Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2022, 08:05   #181
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nu ook in Schaarbeek veel vernielingen. Twee politieagenten en een brandweerman gewond. De PVDA/PTB zit achter het geweld. In 't weekend meelopen met de klimaatbetoging (weliswaar zonder kleuren tegenwoordig) en in de week de boel opstoken tegen klimaatmaatregelen. PVDA/PTB is de gevaarlijkste, goorste en meest schizofrene partij van het land en hoort honderd keer meer dan het VB in een cordon sanitair te zitten; maar partijen als Groen! en Vooruit regeren er gewoon gezellig mee samen. Er wordt toegegeven aan het geweld. Dat is het derde circulatieplan in Brussel dat dreigt te worden opgeschort. Geweld werkt. Toch als het door nieuwe Belgen wordt gedaan. Oude Belgen worden vermoord, uitgesloten, gediaboliseerd of ontslagen als ze nog maar een analyse maken die een overheid niet aanstaat. Wat een wereld.
Het is niet makkelijk voor de PVDA/PTB om het onderscheid te maken: Klimaatbetoging of klimaapbetoging.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het kan ook in scène gezet zijn hé.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2022, 22:59   #182
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Ach ,4 maand geleden reed ik van bij mijn woning tot aan de parking onder de grote markt in circa 10 minuten voor 7 kilometer ....

Verleden week moest ik dat traject na de invoering van het nieuw Mechels circulatieproject nog een keer afleggen ....

Deze keer deed ik over dezelfde afstand er maar liefst 40 minuten over ....

En dat was dan nog buiten het spitsuur...

Dat zijn de groene zegeningen waarmee wij te maken krijgen...

Gent achterna dus...

Laatst gewijzigd door Svennies : 29 oktober 2022 om 23:00.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2022, 10:13   #183
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Daar ben ik mee akkoord. Er moet een keuze gemaakt worden. M.i. begint het bij op de juiste manier investeren.
Eerst de dienstverlening, dan pas een nieuwe vloer in het station van upperdepuppe, of paraplu's voor als het regent ...

Hier (een voorstad op ongeveer 20 km van Brisbane CBD) rijdt elk kwartier een bus naar de stad. Elk kwartier! 20km! van de stad.
Zelfs tot hier, rijden bussen vanuit de stad tot vlot na middernacht.

Hier neem ik om die reden al eens het openbaar vervoer. Omdat ik weet, dat ik me niet als Assepoester moet gedragen en niet om de haverklap op mijn uurwerk moet zitten kijken. Heb ik een rit gemist, dan is het hooguit een kwartiertje wachten. Geen uur.

Het openbaar vervoer in België is gewoon niet goed. Gebuisd over de gehele lijn.
Openbaar vervoer in België lijn 32 van Edegem naar Rooseveldplaats .

Je neemt de bus en betaald met gsm of ticket als je in Edegem vertrekt ......vanaf je de Antwerpse ring over bolt ......betaald er niemand meer van de opstappers-> toevallig ineens allemaal bruine vellen en ineens heel veel lawaai passagiers.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2022, 17:23   #184
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Lage-emissiezone in Gent dan toch niet uitgebreid: dit krijgt Groen in ruil
GENTDe uitbreiding van de lage-emissiezone in Gent is definitief van de baan. In ruil komt er een nieuw project, de zogenaamde ‘Zuurstofwijken’. De stad investeert 4 miljoen euro om de luchtkwaliteit in de buurten rond het historische centrum te verbeteren. Maar ook de bewonerskaart voor een tweede wagen sneuvelt.
https://www.hln.be/gent/lage-emissie...ruil~ae49b105/

De achterbaksheid druipt er vanaf.

Zuurstofwijken... Je verzint het maar he?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2022, 18:05   #185
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zuurstofwijken’ de dupe van besparingen: duizend gezinnen mogen tweede bewonerskaart houden.
fvv

GENT - De tweede bewonerskaart die in vijf Gentse wijken zou verdwijnen, blijft nu toch. Een duizendtal gezinnen mag ook de komende jaren een tweede auto op straat zetten voor 250 euro per jaar. Dat is een van de gevolgen van de besparingsoefening bij Stad Gent.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220706_94889033

250 euro

Groen veranderd bij de naderende verkiezing in poen.

In de afgelopen jaren is Gent zo failliet gemaakt dat het 10000 jaar schulden mag afbetalen.
Maar 4 miljoen om wat bordjes te zetten dat lukt hun nog wel.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 november 2022 om 18:22.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2022, 09:11   #186
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.673
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Lage-emissiezone in Gent dan toch niet uitgebreid: dit krijgt Groen in ruil
GENTDe uitbreiding van de lage-emissiezone in Gent is definitief van de baan. In ruil komt er een nieuw project, de zogenaamde ‘Zuurstofwijken’. De stad investeert 4 miljoen euro om de luchtkwaliteit in de buurten rond het historische centrum te verbeteren. Maar ook de bewonerskaart voor een tweede wagen sneuvelt.
https://www.hln.be/gent/lage-emissie...ruil~ae49b105/

De achterbaksheid druipt er vanaf.

Zuurstofwijken... Je verzint het maar he?
Citaat:
De oppositiepartijen PVDA, N-VA en Vlaams Belang schoten met scherp, hoewel die eerste destijds gewillig meestemde voor invoering van de LEZ.


De spreidstand bij de PVDA moet verschrikkelijk pijn doen. Benieuwd of er her en der actieve leden of verkozenen die het milieu belangrijk vinden uit de partij gaan stappen nu die de bocht neemt en het voor de brandstofmotorenbezitters opneemt. Het is duidelijk gedaan met "Red is the new Green". Als ze nu ook nog gaan inzien dat consuminderen tot meer armoede leidt en migratie vooral aan de onderkant van de samenleving voor serieuze problemen zorgt dan kan de hele partij opgedoekt worden en zich bij het VB aansluiten.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 november 2022 om 09:11.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2022, 17:57   #187
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

We kunnen niet alle paaltjes weghalen”: steeds minder obstakels op Gentse wegen, maar struikelen lijkt onvermijdelijk
GENTGent fietsstad, zeker, maar dan moet je goed kunnen laveren tussen tramsporen, paaltjes en de ‘blokken’ aan de knips. Vrijdagavond ging aan de Brabantdam en het Hippoliet Lippensplein opnieuw een fietser onderuit, net waar enkel jaren geleden een dodelijk ongeval gebeurde. De tramsporen herleggen kan niet, maar de ‘ontpaling’ van Gent is wel in volle gang, verzekert schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw.

Sofie Van Waeyenberghe 06-11-22, 14:04
https://www.hln.be/gent/we-kunnen-ni...lijk~a09c895a/

Ontpaling dus.

Gent heeft allicht het wereldrecord verongelukte fietsers.
Groen wilde dat, al dat gefiets was exclusief hun passie.

Nu staan ze voor paal.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 november 2022 om 17:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2022, 20:58   #188
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.459
Standaard

Daar zijn ze goed in, de nazi's, in doen en ongedaan maken. In Aalter hebben ze een parking aangelegd voor hun gemeentehuis, dat later een sjiek kremlin elders werd, en ze het gebouw aan hun OCMW committee gaven.
Die parking was een vierkant vlak asfalt met parkeerplaatsen, omgeven door een U van boompjes in een strook kasseien.
De voorbije maand hebben ze de kasseien weggehaald en aarde in de plaats.
Op een paar na, zijn alle 25 of zo parkeerplaatsen afgeschaft, een derde van de oppervlakte asfalt uitgebroken en vervangen door aarde, en 2 paaltjes om chauffeurs toegang tot het achterste deel te ontzeggen. In de aarde gaan ze natuurlijk struikskes planten, zodat hun groenbezigheidspersoneel wat bij krijgt om bezig te zijn.
En dat is de trend, sinds decennia. De jaren post WO2 waren vooruitgang, en sinds pakweg 1980 duwen ze ons achteruit. Intussen staan we met de rug tegen de muren van de lelijke totalitaire wereld die ze ons als nieuwe normaal willen doen accepteren. Aan de verkeerde kant van de muur.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 6 november 2022 om 20:59.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2022, 11:11   #189
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
(...)In Aalter hebben ze een parking aangelegd voor hun gemeentehuis, dat later een sjiek kremlin elders werd, en ze het gebouw aan hun OCMW committee gaven.
Die parking was een vierkant vlak asfalt met parkeerplaatsen, omgeven door een U van boompjes in een strook kasseien.
De voorbije maand hebben ze de kasseien weggehaald en aarde in de plaats.
Op een paar na, zijn alle 25 of zo parkeerplaatsen afgeschaft, een derde van de oppervlakte asfalt uitgebroken en vervangen door aarde, en 2 paaltjes om chauffeurs toegang tot het achterste deel te ontzeggen. In de aarde gaan ze natuurlijk struikskes planten, zodat hun groenbezigheidspersoneel wat bij krijgt om bezig te zijn.(...)
Men heeft dat prima opgelost in Aalter. Auto's onder de grond en groen erboven.
Want achter dat ocmw-gebouw heeft men een paar jaar geleden een ruime parking aangelegd onder een schoon groen park.. met meer parkeerplaatsen dan er waren voor het ocmw-gebouw. En dat de ruimte voor het gebouw nu wat groener oogt, is alleen maar een pluspunt..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 7 november 2022 om 11:14.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be