Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 12 mei 2005, 20:44   #21
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
Natuurlijk kan ik niet lachen met wat de paarse partijen hebben gedaan. Maar daar gaat het niet om. Ik heb m'n vertrouwen gegeven aan de N-VA omdat ik dacht dat zij de Volksunie konden verder zetten: op een democratische, rustige manier verder bouwen aan dat Vlaamse project. Ik dacht dat de N-VA de splitsing mee zou kunnen verwezenlijken, het was en is tenslotte één van de kernpunten van de partij. Ik heb nooit gelooft in het Vlaams Blok, die voor mij té extreem was en bovenal steeds aan de zijlijn zou staan zonder iets te kunnen verwezenlijken. De N-VA was voor mij ideaal van bij de start: consequent Vlaams-nationaal, niet te links en niet te rechts, en een aanvardbare coalitiepartner om mee aan beleid te werken.
Dit is een hypocriet standpunt. Enerzijds hekel je het extremisme van het VB en anderzijds wil je er nu wel voor stemmen omdat je teleurgesteld bent in de N-VA.
Je haalt zelf de enige reden aan voor het succes van het VB: ze staan steeds aan de zijlijn. Dit is de gemakkelijkste positie voor eender welke partij: geen verantwoordelijkheden, geen druk, enkel maar blaffen en stemmen rapen...
Zo kan iedereen de politiek in.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:45   #22
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Niet moeilijk. Het VB heeft samen met die partijen een luxesituatie voor het VB gecreëerd. Als de vuilzakken binnenkort een uur te laat worden opgehaald, is men al op het VB aan het stemmen. Wat ik hier maar mee wil zeggen is dat het tegenwoordig 'in' is om voor 'die ene partij' te stemmen wanneer je het niet eens bent met wat de beleidsmakers verrichten (of juist niet). Daarom is een stem voor het VB geen stem voor het Vlaams-nationalisme, maar tegen de heersende macht en dus een nutteloze stem.
Het VB heeft nog absoluut niets bewezen of hoeven te bewijzen en zit dus in een pluchen zetel te genieten van de veldslag die de anderen gecreëerd hebben. Ik kan het ze niet kwalijk nemen, maar dat maakt hen nog geen goede partij.

Een machtsgeile overloopster op de schoot van De Winter en co...
Het Vlaams Belang is de enige partij die nog niet in een pluchen zetel gezeten
heeft. Bij het VB : programma eerst. Dan pluchen zetel!

En het cordon is ook de schuld van het VB zeker : even serieus blijven hé

Wat meer is : jij beschouwt het Vlaams kiespubliek min of meer als een stelletje dommeriken.
Als ik je goed begrijp, is er in dat Vlaams nationlisme van jou geen plaats voor dat miljoen VB kiezers.

Echt waar, zo'n onzin van een 'Vlaams nationlist' : heel erg.

Het VB is nog de enige partij die dit kl*land kan opheffen.

Ah ja, bij het Vlaams Belang is elke Vlaams Nationalist welkom : ook die er voorlopig nog een miljoen uitsluit!
__________________
AVV is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:48   #23
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
@ Vlaanderen onafhankelijk

Vindt u het dan niet belangrijk eerlijk te blijven tegenover de kiezers? We hebben de splitsing beloofd en ervoor in de regering gestapt. De splitsing komt er niet, nochtans ons kernpunt. Dan hoeven we nu ook niet in de regering te blijven. Zoniet, zal de kiezer zeggen dat de N-VA erin bleef voor Bourgeois zijn mostje en zijn auto met chauffeur. En zouden we hen ongelijk kunnen geven?
Ik heb het al gezegd: de enige fout van de N-VA is de grote mond die ze opgezet hebben. Ze hadden indertijd - het Belgische apparaat kennende - hun woorden moeten wikken en wegen alvorens zo uit de hoek te komen.

Toen al had men kunnen weten dat men zichzelf tussen hamer en aambeeld zou zetten, moest de hele zaak op een sisser aflopen en nu is het zover.

Dit is echter nog geen reden om uit de regering te stappen, hoewel het voor de N-VA wel zeer gemakkelijk zou zijn, net zoals het nu al jaren gemakkelijk politiek bedrijven is voor het VB. Als de N-VA uit de regering stapt, zou dat een serieuze steek zijn voor de Vlaamse zaak.

Dan ben ik eerder gewonnen voor een herverkiezing (als dat al mogelijk is) waarbij de kiezer kan spreken en dan hopelijk één van de hoofdrolspelers (hetzij VLD, hetzij sp.a) afstraffen voor hun maffiose praktijken zodat de andere partij de oogjes opent en ziet dat er toch geen loopje kan genomen worden met de burgers.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:49   #24
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Wanneer zoiets als een bijkomstige inspanning nodig is om de federale schuld te verminderen, kunnen ze daar trachten stokken in de wielen te steken.
Precies. En er is nog veel meer dat ze in de regering kunnen doen, o.m. inzake het toezicht op de faciliteitengemeenten, Voeren etc. De Vlaamse regering als wapen gebruiken tegen de paarse federalen: dat is nu de taak van de NVA. Het is goed dat er verschillende (min of meer) Vlaamsnationale partijen op diverse niveau's bezig zijn: Spirit in de Belgische regering, NVA in de Vlaamse, het zeer grote Belang in de oppositie.
Denk hier even over na Kurt, alvorens je lidkaart terug te sturen. Voer de druk binnen je partij en op de Vlaamse regering op zodat de NVA haar positie gebruikt om de Belgische paarse regering te dwarsbomen. Praat met het Belang en zorg dat je leiders het ook doen. Dat is beter dan samen machteloos in de oppositie te gaan zitten.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:49   #25
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dit is een hypocriet standpunt. Enerzijds hekel je het extremisme van het VB en anderzijds wil je er nu wel voor stemmen omdat je teleurgesteld bent in de N-VA.
Je haalt zelf de enige reden aan voor het succes van het VB: ze staan steeds aan de zijlijn. Dit is de gemakkelijkste positie voor eender welke partij: geen verantwoordelijkheden, geen druk, enkel maar blaffen en stemmen rapen...
Zo kan iedereen de politiek in.
dat kan heel gemakkelijk opgelost worden: neem het VB mee in bad. Maar dat wil u wss ook niet, wie is er dan eigenlijk hypocriet?
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 12 mei 2005 om 20:49.
Seba is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:50   #26
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Past geregistreerde account. Geloofwaardig dat dat is!
Hij is schepen, slimmeke. Dat zal toch niet zijn van hier twee dagen te zitten?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:55   #27
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Het Vlaams Belang is de enige partij die nog niet in een pluchen zetel gezeten
heeft. Bij het VB : programma eerst. Dan pluchen zetel!
De N-VA zit nu tussen hamer en aambeeld, net omdat ze zich niet een gemakkelijke underdogpositie hebben genesteld.

Citaat:
En het cordon is ook de schuld van het VB zeker : even serieus blijven hé
Ten dele wel. Het VB heeft zich door haar radicale houding bewust zelf buitenspel gezet. Ga maar na wat het gemakkelijkste is: effectief deelnemen aan de macht, compromissen moeten sluiten en moeten rekening houden met wat coalitiepartners doen of eenzaam en alleen voor eeuwig in de oppositie zitten en roepen en tieren naar alles wat fout loopt? Waar haal je de meeste stemmen mee denk je?
Dat ze vragen om een einde van het cordon sanitaire is een strategische roep. Ze weten immers drommels goed dat het zover niet zal komen. Geen enkele andere partij heeft het lef dat cordon te doorbreken en dus zal zulke roep altijd in dovemansoren vallen en dat weten ze bij het VB...

Citaat:
Wat meer is : jij beschouwt het Vlaams kiespubliek min of meer als een stelletje dommeriken.
Als ik je goed begrijp, is er in dat Vlaams nationlisme van jou geen plaats voor dat miljoen VB kiezers.
Helemaal niet. Ik heb niet de pretentie mezelf beter te achten dan 1 miljoen anderen. Echter vraag ik me af hoeveel mensen effectief op het VB stemmen omwille van hun Vlaams-nationalistische overtuiging. Zoals ik eerder al zei: tegenwoordig is het in om te stemmen op het VB als er iets fout loopt en dat is een situatie die het VB vanaf dag 1 van haar bestaan, zelf heeft helpen opbouwen.

Citaat:
Echt waar, zo'n onzin van een 'Vlaams nationlist' : heel erg.
Ik voel me niet slimmer dan die 1 miljoen kiezers, maar ik ben er wel zeker van dat ik Vlaams-nationalistischer ben dan de overgrote meerderheid van hen.

Citaat:
Ah ja, bij het Vlaams Belang is elke Vlaams Nationalist welkom : ook die er voorlopig nog een miljoen uitsluit!
Thanks but no thanks. Ik zeg het hier en nu:
Nooit ofte nooit zal ik op het VB stemmen!
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:57   #28
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
dat kan heel gemakkelijk opgelost worden: neem het VB mee in bad. Maar dat wil u wss ook niet, wie is er dan eigenlijk hypocriet?
Dus je wil het kwaad met het kwaad bestrijden? Wat voor schade zouden ze al kunnen aanrichten als je ze daadwerkelijk laat meedoen aan de macht? Het kan het einde betekenden van de opgang van het VB, maar het kan ook zeer veel dingen kapotmaken in Vlaanderen en dat is een onaanvaardbaar risico.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:58   #29
jjohanvdb
Gouverneur
 
jjohanvdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 1.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Voor wie niet gelooft dat er nogal wat cdenv'ers op het punt staan hun kaart in te leveren ga dan maar eens de sfeer op volgend forum opsnuiven....
http://politiekforum.proboards42.com/

de "opvolger" van het cdenv forum. En gelijk hebben. De wever en co verliezen alle krediet als ze dit zomaar laten gebeuren. Al het uitsstel was al een blaam. Nu worden ze gewoon bespot door paars ...
Nogmaals, verwar Internet niet met de realiteit! Er zijn bepaalde politieke stromingen die alleen op internet bestaan...
jjohanvdb is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:58   #30
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Echter vraag ik me af hoeveel mensen effectief op het VB stemmen omwille van hun Vlaams-nationalistische overtuiging.
Je klinkt als de goorste Belgicisten, al zal dat je bedoeling wel niet geweest zijn...

Egidius
Egidius is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:00   #31
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Ik heb het al gezegd: de enige fout van de N-VA is de grote mond die ze opgezet hebben. Ze hadden indertijd - het Belgische apparaat kennende - hun woorden moeten wikken en wegen alvorens zo uit de hoek te komen.

Toen al had men kunnen weten dat men zichzelf tussen hamer en aambeeld zou zetten, moest de hele zaak op een sisser aflopen en nu is het zover.

Dit is echter nog geen reden om uit de regering te stappen, hoewel het voor de N-VA wel zeer gemakkelijk zou zijn, net zoals het nu al jaren gemakkelijk politiek bedrijven is voor het VB. Als de N-VA uit de regering stapt, zou dat een serieuze steek zijn voor de Vlaamse zaak.

Dan ben ik eerder gewonnen voor een herverkiezing (als dat al mogelijk is) waarbij de kiezer kan spreken en dan hopelijk één van de hoofdrolspelers (hetzij VLD, hetzij sp.a) afstraffen voor hun maffiose praktijken zodat de andere partij de oogjes opent en ziet dat er toch geen loopje kan genomen worden met de burgers.


Het Vlaams Belang weegt veel meer op de besluitvorming in de oppositie, dan de NVA in de Vlaamse regering.
De schrik voor het Vlaams Belang wordt met de dag groter.
Zelfs de Waalse partijen zien het VB als hun enige echte vijand in de toekomst.
Met de trad. Vlaamse partijen lachen ze toch gewoon : bewijze het debacle BHV

Tot slot : maak eens een lijstje van wat de NVA al op Vlaams gebied gerealiseerd heeft.
En zeg nu niet : het moet Vlaamse kust ipv Belgische kust zijn (Bourgeois)

Hun klein Vlaams karretje aanhangen bij de CD&V met figuren als Eyskens, Dehaene en consoorten, het ACW -ACV ,dat is wat de NVA gedaan heeft.
Meer Belgisch dan Vlaams bij de tjeven.

Stop daarom met op het VB te schieten. Probeer daarentegen uw partij de nodige 'vista' bij te brengen
__________________
AVV is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:00   #32
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Je klinkt als de goorste Belgicisten, al zal dat je bedoeling wel niet geweest zijn...

Egidius
Waarschijnlijk zowat het enige Belgicistische standpunt waarin ik me kan vinden. Voor mij is het VB zoals een belgicist: niet te vertrouwen.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:04   #33
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Het Vlaams Belang weegt veel meer op de besluitvorming in de oppositie, dan de NVA in de Vlaamse regering.
De schrik voor het Vlaams Belang wordt met de dag groter.
Zelfs de Waalse partijen zien het VB als hun enige echte vijand in de toekomst.
Met de trad. Vlaamse partijen lachen ze toch gewoon : bewijze het debacle BHV
Wat kan de N-VA verhelpen aan het feit dat spa en VLD woordbreuk plegen t.o.v. het Vlaamse regeerakkoord?
En dan nog blijft de hamvraag: wat zou de N-VA voor de Vlaamse zaak bereiken als ze uit de regering zou stappen?

Citaat:
Tot slot : maak eens een lijstje van wat de NVA al op Vlaams gebied gerealiseerd heeft.
En zeg nu niet : het moet Vlaamse kust ipv Belgische kust zijn (Bourgeois)
Tja, wat verwacht je anders van Bourgeois? Hij kan zich enkel bezighouden met de bevoegdheden die hij gekregen heeft, hé...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:10   #34
Kurt D.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dit is een hypocriet standpunt. Enerzijds hekel je het extremisme van het VB en anderzijds wil je er nu wel voor stemmen omdat je teleurgesteld bent in de N-VA.
Je haalt zelf de enige reden aan voor het succes van het VB: ze staan steeds aan de zijlijn. Dit is de gemakkelijkste positie voor eender welke partij: geen verantwoordelijkheden, geen druk, enkel maar blaffen en stemmen rapen...
Zo kan iedereen de politiek in.
@ vlaanderen onafhankelijk

Nou moe, u beschuldigt me van hypocriete standpunten? Ik vraag het U: geef mij een alternatief! Ik wil niet stemmen voor een partij die haar kernprogramma overboord laat gooien om toch maar aan de regeringsmacht te kunnen blijven deelnemen. B-H-V splitsen door vanuit de Vlaamse regering druk uit te oefenen op het federale niveau, dat was het opzet. En het is mislukt. daar moeten we nu de gepaste conclusies uit trekken en die zijn voor mij het stopzetten van de regeringsdeelname. Kwestie van geloofwaardig te blijven.
En ja, het Vlaams Belang heeft zo z'n nadelen, maar ik zie gewoon geen andere mogelijkheid. Tenslotte heft het VB niet gekozen voor de zijlijn maar zijn ze ertoe verplicht door de andere partijen. Persoonlijk zou ik een coalitie of zo van de N-VA met het VB gesteund hebben. Kritische steun welteverstaan.
Kurt D. is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:15   #35
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
@ vlaanderen onafhankelijk

Nou moe, u beschuldigt me van hypocriete standpunten? Ik vraag het U: geef mij een alternatief! Ik wil niet stemmen voor een partij die haar kernprogramma overboord laat gooien om toch maar aan de regeringsmacht te kunnen blijven deelnemen. B-H-V splitsen door vanuit de Vlaamse regering druk uit te oefenen op het federale niveau, dat was het opzet. En het is mislukt. daar moeten we nu de gepaste conclusies uit trekken en die zijn voor mij het stopzetten van de regeringsdeelname. Kwestie van geloofwaardig te blijven.
En ja, het Vlaams Belang heeft zo z'n nadelen, maar ik zie gewoon geen andere mogelijkheid. Tenslotte heft het VB niet gekozen voor de zijlijn maar zijn ze ertoe verplicht door de andere partijen. Persoonlijk zou ik een coalitie of zo van de N-VA met het VB gesteund hebben. Kritische steun welteverstaan.
Maar dan nog bereik je absoluut niets voor de Vlaamse zaak. Het is trouwens raar dat een partij die geen zeggenschap had in het voor deze zaak bestemde orgaan (de federale regering) zijn verantwoordelijkheid zou moeten nemen terwijl de echte schuldigen lustig verder blijven regeren.

En het verandert nog steeds niet aan het feit dat je bezwaren t.o.v. het VB overboord gooit omwille van een teleurstelling in je huidige partij en dus meeheult met de wolven die je eens zo verguisde.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:15   #36
Kurt D.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Precies. En er is nog veel meer dat ze in de regering kunnen doen, o.m. inzake het toezicht op de faciliteitengemeenten, Voeren etc. De Vlaamse regering als wapen gebruiken tegen de paarse federalen: dat is nu de taak van de NVA. Het is goed dat er verschillende (min of meer) Vlaamsnationale partijen op diverse niveau's bezig zijn: Spirit in de Belgische regering, NVA in de Vlaamse, het zeer grote Belang in de oppositie.
Denk hier even over na Kurt, alvorens je lidkaart terug te sturen. Voer de druk binnen je partij en op de Vlaamse regering op zodat de NVA haar positie gebruikt om de Belgische paarse regering te dwarsbomen. Praat met het Belang en zorg dat je leiders het ook doen. Dat is beter dan samen machteloos in de oppositie te gaan zitten.

Egidius
Kijk, een tweetal weken geleden hadden we bij ons in de buurt een receptie waarop ondermeer het N-VA kamerlid (P. De Groote) te gast was. Ik en m'n broer hebben hem toen even gesproken en hij verteld ons toen reeds dat "men het zo aan het bekokstoven is dat er geen splitsing zal komen". Dat zijn z'n woorden een tweetal weken geleden. Wij wensten dit nog niet te geloven en dachten bij onszelf dat we wel zouden zien wat er gebeurt. Hij heeft gelijk gekregen. Blijkbaar kunnen we het niet verwezenlijken door op Vlaams niveau in de regering te zitten. Wat rest ons dan nog om onze geloofwaardigheid te behouden? Een stoelendans en Geert Bourgeois een andere ministerpost geven ? Neen, dat is je reinste make-up. Uit die Vlaamse regering stappen is het enige wat we kunnen doen. maar als ik Geert Bourgeois zo bezig hoor, zijn ze daar niet toe geneigd. Tja, spijtig, maar dan zullen ze het de volgende keer zonder mijn stem, die van m'n vrouw en die van m'n broer moeten doen.
Kurt D. is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:21   #37
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Het Vlaams Belang weegt veel meer op de besluitvorming in de oppositie, dan de NVA in de Vlaamse regering.
De schrik voor het Vlaams Belang wordt met de dag groter.
Zelfs de Waalse partijen zien het VB als hun enige echte vijand in de toekomst.
Met de trad. Vlaamse partijen lachen ze toch gewoon : bewijze het debacle BHV
Maar die positie zal het Belang alleen kunnen omzetten in resultaten als het erin slaagt het cordon te doorbreken. En kom daar niet te veel over zeuren: dat is ook jullie verantwoordelijkheid, zelfs jullie belangrijkste opdracht op dit moment zou ik zeggen. Aansluitend vind ik het jullie verdomde plicht om nu CD&V en NVA te steunen tegen het paarse nihilisme. Machteloos verongelijkt doen aan de zijlijn brengt ons in Halle-Vilvoorde niets op, zelfs niet als je blijft groeien. Smeed een verbond, doe wat stijltoegevingen als dat daarvoor nodig is, maar zorg dat de Vlaamsgezinde partijen bijeenkomen!

Egidius
Egidius is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:22   #38
Kurt D.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 mei 2005
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Maar dan nog bereik je absoluut niets voor de Vlaamse zaak. Het is trouwens raar dat een partij die geen zeggenschap had in het voor deze zaak bestemde orgaan (de federale regering) zijn verantwoordelijkheid zou moeten nemen terwijl de echte schuldigen lustig verder blijven regeren.

En het verandert nog steeds niet aan het feit dat je bezwaren t.o.v. het VB overboord gooit omwille van een teleurstelling in je huidige partij en dus meeheult met de wolven die je eens zo verguisde.
@ Vlaanderen onafhankelijk

Kijk, iemand van de N-VA heeft z'n handtekening geplaatst onder het Vlaamse regeerakkoord. Dit akkoord werd nu op een voor onze partij essentieel punt NIET nageleefd. Als de andere partijen dit akkoord niet naleven, wat bindt ons verdorie dan nog aan hen? Hen aan de macht houden en ons mondje houden, terwijl we massaal gezichtsverlies lijden naar onze eigen achterban? Neen, daar bedank ik voor!

Ik heb nooit meegedaan aan die hetze tegen het VB, heb hen nooit verguisd en met alle zonden Israëls beladen; dit in tegenstelling tot de andere partijen en sommigen in onze partij. Er waren en zijn zaken van het Vlaams Belang waar ik niet mee akkoord ga, maar een partij waar het voor 100% uw mening is bestaat toch niet. Trouw aan de achterban en de gemaakte beloftes is voor mij minstens even belangrijk als kunnen deelnemen aan het beleid.
Kurt D. is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:23   #39
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Waarschijnlijk zowat het enige Belgicistische standpunt waarin ik me kan vinden. Voor mij is het VB zoals een belgicist: niet te vertrouwen.
Treurig...
Als partijloze vlaamsgezinde en voormalige VU-militant kan ik je alleen maar zeggen: jij staat niet in mijn kamp. Ik kan alleen maar hopen dat je partij het hart wel op de rechte plaats heeft.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 12 mei 2005 om 21:26.
Egidius is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:25   #40
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard Tja

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Blok propaganda! weeral!
Het Vlaams Belang is dan ook de grootste partij van het land. Da's dan ook te zien in vrije fora als deze webstek. Enkel in de staatsmedia wordt dat nog weggemoffeld.
__________________
Christus vincit, Christus regnat, Christus Imperat!
Godfried is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be