Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2019, 14:26   #561
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Mensen die oprecht inzitten met anderen, ook en vooral met de verschoppelingen, werken inspirerend en zijn dus, in tegenstelling tot wat hierboven beschreven werd, zelf niet noodzakelijk loosers.
Nee, het zijn zakenmensen. Zoals ik al zegde. Ik geloof de "oprecht" immers niet. Je kan onmogelijk "oprecht" meevoelen met grote bendes verliezers, he. Dat toevallig iemand van uw kennissen die vroeger geen loser was, een probleem heeft, en je, vanwege het verleden, daar dus mee inzit, daar kan ik inkomen. Maar als uw eerste contact met iemand het vaststellen van zijn loserstatus is, dan heeft dat toch niks aantrekkelijks ? Dat is toch vuiligheid waarvan je "vies" zou zijn, nee ?

Maar dat je op een algemeen ingepraat "schuldgevoel" kan inspelen, en dus die losers gebruiken om een heel succesvolle "medelijden business" mee op te zetten, DAT is uiteraard wel leep.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 augustus 2019 om 14:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 14:31   #562
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik kies hun kant niet, want ze krijgen al genoeg steun uit verkeerde hoek.
Om terug te keren naar Epstein, hij moest gestraft worden maar hij heeft de ultieme prijs betaaltd, oor seks te hebben gehad met wederzijdse instemming met meisjes die in de helft van de wereld al mogen trouwen.
Ik weet niet of hij "moest" gestraft worden. Dat hangt enkel en alleen af van de mate waarin volwassen vrouwen volwaardige leden van de maatschappij zijn met gelijke rechten. In maatschappijen waar vrouwen vee zijn, is er niks mis met seks hebben met 14-jarigen, niet meer dan om uw schaap dood te doen en op te peuzelen.

Het enige wat ik hier stel is dat men NIET kan stellen dat die kinderen "nu eenmaal wisten wat ze deden en dus een handelsovereenkomst betreffende hun lichaam hadden afgesloten". Gewoon omdat 14-jarige meisjes niet in staat zijn om in te schatten wat ze doen en welke gevolgen dat heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 14:34   #563
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.535
Standaard

Citaat:
Epstein's Last Words to Lawyer: 'I'll See You Sunday'

Newsmax: Epstein's Lawyer: He Was in 'Great Spirits' Day Before Death
Kroniek van een aangekondigde 'death by suicide'.

Ik herhaal even deze cartoon die verscheen vóór Epsteins vermeende zelfmoord.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg EpsteinDeathBySuicideBranco.jpg‎ (70,2 KB, 15x gelezen)

Laatst gewijzigd door Bach : 15 augustus 2019 om 14:36.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 14:49   #564
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, het zijn zakenmensen. Zoals ik al zegde. Ik geloof de "oprecht" immers niet. Je kan onmogelijk "oprecht" meevoelen met grote bendes verliezers, he. Dat toevallig iemand van uw kennissen die vroeger geen loser was, een probleem heeft, en je, vanwege het verleden, daar dus mee inzit, daar kan ik inkomen. Maar als uw eerste contact met iemand het vaststellen van zijn loserstatus is, dan heeft dat toch niks aantrekkelijks ? Dat is toch vuiligheid waarvan je "vies" zou zijn, nee ?

Maar dat je op een algemeen ingepraat "schuldgevoel" kan inspelen, en dus die losers gebruiken om een heel succesvolle "medelijden business" mee op te zetten, DAT is uiteraard wel leep.
Wel ik voel oprecht medelijden met loosers, mijn moeder had dat zelfs een erge mate.
En soms loont oprechtheid, al wordt dat in onze maatschappij van hypocrisie, pr bureaus en gladde advocaten zeker niet aangemoedigd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 14:56   #565
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet of hij "moest" gestraft worden. Dat hangt enkel en alleen af van de mate waarin volwassen vrouwen volwaardige leden van de maatschappij zijn met gelijke rechten. In maatschappijen waar vrouwen vee zijn, is er niks mis met seks hebben met 14-jarigen, niet meer dan om uw schaap dood te doen en op te peuzelen.

Het enige wat ik hier stel is dat men NIET kan stellen dat die kinderen "nu eenmaal wisten wat ze deden en dus een handelsovereenkomst betreffende hun lichaam hadden afgesloten". Gewoon omdat 14-jarige meisjes niet in staat zijn om in te schatten wat ze doen en welke gevolgen dat heeft.
In andere landen zijn vrouwen geen vee maar is de man vrouw verhouding anders. In die maatschappij die u zo veracht en belachelijk maakt worden 14 jarige meisjes wel al in staat geacht beslissingen te nemen. Meisjes zijn trouwens vroeger rijp dan jongens. Ik heb les gegeven aan 14 jarigen en vooral de meisjes kan je niet onderschatten. Ze zijn nog niet volwassen maar weten goed wat ze willen en wat ze doen. De helft had trouwens al verkering, een was verliefd op mij zoals ik al schreef. Ik ben er niet op ingegaan om evidente redenen en toen was ze zo kwaad dat ze mij eerst een homo noemde en daarna gingrondbazuinen bij de directeur dat ik haar gekust had. Een van de redenen waarom ik het beroep vaarwel zegde.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 15:02   #566
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel ik ben blank, Belg, half-Russisch, en na zoveel jaren ook deel Keniaans. Daarnaast ook iemand die veel in Azie en Latijns-Amerika was. Ik probeer van zoveel mogelijk walletjes te eten en dat lukt. Ik eet niet van walletjes van 14 jarigen om de zaken duidelijk te maken. Heb daar geen enkele behoefte toe.
Heb ook niets met Epstein maar die hele heisa is nirt gezond doet mij denken aan een soort feministische inquisitie.
Ik lees dat sommigen forummers al kwakkeloos verkrachting in de mond enkel omdat zo'n dame van plezier dit samen haar advocaat bekokstooft en vervolgens de weg naar de media vindt.

Het zou mij niet verbazen als de advocaat er meer aan over houdt dan de dames zelf. Zoiets als onlangs met de Zweeds Afghaanse slachtoffer van de rapper A$AP is gebeurd. Zijn schadeloosstelling was ca. 1500 USD, de juridische kosten die A$AP aan de advocaat Afghaan moet betalen is ca. 18500 USD. Kleinere bedragen weliswaar; echter ik mag aannemen dat deze dames deze kosten niet eigen zak betalen...

...Als de beslagname op goederen van Epstein lukt en deze verdeelt wordt onder de advocaten van de slachtoffers, ook slachtoffers mocht er wat overblijven, dan weet ik zeker dat Bill Clinton achter de tralies gaat verdwijnen. Hij is vaak op het eiland geweest, hij heeft geld, en er zijn genoeg mensen die zijn bloed lusten. De volgende goudmijn dus voor de advocaten.




Het zijn geen domme mensen deze kopstukken en hadden kunnen weten dat ze zo zouden kunnen eindigen. Dat maakt dat ik geen medelijden met hen heb. De wereld kan heel wreed zijn en dan moet je de consequenties nemen als je daar buiten stapt. Ook als rijkaard. Ook een Clinton had beter moeten weten na Lewinsky, let op mijn woorden, dit gaat de volgende Epstein worden.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 augustus 2019 om 15:13.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 15:07   #567
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Overigens de westerse liberale waarden en de bijbehorende man vrouw verhouding worden ook hier aangevallen. Turken dwepen met Erdogan, Marokkanen met de moslim broeders, Russen met Putin ( ook veel autochtone Belgen geloven niet in de westerse liberale waarden en dwepen met het meer klassieke Rusland waar men niet gelooft in hyperindividualisme, in homohuwelijk of gay parades, waar de man vrouw verhoudingen traditioneler zijn ,etc. Orban, Salvini, het VB, veel Trump stemmers. Maar ook aan de linkerzijde is er verzet tegen het westerse liberale denken. Ik denk aan Cuba met een heel eigen kijk op de zaken, waar de vrouw geemancipeerd is zonder dat hysterische feminisme van het Westen, China dat zich niets aantrekt aantrekt van onze westerse normen en waarden, maar hun eigen normen en waarden hebben, , etc.
Links in het westen is gevangen in die ideologie van hyperindividualisme, hyperfeminisme, diversiteit (in realiteit een "ieder op zn eiland" homorechten gelden niet voor moslims, Leman zei dat letterlijk), etc. Dat is natuurlijk de reden dat links hier al decennia achteruit gaat.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 augustus 2019 om 15:11.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 15:43   #568
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat 14 jarigen mogen trouwen in bijna de helft van de wereld? Of zijn dat achterlijke landen en weten alleen wij hier in het westen wat goed is? 14 jarigen die mensen beroven of vermoorden worden ook bestraft is het niet?
Wat een nepargument. Je moet die minderjarigen beoordelen in hun eigen culturele context. Het is van de pot gerukt om te stellen dat pedosex en zelfs verkrachting eigenlijk wel okay is omdat ergens op een Polynesisch eiland dit een gangbare praktijk is.

En ook voor misdrijven zijn er speciale jeugdrechtbanken die een aangepaste strafmaatregel uitspreken. Hoe graag je het mss zou willen voor je arme underdog-kompaan Eppie en zijn vriendjes, ze hebben zich bezondigd aan machtsmisbruik, En daar ga jij even voor in de bres springen.

Bedenkelijk hoor.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 15:49   #569
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In andere landen zijn vrouwen geen vee maar is de man vrouw verhouding anders. In die maatschappij die u zo veracht en belachelijk maakt
Ik veracht die niet of maak die niet belachelijk. Ik zeg U dat in maatschappijen waar meisjes aan 14 "mogen" trouwen, het geen drol uitmaakt of die nu matuur genoeg zijn om "beslissngen" te nemen, want zij nemen NOOIT beslissingen, alles wordt ALTIJD door anderen voor haar beslist: door haar ouders, en nadien door haar man. Dus valt er niet te leuteren over "jamaar heeft ze wel overwogen wat ze toen besliste", want ze zal NOOIT iets beslissen. En zeker niet op seksueel vlak, daar is zij gewoon een gebruiksvoorwerp. Dus kan men inderdaad, van zodra het machien gereed is, er gebruik van maken. Er is immers toch geen verschil tussen 14 of 20. Zij zal neuken op commando zoals zij zal trouwen op commando en zoals zij alles zal doen op commando.

Dus in zo een maatschappij is er geen probleem om seks te hebben met 14-jarigen.

Wat ik wilde aanhalen was dat uw argument dat zo een maatschappijen bestaan, GEEN BEWIJS IS voor de maturiteit van de beslissingen op seksueel vlak van een meiske van 14.

En mijn betoog steunde op een punt dat gij nu al verschillende keren weigert van te beantwoorden: als zogezegd meiskes van 14 "matuur genoeg zijn" want "ze mogen zelfs al trouwen", is het daar dan ook zo dat jongens van 14 dus ook "matuur genoeg" zijn om te trouwen en zelfstandig gezinshoofd te zijn ?

Ik zou denken van niet he. Dus aan 14 jaar zijt ge wel degelijk niet matuur genoeg, OOK NIET in die maatschappijen, om "voor Uzelf te beslissen". Maar in die maatschappijen moeten vrouwen nooit "voor zichzelf beslissen", vandaar dat ze aan 14 jaar al gebruikt mogen worden. Dat bewijst dus NIET hun capaciteit om voor zichzelf te beslissen aan 14 jaar. DAT was mijn punt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 15:53   #570
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik ben er niet op ingegaan om evidente redenen en toen was ze zo kwaad dat ze mij eerst een homo noemde en daarna gingrondbazuinen bij de directeur dat ik haar gekust had.
Van matuur gedrag gesproken he

Je ziet daar eerder - uiteraard en dat is gans het punt - hetzelfde gedrag als een 7-jarige die bokkig met zijn voeten op de grond trappelt omdat hij zijn speeltje niet krijgt.

DAT is precies het gebrek aan maturiteit waar ik het over heb. Aan 14 jaar reageer je nog teveel volgens je hormonen en je gevoelens, en is de ratio er nog niet helemaal om orde op zaken te stellen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 augustus 2019 om 15:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 17:37   #571
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Van matuur gedrag gesproken he

Je ziet daar eerder - uiteraard en dat is gans het punt - hetzelfde gedrag als een 7-jarige die bokkig met zijn voeten op de grond trappelt omdat hij zijn speeltje niet krijgt.

DAT is precies het gebrek aan maturiteit waar ik het over heb. Aan 14 jaar reageer je nog teveel volgens je hormonen en je gevoelens, en is de ratio er nog niet helemaal om orde op zaken te stellen.
Ja maar wat die nu ondertussen volwassen vrouwen en hun top advocaten interesseert is zoveel mogelijk binnen te rijven van het fortuin van Epstein.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 17:54   #572
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja maar wat die nu ondertussen volwassen vrouwen en hun top advocaten interesseert is zoveel mogelijk binnen te rijven van het fortuin van Epstein.
Mocht er dan straks voor die meiden, die nu begin dertig zijn, het geld binnenstromen dan hebben ze de beste keuze van hun leven gemaakt toen ze 14 jaar waren. Zoiets als een artificiële koninklijke geboortakte verkrijgen op latere leeftijd door het puberzijn en de verdiensten van vroeger uit te buiten tot de laatste druppel.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 augustus 2019 om 17:58.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 18:37   #573
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik veracht die niet of maak die niet belachelijk. Ik zeg U dat in maatschappijen waar meisjes aan 14 "mogen" trouwen, het geen drol uitmaakt of die nu matuur genoeg zijn om "beslissngen" te nemen, want zij nemen NOOIT beslissingen, alles wordt ALTIJD door anderen voor haar beslist: door haar ouders, en nadien door haar man. Dus valt er niet te leuteren over "jamaar heeft ze wel overwogen wat ze toen besliste", want ze zal NOOIT iets beslissen. En zeker niet op seksueel vlak, daar is zij gewoon een gebruiksvoorwerp. Dus kan men inderdaad, van zodra het machien gereed is, er gebruik van maken. Er is immers toch geen verschil tussen 14 of 20. Zij zal neuken op commando zoals zij zal trouwen op commando en zoals zij alles zal doen op commando.

Dus in zo een maatschappij is er geen probleem om seks te hebben met 14-jarigen.

Wat ik wilde aanhalen was dat uw argument dat zo een maatschappijen bestaan, GEEN BEWIJS IS voor de maturiteit van de beslissingen op seksueel vlak van een meiske van 14.

En mijn betoog steunde op een punt dat gij nu al verschillende keren weigert van te beantwoorden: als zogezegd meiskes van 14 "matuur genoeg zijn" want "ze mogen zelfs al trouwen", is het daar dan ook zo dat jongens van 14 dus ook "matuur genoeg" zijn om te trouwen en zelfstandig gezinshoofd te zijn ?

Ik zou denken van niet he. Dus aan 14 jaar zijt ge wel degelijk niet matuur genoeg, OOK NIET in die maatschappijen, om "voor Uzelf te beslissen". Maar in die maatschappijen moeten vrouwen nooit "voor zichzelf beslissen", vandaar dat ze aan 14 jaar al gebruikt mogen worden. Dat bewijst dus NIET hun capaciteit om voor zichzelf te beslissen aan 14 jaar. DAT was mijn punt.
Zeer goede analyse.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 22:25   #574
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.157
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Van matuur gedrag gesproken he

Je ziet daar eerder - uiteraard en dat is gans het punt - hetzelfde gedrag als een 7-jarige die bokkig met zijn voeten op de grond trappelt omdat hij zijn speeltje niet krijgt.

DAT is precies het gebrek aan maturiteit waar ik het over heb. Aan 14 jaar reageer je nog teveel volgens je hormonen en je gevoelens, en is de ratio er nog niet helemaal om orde op zaken te stellen.
Net alsof 18 jarigen zoveel meer maturiteit hebben die grens is floe en ligt bij iedereen elders.
En ze had wel genoeg maturiteit om openlijk avances te maken, een kind kan en wil zoiets niet die is daar niet in geinteresseerd die wil met de poppen spelen, gamen of pretparken bezoeken, een kind denkt niet aan seks. Mijn zoon is 10 jaar meisjes zijn vies en saai zei hij tot vorig jaar, dit is een kind, binnen enkele jaren zal dat veranderen. Nu reeds vond hij sommige meisjes mooi maar aan seks denkt hij nog lang niet.

Ik werd als 15 jarige ontmaagd door een vriendin van mn moeder (die dat nooit te weten is gekomen) moet ik nu 28 jaar later klacht gaan indienen en een gigantische schadevergoeding eisen?
Om ook even in te gaan op die "achterlijke culturen". Het is niet omdat meisjes op hun 14de mogen trouwen dat ze als vee behandeld worden. In Colombie heb ik een 38 jarige man leren kennen met een 14 jarig zwart meisje dat zwanger was van hem. Ik schrok, maar na lunch genuttigd te hebben in zijn huis vond ik dat meisje heel aanhankelijk, ze was verliefd op hem zei ze en aaide hem constant. Moet die man, die haar gered heeft uit een zeer disfunctioneel gezin met aancocaine verslaafde daklozen als ouders, naar de gevangenis en dat meisje naar een troosteloos gesticht?
Als het can moraalridders als u afhangt wel. Ik zei tegen die man dat dat in Europa niet zou kunnen, maar dat ik hem niet veroordeel omdat ik zag dat het meisje gelukkig is en niet gedwongen werd.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 augustus 2019 om 22:28.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 23:07   #575
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.535
Standaard

Naast een discussie over ontwikkelingspsychologie roept de Epstein zaak nog andere vragen op. In de eerste plaats misschien wel zijn zowat aangekondigde 'death by suicide', maar ook de vraag hoeveel Epstein's er eigenlijk wel rond lopen in deze wereld.

Iemand stelde het zo:

Citaat:
The deeper question is why such a significant proportion of the rich and powerful have a propensity to want to assuage their sexual desires on the most vulnerable and powerless in society, as opposed to forming relationships among their peers. I suspect it is connected to the kind of sociopathy that leads somebody to seek or hoard power or wealth in the first place.
Komt er op neer dat we geregeerd worden door de meest psychopatischen onder ons, degenen die het meest hunkeren naar macht en controle over de medemens.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 augustus 2019 om 23:22.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 01:37   #576
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wel ik voel oprecht medelijden met loosers, mijn moeder had dat zelfs een erge mate.
En soms loont oprechtheid, al wordt dat in onze maatschappij van hypocrisie, pr bureaus en gladde advocaten zeker niet aangemoedigd.
Nogal wiedes, die eerste zin. Ik noem dat wel zelfmedelijden, soit.
Trouwens, medeposter Patrick heeft het hele onderwerp HIER uitstekend benoemd, geanalyseerd en tegenargumentatie met kracht in de vuilbak gedropt.
@patrickve:
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 08:54   #577
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Nogal wiedes, die eerste zin. Ik noem dat wel zelfmedelijden, soit.
Trouwens, medeposter Patrick heeft het hele onderwerp HIER uitstekend benoemd, geanalyseerd en tegenargumentatie met kracht in de vuilbak gedropt.
@patrickve:
Wat Patrick hier zegt is in als een maatschappij toestaat dat meisjes op 14 trouwen "Dat bewijst dus NIET hun capaciteit om voor zichzelf te beslissen aan 14 jaar. DAT was mijn punt.". Uiteraard. Dat zelfde kan je van sommige twintigers ook beweren. Anderzijds kan je van sommige 14 jarigen wel voldoende maturiteit verwachten gegeven de juiste culturele omstandigheden om te trouwen. En dat is wat Tomm beweert lijkt me. Geen tegenspraak daar dus.

Ik zou van Patrick eigenlijk verwachten dat hij meer het biologische criterium vooropstelt indien hij consequent wil zijn met zijn wereldvisie ontdaan van moraliteit. Waarom zou de natuur je geslachtsrijp maken indien je er niet klaar voor bent? De beperkingen bevinden zich op cultureel en psychologisch vlak. Die zijn subjectief en kunnen individueel verschillen.

Maar in feite is dit een discussie in de marge. Epstein was een veroordeeld sex offender. Of zijn misdaad nu 'erg' was of niet kan betwist worden. Hij was ook iemand die kinderen in de prostitutie duwde en gebruikte om afpersmateriaal te verzamelen. Ik vind dat toch geen lichte misdaden ongeacht "de grootte van de borstjes" zoals Frankenstein hier eerder zei.

Laatst gewijzigd door Bach : 16 augustus 2019 om 09:03.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 09:07   #578
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zou van Patrick eigenlijk verwachten dat hij meer het biologische criteria vooropstelt indien hij consequent wil zijn met zijn wereldvisie ontdaan van moraliteit. Waarom zou de natuur je geslachtsrijp maken indien je er niet klaar voor bent? De beperkingen bevinden zich op cultureel en psychologisch vlak. Die kunnen individueel verschillen.
De gemiddelde levensduur was aanvankelijk veel korter dan nu het geval is. In de Oudheid en daarna ook eigenlijk was je op je 30ste al oud. Het is dan ook logisch dat je vroeg begon aan het verwekken van kinderen.

Met de veel langere gemiddelde levensduur die we thans kennen in de geindustrialiseerde wereld is deze biologische noodzaak om reeds in je tienerjaren aan kinderen te beginnen dan ook grotendeels weggevallen. Biologisch zijn we er nog steeds toe in staat maar sociaal, cultureel en economisch zijn tienerzwangerschappen eigenlijk ongewenst geworden.

De complex geworden samenleving stimuleert tieners nu om zo lang mogelijk te studeren en hun socio-economsch bedje te hebben gespreid alvorens aan kinderen te beginnen. Het aangrijpen van de vruchtbare leeftijd lijkt me hier dan ook meer een nepargument om pedofilie te vergoeilijken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 09:33   #579
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja maar wat die nu ondertussen volwassen vrouwen en hun top advocaten interesseert is zoveel mogelijk binnen te rijven van het fortuin van Epstein.
Uiteraard. Omdat, wat Epstein destijds interesseerde, was van zo veel mogelijk te profiteren van meiskes van 14 tegen een goeiekoop prijske dat flink onder de markt lag.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 09:34   #580
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zou van Patrick eigenlijk verwachten dat hij meer het biologische criterium vooropstelt indien hij consequent wil zijn met zijn wereldvisie ontdaan van moraliteit. Waarom zou de natuur je geslachtsrijp maken indien je er niet klaar voor bent? De beperkingen bevinden zich op cultureel en psychologisch vlak. Die zijn subjectief en kunnen individueel verschillen.
Geslachtsrijp. Een redelijk goed gedocumenteerde situatie betrof de zwangerschap van een 5 jarige.


Hier een meer uitgebreide lijst.
Kunnen we 9 jaar dan aanvaarden als een goeie ondergrens om meisjes zelfbeschikkingsrecht te geven?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be