Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Hond?
Ja 15 50,00%
Neen 15 50,00%
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 november 2010, 20:27   #21
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Nee, het lijkt me ontzettend taai. Kwarteltjes, slakken, haai en struisvogel heb ik naast 'gewone' dieren wel eens gegeten.
Struisvogel is een gezonder alternatief voor rund.

Hoe is haai?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:32   #22
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Struisvogel is een gezonder alternatief voor rund.

Hoe is haai?
Hartstikke lekker! Ik heb het in Italie in een chique tent aan het Comomeer gegeten. De smaak is moeilijk te beschrijven, maar ik kan het je aanraden.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 20:38   #23
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hartstikke lekker! Ik heb het in Italie in een chique tent aan het Comomeer gegeten. De smaak is moeilijk te beschrijven, maar ik kan het je aanraden.
Ze verkopen soms kleine haaien in de winkel. Zou dat hetzelfde zijn?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 21:18   #24
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Een broodje hond of een broodje kat: het is mij om het even.
Ik zie het meer als een uiting van liefde om zo'n beestje op te eten en niet weg te laten rotten.

En ook de mensen zelf zouden wat dat betreft heel wat nuttiger gebruikt kunnen worden, dus: ook een broodje mensenvlees zal mij best smaken.

Het is ethisch gezien beter en het is ook nog eens goed voor het milieu, en ook nog eens voor het wereldwijde voedselprobleem.
Ook de hoge begrafeniskosten worden daarmee uitgespaard.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 01:29   #25
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Nee, om de simpele reden dat ik geen vlees of vis eet. Maar ik zie nu ook niet meteen een verschil tussen rundsvlees en hondenvlees. Ik vind het irrationeel aandoen om het een wel te eten, en het ander categoriek te weigeren.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 01:31   #26
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Nee, om de simpele reden dat ik geen vlees of vis eet. Maar ik zie nu ook niet meteen een verschil tussen rundsvlees en hondenvlees. Ik vind het irrationeel aandoen om het een wel te eten, en het ander categoriek te weigeren.
Met welke reden eet je geen dieren?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 01:56   #27
Inno
Minister-President
 
Inno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 december 2009
Berichten: 5.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Een broodje hond of een broodje kat: het is mij om het even.
Ik zie het meer als een uiting van liefde om zo'n beestje op te eten en niet weg te laten rotten.

En ook de mensen zelf zouden wat dat betreft heel wat nuttiger gebruikt kunnen worden, dus: ook een broodje mensenvlees zal mij best smaken.

Het is ethisch gezien beter en het is ook nog eens goed voor het milieu, en ook nog eens voor het wereldwijde voedselprobleem.
Ook de hoge begrafeniskosten worden daarmee uitgespaard.
Harrie de kanibaal.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 02:10   #28
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik meen dat het onlangs verboden is in China.

't Zou me erg verbazen...
Zo ja ... China is dezer dagen zo westers als de pest te noemen hé
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 02:13   #29
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Met welke reden eet je geen dieren?
De vlees- en visindustrie is zowat de gortigste die er bestaat, en vlees of vis heb je toch niet nodig. Gaat zowel om dierenwelzijn als zoetwatervervuiling, ontbossing, bodemerosie &c.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 02:23   #30
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
De vlees- en visindustrie is zowat de gortigste die er bestaat, en vlees of vis heb je toch niet nodig. Gaat zowel om dierenwelzijn als zoetwatervervuiling, ontbossing, bodemerosie &c.
Zou je, moest je pakweg een boerderij met kippen hebben, vlees/eiren eten?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 02:27   #31
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zou je, moest je pakweg een boerderij met kippen hebben, vlees/eiren eten?
Ik eet ook nu reeds eieren.

Het hangt ervan af wat je bedoelt met een boerderij. De meeste boerderijen zijn dierenfabrieken (er bestaat een correctere term voor, maar ik kom er niet op). Het is een harde business hoor, en je moet werkelijk alle grenzen van het fatsoen overschrijden om als bio-industrieel bedrijf te overleven (geldt trouwens ook, doch in mindere mate voor de zogeheten bioproducten, cf. scharreleieren, die echt niet zoveel diervriendelijker geproduceerd worden dan in legbatterijen). In dat geval dus zeker niet.

Lopen er wat kippen rond in mijn tuin, dan zou ik daar inderdaad minder moeite mee hebben om daarvan te eten, omdat nagenoeg alle redenen om geen vlees te eten dan vervallen. Toch kan ik niet zeggen dat ik het dan zeker wel zou doen, ook al omdat ik niet echt een reden zie om het wél te doen. Misschien is het in dat geval dan uit gewoonte.
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 17 november 2010 om 02:29.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 02:34   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nee. Ik zou eigenlijk nog eerder mensenvlees eten, indien ik verplicht was te kiezen.
*noteert: nooit samen met z&g en den hond op een onbewoond eiland gaan rondkuieren*
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 02:43   #33
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Ik eet ook nu reeds eieren.

Het hangt ervan af wat je bedoelt met een boerderij. De meeste boerderijen zijn dierenfabrieken (er bestaat een correctere term voor, maar ik kom er niet op). Het is een harde business hoor, en je moet werkelijk alle grenzen van het fatsoen overschrijden om als bio-industrieel bedrijf te overleven (geldt trouwens ook, doch in mindere mate voor de zogeheten bioproducten, cf. scharreleieren, die echt niet zoveel diervriendelijker geproduceerd worden dan in legbatterijen). In dat geval dus zeker niet.

Lopen er wat kippen rond in mijn tuin, dan zou ik daar inderdaad minder moeite mee hebben om daarvan te eten, omdat nagenoeg alle redenen om geen vlees te eten dan vervallen. Toch kan ik niet zeggen dat ik het dan zeker wel zou doen, ook al omdat ik niet echt een reden zie om het wél te doen. Misschien is het in dat geval dan uit gewoonte.
Ja, ik bedoel een landhuisje ergens in de Kempen. Tracteur, trekpeerd, boerenklak en klompen.
Die klompen kunnen we erbuiten laten om het niet te stijlmisdadig te maken, maar wel al de rest. Dat je dus eigen vee hebt dat je kunt slachten indien nodig.


En supermarkteiren vind ik even erg als supermarktvlees. Maar ik probeer het niet doelbewust te ontwijken. Wel eet ik veel minder vlees dan vroeger, omdat het beter voor mij is.
Ding is: om aan het systeem te ontsnappen moet men energiequanta leveren die het systeem goed doen. Da's het probleem.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 03:37   #34
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja, ik bedoel een landhuisje ergens in de Kempen. Tracteur, trekpeerd, boerenklak en klompen.
Die klompen kunnen we erbuiten laten om het niet te stijlmisdadig te maken, maar wel al de rest. Dat je dus eigen vee hebt dat je kunt slachten indien nodig.


En supermarkteiren vind ik even erg als supermarktvlees. Maar ik probeer het niet doelbewust te ontwijken. Wel eet ik veel minder vlees dan vroeger, omdat het beter voor mij is.
Ding is: om aan het systeem te ontsnappen moet men energiequanta leveren die het systeem goed doen. Da's het probleem.
Waarom is het beter voor u?

En wat die energiequanta betreft: ik volg niet.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 03:44   #35
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Waarom is het beter voor u?

En wat die energiequanta betreft: ik volg niet.
Teveel vlees is ongezond. Zeker met het vlees dat wij hier krijgen. Die beesten doen aan kannibalisme en worden volgespoten met vanalles.



En kijk, wat ik bedoel:

Om jezelf pakweg op voedselvlak onafhankelijk te maken, heb je geld nodig om dit te kunnen. Daarvoor moet je een bepaalde tijd werken voor het systeem om geld te verkrijgen.
Nu, door dit werken lever je meer aan het systeem (energiequanta is een term die Jean-Pierre Van Rossem in zijn boek gebruikt om waarden van goederen enzo uit te drukken) dan door gewoon met het systeem mee te draaien.
Dit is hoe ons systeem in elkaar zit: eruit stappen is niet enkel moeilijk, maar je versterkt het systeem enkel als je dit wilt doen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 03:49   #36
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Teveel vlees is ongezond. Zeker met het vlees dat wij hier krijgen. Die beesten doen aan kannibalisme en worden volgespoten met vanalles.



En kijk, wat ik bedoel:

Om jezelf pakweg op voedselvlak onafhankelijk te maken, heb je geld nodig om dit te kunnen. Daarvoor moet je een bepaalde tijd werken voor het systeem om geld te verkrijgen.
Nu, door dit werken lever je meer aan het systeem (energiequanta is een term die Jean-Pierre Van Rossem in zijn boek gebruikt om waarden van goederen enzo uit te drukken) dan door gewoon met het systeem mee te draaien.
Dit is hoe ons systeem in elkaar zit: eruit stappen is niet enkel moeilijk, maar je versterkt het systeem enkel als je dit wilt doen.
Draai of keer het hoe je wil: als ik geen vlees eet, worden er heel wat minder dieren geslacht. Keerzijde van de medaille: minder vraag --> goedkopere prijs --> meer vraag van anderen.

Tja. Zolang we - vleesverminderaars en vegetariërs - met genoeg zijn zal het eerste effect groter zijn. Ik doe er zeker niet slecht aan.
__________________
Tout va bien.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 03:53   #37
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Draai of keer het hoe je wil: als ik geen vlees eet, worden er heel wat minder dieren geslacht. Keerzijde van de medaille: minder vraag --> goedkopere prijs --> meer vraag van anderen.

Tja. Zolang we - vleesverminderaars en vegetariërs - met genoeg zijn zal het eerste effect groter zijn. Ik doe er zeker niet slecht aan.
Dat ontken ik niet. Dat klopt ook. Ik vind het zeker niet slecht, wat je doet.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 04:02   #38
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
En kijk, wat ik bedoel:

Om jezelf pakweg op voedselvlak onafhankelijk te maken, heb je geld nodig om dit te kunnen. Daarvoor moet je een bepaalde tijd werken voor het systeem om geld te verkrijgen.
Nu, door dit werken lever je meer aan het systeem (energiequanta is een term die Jean-Pierre Van Rossem in zijn boek gebruikt om waarden van goederen enzo uit te drukken) dan door gewoon met het systeem mee te draaien.
Dit is hoe ons systeem in elkaar zit: eruit stappen is niet enkel moeilijk, maar je versterkt het systeem enkel als je dit wilt doen.
'Het systeem' klinkt wel abstract. Doel je op het kapitalisme in het algemeen? Eruit stappen lijkt me nagenoeg onmogelijk, maar er zijn zeker mogelijkheden om er onafhankelijker van te worden zonder het te versterken. In de Humo van deze week, de week ervoor en de week daarvoor staat een reeks ('Weg van de snelweg') over mensen die het hier wel gezien hebben met de consumentistische maatschappij en op een andere manier door het leven gaan. (En ja, in Humo ja.)
__________________
Tout va bien.

Laatst gewijzigd door Pølle : 17 november 2010 om 04:03.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 08:11   #39
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Harrie de kanibaal.
Jezus heeft zijn lichaam gegeven en nu is het toch de hoogste tijd dat de rollen eens omgedraaid worden.


Laatst gewijzigd door harriechristus : 17 november 2010 om 08:12.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 08:39   #40
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Ik zou het niet willen eten, nu dan he.
Maar als het zó erg ingeburgerd zou zijn dat het op grote schaal verdeelt en gegeten wordt?
Tjah, dan lijkt het me logisch dat ik het ook zou eten, of tenminste proeven
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be