Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juli 2010, 18:50   #241
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het geschatte bedrag aan belastingfraude is in Belgie 20 miljard euro.

Het zou gaan om honderdduizenden daders. Onvervolgd, onbestraft.

Allemaal 'allochtone' belastingfraudeurs misschien?
Belastingsfraude bestrijden behoort dan ook niet tot de taken van de politie. Dus ge kunt beter gaan melken op de cel "belastingsfraude".
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 18:56   #242
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De laatste dagen is het weeral prijs in recreatiedomeinen.

http://www.brusselnieuws.be/artikels...eks-incidenten

Geen bus naar Hofstade na incidenten met jongeren.

Het probleem van overlast met jongeren die naar recreatiedomeinen reizen is een oud zeer in de zomervakantie. Ook in Huizingen waren er de voorbije jaren geregeld incidenten met adolescenten die de bus namen naar het provinciaal domein.
25 jaar geleden werden mijn dochters al lastiggevallen in Hofstade. Tot ze de hond meenamen. Geen problemen meer.
Ik weet niet of er nu nog veel Belgen naartoe gaan. De laatste keer dat ik er was lagen er overal in 't zwart verpakte zwetende en stinkende vrouwen met mannen die dreigend kijken als je er naar kijkt.
Ik ga er niet meer.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor

Laatst gewijzigd door rikbe : 9 juli 2010 om 18:58.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 19:42   #243
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

[quote=/Sarah/;4127161]Belgische politie viseert te vaak allochtone minderheden


De Belgische politie discrimineert te vaak allochtone minderheden. Dat blijkt uit een rapport van de Europese Commissie tegen Racisme en Intolerantie (ECRI).

Volgens het ECRI zouden agenten het tijdens patrouilles te vaak gemunt hebben op allochtonen. De daaropvolgende klachten krijgen bijna nooit gehoor waardoor agenten die in de fout gingen, hun straf mislopen.

In het rapport over de strijd tegen racisme in België heeft het ECRI ook traditioneel kritiek op de wooncode en inburgeringscursussen.

bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...nderheden.aspx

Ja tekst zegt al genoeg...[/QUOTE
Dat centrum mag onmiddellijk opgedoekt worden, wie niet eens begrijpt dat het spreken van de taal nodig is binnen sociale woningbouw of de noodzaak van inburgering in vraag stelt heeft geen enkele geloofwaardigheid. De rest van dat onderzoek is ook een kwakkel, jongeren dienen bij het minste klacht in wat vaak totaal onterecht blijkt, vandaar dat veel van die klachten worden geseponeerd.
Opdoeken dat centrum dus, kost enkel geld en lijkt nergens op!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 20:07   #244
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Maar het is toch normaal dat allochtonen meer geviseerd worden... als iedereen weet dat ze een groter aandeel hebben in de criminaliteit dan de autochtonen! En het is nog geen klein verschil!
Indien een groep zigeuners bvb zijn kamp optrekt en in de wijken errond worden er ineens veel meer diefstallen gepleegd is het toch ook normaal dat de politie eerst dat zigeunerkamp onder handen wil nemen en niet het ernaast gelegen klooster! Heeft niets met racisme te maken!
En ja, de vele allochtonen die niets op hun kerfstok hebben zijn daar dus ook slachtoffer van, spijtig maar onvermijdelijk! Eigenlijk zouden er meer allochtone politiemensen moeten zijn die hun wereldje kennen en zelf orde op zaken stellen en de ergste gevallen terug naar hun land van herkomst (of waar ze normaal zouden thuishoren: Marokkaan in Marokko bvb, ook al is die hier geboren) brengen waar ze hun straf kunnen uitzitten. Het recidivisme zou rap een stuk zakken zeker? En de allochtonen zouden meer van zich moeten laten horen tov diegenen van hun groep die het verpesten, maar ze staan er precies bij en ze kijken ernaar...
Vind jij een bruin kleurtje hebben; een misdaad?; die het rechtvaardigt dat de politie je viseert?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 21:17   #245
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Vind jij een bruin kleurtje hebben; een misdaad?; die het rechtvaardigt dat de politie je viseert?
Artisjok, ik ga je eens vertellen en dan mag je als je wil tenminste, mij antwoorden.
Ik heb jaren in Brussel tussen de allochtonen gewoond, altijd met wagen gevlamd altijd veel te hard, soms bezopen, geen gordel, licht kapot,... en NOOIT ben ik geflitst, laat staan bekeurd, er heerst een gevoel van vrijheid en straffeloosheid.

Sinds ik in de rustige Kempen ben gaan wonen als brave familievader voel ik me "geviseerd" door de lokale politie van Heist-op-den-Berg met het flitsoffensief. Dit jaar weer 4 PV's, mijn vrouw al 3.
De buren hier vinden dit blijkbaar heel normaal en betalen gewoon.

Als de politie van Brussel West dezelfde flitsoorlog zou voeren in Molenbeek en Koekelberg, er zouden regelrechte opstanden uitbreken.

Als ik trouwens moet kiezen tussen een paar keer mijn pas te moeten laten zien of boetes betalen, heb ik snel gekozen.

Wie wordt er volgens u het hardst gepakt?
a. de brave huisvader die geregeld 50 euro betaalt om 3 km/u te snel te rijden
b. de allochtoon die af en toe zijn pas moet laten zien, maar zich met de wagen ongecontroleerd en vogelvrij voelt (en dan zwijg ik nog hoeveel er rondrijden zonder geldige boorddocumenten...)

Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 juli 2010 om 21:20.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 21:22   #246
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Belastingsfraude bestrijden behoort dan ook niet tot de taken van de politie. Dus ge kunt beter gaan melken op de cel "belastingsfraude".
Buiten dat in serieuze landen de politie wél een aandeel heeft in de bestrijding van het oplichten van de belastingdienst, betrof het hier criminele daden in zijn algemeenheid.

Maar misschien vind u dat het oplichten van de gemeenschap niet crimineel is.? Dat kan natuurlijk.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 21:25   #247
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Buiten dat in serieuze landen de politie wél een aandeel heeft in de bestrijding van het oplichten van de belastingdienst, betrof het hier criminele daden in zijn algemeenheid.

Maar misschien vind u dat het oplichten van de gemeenschap niet crimineel is.? Dat kan natuurlijk.
Je bezorgdheid om de gemeenschap is is alweer het excuus de focus te verplaatsen, waarom post je overal standaard dezelfde opmerking?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 21:52   #248
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
25 jaar geleden werden mijn dochters al lastiggevallen in Hofstade. Tot ze de hond meenamen. Geen problemen meer.
Ik weet niet of er nu nog veel Belgen naartoe gaan. De laatste keer dat ik er was lagen er overal in 't zwart verpakte zwetende en stinkende vrouwen met mannen die dreigend kijken als je er naar kijkt.
Ik ga er niet meer heen.
Bij de kostprijs van de mohammedaanse immigratie moeten dus ook de kosten van het onderhoud van al die noodzakelijk geworden honden en de extra reiskosten van autochtonen op zoek naar rust worden opgeteld, plus de moeite, de tijd, de gedaalde levenskwaliteit.

Weer rekenwerk.
En maar moskeeën bouwen!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 00:21   #249
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je bezorgdheid om de gemeenschap is is alweer het excuus de focus te verplaatsen, waarom post je overal standaard dezelfde opmerking?
Je mag best even antwoord geven:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Maar misschien vind u dat het oplichten van de gemeenschap niet crimineel is.?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 00:26   #250
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Bij de kostprijs van de mohammedaanse immigratie moeten dus ook de kosten van het onderhoud van al die noodzakelijk geworden honden en de extra reiskosten van autochtonen op zoek naar rust worden opgeteld, plus de moeite, de tijd, de gedaalde levenskwaliteit.

Weer rekenwerk.

Zeker, alle factoren moeten worden meegewogen.


Wat vraagt een witte Vlaming eigenlijk tegenwoordig per uur voor het schoonhouden van een kantoren en fabrieken?

Of zitten die allemaal in een riant brugpensioen?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 01:35   #251
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Buiten dat in serieuze landen de politie wél een aandeel heeft in de bestrijding van het oplichten van de belastingdienst, betrof het hier criminele daden in zijn algemeenheid.

Maar misschien vind u dat het oplichten van de gemeenschap niet crimineel is.? Dat kan natuurlijk.
Omdat het onderwerp van deze draad toch is dat de politie allochtonen zou viseren en daarop zegt gij dat ze die belastingsfraudeurs ongemoeid laten. Natuurlijk laat de politie die fraudeurs ongemoeid, want het is gewoon hun taak niet.

En natuurlijk moeten de grote oplichters ook aangepakt worden maar aangezien de staat het voornaamste slachtoffer is van fraude vind ik het niet eens zo erg, het is net de dief die zelf int zak wordt gezet.

Als ze morgen alle fraudeurs zouden pakken dan zouden de belastingen met gene euro naar beneden gaan dus in excuses van "door die fraudeurs betaalt de gewone man meer belastingen" geloof ik helemaal niet. Ze zullen altijd excuses blijven verzinnen om het geld uit onze zakken te kloppen (crisis, vergrijzing,...)
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 01:44   #252
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je mag best even antwoord geven:
Wanneer je daar een aparte discussie over opent zal ik dat graag doen hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 03:35   #253
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Bij de kostprijs van de mohammedaanse immigratie moeten dus ook de kosten van het onderhoud van al die noodzakelijk geworden honden en de extra reiskosten van autochtonen op zoek naar rust worden opgeteld, plus de moeite, de tijd, de gedaalde levenskwaliteit.

Weer rekenwerk.
En maar moskeeën bouwen!
+ meer politie, bewakingscamera's, verlies aan privacy, scanners en detectors op de luchthavens en officiele gebouwen ..
In 1971 heb ik veel met het vliegtuig gereisd. Dat ging zo: je reserveerde telefonisch een ticket, kwam 20 minuten voor het vertrek aan, nam je ticket en stapte op het vliegtuig. Geen scan van bagage, geen detectors... het was zoals je een tram neemt...
En toen zijn de Palestijnen wereldwijd vliegtuigen beginnen te kapen en op te blazen, daarin gevolgd door idioten van eender welke idiotologische strekking
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 03:55   #254
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Gedrag van allochtone jongeren is te wijten aan wat ze voelen, ze voelen zich gediscrimineerd, minderwaardigd, achtergesteld en vervreemd.

Het is ook niet gemakkelijk om tussen twee culturen te leven, ze hebben meestal geen spirituele kracht die hen toelaat om te integreren binnen de grenzen van hun eigen waarden en concepten, iemand die zo'n kracht niet in handen heeft mist eigenlijk de evenwichtigheid, en de ouders merken het probleem in feite niet. Zolang het kind ongedeerd thuis aankomt, is er niets aan de hand.

Aan een geïsoleerde gemeenschap werken is geen optie, maar er moet wederzijds heel veel gedaan worden, dat is al te duidelijk.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 03:57   #255
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Wij gaan geen vrienden worden. إن شاء الله
http://en.wikipedia.org/wiki/Insha'Allah
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dajjal
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 05:52   #256
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Artisjok, ik ga je eens vertellen en dan mag je als je wil tenminste, mij antwoorden.
Ik heb jaren in Brussel tussen de allochtonen gewoond, altijd met wagen gevlamd altijd veel te hard, soms bezopen, geen gordel, licht kapot,... en NOOIT ben ik geflitst, laat staan bekeurd, er heerst een gevoel van vrijheid en straffeloosheid.

Sinds ik in de rustige Kempen ben gaan wonen als brave familievader voel ik me "geviseerd" door de lokale politie van Heist-op-den-Berg met het flitsoffensief. Dit jaar weer 4 PV's, mijn vrouw al 3.
De buren hier vinden dit blijkbaar heel normaal en betalen gewoon.

Als de politie van Brussel West dezelfde flitsoorlog zou voeren in Molenbeek en Koekelberg, er zouden regelrechte opstanden uitbreken.

Als ik trouwens moet kiezen tussen een paar keer mijn pas te moeten laten zien of boetes betalen, heb ik snel gekozen.

Wie wordt er volgens u het hardst gepakt?
a. de brave huisvader die geregeld 50 euro betaalt om 3 km/u te snel te rijden
b. de allochtoon die af en toe zijn pas moet laten zien, maar zich met de wagen ongecontroleerd en vogelvrij voelt (en dan zwijg ik nog hoeveel er rondrijden zonder geldige boorddocumenten...)
http://forum.politics.be/showthread....92#post4152792
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 06:01   #257
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer je daar een aparte discussie over opent zal ik dat graag doen hoor.
Ga je gang.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=133840
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 07:07   #258
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zeker, alle factoren moeten worden meegewogen.


Wat vraagt een witte Vlaming eigenlijk tegenwoordig per uur voor het schoonhouden van een kantoren en fabrieken?

Of zitten die allemaal in een riant brugpensioen?
Ik weet het, dit zijn ook relevante vragen. Die blanke bruggepensioneerden zullen niet lang meer zo kunnen doorgaan, al dan niet blanke uitkeringstrekkers enz. ook niet. Zelfs voor gewone gepensioneerden is er eigenlijk geen geld meer: er worden schulden voor aangegaan; dat kan niet blijven duren. Het zal op termijn de immigratie wel indammen: er zal hier binnen afzienbare tijd nog weinig te verdienen en nog minder te krijgen vallen. Op is op en de welvaart verhuist naar de mensen die nog hard willen werken: naar China dus.

Dat maakt het echter des te onwenselijker om nu nog immigranten aan te trekken die de religieuze verplichting hebben, onze vijanden te zijn, en die, als ze hier al willen blijven, de autochtonen en allochtonen die de lasten dragen zullen doen emigreren naar landen met minder vergrijzing en minder immigratie. Dan zullen we het hier moeten rooien met de tweedehandse uitverkoop van onze grotendeels overbodige luxe en nog wat meer. Niet dat het alleen maar nadelen heeft.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 07:30   #259
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Gedrag van allochtone jongeren is te wijten aan wat ze voelen, ze voelen zich gediscrimineerd, minderwaardigd, achtergesteld en vervreemd.

Het is ook niet gemakkelijk om tussen twee culturen te leven, ze hebben meestal geen spirituele kracht die hen toelaat om te integreren binnen de grenzen van hun eigen waarden en concepten, iemand die zo'n kracht niet in handen heeft mist eigenlijk de evenwichtigheid, en de ouders merken het probleem in feite niet. Zolang het kind ongedeerd thuis aankomt, is er niets aan de hand.

Aan een geïsoleerde gemeenschap werken is geen optie, maar er moet wederzijds heel veel gedaan worden, dat is al te duidelijk.
Het naleven van voorschriften uit de koran verbieden, het onderwijzen van de koran en de soenna aan kinderen verbieden, desnoods de ouders uit de ouderlijke macht ontzetten als zij deze moorddadige ideologie aan hun kinderen doorgeven, het islamonderwijs verbieden en de moskeeën sluiten: daarmee zou de voornaamste oorzaak van dit gebrek aan spirituele kracht en moraliteit meteen van de baan zijn.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 09:01   #260
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.273
Standaard

Dit was de eenvoudige en relevante vraag:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Maar misschien vind u dat het oplichten van de gemeenschap niet crimineel is.? Dat kan natuurlijk.
Antwoord daarop blijkt altijd moeilijk:


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer je daar een aparte discussie over opent zal ik dat graag doen hoor.
Typisch 100 % witte Belg-antwoord.

Alles om hun heilstaat te verdedigen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be