Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2022, 13:51   #601
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

De nieuwe God of War - Ragnarok lijkt ook weer een topper te zijn.
Nu hopen dat hij binnen dit en een paar jaar ook naar PC komt, want de PS5 ga ik hoogstwaarschijnlijk overslaan.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 18:40   #602
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ja en dat is niet de bedoeling zeker he...
Nooit begrepen waarom dat geen optie was.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
AMRAAM’s zijn beter.
Ben in dat spel nooit geland, crashte gewoonlijk in de vluchttoren.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2022, 06:56   #603
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik had indertijd zoiets op Amiga. Je moest dan opstijgen omdat Airforce one in gevaar was en je moest die beschermen.
Mijn Sidewinders hadden de lastige gewoonte van Airforce one te raken en op te blazen.
Lol “zoiets” op Amiga ...
We zijn echt van ver gekomen. Replay bekijken van de nieuwste F1 begint toch aardig echt te lijken.
Onze kleinkinderen spelen in the Metaverse alsof ze in het echte leven zouden staan.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
t zal wel zijn, dat is toch wel een enorm complex toestel om te vliegen laat staan dat je alle bewapenings systemen uit moet vogelen.
Daarom dat zo’n spellekes per vliegtuig met een handleiding in Bijbelformaat komen.
Ik speel nu al enkele jaren Kerbal. Ik kan landen op de maan, maar ik kan ze nog niet terug krijgen zenne. Om op het niveau te komen van de echten zou ik al eerst uren naar youtubes moeten kijken of handleidingen lezen.

Persoonlijk vind ik dat leuker. Want ALS ge dan online speelt, speelt ge ineens alsof het heel echt is.
https://m.youtube.com/watch?v=8USngHhFqE0
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 november 2022 om 06:59.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2022, 09:24   #604
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Onze kleinkinderen spelen in the Metaverse alsof ze in het echte leven zouden staan.
Goeie games en alle ideeën omtrent een "metaverse" hebben tot nu toe weinig met elkaar te maken.

Zelfs de "geweldige" droom utopie game uit het fictieve Ready Player One had objectief een super scummy verdienmodel waar geen enkele gamer aan mee zou moeten werken. (Pay to win, dan spelen om geld, en als je één keer dood gaat ben je al je spullen kwijt. Hoe bedoel je, we proberen bewust mensen tot verslaafde whales te maken?) En ja, dat is een dom fictief voorbeeld, maar dat geeft wel aan dat er dus echt mensen zijn die denken dat dat is wat ze willen, die graag opgelicht willen worden in naam van "the metaverse".
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2022, 09:27   #605
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Goeie games en alle ideeën omtrent een "metaverse" hebben tot nu toe weinig met elkaar te maken.

Zelfs de "geweldige" droom utopie game uit het fictieve Ready Player One had objectief een super scummy verdienmodel waar geen enkele gamer aan mee zou moeten werken. (Pay to win, dan spelen om geld, en als je één keer dood gaat ben je al je spullen kwijt. Hoe bedoel je, we proberen bewust mensen tot verslaafde whales te maken?) En ja, dat is een dom fictief voorbeeld, maar dat geeft wel aan dat er dus echt mensen zijn die denken dat dat is wat ze willen, die graag opgelicht willen worden in naam van "the metaverse".
Ja maar ge kunt niet ontkennen dat the metaverse mogelijkheden biedt.
Ge hebt AR en VR he. Stel ge gaat er VR in vanuit uw zetel, opent google earth, klikt waar ge wilt zijn en kunt ineens alle musea bezoeken aldaar. Kunt er wandelen in real time terwijl de mensen die daar echt zijn u opmerken met hun AR.
Hoe zot is dat?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2022, 20:34   #606
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik kan er mijn gedachten niet meer opzetten.
Als ik nog iets doe, is het effe Minecraften.
Heb hier zo'n serverke opgezet met een wereld voor mij en de kinderen.

Als kind was ik zot van Monkey Island, maar zelfs die nieuwe heb ik nog niet uitgespeeld.
Dat deed me eraan denken dat ik Tales from Monkey Island nog liggen had. Was ermee gestopt omdat ik de ‘wandel’interface zo vervelend vond. Ben er terug aan begonnen en ben er nu een beetje aan gewoon.

Bear and Breakfast was uitstekend maar een beetje kort. Was ook niet zo duur.
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2022, 21:22   #607
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.265
Standaard

Ik heb wel plezier in Tales of Monkey Island. De ‘puzzels’ zijn behoorlijk moeilijk, maar toch altijd doenbaar. En de nostalgie!
__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2022, 22:15   #608
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja maar ge kunt niet ontkennen dat the metaverse mogelijkheden biedt.
Ge hebt AR en VR he. Stel ge gaat er VR in vanuit uw zetel, opent google earth, klikt waar ge wilt zijn en kunt ineens alle musea bezoeken aldaar. Kunt er wandelen in real time terwijl de mensen die daar echt zijn u opmerken met hun AR.
Hoe zot is dat?
Dus ik kan dan tegen betaling naar kunst kijken, op een VR bril, terwijl de kunst zelf net niet zo lekker in beeld gebracht wordt als wanneer ik enkel de afbeelding zelf oproep omdat er allemaal stukken muur enzo op mijn scherm zitten, en er staan mensen voor waar ik niet doorheen kan kijken, maar als ik wil kan ik inzoomen, en dan sta ik voor die mensen en kunnen zij niet om mij heen kijken, tenzij ze hun stomme VR bril afzetten omdat zij letterlijk al in het museum staan, waarom zouden zij een apparaat opzetten zodat ze mij ook door dat museum kunnen zien wandelen?

Misschien ben ik ouderwets, maar als ik de Mona Lisa op een scherm wil bekijken google ik wel "Mona Lisa".

Maar het grotere punt is dat zowel VR als AR weinig met "the metaverse" te maken hebben. Dat zijn dingen die we nu ook al kunnen doen. Jouw voorbeeld hierboven kan prima in elkaar gezet worden zonder metaverse, het museum moet een heleboel street view achtige camera's hebben staan om live een 3D representatie van het gebouw bij te houden (veel moeilijker dan gewoon één keer een goede maken zonder bezoekers erin, maar goed, jij wilde graag de bezoekers erbij hebben, dus die extra bandbreedte gooien we er tegenaan), en dan log je in via hun website ofzo. The metaverse slaat vooral op het zodanig integreren van deze technieken in social media dat je nooit meer van je Facebook weg zal willen kijken. Een soort Second Life, maar dan op een nog voornamelijk ongespecificeerde manier beter. Het moet allemaal geïntegreerd over hetzelfde systeem, gaan, in plaats van dat rommelige internet met allerlei sites van verschillende eigenaren. Dat is waarom de tech billionairs ervan dromen, zij willen de metaverse gaan leveren en van alle concurrentie af zijn.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2022, 22:29   #609
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dus ik kan dan tegen betaling naar kunst kijken, op een VR bril, terwijl de kunst zelf net niet zo lekker in beeld gebracht wordt als wanneer ik enkel de afbeelding zelf oproep omdat er allemaal stukken muur enzo op mijn scherm zitten, en er staan mensen voor waar ik niet doorheen kan kijken, maar als ik wil kan ik inzoomen, en dan sta ik voor die mensen en kunnen zij niet om mij heen kijken, tenzij ze hun stomme VR bril afzetten omdat zij letterlijk al in het museum staan, waarom zouden zij een apparaat opzetten zodat ze mij ook door dat museum kunnen zien wandelen?

Misschien ben ik ouderwets, maar als ik de Mona Lisa op een scherm wil bekijken google ik wel "Mona Lisa".

Maar het grotere punt is dat zowel VR als AR weinig met "the metaverse" te maken hebben. Dat zijn dingen die we nu ook al kunnen doen. Jouw voorbeeld hierboven kan prima in elkaar gezet worden zonder metaverse, het museum moet een heleboel street view achtige camera's hebben staan om live een 3D representatie van het gebouw bij te houden (veel moeilijker dan gewoon één keer een goede maken zonder bezoekers erin, maar goed, jij wilde graag de bezoekers erbij hebben, dus die extra bandbreedte gooien we er tegenaan), en dan log je in via hun website ofzo. The metaverse slaat vooral op het zodanig integreren van deze technieken in social media dat je nooit meer van je Facebook weg zal willen kijken. Een soort Second Life, maar dan op een nog voornamelijk ongespecificeerde manier beter. Het moet allemaal geïntegreerd over hetzelfde systeem, gaan, in plaats van dat rommelige internet met allerlei sites van verschillende eigenaren. Dat is waarom de tech billionairs ervan dromen, zij willen de metaverse gaan leveren en van alle concurrentie af zijn.
Ge kunt onmogelijk alles op de wereld persoonlijk gaan bezoeken he
Weet je trouwens wel wat The MetaVerse is? The MetaVerse gaat niets waard zijn zonder VR of AR.
Het is de echte wereld met de digitale verbinden. Ziek thuisblijven zal geen excuus meer zijn voor velen lol.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2022, 23:16   #610
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge kunt onmogelijk alles op de wereld persoonlijk gaan bezoeken he
Weet je trouwens wel wat The MetaVerse is? The MetaVerse gaat niets waard zijn zonder VR of AR.
Het is de echte wereld met de digitale verbinden. Ziek thuisblijven zal geen excuus meer zijn voor velen lol.
Ja, maar VR vind leuk voor een uurtje ofzo.
Zolang VR niet echt comfortabel wordt, gaat de metaverse nooit pakken volgens mij.
Maar er gaat misschien wel een tijd komen dat het dat zal zijn, comfortabel.
Thunderbolt 17 aansluiting in de occipitaalkwabben ofzo.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2022, 00:59   #611
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ja, maar VR vind leuk voor een uurtje ofzo.
Zolang VR niet echt comfortabel wordt, gaat de metaverse nooit pakken volgens mij.
Maar er gaat misschien wel een tijd komen dat het dat zal zijn, comfortabel.
Thunderbolt 17 aansluiting in de occipitaalkwabben ofzo.
Ze zijn al draadloos en wegen al 4x minder, wat meer wilt ge?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2022, 01:14   #612
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.142
Standaard

Deze had 24h haar bril in the Metaverse op. https://m.youtube.com/watch?v=rtLTZUaMSDQ
De mogelijkheden worden eindeloos!

Opleidingen, meetings, simulaties, ... Het is de voorganger van Holodeck in Star Trek als ge’t mij vraagt. Ze moeten ergens beginnen be
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2022, 01:41   #613
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.688
Standaard

Steam VR

Nieuwe spellen gaan meestal voor VR

Half-Life - Alyx
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2022, 11:14   #614
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ja, maar VR vind leuk voor een uurtje ofzo.
Zolang VR niet echt comfortabel wordt, gaat de metaverse nooit pakken volgens mij.
Maar er gaat misschien wel een tijd komen dat het dat zal zijn, comfortabel.
Thunderbolt 17 aansluiting in de occipitaalkwabben ofzo.
Zo om de 5 jaar proberen ze om VR te verkopen als ‘next big thing’. Nu weer. Dit was zo’n 20 jaar geleden:

__________________
“Toen ze (Sihame El Khaouakibi) over haar werk vertelde, wist ik meteen: dit hebben we ook in Brussel nodig,” zei Jambon daarover.
https://www.bruzz.be/analyse/mist-ro...jft-2021-04-13
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2022, 13:15   #615
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ge kunt onmogelijk alles op de wereld persoonlijk gaan bezoeken he
Nee, maar je kan wel gewoon naar de Mona Lisa kijken op een scherm of voor mijn part op een VR bril (of een aan je oogzenuwen gelinkte chip, of...) in plaats van in te loggen in een branded omgeving die jou de ervaring geeft van virtueel in het Louvre achteraan te sluiten in de grote massa mensen die probeert om de Mona Lisa van dichtbij te zien. Als je daar echt was dan had in de rij aansluiten zin, je wordt teenslotte uiteindelijk beloond door de Mona Lisa met je eigen ogen te kunnen zien, maar in de virtuele versie wordt je beloond met een ervaring die je ook had kunnen krijgen door gewoon de Mona Lisa te googelen, het plaatje komt op je scherm. Dat concept heet forced artificial scarcity, oftewel FArtS. FArtS is in de rij staan om te kunnen bowlen in GTA4, FArtS is lootbox na lootbox moeten openen op zoek naar een zeldzaam item. En FArtS is een belangrijke peiler van "the metaverse" zoals daar nu door bedrijven als Facebook aan gebouwd wordt. Het concept is voor een belangrijk deel een oplossing voor het "probleem" dat het internet vrij is en dat als iets eenmaal digitaal bestaat het bijna gratis miljoenen keren gekopieerd kan worden waardoor het makkelijker wordt om een product wereldwijd op de markt te zetten maar moeilijker wordt om voor het product heel veel geld per stuk te vragen.

Citaat:
Weet je trouwens wel wat The MetaVerse is?
Helaas wel ja.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 11:34   #616
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.688
Standaard

Life is Strange

Leuke verhaallijn, grafisch heel mooi.

Official website

True Colors

Drugs en de seksuele geaardheid van de karakters zal niet bij alle gamers in de smaak vallen.

Toch is-en blijft het een prachtige game.

Ik heb het op PC en op Nintendo Switch

Op STEAM heb je al: Life is Strange Remastered

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2022, 12:32   #617
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Goeie games en alle ideeën omtrent een "metaverse" hebben tot nu toe weinig met elkaar te maken.

Zelfs de "geweldige" droom utopie game uit het fictieve Ready Player One had objectief een super scummy verdienmodel waar geen enkele gamer aan mee zou moeten werken. (Pay to win, dan spelen om geld, en als je één keer dood gaat ben je al je spullen kwijt. Hoe bedoel je, we proberen bewust mensen tot verslaafde whales te maken?) En ja, dat is een dom fictief voorbeeld, maar dat geeft wel aan dat er dus echt mensen zijn die denken dat dat is wat ze willen, die graag opgelicht willen worden in naam van "the metaverse".
alleen al die figuur van een suckerberg, dat weet ge toch dat die gast niet kosjer is.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2022, 06:30   #618
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.688
Standaard

Volgens de meldingen op het net moet het een mooi spel (<--link naar) zijn.

Raid Shadow Legends

Zelf nog niet getest of bekeken.

(shorturl van gemaakt want wat was dat pffff die url )

Download
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 november 2022 om 06:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 15:18   #619
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.576
Standaard

Civilization VI, is dat iets goed?
Heb het net op Steam gekocht omdat het maar 6 dollar of € kostte.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 15:46   #620
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Civilization VI, is dat iets goed?
Heb het net op Steam gekocht omdat het maar 6 dollar of € kostte.
Meh...

Farthest Frontier viel nog goed mee.
Maar dan hebt ge een ganse beschaving gebouwd en vraagt ge u na 20h af: met wat zennek hier eigenlijk bezig?

Kerbal is HET spel. Kerbal 2 en Mars Colony Builder zijn imo de beste games die nog moeten uitkomen. Maar Kerbal 1 is vaak in promo voor 10 euro.

Edit en Planet Zoo is ook een goei spelleke om uw creatieve zelven los te laten. Insane imo.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 25 november 2022 om 15:50.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be