Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 maart 2020, 15:36   #841
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja maakt niet uit in welke omgeving, Ik vroeg me gewoon af wat Patrick preceis doet, gewoon een exponentiële fitten lijkt me zo
Inderdaad, een simpele exponentiele fit.

Het beginnen afwijken van die exponentieel wil zeggen dat men de effecten van confinement begint te zien OF men herd immunity begint te zien.

Ik zie niet goed in waarom je daar een "model" voor nodig hebt, want ik zou aannemen dat het gewoon maar een delay is, en dat is een vrije parameter, he.

Je krijgt essentieel een stijgende exponentieel met een R > 1, die op de dag van confinement naar een R < 1 floept en een dalende exponentieel wordt (tenminste, zolang herd immunity geen rol speelt).

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2020 om 15:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 15:52   #842
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Jamma, Patrick, ik heb natuurlijk impact op R aangenomen door confinement he. Da's nogal wiedes.

Als ik R niet wijzig, dan kom ik op iets van 40.000 doden tegen eind mei of zoiets.

Zo'n model is nuttig om max benodigde capaciteit IC en zo te bepalen.

Allé, ge hebt dit toch ook gelezen he?!
https://medium.com/@tomaspueyo/coron...e-be9337092b56

__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:00   #843
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Jamma, Patrick, ik heb natuurlijk impact op R aangenomen door confinement he. Da's nogal wiedes.

Als ik R niet wijzig, dan kom ik op iets van 40.000 doden tegen eind mei of zoiets.
Maar 40 000 ? We doen ons al die miserie aan voor begot 40 000 doden ? Ik had gedacht, in Belgie, 500 000 doden of zo, waar ik het al de moeite niet voor vond om iets te doen. Voor 40 000 doden, daar heft ge toch uwe pink niet voor op ? Dat is wat ? 0.4% van de bevolking ? Dat is minder dan het aantal dat toch dit jaar zou sterven, nee ?

En als ge in uw model nu, zeg maar, einde mei, na confinement, terug de eerdere R invoert en laat bollen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2020 om 16:01.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:03   #844
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Juist, ja, ik vind zoiets onaanvaardbaar, voor de weinige doden die er zouden vallen. Veel te veel inbreuk op economie, privacy, vrijheid, en al dat. Dat is een paar procent van de bevolking niet waard als offer door het gros dat er geen ambras van zal hebben op een griep na, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:28   #845
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, ja, ik vind zoiets onaanvaardbaar, voor de weinige doden die er zouden vallen. Veel te veel inbreuk op economie, privacy, vrijheid, en al dat. Dat is een paar procent van de bevolking niet waard als offer door het gros dat er geen ambras van zal hebben op een griep na, he.
Wil je dat eventjes zeggen tegen de familie van de slachtoffers ?

Daarbij, je voorstellen om de Corona-crisis aan te pakken zijn ronduit debiel en nergens op gebaseerd.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:32   #846
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het beginnen afwijken van die exponentieel wil zeggen dat men de effecten van confinement begint te zien OF men herd immunity begint te zien.
OF ver iedereen is dood.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:32   #847
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Geen idee...da's lang geleden ik gebruik excel niet langer meer maar gnumeric (net iets beperkter)

Zover ik kan nagaan (even opgezocht) gebruikt excel een algemeen algoritme naast de mogelijkheid om vooraf je te verwachten functie-voorschrift in te vullen : Exponential _, Polynomial _, Logarithmic _ & Power model
Zou de patrick je post i.v.m. Maastricht gelezen hebben ???

!!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:34   #848
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wil je dat eventjes zeggen tegen de familie van de slachtoffers ?

Daarbij, je voorstellen om de Corona-crisis aan te pakken zijn ronduit debiel en nergens op gebaseerd.
Kijk eens bij "Hypocriete Belgen, enz..." op een v.d. laatste posts van Praha !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:37   #849
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Juist, ja, ik vind zoiets onaanvaardbaar, voor de weinige doden die er zouden vallen. Veel te veel inbreuk op economie, privacy, vrijheid, en al dat. Dat is een paar procent van de bevolking niet waard als offer door het gros dat er geen ambras van zal hebben op een griep na, he.
meer nog, dat zijn natuurlijk weeral fuckin Boomers die het grootste slachtoffer zijn.

We zetten dus de hele fuckin samenleving in quarantaine, belemmeren iedereen in zijn vrijheid, duwen de economie in een recessie, of godbetert, een depressie, en dat weeral tot meerdere eer en glorie van een fuckin gouden generatie van yuppies die een overgroot deel van de welvaart vasthoudt, ons hele ecosysteem om zeep geholpen heeft, geen enkele langetermijnvisie voor ogen had, en er voor zorgde dat elke generatie na hen het veel slechter heeft dan henzelf.

Fuck them. Laten we deze hele lockdowngezeik gewoon opheffen en het leven terug oppikken, en elke 65-plusser die coronasymptomen begint te vertonen bij elkaar steken (laten we het coronatoriums noemen, naar analogie van sanatoriums), zonder dat ze ook nog eens onze gezondheidszorg monopoliseren en kostbare IC bedden innemen, en het laten uitzweten. Zij die het overleven: kudos; zij die het niet gaan halen kunnen we palliatieve zorgen geven. Met een CFR van 15% besparen we ook nog eens op lange termijn. Win/win
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:54   #850
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
meer nog, dat zijn natuurlijk weeral fuckin Boomers die het grootste slachtoffer zijn.

We zetten dus de hele fuckin samenleving in quarantaine, belemmeren iedereen in zijn vrijheid, duwen de economie in een recessie, of godbetert, een depressie, en dat weeral tot meerdere eer en glorie van een fuckin gouden generatie van yuppies die een overgroot deel van de welvaart vasthoudt, ons hele ecosysteem om zeep geholpen heeft, geen enkele langetermijnvisie voor ogen had, en er voor zorgde dat elke generatie na hen het veel slechter heeft dan henzelf.

Fuck them. Laten we deze hele lockdowngezeik gewoon opheffen en het leven terug oppikken, en elke 65-plusser die coronasymptomen begint te vertonen bij elkaar steken (laten we het coronatoriums noemen, naar analogie van sanatoriums), zonder dat ze ook nog eens onze gezondheidszorg monopoliseren en kostbare IC bedden innemen, en het laten uitzweten. Zij die het overleven: kudos; zij die het niet gaan halen kunnen we palliatieve zorgen geven. Met een CFR van 15% besparen we ook nog eens op lange termijn. Win/win
Jij & patrick zijn hier de vriendelijkste mensen ooit.
Zijn je ouders ook Boomers?
Of je grootouders ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 16:59   #851
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij & patrick zijn hier de vriendelijkste mensen ooit.
Zijn je ouders ook Boomers?
Of je grootouders ?
Best je sarcasme-meter eens laten herkalibreren, denk ik.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 17:07   #852
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.451
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jij & patrick zijn hier de vriendelijkste mensen ooit.
Zijn je ouders ook Boomers?
Of je grootouders ?
U vergeet mij.

Mijn grootouders waren alvast geen boomers. Mijn ouders, dat waren hardwerkende mensen, die veel hebben opgegeven om hun 3 kinderen zo goed mogelijk op te voeden.

Ondertussen is mijn moeder al 17 jaar dood. Mijn vader zit gewoon af te tellen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 17:13   #853
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U vergeet mij.

Mijn grootouders waren alvast geen boomers. Mijn ouders, dat waren hardwerkende mensen, die veel hebben opgegeven om hun 3 kinderen zo goed mogelijk op te voeden.

Ondertussen is mijn moeder al 17 jaar dood. Mijn vader zit gewoon af te tellen.
Bij mij is het ongeveer hetzelfde
Wij hebben onze welstand te danken aan onze voorouders, grootouders & ouders.
Hopelijk kunnen onze kinderen en evt kleinkinderen die welstand behouden
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 17:20   #854
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wil je dat eventjes zeggen tegen de familie van de slachtoffers ?
Die juichen want die erven he.

Zoals ik al zegde, in navolging van mijn grote voorbeeld, Stalin: een individuele dode is een persoonlijk drama, een miljoen doden is een statistiek. Daar zit veel waarheid in.

Als je een naaste hebt die dood gaat van corona, kanker, een auto ongeluk, een hartaanval, een weet ik veel, is dat altijd triestig. En dat gebeurt gans de tijd.

Of er daarnaast nu nog een miljoen anderen iets voorhebben, maakt niet uit he. Als ge een naaste hebt die dood gaat, of dat nu de enige op de wereld is, of samen met een miljoen anderen, is dat exact hetzelfde ; en als geen naaste getroffen is, dan kan het U niet schelen of er ergens ene is dood gegaan, of een miljoen he.

Citaat:
Daarbij, je voorstellen om de Corona-crisis aan te pakken zijn ronduit debiel en nergens op gebaseerd.
Toch wel, kijk eens:

- geen economische crisis van de mate dat we ze aan het organiseren zijn
- geen vrijheidsbelemmeringen
- geen pessimisme voor de toekomst, binnen een maand of zo is het finaal voorbij en kunnen we het vergeten
- geen schrik: het valt op uwe kop voor ge het door hebt, of het geeft geen zware problemen
- nadien geen enkele last meer
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 17:21   #855
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Best je sarcasme-meter eens laten herkalibreren, denk ik.
Panda's back

En hopelijk corona-free
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 17:21   #856
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
OF ver iedereen is dood.
Vroeg of laat is dat voor iedereen een zekerheid he. Dus veel moeten we ons daar niet druk over maken.

Dit corona dinges gaat maar een heel kleine minderheid van de bevolking doden. Minder dan er kopvodden in ons land rondlopen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 17:22   #857
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
meer nog, dat zijn natuurlijk weeral fuckin Boomers die het grootste slachtoffer zijn.

We zetten dus de hele fuckin samenleving in quarantaine, belemmeren iedereen in zijn vrijheid, duwen de economie in een recessie, of godbetert, een depressie, en dat weeral tot meerdere eer en glorie van een fuckin gouden generatie van yuppies die een overgroot deel van de welvaart vasthoudt, ons hele ecosysteem om zeep geholpen heeft, geen enkele langetermijnvisie voor ogen had, en er voor zorgde dat elke generatie na hen het veel slechter heeft dan henzelf.

Fuck them. Laten we deze hele lockdowngezeik gewoon opheffen en het leven terug oppikken, en elke 65-plusser die coronasymptomen begint te vertonen bij elkaar steken (laten we het coronatoriums noemen, naar analogie van sanatoriums), zonder dat ze ook nog eens onze gezondheidszorg monopoliseren en kostbare IC bedden innemen, en het laten uitzweten. Zij die het overleven: kudos; zij die het niet gaan halen kunnen we palliatieve zorgen geven. Met een CFR van 15% besparen we ook nog eens op lange termijn. Win/win
Voila se. Kort en bondig gezegd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 maart 2020 om 17:22.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 17:24   #858
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
meer nog, dat zijn natuurlijk weeral fuckin Boomers die het grootste slachtoffer zijn.

We zetten dus de hele fuckin samenleving in quarantaine, belemmeren iedereen in zijn vrijheid, duwen de economie in een recessie, of godbetert, een depressie, en dat weeral tot meerdere eer en glorie van een fuckin gouden generatie van yuppies die een overgroot deel van de welvaart vasthoudt, ons hele ecosysteem om zeep geholpen heeft, geen enkele langetermijnvisie voor ogen had, en er voor zorgde dat elke generatie na hen het veel slechter heeft dan henzelf.

Fuck them. Laten we deze hele lockdowngezeik gewoon opheffen en het leven terug oppikken, en elke 65-plusser die coronasymptomen begint te vertonen bij elkaar steken (laten we het coronatoriums noemen, naar analogie van sanatoriums), zonder dat ze ook nog eens onze gezondheidszorg monopoliseren en kostbare IC bedden innemen, en het laten uitzweten. Zij die het overleven: kudos; zij die het niet gaan halen kunnen we palliatieve zorgen geven. Met een CFR van 15% besparen we ook nog eens op lange termijn. Win/win
Kort samengevat: "Laat de oudjes maar snel sterven zodat wij hun geld kunnen erven en zodat ze geen beslag meer kunnen leggen op de gezondheidszorg."

Wat een gefrustreerde toogpraat. Gezondheidszorg waar die oudjes trouwens hun leven lang al hebben bijgedragen.

Nou ja, de paniek slaat toe, de maskers vallen af dan. In crisissituaties komt immers de ware aard naar boven.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 17:27   #859
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Kort samengevat: "Laat de oudjes maar snel sterven zodat wij hun geld kunnen erven en zodat ze geen beslag meer kunnen leggen op de gezondheidszorg."

Wat een gefrustreerde toogpraat. Gezondheidszorg waar die oudjes trouwens hun leven lang al hebben bijgedragen.

Nou ja, de paniek slaat toe, de maskers vallen af dan. In crisissituaties komt immers de ware aard naar boven.
Inderdaad: échte toogpraat.
Hij is voorzeker al zat !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2020, 17:33   #860
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die juichen want die erven he.
Ik zal niet juichen als mijn ouders sterven, die erfenis kan me gestolen worden.

Citaat:
Zoals ik al zegde, in navolging van mijn grote voorbeeld, Stalin
Je verafgoodt een massamoordenaar: dat verklaart veel van je hersenkronkels.

Citaat:
een individuele dode is een persoonlijk drama, een miljoen doden is een statistiek. Daar zit veel waarheid in.
Een individuele dode is een persoonlijk drama, een miljoen doden zijn een miljoen persoonlijke drama's. Door alles in statistieken te willen gieten loop je weg van de werkelijkheid.

Citaat:
Of er daarnaast nu nog een miljoen anderen iets voorhebben, maakt niet uit he. Als ge een naaste hebt die dood gaat, of dat nu de enige op de wereld is, of samen met een miljoen anderen, is dat exact hetzelfde ; en als geen naaste getroffen is, dan kan het U niet schelen of er ergens ene is dood gegaan, of een miljoen he.
Spreek voor jezelf. Ik huil niet voor elk dood vogeltje, maar ben ook niet blind voor de gruwelscenario's in pakweg Italië, waar geharde dokters in huilen uitbarsten omwille van de aanslepende ellende en menselijke drama's.

Ze noemen dat empathie, zoek het eens op.
Citaat:
Toch wel, kijk eens:

- geen economische crisis van de mate dat we ze aan het organiseren zijn
- geen vrijheidsbelemmeringen
- geen pessimisme voor de toekomst, binnen een maand of zo is het finaal voorbij en kunnen we het vergeten
- geen schrik: het valt op uwe kop voor ge het door hebt, of het geeft geen zware problemen
- nadien geen enkele last meer
Bron: Duim. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het verloopt zoals jij zegt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be