niet aan verboden wapendracht maar crapuul veegt daar zijn kas aan en loopt met zware oorlogswapens rond.

Wordt het geen tijd dat wij ook die wapenwet aan ons laars lappen. Als ge eenmaal horizontaal ligt vol kogelgaatjes is het te laat hoor.

Als je het zo hoort moeten we op de politie zonder kogels ook niet veel verlangen en verwachten van bescherming. Dan toch maar beter zelf voor kogels zorgen?
Ik klaag de wapenwet die gewone burgers machteloos overlevert aan allerlei schorem allang aan. Deze keer is het supergevaarlijk moslimschorem dat zich van de wapenwet geen hol aantrekt maar zich massaal van oorlogswapens voorziet.

De Brusselse burgemeester heeft geen steun van het leger gevraagd zoals De Wever. Een Brusselse Rabijn denkt echter al verder.

Citaat:
De Brusselse rabbijn Menachem Margolin, een prominente joodse leider, heeft in een brief aan alle overheden van de Europese Unie gevraagd de wapenwetgeving zo aan te passen dat joden een speciale vergunning krijgen om zich te bewapenen.
http://www.knack.be/nieuws/wereld/br...al-526063.html
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:03   #69
fabianen
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 april 2007
Berichten: 1.146
Standaard

Kan mij indenken.Dat een hele slimme phylosofisch figuur die heel de dagen niets zat te doen en zich heel de dag zat te bezatten in het begin der tijden.
Imaginaire denkbeelden heeft,uit de kunst gehad,opgeschreven en verloren,gevonden door iemand en verder gegeven door een priester die naam toen niet bekend.Ontstaan en uitgebreid met het woord geloof.En de mogelijkheid dat m'n de dag van vandaag oorlogen gevoerd wordt door een paar bladzijden van één zat persoon?
fabianen is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:04   #70
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En para's een proppenschieter en de katapult als zwaar geschut?
Katapult is verboden wapenbezit. Maar kruisboog niet. Wel wat onhandig misschien om mee over de straat te lopen maar in huis kan het best wel nuttig zijn. Schiet vrij zuiver en gaat los door een harnas. Met een beetje oefening schiet ge een belager daar toch wel los door zijn hoofd. 't Duurt wel wat te lang om opnieuw te laden dus zou je moeten zien dat ge er al minimum twee aan je muur hebt hangen, geladen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2015 om 22:05.
Garry is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:04   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
We zullen morgen zien of ze zich verdekt opstellen ...
Je weet maar al te goed dat dit niet de kern van de zaak is.

Er worden over heel het land terroristische aanslagen gepland. Aanslagen die de ene burgemeester harder probeert te voorkomen dan de andere.

We zullen zien hoe deze situatie wordt aangepakt in de gevaarlijkste stad van Belgique: Bruxelles.

Ik wens je veel genot....zonder para's, maar mét "figuranten".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 januari 2015 om 22:05.
Knuppel is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:06   #72
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik klaag de wapenwet die gewone burgers machteloos overlevert aan allerlei schorem allang aan. Deze keer is het supergevaarlijk moslimschorem dat zich van de wapenwet geen hol aantrekt maar zich massaal van oorlogswapens voorziet.

De Brusselse burgemeester heeft geen steun van het leger gevraagd zoals De Wever. Een Brusselse Rabijn denkt echter al verder.



http://www.knack.be/nieuws/wereld/br...al-526063.html
"Het Coördinatiecomité van de Joodse Organisaties van België (CCJOB) heeft vrijdag in een persbericht intussen laten weten dat het zich 'in de duidelijkste bewoordingen' distantieert 'van de even onverantwoordelijke als belachelijke uitspraken van rabbijn Menachem Margolin, voorzitter van de European Jewish Association (EJA)'. 'Deze organisatie is absoluut niet representatief voor de Joodse gemeenschap in België', klinkt het.

De CCJOB wil met het persbericht enkele zaken verduidelijken 'na de uitspraken van rabbijn Margolin die enkel gerechtvaardigd kunnen worden door paniek en onwetendheid'. Zo herinnert de CCJOB eraan dat het in een rechtsstaat toekomt aan de overheid om de veiligheid van haar burgers te verzekeren. Het is in dat verband dat het Coördinatiecomité nauw samenwerkt met de overheid om de veiligheid te garanderen van de Joodse burgers."

Dat de Joden zelf eerst uitmaken wie voor hen spreekt.
DucDEnghien is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:13   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Liggen Congo en Afghanistan in het binnenland ofzo ?
Al vergeten dat JIJ het was die beweerde dat de para's alleen mogen worden ingezet tegen buitenlandse bedreigingen?

Is Belgique ooit bedreigd geworden door Congo of Afganistan?

Vandaag wordt HEEL Belgique wel bedreigd door moslimterroristen die aangestuurd worden vanuit buiten-europese landen.

Weet jij wel wat je wil? Of bral je er maar wat op los?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 januari 2015 om 22:31.
Knuppel is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:14   #74
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik klaag de wapenwet die gewone burgers machteloos overlevert aan allerlei schorem allang aan. Deze keer is het supergevaarlijk moslimschorem dat zich van de wapenwet geen hol aantrekt maar zich massaal van oorlogswapens voorziet.

De Brusselse burgemeester heeft geen steun van het leger gevraagd zoals De Wever. Een Brusselse Rabijn denkt echter al verder.



http://www.knack.be/nieuws/wereld/br...al-526063.html
Ik had een wapenvergunning maar aangezien ik niet in een schuttersclub was moest ik volgens de nieuwe wapenwet mijn wapen inleveren. Goed zot al die zoals ik in de zelfde positie verkeerden en daar zijn ingetrapt en hun wapen hebben binnen geleverd. Ik heb het alvast niet gedaan en na heel wat gezever hebben ze mijn wapenvergunning hernieuwd.

Ik kan alleen iedereen aanraden van nu in een schietclub te gaan en met dat gegeven een vergunning aan te vragen, en koop u een handig handwapen. Als je het nooit nodig hebt, zoveel te beter, maar wanneer je het wel nodig hebt en je hebt het niet, ben je de klos.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2015 om 22:17.
Garry is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:21   #75
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Die joden hoeven dat helemaal niet aan te vragen. Dat ze zich inschrijven in een schuttersclub of er desnoods zelf een oprichten als ze het binnen hun gemeenschap willen houden. Daarna gewoon vergunning aanvragen en wapen kopen, punt.

Anders zullen ze het zo moeten aanpakken,.. https://www.youtube.com/watch?v=268F5osfi8c

Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2015 om 22:22.
Garry is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:24   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"Het Coördinatiecomité van de Joodse Organisaties van België (CCJOB) heeft vrijdag in een persbericht intussen laten weten dat het zich 'in de duidelijkste bewoordingen' distantieert 'van de even onverantwoordelijke als belachelijke uitspraken van rabbijn Menachem Margolin, voorzitter van de European Jewish Association (EJA)'. 'Deze organisatie is absoluut niet representatief voor de Joodse gemeenschap in België', klinkt het.

De CCJOB wil met het persbericht enkele zaken verduidelijken 'na de uitspraken van rabbijn Margolin die enkel gerechtvaardigd kunnen worden door paniek en onwetendheid'. Zo herinnert de CCJOB eraan dat het in een rechtsstaat toekomt aan de overheid om de veiligheid van haar burgers te verzekeren. Het is in dat verband dat het Coördinatiecomité nauw samenwerkt met de overheid om de veiligheid te garanderen van de Joodse burgers."

Dat de Joden zelf eerst uitmaken wie voor hen spreekt.
Hoe je het ook draait op keert. Je kan er niet omheen dat er iets broeit in jouw geliefde Bruxelles.
Als de Joden er zich veilig voelden vroegen ze niet om zich zélf te mogen bewapenen.

Iedereen weet dat er vroeg of laat WEERLOZE slachtoffers zullen vallen. Noch jouw "figuranten", noch l'armée Belge zal dat kunnen beletten. Ook niet, voor�*l niet, in Bruxelles. Ik voorspel trouwens allang dat die stad als eerste zal branden.

Niet hard weglopen als het zover is, hé?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:30   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik had een wapenvergunning maar aangezien ik niet in een schuttersclub was moest ik volgens de nieuwe wapenwet mijn wapen inleveren. Goed zot al die zoals ik in de zelfde positie verkeerden en daar zijn ingetrapt en hun wapen hebben binnen geleverd. Ik heb het alvast niet gedaan en na heel wat gezever hebben ze mijn wapenvergunning hernieuwd.

Ik kan alleen iedereen aanraden van nu in een schietclub te gaan en met dat gegeven een vergunning aan te vragen, en koop u een handig handwapen. Als je het nooit nodig hebt, zoveel te beter, maar wanneer je het wel nodig hebt en je hebt het niet, ben je de klos.
Met een gewoon handwapen ben je niet veel beginnen tegen terroristen die over oorlogswapens beschikken.
Ik betwijfel zelfs op je daar iemand met een serieus wapen mee kunt beletten op het zijne alsnog te gebruiken.

Een handwapen is nuttig om niet getrainde criminelen uit je huis te houden, maar geen moslimcrapuul.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:52   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met een gewoon handwapen ben je niet veel beginnen tegen terroristen die over oorlogswapens beschikken.
Ik betwijfel zelfs op je daar iemand met een serieus wapen mee kunt beletten op het zijne alsnog te gebruiken.

Een handwapen is nuttig om niet getrainde criminelen uit je huis te houden, maar geen moslimcrapuul.
Ik hou er dan toch liever een vast dan alleen maar voor schietschijf te kunnen dienen. Ik heb een half automatisch wapen net iets langer dan een colt 45 uit het westerntijdperk.

Maar hier zit genoeg tussen waar je toch beter mee af bent dan alleen met uw lege poten. Alles is beter dan dat. https://www.google.be/search?q=colt+...w=1680&bih=892

Maar ik heb al dikwijls aangehaald dat we aan het evolueren zijn naar dit soort toestanden,.. https://www.youtube.com/watch?v=of-57Ivfwz8

Laatst gewijzigd door Garry : 16 januari 2015 om 22:59.
Garry is offline  
Oud 16 januari 2015, 22:54   #79
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe je het ook draait op keert. Je kan er niet omheen dat er iets broeit in jouw geliefde Bruxelles.
Als de Joden er zich veilig voelden vroegen ze niet om zich zélf te mogen bewapenen.

Iedereen weet dat er vroeg of laat WEERLOZE slachtoffers zullen vallen. Noch jouw "figuranten", noch l'armée Belge zal dat kunnen beletten. Ook niet, voor�*l niet, in Bruxelles. Ik voorspel trouwens allang dat die stad als eerste zal branden.

Niet hard weglopen als het zover is, hé?
Hij vertegenwoordigt niet de meeste Joden. Zij die hen wel vertegenwoordigen, willen met hem niets te maken hebben. Leren lezen.
DucDEnghien is offline  
Oud 16 januari 2015, 23:31   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Hij vertegenwoordigt niet de meeste Joden. Zij die hen wel vertegenwoordigen, willen met hem niets te maken hebben. Leren lezen.
Het gaat niet (alleen) om wie deze of gene Joden vertegenwoordigen, maar over moslimextremisten die in het hele land aanslagen willen plegen, en over de manier waarop dat kan voorkomen worden.
D�*�*r heb jij zo te zien nog niets over gelezen. Het enige waar jouw gedachten over malen is De Wever en de hulp die hem werd toegezegd van het Belgische leger.

Ik snap wel wat jou dwars zit, hoor.
Di Rupo zou dat heel anders hebben aangepakt, nietwaar? Dankzij de laksheid van zijn partij zit vandaag nochtans heel Belgique in de shit.

Hij speelt nu een hoofdrol in de Brusselse en Waalse regering. Wie echter denkt dat er van Belgische nationalisten ook maar één woord kritiek zal te horen zijn de dag dat Bruxelles in rep er roer wordt gezet door multiculturele verrijkers vergist zich.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 januari 2015 om 23:33.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be