Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2008, 15:56   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Wie denkt dat ze Brusselaars tot een keuze voor Vlaanderen zullen kunnen dwingen met geld; zijn verkeerd.
idd, dat lukt alleen met VEEL geld.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 17:00   #42
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Anderlecht heeft zopas Frans gekozen als lingua franca voor de spelers.
Als het nieuwe 'Brusselse' voetbalstadion in Vilvoorde gebouwd wordt, dan zullen de spelers van Anderlecht eerst een nederlandstalige taaltest moeten ondergaan.

__________________________
Politics.be Diverse Over koetjes en kalfjes Sport WK voetbal 2018 in Nederland + België ?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=108625
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 18:29   #43
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Als het nieuwe 'Brusselse' voetbalstadion in Vilvoorde gebouwd wordt, dan zullen de spelers van Anderlecht eerst een nederlandstalige taaltest moeten ondergaan.

__________________________
Politics.be Diverse Over koetjes en kalfjes Sport WK voetbal 2018 in Nederland + België ?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=108625
Les maar

Onverteerbare vis uit Vilvoorde

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...ilvoorde.dhtml
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 21:52   #44
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Lees maar
Onverteerbare vis uit Vilvoorde
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...ilvoorde.dhtml
Tja, de Morgen.....

Ik ben een internationale wereldburger, die dagelijks in 4 talen communiceerd (ik werk voor een franse firma in Duitsland waar de algemene bedrijfstaal engels is). Ik hou van multi-kulti metropolen.

Mijn ouders wonen in een gezellig (nederlandstalig) dorpje waar ze sociale kontakten hebben met de hele buurt en waar ze hun geparkeerde auto niet op slot doen. En dat vinden ze prima zo. Als deze buurt echter frans of turks zou gaan spreken (met franse of turkse kultuur), en zich 0,0% aanpassen en arrogant en azertiociaal gedragen, dan is de lol er snel vanaf.

Mijn ouders willen dus dat het zo blijft zoals het nu is. En als de journalisten en politici dat niet inzien, dan zullen de volgende verkiezingsresultaten nog radikaler zijn. De vraag is: wie is schuldig aan de verkiezingsuitslag: mijn lieve en anti-facistische ouders, alleen maar omdat ze ééntalig en onnozel zijn?

Citaat:
Het kostte toen enige moeite om de collega's uit Litouwen, Polen en Slowakije uit te leggen dat .....
Vlaanderen kan men in 5 minuten uitleggen, is namelijk een saai gewest. Belgie is echter niet uit te leggen aan buitenlanders, is veel te ingewikkeld.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 22:04   #45
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
azert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2007
Berichten: 14.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Tja, de Morgen.....

Ik ben een internationale wereldburger, die dagelijks in 4 talen communiceerd (ik werk voor een franse firma in Duitsland waar de algemene bedrijfstaal engels is). Ik hou van multi-kulti metropolen.

Mijn ouders wonen in een gezellig (nederlandstalig) dorpje waar ze sociale kontakten hebben met de hele buurt en waar ze hun geparkeerde auto niet op slot doen. En dat vinden ze prima zo. Als deze buurt echter frans of turks zou gaan spreken (met franse of turkse kultuur), en zich 0,0% aanpassen en arrogant en azertiociaal gedragen, dan is de lol er snel vanaf.

Mijn ouders willen dus dat het zo blijft zoals het nu is. En als de journalisten en politici dat niet inzien, dan zullen de volgende verkiezingsresultaten nog radikaler zijn. De vraag is: wie is schuldig aan de verkiezingsuitslag: mijn lieve en anti-facistische ouders, alleen maar omdat ze ééntalig en onnozel zijn?


Vlaanderen kan men in 5 minuten uitleggen, is namelijk een saai gewest. Belgie is echter niet uit te leggen aan buitenlanders, is veel te ingewikkeld.


Om nog meer Franstaligen aan te trekken, moet er dan nog meer geregionaliseerd worden en aangezien Vlaanderen momenteel het rijkste gewest is; kunnen er nog meer Franstaligen in de wijdde rand rond Brussel in het rijke Vlaanderen komen wonen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 09:49   #46
Gertj3
Minister
 
Gertj3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.474
Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
En Anciaux heeft ook geld voor Anderlecht... als het maar besluit om een Vlaamse club te worden.
Een club die al haar spelers verplicht Frans te spreken zal wel niet zo vlaams zijn zeker
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 09:55   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Als het nieuwe 'Brusselse' voetbalstadion in Vilvoorde gebouwd wordt, dan zullen de spelers van Anderlecht eerst een nederlandstalige taaltest moeten ondergaan.

__________________________
Politics.be Diverse Over koetjes en kalfjes Sport WK voetbal 2018 in Nederland + België ?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=108625

denk je dat ze een sociale woning gaan aanvragen mss ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 10:01   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Om nog meer Franstaligen aan te trekken, moet er dan nog meer geregionaliseerd worden en aangezien Vlaanderen momenteel het rijkste gewest is; kunnen er nog meer Franstaligen in de wijdde rand rond Brussel in het rijke Vlaanderen komen wonen.
en ze zijn welkom hé !

maar met de gemeente en met alle gemeentelijke ambtenaren zullen ze het in het Nederlands moeten doen

net zoals elke immigrant dat ook in Franstalig belgie ook altijd in het Frans moet doen (al is het daar uit feitelijke noodzaak) eentalige sukkels...

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 juli 2008 om 10:01.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be