Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2004, 00:28   #21
Jeshua
Schepen
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Berichten: 440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panther
Ik neem aan dat je de tekst hebt gelezen. De schrijver toont toch duidelijk aan dat de Bijbel voorspellingen doet die met de komst van Mohammed als volbracht kunnen beschouwd worden.

Terwijl de profeet Mohammed wél met zijn naam genoemd wordt!
In Hooglied 5:16, in de originele Hebreeuwse tekst staat "Muhammadim", wat men vertaald heeft naar 'geliefde'.

so? sowieso betekent mohammed en muhammedim wel iets anders.
Citaat:
…een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat Ik hem gebied…

wat a:jezus deed b:tot op de dag van vandaag gebeurd in christelijke gemeentes;God legt zelfs woorden in mensenmonden die niet in hun eigen taal zijn. toch als iemand die de taal spreekt erbij is, zo is meegemaakt in mijn kerk, dan word er gezegd:he dat is mijn taal.
Citaat:
De engel Gabriël (as) zei tot hem: "lees". Mohammed zei: 'ik kan niet lezen". Mohammed wist niet dat toen hij dit zei, dat er een andere Bijbelse profetie vervuld werd; namelijk Jesaja 29:12
…Of het boek wordt gegeven aan iemand die niet lezen kan, terwijl men zegt: Lees dit eens; maar hij antwoord: Ik kan niet lezen



lees de context. dit zegt God als gelijkenis tegen de israelieten, dit is geen profetie, dit is hoe God spreekt over de dombos die Gods visioenen ontkennen.
Citaat:
"Zeg: 'Wat denken jullie? Als hij (de Koran) van Allah afkomstig is en jullie wijzen hem af, terwijl er een getuige van de Kinderen van Israël (Mozes) over het overeenkomstige ervan is die er in geloofde, en jullie waren hoogmoedig (dan zijn jullie toch onrechtvaardigen?)'. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet." (Nederlandse vertaling van de Edele Koran, Soerah 46: "Al Ahqâf" (De Zandheuvels), aya 10)

Waar zit de verdraaiing volgens jou? Wat doet de schrijver verkeerd?
er zit werkelijk nihil bewijs in voor mohammed. dit itt tot www.genezingswonderen.org, wonderen die tot op vandaag in vele kerken gebeuren, waarin mensen genezen worden van ongeneeslijke ziektes, en dan heb je nog profetien die uitkomen tot op deze dag, of spreken in talen die mensen totaal niet kennen (begint zowaar iemand achter me ineens hebreeuws te spreken) allemaal gaves van de geest voorspeld in de brieven.
niks van te zien bij moslims.
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 09:02   #22
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
En zeggen dat de 3 "1-God"-erediensten verminkte kopieen zijn van het Zorastrisme,dat naar het schijnt nog in Iran bestaat....
Heb eens iets gelezen over de gelijkenissen tussen het christendom en het boeddhisme, hoe de eerste christenen zich op die laatste zouden hebben gebaseerd.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 09:06   #23
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panther
Ik neem aan dat je de tekst hebt gelezen. De schrijver toont toch duidelijk aan dat de Bijbel voorspellingen doet die met de komst van Mohammed als volbracht kunnen beschouwd worden.

Terwijl de profeet Mohammed wél met zijn naam genoemd wordt!
In Hooglied 5:16, in de originele Hebreeuwse tekst staat "Muhammadim", wat men vertaald heeft naar 'geliefde'.


…een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat Ik hem gebied…

De engel Gabriël (as) zei tot hem: "lees". Mohammed zei: 'ik kan niet lezen". Mohammed wist niet dat toen hij dit zei, dat er een andere Bijbelse profetie vervuld werd; namelijk Jesaja 29:12
…Of het boek wordt gegeven aan iemand die niet lezen kan, terwijl men zegt: Lees dit eens; maar hij antwoord: Ik kan niet lezen



"Zeg: 'Wat denken jullie? Als hij (de Koran) van Allah afkomstig is en jullie wijzen hem af, terwijl er een getuige van de Kinderen van Israël (Mozes) over het overeenkomstige ervan is die er in geloofde, en jullie waren hoogmoedig (dan zijn jullie toch onrechtvaardigen?)'. Voorwaar, Allah leidt het onrechtvaardige volk niet." (Nederlandse vertaling van de Edele Koran, Soerah 46: "Al Ahqâf" (De Zandheuvels), aya 10)

Waar zit de verdraaiing volgens jou? Wat doet de schrijver verkeerd?
Jezus kon ook niet lezen. De artikels die uwen tapijteklopper hier naar voren haalt slaan op de voorspelling van de komst van Jezus de Messias. Of heb je nooit je catechismus moeten leren?

Trouwens, je bent vet dat je je boekske kunt citeren om er u daarna genen bal van aan te trekken en uw vrouwen als vuilnis te behandelen. Ge moogt fier zijn op uwe mohammed.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 09:40   #24
Jeshua
Schepen
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Berichten: 440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Heb eens iets gelezen over de gelijkenissen tussen het christendom en het boeddhisme, hoe de eerste christenen zich op die laatste zouden hebben gebaseerd.
buddha is in de hel en ehm ik denk dat alle 3enige godsdiensten weleens van de ware God afkomstig kunnen zijn. misschien is zoroastra of hoe die ook heet ook gewoon Gods profeet geweest, maar hebben ze er een aparte religie van gemaakt.
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 10:28   #25
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
buddha is in de hel en ehm ik denk dat alle 3enige godsdiensten weleens van de ware God afkomstig kunnen zijn. misschien is zoroastra of hoe die ook heet ook gewoon Gods profeet geweest, maar hebben ze er een aparte religie van gemaakt.
En waar kunnen we die hel vinden? Wij boeddhisten zijn daar namelijk al heel ons leven naar op zoek.

Je redenering houdt trouwens geen enkele steek. Als mensen als Boeddha in de hel terechtkomen ziet het er voor ons allen niet echt rooskleurig uit....
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 14:01   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Jezus kon ook niet lezen.
Jezus kon weldegelijk lezen. In het evangelie wordt verhaald hoe Hij op een bepaald ogenblik op een feestdag naar de synagoge gaat en daar uit de heilige boekrollen voorleest.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 14:20   #27
Jeshua
Schepen
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Berichten: 440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
En waar kunnen we die hel vinden? Wij boeddhisten zijn daar namelijk al heel ons leven naar op zoek.
http://nl.msnusers.com/gospeltown/06hel.msnw
http://nl.msnusers.com/gospeltown/23hel2.msnw
http://nl.msnusers.com/gospeltown/05verloren.msnw
http://nl.msnusers.com/gospeltown/24vuur.msnw
http://nl.msnusers.com/gospeltown/25duisternis.msnw
maar bovenal
http://nl.msnusers.com/openbaringOVERdeHEL

Citaat:
Je redenering houdt trouwens geen enkele steek. Als mensen als Boeddha in de hel terechtkomen ziet het er voor ons allen niet echt rooskleurig uit....
natuurlijk weet meneer veel beter dan God wat recht is.
Boeddha is iemand die zijn zonden niet beleed, boeddha kende de heilige geschriften over de eeuwige god in zijn land en in plaats van te volgen begon de krankzinnige een leer te verkondigen die zei dat die Schepper van de Dieren geen dieroffers meer mocht ontvangen.

Hij streed tegen Gods rechtvaardigheid, zoals vele hippies doen die spreken over nietoordelen, doch alles wat een beetje mannelijk stoer is veroordelen.

en idd het ziet er niet rooskleurig uit, dat hebben wij mensen aan onszelf te danken.

Laatst gewijzigd door Jeshua : 30 december 2004 om 14:22.
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 15:33   #28
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jezus kon weldegelijk lezen. In het evangelie wordt verhaald hoe Hij op een bepaald ogenblik op een feestdag naar de synagoge gaat en daar uit de heilige boekrollen voorleest.
Jan, bedankt voor dit inzicht (wist ik bij god niet!), maar mijn punt was enkel om aan te halen dat hij bijbelse teksten uit hun verband aan het rukken is.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 15:35   #29
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Heeft Mohammed ooit een toekomstvoorspelling gedaan die ook uitkwam? Indien niet dan kan hij niet als profeet beschouwd worden, enkel nog als leider of grondlegger van de islam.

Tegenwoordig noemen veel mensen zich profeet, maar ze weten niet wat daar aan vasthangt. Als je vroeger een profetie durfde uitspreken die niet uitkwam, werd je gedood.

Er is onderandere deze hadith: Al Hadis, Book 1, pg 140, Hadith 67, waarin de profeet zegt dat de islam met slechts enkelen begonnen is, en weldra weer met enkelen zal zijn die gelukkig zullen zijn.
Aan hoeveel moslims zitten we ondertussen? 1 Miljard? Zijn ze al gelukkig?
Tuurlijk heeft de profeet voorspellingen gedaan.

Hij heeft eens beweerd dat de aarde eruit zag als een ei, en dat vruchten konden onstaan ZONDER bestuiving. Ook heeft hij voorspelt dat de moslims op een dag zullen geleid worden door de duivel, en dat de moslims deze duivel moeten gehoorzamen...
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 15:35   #30
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
http://nl.msnusers.com/gospeltown/06hel.msnw
http://nl.msnusers.com/gospeltown/23hel2.msnw
http://nl.msnusers.com/gospeltown/05verloren.msnw
http://nl.msnusers.com/gospeltown/24vuur.msnw
http://nl.msnusers.com/gospeltown/25duisternis.msnw
maar bovenal
http://nl.msnusers.com/openbaringOVERdeHEL

natuurlijk weet meneer veel beter dan God wat recht is.
Boeddha is iemand die zijn zonden niet beleed, boeddha kende de heilige geschriften over de eeuwige god in zijn land en in plaats van te volgen begon de krankzinnige een leer te verkondigen die zei dat die Schepper van de Dieren geen dieroffers meer mocht ontvangen.

Hij streed tegen Gods rechtvaardigheid, zoals vele hippies doen die spreken over nietoordelen, doch alles wat een beetje mannelijk stoer is veroordelen.

en idd het ziet er niet rooskleurig uit, dat hebben wij mensen aan onszelf te danken.
Ah, ben je aan het oordelen Jeshua? Zou je niet beter eerst de balk in je eigen oog aanpakken?

Het Boeddhisme bestond al enige tijd voor jouw christendom hoor. Maar het is typerend dat het Boeddhisme het christendom niet veroordeeld maar andersom wel. Dus wie kan er hier van wie leren over naasenliefde?

Ge moogt uwe katholieke scheinheilige pensenkermis houden.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 16:11   #31
Jeshua
Schepen
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Berichten: 440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Ah, ben je aan het oordelen Jeshua?
GOD oordeelde!
Citaat:
Zou je niet beter eerst de balk in je eigen oog aanpakken?
welke balk? jullie geweldloze watjes zijn de veroordelenden.
Ik spreek gewoon de waarheid als ik zeg dat de hel bestaat!
Het heeft niets met oordeel te maken als ik de waarheid spreek, je weet totaal niet waar je over spreekt je kent mij niet en jij veroordeelt mij ook, ik zou mijn leven geven om jou te redden!
Citaat:
Het Boeddhisme bestond al enige tijd voor jouw christendom hoor.
en het judaisme bestond voor het boedhisme en de god ervan nog een eeuwigheid eerder.
Citaat:
Maar het is typerend dat het Boeddhisme het christendom niet veroordeeld maar andersom wel. Dus wie kan er hier van wie leren over naasenliefde?
natuurlijk sta ik veroordelend tegenover valse religie. maar wat weet jij daar vanaf? zie je mij boedhisten nu naar de hel sturen? ik roep op tot bekering?
Citaat:
Ge moogt uwe katholieke scheinheilige pensenkermis houden.
Donder toch een eind op met die constante werp de eerste steen gedoe, die je zo handig totaal uit je verband weet te rukken. en kijk jij dan ook naar je eigen balk.
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 16:18   #32
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
natuurlijk weet meneer veel beter dan God wat recht is.
Boeddha is iemand die zijn zonden niet beleed, boeddha kende de heilige geschriften over de eeuwige god in zijn land en in plaats van te volgen begon de krankzinnige een leer te verkondigen die zei dat die Schepper van de Dieren geen dieroffers meer mocht ontvangen.

Hij streed tegen Gods rechtvaardigheid, zoals vele hippies doen die spreken over nietoordelen, doch alles wat een beetje mannelijk stoer is veroordelen.
Dit heb jij getypt hoor, niet ik. Dus hier vel jij een oordeel over het geloof van 300.000.000 mensen over heel de aarde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
GOD oordeelde!
welke balk? jullie geweldloze watjes zijn de veroordelenden.
Ik spreek gewoon de waarheid als ik zeg dat de hel bestaat!
Het heeft niets met oordeel te maken als ik de waarheid spreek, je weet totaal niet waar je over spreekt je kent mij niet en jij veroordeelt mij ook, ik zou mijn leven geven om jou te redden!
en het judaisme bestond voor het boedhisme en de god ervan nog een eeuwigheid eerder.
natuurlijk sta ik veroordelend tegenover valse religie. maar wat weet jij daar vanaf? zie je mij boedhisten nu naar de hel sturen? ik roep op tot bekering?
Donder toch een eind op met die constante werp de eerste steen gedoe, die je zo handig totaal uit je verband weet te rukken. en kijk jij dan ook naar je eigen balk.
Allez, en voor de rest zijn we een vreedzaam geloof zeker? Worden we agressief als we niet kunnen winnen? Lees uw NT nog eens goed, ik denk dat ge het nog niet goed door hebt.

Jij oproepen tot bekering? Maar manneke toch, het enige wat je doet is andere mensen veroordelen en halve gare wartaal uitslaan.

Trouwens, dat werp de eerste steen gedoe is wel de basis van JOUW geloof. Dus gaat het uwe geestelijke patroon maar eens uitleggen dat je dat zo'n flauwe kul noemt. Trouwens, zou je mij niet je andere kaak toedraaien zodat ik u daar ook nog eens de spreekwoordelijke mot kan verkopen... hoewel ik dit niet zal doen daar geweld wel degelijk tegen mijn religie is.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 16:36   #33
Jeshua
Schepen
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Berichten: 440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Dit heb jij getypt hoor, niet ik. Dus hier vel jij een oordeel over het geloof van 300.000.000 mensen over heel de aarde.
dan doe ik dat maar. geen afgoderij.
Citaat:
Allez, en voor de rest zijn we een vreedzaam geloof zeker?
jezus zei toch echt dat hij gekomen was om het zwaard te brengen.
Citaat:
Worden we agressief als we niet kunnen winnen? Lees uw NT nog eens goed, ik denk dat ge het nog niet goed door hebt.
ik heb allang gewonnen.
Citaat:
Jij oproepen tot bekering? Maar manneke toch, het enige wat je doet is andere mensen veroordelen en halve gare wartaal uitslaan.
ik veroordeel homosexualiteit ja. niet de homo. ik blijf zeggen ik zou mijn leven ook voor Raf geven, maar als hij zijn pad blijft doorlopen krijgt hij de consequentie.
Citaat:
Trouwens, dat werp de eerste steen gedoe is wel de basis van JOUW geloof. Dus gaat het uwe geestelijke patroon maar eens uitleggen dat je dat zo'n flauwe kul noemt. Trouwens, zou je mij niet je andere kaak toedraaien zodat ik u daar ook nog eens de spreekwoordelijke mot kan verkopen... hoewel ik dit niet z
al doen daar geweld wel degelijk tegen mijn religie is.
de basis van mijn geloof is God te dienen en van je naaste te houden gelijk jezelf.ik noem het geen flauwekul flauwekul zijn hippies die zelf het geloof niet hebben en toch deze tekst gebruiken om alles wat hen niet zint te veroordelen, bv mensen die in opstand komen tegen immorreel misdadig gedrag als abortus of homohuwelijk.
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 16:46   #34
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
dan doe ik dat maar. geen afgoderij
Het Boeddhisme aanbidt geen goden, je kan dus ook niet van afgoderij spreken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
jezus zei toch echt dat hij gekomen was om het zwaard te brengen.
Toon mij eens waar HIJ dat zelf gezegd heeft. Dat is dus een typische katholieke verdraaiing.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
ik heb allang gewonnen.
Hoe oud ben jij eigenlijk, dat je dit soort argumentatie gebruikt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
ik veroordeel homosexualiteit ja. niet de homo. ik blijf zeggen ik zou mijn leven ook voor Raf geven, maar als hij zijn pad blijft doorlopen krijgt hij de consequentie.
Mispoes, je kan niet de geaardheid veroordelen zonder de geaarde mee te veroordelen. Je bent gewoon bekrompen maar wil dit zelf niet toegeven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
de basis van mijn geloof is God te dienen en van je naaste te houden gelijk jezelf.ik noem het geen flauwekul flauwekul zijn hippies die zelf het geloof niet hebben en toch deze tekst gebruiken om alles wat hen niet zint te veroordelen, bv mensen die in opstand komen tegen immorreel misdadig gedrag als abortus of homohuwelijk.
Toon mij waar ik pro-abortus ben, leugenaar. Is dat geen zonde? Tweede gebod vergeten? Of pas je dit voor jezelf alleen maar toe als het jou uitkomt?

Jij bent nog hypocrieter dan de paus.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 16:57   #35
Jeshua
Schepen
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Berichten: 440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Het Boeddhisme aanbidt geen goden, je kan dus ook niet van afgoderij spreken.
ze aanbidden veelal boedha
Citaat:
Toon mij eens waar HIJ dat zelf gezegd heeft. Dat is dus een typische katholieke verdraaiing.
oke betweter die de bijbel niet kent en toch meent te weten wat erin staat
[font=Arial][size=3]Mattheüs 10:34-39[/size][/font]

</B>[font=Arial][size=3]‘Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn. Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.’[/size][/font]

Citaat:


Hoe oud ben jij eigenlijk, dat je dit soort argumentatie gebruikt?
21
Citaat:

Mispoes, je kan niet de geaardheid veroordelen zonder de geaarde mee te veroordelen. Je bent gewoon bekrompen maar wil dit zelf niet toegeven.
wat een totale crap. het word pas hypocriet als ik het in mezelf niet veenzo zou veroordelen, en zoals ik al zei:als ik gevonden word slapend met een man, dan mag je me van mij het bed uit slaan en me halfdoodgeselen.
waar haal je het idee vandaan dat een persoon zijn eigenschappen is, of beter gezegd zijn meedrijvende demonen van perverse lust? we zijn in oorlog tegen de demonen en we moeten die vernielen. en ze worden groter als we mensen toestaan te zondigen. veroordeel ik de moordenaar als ik hem probeer tegen te houden te moorden? als ik als regent in mijn samenleving probeer de moord weg te houden? terwijl ik toch mijn leven zou geven voor een moordenaar?
Citaat:
Toon mij waar ik pro-abortus ben, leugenaar. Is dat geen zonde? Tweede gebod vergeten? Of pas je dit voor jezelf alleen maar toe als het jou uitkomt?

Jij bent nog hypocrieter dan de paus.
ik had het niet persoonlijk tegen jou.
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 09:13   #36
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
ze aanbidden veelal boedha
Nope, ze vereren Boeddha (graag juiste schrijfwijze ik noem den uwe ook niet jeeezus) vanwege zijn voorbeeldrol. Vergelijk hem maar met Jezus van Nazareth op dat gebied. Tussen beide bestaan trouwens veel gelijkenissen. Maar aanbidden doen ze niemand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
oke betweter die de bijbel niet kent en toch meent te weten wat erin staat
[font=Arial][size=3]Mattheüs 10:34-39[/size][/font]

</B>[font=Arial][size=3]‘Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn. Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.’[/size][/font]

[color=#76274f]21
Gotcha! Dit heeft Jezus niet gezegd, maar Mattheus BEWEERT dat Jezus dit gezegd heeft. Dus mijn uitdaging blijft staan. Heel jouw nieuw testament hangt samen met zo'n "getuigenverklaringen" waarvan het bewezen is dat het overgrote deel pas honderden jaren NA Jezus is geschreven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
wat een totale crap. het word pas hypocriet als ik het in mezelf niet veenzo zou veroordelen, en zoals ik al zei:als ik gevonden word slapend met een man, dan mag je me van mij het bed uit slaan en me halfdoodgeselen.
waar haal je het idee vandaan dat een persoon zijn eigenschappen is, of beter gezegd zijn meedrijvende demonen van perverse lust? we zijn in oorlog tegen de demonen en we moeten die vernielen. en ze worden groter als we mensen toestaan te zondigen. veroordeel ik de moordenaar als ik hem probeer tegen te houden te moorden? als ik als regent in mijn samenleving probeer de moord weg te houden? terwijl ik toch mijn leven zou geven voor een moordenaar?
En wederom, toon maar eens waar uwe Jezus of uwe God gezegd hebben dat een homofiel minderwaardig is aan een ander mens. Zie je mij u afranselen omdat ge een devote christen bent? Neen, dat is jouw zaak. Maar als je hier gaat komen andere mensen veroordelen omdat zij anders zijn dan jij, dan wordt dat mijn zaak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
ik had het niet persoonlijk tegen jou.
Wees tenminste moedig genoeg om bij je standpunt te blijven. Hier, een mantra die je alvast op weg kan helpen :

Waarom zou je compromissen sluiten? Wat heb je te verliezen?
[size=2]In dit kleine leven: leef zo totaal mogelijk.[/size]
[size=2]Wees niet bang om tot het uiterste te gaan.[/size]
[size=2]Meer dan totaal kan niet — dat is de grens.[/size]
[size=2]alhoewel heel je mind er voorstander van is,sluit geen compromissen ![/size]
[size=2]want zo ben je opgevoed, zo heeft men je geconditioneerd
[/size]
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 09:36   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Gotcha! Dit heeft Jezus niet gezegd, maar Mattheus BEWEERT dat Jezus dit gezegd heeft. Dus mijn uitdaging blijft staan. Heel jouw nieuw testament hangt samen met zo'n "getuigenverklaringen" waarvan het bewezen is dat het overgrote deel pas honderden jaren NA Jezus is geschreven.
[size=2][/size]
En aangezien we weten wat getuigenverklaringen en overleveringen waard zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 09:42   #38
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En aangezien we weten wat getuigenverklaringen en overleveringen waard zijn.
Et voila, maar toch worden er dagelijks mensen veroordeeld door anderen gewoon omdat een boekske van onbetrouwbare origine zegt dat het moet. Maar Jezus noch Mohammed hebben er zelf 1 letter van geschreven. Neen, het is zelfs erger, de weinige geschriften uit die tijd die er een ander licht op zouden kunnen werpen, worden angstvallig door de kerk gebagatelliseerd.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 09:51   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Et voila, maar toch worden er dagelijks mensen veroordeeld door anderen gewoon omdat een boekske van onbetrouwbare origine zegt dat het moet. Maar Jezus noch Mohammed hebben er zelf 1 letter van geschreven. Neen, het is zelfs erger, de weinige geschriften uit die tijd die er een ander licht op zouden kunnen werpen, worden angstvallig door de kerk gebagatelliseerd.
Inderdaad.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 10:47   #40
Jeshua
Schepen
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Berichten: 440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Nope, ze vereren Boeddha (graag juiste schrijfwijze ik noem den uwe ook niet jeeezus) vanwege zijn voorbeeldrol. Vergelijk hem maar met Jezus van Nazareth op dat gebied. Tussen beide bestaan trouwens veel gelijkenissen. Maar aanbidden doen ze niemand.
Ik hoop het voor ze. Ik hoop het werkelijk van harte, want ik wil niemand eeuwig dood hebben in de hel.
Citaat:
Gotcha! Dit heeft Jezus niet gezegd, maar Mattheus BEWEERT dat Jezus dit gezegd heeft. Dus mijn uitdaging blijft staan. Heel jouw nieuw testament hangt samen met zo'n "getuigenverklaringen" waarvan het bewezen is dat het overgrote deel pas honderden jaren NA Jezus is geschreven.
JA DUH. God krijgen we weer zo'n mister wiseguy antwoord! Nou als je een getuigenis niet als bron accepteerd, wat dan wel man? Het zijn trouwens 4 getiugenissen hoor. jezus heeft nou eenmaal geen autobiografie geschreven!
Citaat:
En wederom, toon maar eens waar uwe Jezus of uwe God gezegd hebben dat een homofiel minderwaardig is aan een ander mens.
minderwaardig? ik zeg niet minderwaardig, ik zeg dat homosexualiteit een zonde is. Net als ieder ander zondaren. Ja, wel geloof ik in een hierarchie, en ik geloof ook dat voor de Heer 1 echte heilige evenveel waard is als 5 mindere heiligen. Gods liefde voor zijn kinderen is evenveel, maar die manifesteert zich op andere manieren. zoals door tucht. tucht als hij mij zou zien slapen met een andere man.
Citaat:
Zie je mij u afranselen omdat ge een devote christen bent? Neen, dat is jouw zaak.
en het is ook nog eens geen zonde.
Citaat:
Maar als je hier gaat komen andere mensen veroordelen omdat zij anders zijn dan jij, dan wordt dat mijn zaak.
ik heb je al uitgelegd waarom ik de regel niet overtreed:ik juich het van harte toe als iemand mij hetzelfde behandelt als ik zoiets zou doen. ik veroordeel nogmaals alleen de perversie, niet de mens. Maar wie zondigt zal zelf de consequentie van zijn pad moeten krijgen.
Citaat:
Wees tenminste moedig genoeg om bij je standpunt te blijven. Hier, een mantra die je alvast op weg kan helpen :

Waarom zou je compromissen sluiten? Wat heb je te verliezen?
[size=2]In dit kleine leven: leef zo totaal mogelijk.[/size]
[size=2]Wees niet bang om tot het uiterste te gaan.[/size]
[size=2]Meer dan totaal kan niet — dat is de grens.[/size]
[size=2]alhoewel heel je mind er voorstander van is,sluit geen compromissen ![/size]
[size=2]want zo ben je opgevoed, zo heeft men je geconditioneerd
[/size]
Toevallig is me ma heks en me pa atheist.
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be