Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2020, 17:06   #81
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij heeft daar nooit op de troon gezeten maar hij is wel bijna ‘koning’ van het Verenigd Koninkrijk geworden. Zijn overleden eerste vrouw was eerste troonopvolgster.
Met een tijdje bedoelde ik heel eventjes .
Ik citeer:

Leopold kreeg in 1830 het aanbod om koning te worden van het pas onafhankelijke Griekenland. Net als vele andere Europese edelen was Leopold in de ban van het filhellenisme, en steunde hij de Griekse Onafhankelijkheidsoorlog tegen het Ottomaanse Rijk. Toen hem door de ad interim-president graaf Ioannis Kapodistrias de troon werd aangeboden, wilde hij deze aanvaarden, alhoewel hij de Griekse taal niet sprak. Leopold stelde echter strikte voorwaarden.

Na de troon eerst aanvaard te hebben, gaf hij deze nog voor een eventuele troonsbestijging op, nadat duidelijk werd dat de grote Europese mogendheden niet zouden toegeven aan de Griekse eisen betreffende de landsgrenzen in het noorden en rond de Ionische Eilanden. Aangezien er geen akkoord was en Leopold weigerde om te regeren in een onstabiel land (er dreigde een burgeroorlog uit te breken), zonder grenzen en zonder een welwillende bevolking, betekende dit het einde van zijn Griekse ambities. Kapodistrias werd vervolgens in 1831 door misnoegde clanleden vermoord in de toenmalige hoofdstad Nauplion.

De Griekse troon ging uiteindelijk in 1832 naar de zeventienjarige Prins Otto van Beieren, zoon van koning Lodewijk I van Beieren.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 19 juli 2020 om 17:07.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 17:41   #82
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Mia Farrow speelde in "Rosemary's Baby" de moeder van de zoon van Satan. Let nu eens op haar volledige naam: https://www.imdb.com/name/nm0001201/..._=nm_ov_bio_sm
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 19 juli 2020 om 17:42.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 20:25   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Eerlijke weetjes ...

Ik schreef het al eerder maar ik haal géén vrouw meer in huis.

Lijkt mij ook géén slecht plan in Corona tijden.

En er juist maar ééntje in huis halen om die de kuis/kook te laten doen en er af en toe eens op te zitten dat zou niet fair vinden.

Nu heb ik het misschien verkeerd begrepen wat u schreef of wilde bedoelen met de zin 'iedereen poept geren' want bij onze noorderburen is dat naar de grote wc gaan zeker?
Het ultieme wetentje: het probleem met vrouwen: geen is één te weinig, maar één is één teveel.

Dat is hier geen forum van noorderburen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 09:55   #84
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Caterina Sforza ook niet naar het schijnt. Ik volg de historische reeks The Borgias nu op Netflix. Ik twijfel of dit echt heeft plaatsgevonden maar toen haar kasteel Forli werd belegerd door pauselijke troepen en haar zoon voor haar ogen werd gefolterd voor de poorten van de stad, trok ze haar rokken op terwijl ze op de kantelen stond, toonde haar private delen en zei "ik kan nog makkelijk 10 kinderen geboren laten worden uit dit".
Ik heb die reeks gewoon op TV gezien. Die scène was schokkend! Als dat echt gebeurd is, wat een vrouw! Niet iemand om met liefde of sympathie aan te denken maar bewondering voor haar onverzettelijkheid heb ik toch.
Ik heb nooit opgezocht of het klopt. Is er een geschiedkundige hier?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 15:46   #85
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb die reeks gewoon op TV gezien. Die scène was schokkend! Als dat echt gebeurd is, wat een vrouw! Niet iemand om met liefde of sympathie aan te denken maar bewondering voor haar onverzettelijkheid heb ik toch.
Ik heb nooit opgezocht of het klopt. Is er een geschiedkundige hier?
http://ianchadwick.com/machiavelli/t...ting-incident/

Macchiavelli maakte er gewag van doch dit incident zou op een ander tijdstip hebben plaatsgevonden dan in het feuilleton wordt gesuggereerd. De filmmakers namen enkele vrijheden natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 juli 2020 om 15:48.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 16:26   #86
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dat Leopold I nog een tijdje koning van Griekenland geweest is en hij pas op de vijfde plaats stond om koning van België te worden, zijn vier voorgangers wilden die miserie niet en hij heeft het koningschap aangenomen omdat hij bankroet was, het fortuin van deze familie is pas gemaakt door Leopold II toen hij een stuk van de Afrikaanse taart opeiste (Afrikaanse taart is een letterlijke uitspraak van hem).
Niet correct. Leopold I was de weduwenaar van de kroonprinses van het UK, en kreeg van daaruit een royale vergoeding en had zelfs een landgoed aan het UK. In het wapenschild van Leopold I vind je trouwens ook nog het Engelse wapen terug. Hij was Brit trouwens, sinds 1815.

Claremount House, zijn eigendom, was ongeveer 60 000 pond (nu equivalent van 5.3 miljoen pond) waard.

Hij was geen schooier. Hier de act die hem 50000 pond per jaar toekende indien hij Prinses Charlotte overleefde:

https://api.parliament.uk/historic-h...opolds-annuity

Man kon royaal zijn leven leiden, met personeel en al, indien hij dat wilde.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 09:16   #87
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

De Stasi heeft de abdij van Averbode ooit in het vizier gehad als safehouse voor hun spionnen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 09:35   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Caterina Sforza ook niet naar het schijnt. Ik volg de historische reeks The Borgias nu op Netflix. Ik twijfel of dit echt heeft plaatsgevonden maar toen haar kasteel Forli werd belegerd door pauselijke troepen en haar zoon voor haar ogen werd gefolterd voor de poorten van de stad, trok ze haar rokken op terwijl ze op de kantelen stond, toonde haar private delen en zei "ik kan nog makkelijk 10 kinderen geboren laten worden uit dit".


Zalig !

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2020 om 09:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 10:16   #89
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
http://ianchadwick.com/machiavelli/t...ting-incident/

Macchiavelli maakte er gewag van doch dit incident zou op een ander tijdstip hebben plaatsgevonden dan in het feuilleton wordt gesuggereerd. De filmmakers namen enkele vrijheden natuurlijk.

Wow! Dit past zeker in het rijtje van interessante weetjes.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 10:28   #90
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het ultieme wetentje: het probleem met vrouwen: geen is één te weinig, maar één is één teveel.

Dat is hier geen forum van noorderburen.
Een harem opzetten is dus ook géén goed plan denkt u?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 juli 2020 om 10:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 15:12   #91
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard



De naam Tina Aumont zegt u wsl niet veel. Deze actrice was de dochter van de Franse acteur Jean-Pierre Aumont die werd gedecoreerd als oorlogsheld en de Dominaance actrice Maria Montez, bijgenaamd the queen of technicolor.

Tina vertoefde in "betere" kringen en kon o.a. Mick Jagger en Jimi Hendrix tot haar vriendenkring rekenen. Er is ook een foto van haar verschenen waarin heur haar letterlijk tot haar enkels raakte. Ze had echter ook een duister kantje. Ze had het verlies van haar moeder nooit echt verwerkt en hield zich bezg met voodoo en seances om contact met haar te zoeken in het hiernamaals. Haar moeder zou eveneens voodoo genegen zijn geweest. Tina raakte aan lager wal toen ze meer en meer drugs toeliet in haar leven en ze een keer betrapt werd op het bezit van 400 gr opium dat haar werd toegezonden via Boeddhabeeldjes uit Cambodja. Ze deed hiervoor effectief 9 maanden cel.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 19:30   #92
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.023
Standaard

Wanneer Tom.Cruise in Oblivion door lp’s bladert is er een album van Blue Oyster Cult te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=q-XHvZKsLcY
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 09:40   #93
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Een lijst met een schatting vh aantal prostituees per land.

https://en.wikipedia.org/wiki/Prosti...ics_by_country

Niet verrassend wsl voert China het lijstje aan met een geschat aantal van 2,8 tot 4,5 miljoen prostituees. Belgie zou zo'n 26000 prostituees hebben. De ganse bevolking van Herentals zeg maar.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 22 juli 2020 om 09:43.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 09:52   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een lijst met een schatting vh aantal prostituees per land.

https://en.wikipedia.org/wiki/Prosti...ics_by_country

Niet verrassend wsl voert China het lijstje aan met een geschat aantal van 2,8 tot 4,5 miljoen prostituees. Belgie zou zo'n 26000 prostituees hebben. De ganse bevolking van Herentals zeg maar.
België en China zitten in hetzelfde rijtje qua prostituees per capita.
Congo daarentegenover heeft er bijna 20 keer meer per capita.

De rest, Rusland, Letland, Venezuela, Slovakije scheren hoge toppen. Bahrein is een vreemde eend in het bijt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 09:52   #95
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een lijst met een schatting vh aantal prostituees per land.

https://en.wikipedia.org/wiki/Prosti...ics_by_country

Niet verrassend wsl voert China het lijstje aan met een geschat aantal van 2,8 tot 4,5 miljoen prostituees. Belgie zou zo'n 26000 prostituees hebben. De ganse bevolking van Herentals zeg maar.
Amai, Congo!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 09:54   #96
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Zouden er ook statistieken bestaan over het aantal hoerenlopers?
Ik bedoel, als 1 man 10 keer per maand de hoeren bezoekt, komt dat voor hen op hetzelfde neer als wanneer 10 mannen 1 keer per maand naar prostituees gaan.
Hoeveel mannen zijn hoerenlopers? Graag ook per land en in verhouding met het aantal prostituees!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 09:54   #97
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een lijst met een schatting vh aantal prostituees per land.

https://en.wikipedia.org/wiki/Prosti...ics_by_country

Niet verrassend wsl voert China het lijstje aan met een geschat aantal van 2,8 tot 4,5 miljoen prostituees. Belgie zou zo'n 26000 prostituees hebben. De ganse bevolking van Herentals zeg maar.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 09:58   #98
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoeveel mannen zijn hoerenlopers? Graag ook per land en in verhouding met het aantal prostituees!
We wachten onverdroten op het resultaat van uw zoekwerk
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 10:01   #99
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ik vernam net dat Ronse een bevolking heeft van 26.337 zielen
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 10:01   #100
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
We wachten onverdroten op het resultaat van uw zoekwerk
Ik begin er morgen aan
Maar u mag uw persoonlijke ervaringen hier ook publiceren, dan verwerk ik die meteen in mijn statistiek.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be