Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2021, 10:26   #261
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen ik zeg dat we niet mogen wekijken wanneer westerse bedrijven daar grondstoffen nemen. Dat geld moet in de lokale gemeenschap daar blijven en alzo eerlijk loon geven aan die mensen.
Dan kunnen eerlijke bedrijven hier ook de concurrentie daar aan.
Nog beter.

Niet enkel onze staten zijn superieur aan Afrikaanse staten, zelfs particuliere bedrijven zijn machtiger dan Afrikaanse staten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 12:53   #262
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Kijk dan toch door de christelijke bril zodat gij een fijngesteld perspectief op de ware realiteit ervan krijgt te zien.
Ik ben ooit "christelijk" geweest, toen ik een kind was. Maar ik zou nu eigenlijk niet goed weten hoe ik iets door een "christelijke" (of gelijk welke religieuze) bril zou moeten bekijken, gezien ik daarvoor zowel logisch denken als empirisch waarnemen opzij moet zetten. De enige manier die ik ken om "door een Christelijke bril" te kijken, is vragen "wat zegt de paus dat ik moet zien ?". Want zelf zou ik niet weten hoe ik tot zo een zicht moet komen, gezien ik noch logisch mag nadenken, noch met enige waarneming mag rekening houden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 13:05   #263
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Want zelf zou ik niet weten hoe ik tot zo een zicht moet komen, gezien ik noch logisch mag nadenken, noch met enige waarneming mag rekening houden.
Simpel, de bijbel als enige waarheid zien en stoppen met redeneren als het moeilijk wordt, en de manier waarop ge dat zelf invult als de juiste manier.
Dat doet elke christen.
Zelfs de slavenhouders deden dat.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 6 april 2021 om 13:08.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 13:15   #264
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mensen die geschiedenis rond andere mensen aanpassen om in een kraam van beleid te passen
Neem nu moeder Theresa. Het is niet zo bekend dat dat eigenlijk een afschuwelijk kreng was met nogal sadistische kantjes en met nogal rare verhoudingen met bedenkelijke machtshebbers. We zouden dus verontwaardigd kunnen zijn dat over dat kreng zoveel "goeds" gezegd wordt.

Maar aan de andere kant, de *imaginaire* moeder Theresa, die niet bestaan heeft, maar die aan het narratief voldoet van die heilige vrouw die zich totaal had ingezet voor haar naaste en daar zelfs grote eigen offers voor bracht, kan wel degelijk als "voorbeeld" dienen. Men kan dan moeilijk zeggen dat de beelden van die imaginaire moeder Theresa aanzetten tot sadistisch kreng zijn he. En men kan toch niet beweren dat overal waar men vol lof van die imaginaire moeder Theresa spreekt, men eigenlijk het sadisme wil bevorderen, niewaar.

Of neem uw Jezus. Een kind dat door een zotte moeder is opgevoed en die gaan denken is dat hij de zoon van een of andere godheid was, en dan met zijn bende hippies, de apostelen, de losbandige jongen is gaan uithangen tot hij tegen wat schenen is gaan stampen, en dan door de Romeinen werd afgemaakt. Maar gans het verhaal van de imaginaire Jezus als zijnde echt een zoon van god is toch ook niet daar om het halve gare moederwezen te bevorderen, maar om een heel ander verhaal te brengen he, dat van die imaginaire figuur.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 april 2021 om 13:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 13:41   #265
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Neem nu moeder Theresa. Het is niet zo bekend dat dat eigenlijk een afschuwelijk kreng was met nogal sadistische kantjes en met nogal rare verhoudingen met bedenkelijke machtshebbers. We zouden dus verontwaardigd kunnen zijn dat over dat kreng zoveel "goeds" gezegd wordt.

Maar aan de andere kant, de *imaginaire* moeder Theresa, die niet bestaan heeft, maar die aan het narratief voldoet van die heilige vrouw die zich totaal had ingezet voor haar naaste en daar zelfs grote eigen offers voor bracht, kan wel degelijk als "voorbeeld" dienen. Men kan dan moeilijk zeggen dat de beelden van die imaginaire moeder Theresa aanzetten tot sadistisch kreng zijn he. En men kan toch niet beweren dat overal waar men vol lof van die imaginaire moeder Theresa spreekt, men eigenlijk het sadisme wil bevorderen, niewaar.

Of neem uw Jezus. Een kind dat door een zotte moeder is opgevoed en die gaan denken is dat hij de zoon van een of andere godheid was, en dan met zijn bende hippies, de apostelen, de losbandige jongen is gaan uithangen tot hij tegen wat schenen is gaan stampen, en dan door de Romeinen werd afgemaakt. Maar gans het verhaal van de imaginaire Jezus als zijnde echt een zoon van god is toch ook niet daar om het halve gare moederwezen te bevorderen, maar om een heel ander verhaal te brengen he, dat van die imaginaire figuur.
Of god zelf, die barmhartig wordt genoemd, maar er wel niet terugdeinst voor iedereen, man ,vrouw en kind, te verzuipen behalve Noah en co .
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 15:20   #266
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben ooit "christelijk" geweest, toen ik een kind was. Maar ik zou nu eigenlijk niet goed weten hoe ik iets door een "christelijke" (of gelijk welke religieuze) bril zou moeten bekijken, gezien ik daarvoor zowel logisch denken als empirisch waarnemen opzij moet zetten. De enige manier die ik ken om "door een Christelijke bril" te kijken, is vragen "wat zegt de paus dat ik moet zien ?". Want zelf zou ik niet weten hoe ik tot zo een zicht moet komen, gezien ik noch logisch mag nadenken, noch met enige waarneming mag rekening houden.
De pastorale herder zal je dat wel uitleggen. Het 'kom eens naar mijn kamer' fenomeen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 15:55   #267
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De pastorale herder zal je dat wel uitleggen. Het 'kom eens naar mijn kamer' fenomeen.
Neen ik heb geen bekeringsdrang en ik kan er best tegen wanneer mensen mijn voorbeeld lasteren. Ze liegen toch 9 op 10.
Maar Darwin was een white supremacist waarop ze de geschiedenis aanpaste de ET beter te verkopen.
Het gaat niet over mij, maar hoe geschiedenis zich op de wetenschap aanpaste.
We hebben onze wetenschap en geschiedenis moeten opschonen door lieden als Darwin. Waarom dat verwijderen en vergeten?
Natuurlijke selectie is een product van Wallace.
Hitler is een product van Darwin.
That is it.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 15:59   #268
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen ik heb geen bekeringsdrang en ik kan er best tegen wanneer mensen mijn voorbeeld lasteren. Ze liegen toch 9 op 10.
Maar Darwin was een white supremacist waarop ze de geschiedenis aanpaste de ET beter te verkopen.
Het gaat niet over mij, maar hoe geschiedenis zich op de wetenschap aanpaste.
We hebben onze wetenschap en geschiedenis moeten opschonen door lieden als Darwin. Waarom dat verwijderen en vergeten?
Natuurlijke selectie is een product van Wallace.
Hitler is een product van Darwin.
That is it.
Hitler is ook een product van seks.

Laten we seks verbieden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 16:05   #269
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hitler is ook een product van seks.

Laten we seks verbieden.
De liefde bedrijven is een visie als Wallace handhaven.
Wegkijken bij pedofielen om een pedonetwerk van white supremacisten toe te houden; is de vrucht van darwinisten.
Want ochot het alu hoedje voor wie de simpele waarheid durft te benoemen.
Darwinisme maakt dom, selectief verontwaardigd en blind voor de feiten. Darwinisten zijn vaak racisten die zich superieur aan iedere andere mening voelen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 6 april 2021 om 16:08.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 16:06   #270
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De liefde bedrijven is een visie als Wallace handhaven.
Wegkijken bij pedofielen om een pedonetwerk van white supremacisten toe te houden; is de vrucht van darwinisten.
Want ochot het alu hoedje voor wie de simpele waarheid durft te benoemen.
Darwinisme maakt dom, selectief verontwaardigd en blind voor de feiten.
Wat een inhoudsloos gezever.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 16:09   #271
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat een inhoudsloos gezever.
Waar is uw bron dat Darwin al van natuurlijke selectie sprak voor hij het werk van Wallace las?
Dat was geen zever van u maar gelogen. Wat ik zeg is mijn waarneming op de feiten.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 16:11   #272
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waar is uw bron dat Darwin al van natuurlijke selectie sprak voor hij het werk van Wallace las?
Dat was geen zever van u maar gelogen. Wat ik zeg is mijn waarneming op de feiten.
Over welke post heeft u het?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 16:14   #273
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Over welke post heeft u het?
Mijn excuses, ik verwarde u met Jantje.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 16:14   #274
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mijn excuses, ik verwarde u met Jantje.
Ok.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 17:20   #275
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Lol gij gelooft dat?
Darwin publiceerde dat pas NA hij het werk over natuurlijke selectie van Wallace las.
Hij was bezig aan een boek ja, maar had nooit gesproken over natuurlijke selectie voor hij het van Wallace las. Anders moet daar toch iets over te vinden zijn?
Maar man toch, waar dat jij zit over te muggenziften.

De wetenschappelijke basis voor de evolutie-theorie werd al gelegd voor Jezus was geboren.
Toen kruiste men al rassen om een betere ras te krijgen.
Toen wist men al dat de basis voor ontwikkeling afhankelijk was van levensomstandigheden en mogelijkheden tot ontwikkeling.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 17:27   #276
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar man toch, waar dat jij zit over te muggenziften.

De wetenschappelijke basis voor de evolutie-theorie werd al gelegd voor Jezus was geboren.
Toen kruiste men al rassen om een betere ras te krijgen.
Toen wist men al dat de basis voor ontwikkeling afhankelijk was van levensomstandigheden en mogelijkheden tot ontwikkeling.
Dat is niet muggenziften. Heb je nu een bron van uw bewering?
want zoals ik het leerde na 10j ermee bezig zijn, merk ik op dat Darwin daar pas op kwam na het lezen van Wallace zijn werk.
Ze (beleid) hebben later bovendien de geschiedenis opgeschoond om Darwin er beter te doen uitkomen dan hij werkelijk was.

Het gaat er om dat Darwin meer bijdroeg aan rascisme en de oorspronkelijke ontdekker van natuurlijke selectie niet bijdroeg aan wetenschappelijk racisme, daar hij die theorieën niet op mensen toepaste. Darwin wel met mensonterende taferelen tot gevolg. Veel van de geschiedenis rond Darwin en de Aboriginals is vakkundig weg gehaald.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 17:41   #277
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nog beter.

Niet enkel onze staten zijn superieur aan Afrikaanse staten, zelfs particuliere bedrijven zijn machtiger dan Afrikaanse staten.
CUFI, wat is uw reactie hierop?

Als wij niet superieur zijn, hoe komt het dan dat zelfs particuliere bedrijven (zonder eigen leger etc.) moeiteloos Afrikanen kunnen onderdrukken?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 6 april 2021 om 17:41.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 17:48   #278
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
CUFI, wat is uw reactie hierop?

Als wij niet superieur zijn, hoe komt het dan dat zelfs particuliere bedrijven (zonder eigen leger etc.) moeiteloos Afrikanen kunnen onderdrukken?
Wij? Wat hebt gij bijgedragen aan die bedrijven?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 18:40   #279
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wij? Wat hebt gij bijgedragen aan die bedrijven?
Hun produkten kopen?
Zowat alles waar computerchips inzitten.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 18:43   #280
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hun produkten kopen?
Zowat alles waar computerchips inzitten.
En dat maakt ons superieur, waarom?
Ik vind andere mensen onderdrukken om tot welvaart te komen net een zeer primitieve gang van zaken. Een barbaarse achterhaalde methode, vrucht van darwinisme wat wetenschappelijk racisme is.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be