Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2005, 10:43   #1
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard Mohammed de Vervalser

In de Koran staat volgend hoofdstuk met volgende verzen:


[font=Georgia][size=+2]61. De Strijdplaats (As-Saff) [/size][/font] [font=Georgia]------------------------------------------------------------------------[/font]

[font=Georgia]Geopenbaard n�* de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 14 strofen. [/font]

[font=Georgia]In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. [/font]

[font=Georgia]1. Wat zich ook in de hemelen en op de aarde bevindt, verheerlijkt Allah; Hij is de Almachtige, de Alwijze. [/font]

[font=Georgia]2. O gij die gelooft, waarom zegt gij hetgeen gij niet doet? [/font]

[font=Georgia]3. Het is afkeurenswaardig bij Allah dat gij zegt hetgeen gij niet doet. [/font]

[font=Georgia]4. Voorzeker, Allah heeft diegenen lief die terwille van Hem strijden in geordende gelederen, alsof zij een hechte muur vormen. [/font]

[font=Georgia]5. En toen Mozes tegen zijn volk zeide: "O mijn volk, waarom ergert gij mij, wetende dat ik Allah's boodschapper voor u ben?" En toen zij afdwaalden deed Allah hun hart zich afwenden, want Allah leidt het opstandige volk niet. [/font]

[font=Georgia]6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog." [/font]

[font=Georgia]7. Wie is onrechtvaardiger dan hij die leugen over Allah verzint, terwijl hij opgeroepen wordt tot de Islam? Allah leidt het onrechtvaardige volk niet. [/font]

[font=Georgia]8. Zij wensen Allah's licht door hun mond te doven, maar Allah zal Zijn licht vervolmaken, hoewel de ongelovigen er afkerig van zijn. [/font]

[font=Georgia]9. Hij is het Die Zijn boodschapper heeft gezonden met leiding en de godsdienst der Waarheid, opdat hij deze moge doen zegevieren over alle andere godsdiensten, al zijn de afgodendienaren er afkerig van. [/font]

[font=Georgia]10. O gij die gelooft, zal ik u inlichten over een handel die u zal redden van een pijnlijke straf? [/font]

[font=Georgia]11. Dat gij in Allah en Zijn boodschapper gelooft en voor de zaak van Allah met uw bezit en uw persoon strijdt. Dat is beter voor u als gij het weet. [/font]

[font=Georgia]12. Hij zal u uw zonden vergeven en u in tuinen leiden waar doorheen rivieren stromen en tot reine woningen toelaten in tuinen der Eeuwigheid. Dat is de grote zegepraal. [/font]

[font=Georgia]13. En nog meer waarnaar gij verlangt: hulp van Allah en een spoedige overwinning. En geef blijde tijding aan de gelovigen. [/font]

[font=Georgia]14. O, gij die gelooft, weest Allah's helpers, zoals toen Jezus, zoon van Maria, tot zijn discipelen zeide: "Wie zijn mijn helpers terwille van Allah?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn Allah's helpers!" Toen geloofde een gedeelte van de kinderen Israëls, terwijl een ander deel niet geloofde maar Wij hielpen de gelovigen tegen hun vijand en zij werden overwinnaars.



[/font]Bovenstaand hoofdstuk is typerend voor de gehele Koran en voor de gehele valse en hatelijke leer van de islam.

Het hele Koran-schrijfsel staat vol van perverse "self-fullfilling prophesies" als in vers 6 van dit hoofdstuk.

Vers 6 is zo'n echt haatvers dat bedoeld is om de aanhang van Mohammed op te zetten tegen de Christenen die het niet eens zijn met hem, tegen diegenen die kritiek op hem leveren. Mohammed legt Jezus woorden in de mond die Jezus niet gezegd heeft. hij vervalst hiermee de geschiedenis en valt hiermee het Christendom aan. Dan beweert hij ook nog eens dat de Christenen, hem zullen tegenspreken. Wat niet meer dan te verwachten is.

Mohammed lokt dus opzettelijk een op leugens gebaseerde reactie van de Christenen uit om hen daarna te kunnen beschuldigen van het plegen van bedrog. Valser kan het niet. In de volgende zin worden ze reeds gestigmatiseerd als "het onrechtvaardige volk".

Mohammed beweert dus dat Jezus zou gezegd hebben dat hij, Mohammed op komst is met "de godsdienst der Waarheid, opdat hij deze moge doen zegevieren over alle godsdiensten".

Dan volgt een aansporing aan de "gelovigen" om te gaan strijden tegen deze ongelovigen en daarvoor geld binnen te brengen of zelf als soldaat te gaan vechten. Voor de doden van de strijd wacht dan het paradijs, voor de overlevenden is er de overwinning om van te genieten.

Tenslotte haalt hij er voor de valse vergelijking Jezus nog eens bij en maakt van hem ineens een anti-semitische strijder, die vecht tegen de ongelovige Joodse vijand en deze samen met de "gelovigen" overwint.



De Koran staat vol van dergelijke "satanische" verzen. Het verspreiden van zulke valse en perverse op leugens gebaseerde haatverzen, die enkel tot doel hebben de mensen aan te sporen tot vechten tegen andere mensen, noemen de moslims en hun huidige verdedigers een godsdienst.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 13:01   #2
boaz
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 17
Standaard Koran en Bijbel

Er wordt al wel eens gezegd dat de Koran en de Bijbel gelijk zijn, dat het dezelfde inhoud heeft.
Dit is dus niet waar. De Bijbel is van een totaal andere inslag dan de Koran.
De geschiedenis vertelt zelfs dat de Koran totaal niet is geschreven door Mohammed maar door een priester.
Jezus en Maria zouden er ook instaan, maar dit is ook niet waar. Isa en Myriam waren totaal andere personen dan Jezus en Maria.
Zo staat de Koran nog vol van tegenstrijdigheden en misleidingen.
Er staat ook nergens geschreven dat een vrouw een hoofdoek moet dragen, alleen dat ze haar borsten en schaamdelen moet bedekken.
We hebben allen één God, dat is zo, maar hoe die wordt vertaalt naar de verschillende Godsdiensten is een ander ding.
Nergens in De Koran staat er dat je je naaste moet beminnen, dat je je andere wang moet toedraaien, neen oog om oog en tand om tand is de moslim wet.
__________________
"Walking the yellow brick road"
boaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 11:07   #3
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Als bijna niemand op dit topic reageert zal het wel waar zijn wat hier staat zeker?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 11:10   #4
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Als bijna niemand op dit topic reageert zal het wel waar zijn wat hier staat zeker?
Waarom zou ik reageren. Mohammed wás gewoon een vervalser.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 11:54   #5
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Waarom zou ik reageren. Mohammed wás gewoon een vervalser.
Akkoord, maar men zou toch kunnen zeggen over het volgende vers:

[font=Georgia][size=4]6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog." [/size]

[/font]Dat wat hier staat juist is en dan de betreffende passage uit het NT citeren, of anders ermee akkoord gaan dat het niet zo is.[font=Georgia]
[/font]Als Mohammed zijn aanhangers bewust heeft voorgelogen en bewust heeft aangezet tot haat jegens de christenen, gebaseerd op leugens, mag/moet dat toch door zoveel mogelijk mensen geweten zijn?

Als we het perfide karakter van de Koran en van Mohammed zwart op wit kunnen aantonen, staan we toch veel sterker in onze schoenen in de strijd tegen de islam?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 14:28   #6
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

[font=Georgia][size=4]
Citaat:

[font=Georgia][size=4]6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog." [/size][/font]
hahahaha onnozelaar! Perfecte voorbeeld van onwetendheid!
slaagt wel even tegen dat Ahmed bijnaam is van Mohamed.
Eveneens is Mustapha bijnaam van Mohamed.

[/size][/font]
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 14:31   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Baardjurk!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 14:34   #8
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

whauw
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 16:19   #9
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Die profetie is nog niet uitgekomen, want ik heb nog niemand gezien met "duidelijke bewijzen". Van wat trouwens?

Conclusie, Mohammed was de profeet nog niet, maar een gewone mens met alle gebreken die een mens kan hebben.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 17:10   #10
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Als we het perfide karakter van de Koran en van Mohammed zwart op wit kunnen aantonen, staan we toch veel sterker in onze schoenen in de strijd tegen de islam?
Oh maar er zijn maar genoeg koranverzen waaruit blijkt dat Mohammed gewoon geestesziek was. Alleen al het feit dat "Allah" via "visioenen" tot de "profeet" moest spreken terwijl in de verhaaltjes van diezelfde "profeet" God ook gewoon rechtstreeks kon spreken (zonder visioenen dus). Volgens de verhaaltjes van Mohammed en c.s. (Paulus, Johannes) sprak God immers rechtstreeks tot Adam en Eva, Kain, Abel, Noach en Mozes. Waarom moest God dan ineens via visioenen tot zijn profeten gaan spreken ?????????????

Neem verder dat volgens de koran neven en nichten gewoon kunnen trouwen. Waarschijnlijk heeft "Allah" dus zijn biologie lessen gemist. Ha ha.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 20:24   #11
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
[font=Georgia][size=4]
hahahaha onnozelaar! Perfecte voorbeeld van onwetendheid!
slaagt wel even tegen dat Ahmed bijnaam is van Mohamed.
Eveneens is Mustapha bijnaam van Mohamed.

[/size][/font]
Geef mij het citaat uit het Nieuw Testament waarin Jezus zegt dat er een Ahmed gaat komen.

Hier kan je beginnen zoeken: http://www.willibrordbijbel.nl/
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 23:37   #12
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Citaat:
Geef mij het citaat uit het Nieuw Testament waarin Jezus zegt dat er een Ahmed gaat komen
Het wordt nog grappiger hahaha!!

Eerst iets beweren langs uwzijde.
Ik corrigeer uw ontwetendheid ivm een vers uit de Koran.
En dan bewijslast omkeren en er de OT bij betrekken, terwijl ik daar geen lettertje over heb gezegd. Nog meer, ik heb nergens gesproken over OT!

Intellectuele chantage?

Grapjas....
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 13:17   #13
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Het wordt nog grappiger hahaha!!

Eerst iets beweren langs uwzijde.
Ik corrigeer uw ontwetendheid ivm een vers uit de Koran.
En dan bewijslast omkeren en er de OT bij betrekken, terwijl ik daar geen lettertje over heb gezegd. Nog meer, ik heb nergens gesproken over OT!

Intellectuele chantage?

Grapjas....
Eerst en vooral, het Oude Testament, dat zijn de boeken van de Joden van voor de tijd van Jezus.

In de Koran waarvan jij gelooft dat het het eeuwige woord van God is beweert Moha[size=2]mme[font=Verdana]d in [/font][/size][font=Verdana][size=2]hoofdstuk 61. De Strijdplaats (As-Saff) [/size][/font][font=Verdana][size=2]:[/size][/font]

[font=Georgia]
[/font]
[font=Georgia][size=3]6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog." [/size][/font]

[font=Georgia]

[/font]In geen enkel van de evangelies staat dat Jezus gezegd heeft dat na hem een boodschapper zal komen, en zeker niet dat hij "Achmad" zou heten.

Wat staat er wel in de evangelies?

In Johannes spreekt Jezus tot zijn leerlingen en zegt hen dat als hij er niet meer zal zijn de Heilige Geest hen zal helpen:

14
Ik laat jullie niet verweesd achter

[15] Als jullie Mij liefhebben, zul je ter harte nemen wat Ik jullie opdraag. [16] En Ik zal de Vader vragen jullie een andere Helper te geven, die voor altijd met jullie zal zijn, [17] de Geest van de waarheid. De wereld kan Hem niet ontvangen, omdat ze Hem niet ziet en ook niet kent; jullie kennen Hem wel, want Hij blijft bij jullie en zal in jullie zijn.
[18] Ik laat jullie dus niet verweesd achter: Ik kom bij jullie terug.

15. 26 Wanneer echter de Helper komt die Ik jullie zal zenden als Ik bij de Vader ben – de Geest der waarheid, die van de Vader komt – zal Hij over Mij getuigenis afleggen; [27] en ook jullie moeten getuigenis afleggen, want jullie zijn vanaf het begin bij Mij.

16
De taak van de Geest

[4] Dit heb Ik jullie gezegd om je te waarschuwen: als die tijd komt, zul je je herinneren dat Ik jullie erop gewezen heb. Tot nu toe hoefde Ik jullie daar niet op te wijzen omdat Ik nog bij jullie was. [5] Maar nu ga Ik heen, naar Hem die Mij gezonden heeft, en niemand van jullie vraagt Mij: “Wáár gaat U heen?” [6] Nu Ik jullie dat alles gezegd heb, is jullie hart vol droefheid. [7] En toch, om de waarheid te zeggen: voor jullie eigen bestwil moet Ik weggaan; doe Ik dat niet, dan zal de Helper niet komen; maar als Ik heenga, zal Ik Hem naar jullie toezenden. [8] En als Hij komt, zal Hij het ongelijk van de wereld aantonen, en laten zien wat zonde, wat gerechtigheid en wat oordeel is. [9] Wat zonde is: dat ze niet in Mij willen geloven; [10] wat gerechtigheid is: dat Ik heenga, naar de Vader, en dat jullie Me niet meer zullen zien; [11] wat oordeel is: dat de vorst van deze wereld is veroordeeld. [12] Eigenlijk heb Ik jullie nog veel te zeggen, maar je kunt het nu nog niet verwerken. [13] Wanneer de Geest der waarheid komt, zal Hij jullie leidsman naar de volle waarheid zijn – niet dat Hij eigenmachtig zal spreken, Hij zal slechts zeggen wat Hij te horen krijgt – en wat komen gaat, zal Hij jullie meedelen. [14] Hij zal Mij verheerlijken, want wat Hij jullie zal meedelen, komt van Mij. [15] Alles wat de Vader heeft is ook van Mij; daarom mag Ik zeggen dat hetgeen Hij jullie zal meedelen, van Mij komt.

20
Verschijning aan de leerlingen

[19] Op de avond van die eerste dag van de week waren de leerlingen bij elkaar. Hoewel de deur op slot was uit vrees voor de Joden, kwam Jezus. Ineens stond Hij in hun midden en zei: ‘Vrede!’ [20] Na deze groet toonde Hij hun zijn handen en zijn zijde. Vreugde vervulde de leerlingen toen ze de Heer zagen. [21] ‘Vrede’, zei Jezus nogmaals. ‘Zoals de Vader Mij gezonden heeft, zo zend Ik jullie.’ [22] Na deze woorden ademde Hij over hen. ‘Ontvang de heilige Geest’, zei Hij. [23] ‘Als jullie iemand zijn zonden vergeven, dan zijn ze ook vergeven; als jullie ze niet vergeven, dan blijven ze behouden.’


Handelingen, 2, 1
De komst van de heilige Geest
[1] Toen de dag van het Pinksterfeest aanbrak waren ze allen bij elkaar. [2] Plotseling klonk er uit de hemel een geluid als van een hevige windvlaag, dat het huis waar ze zich bevonden geheel vulde. [3] Er verschenen aan hen een soort vlammen, die zich als vuurtongen verspreidden en zich op ieder van hen neerzetten, [4] en allen werden vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven.

Handelingen 20
Zowel Joden als Grieken heb ik opgeroepen zich te bekeren tot God en te geloven in Jezus, onze Heer. [22] Nu ben ik op weg naar Jeruzalem, gedreven door de Geest, zonder te weten wat me daar te wachten staat, [23] behalve dan dat de heilige Geest me in iedere stad verzekert dat gevangenschap en vervolging mijn deel zullen zijn.



De "Geest" is een soort van Goddelijke inspiratie die over de leerlingen van Jezus neerdaalde en geen persoon die meer dan 500 jaar later zou komen.


Wel staat er het volgende over "zogenaamde profeten" na Christus:

Mattheus, 15
Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. [16] Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Men plukt toch geen druiven van doornstruiken of vijgen van distels? [17] Zo draagt elke goede boom goede vruchten, maar een slechte boom draagt slechte vruchten. [18] Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, evenmin als een slechte boom goede vruchten dragen kan. [19] Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. [20] Zo kunnen jullie hen dus aan hun vruchten herkennen.




Nergens in het Nieuw Testament staat over de Geest geschreven:[font=Georgia][size=3]

En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."



[/size][/font]Met andere woorden: Mohammed heeft dit uit zijn duim gezogen en is dus een vervalser en volksmenner.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 14:39   #14
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Blaf maar verder over mohamed , Hoe meer je het bevuilt hoe meer het verschijnt ! De zwarte wolken in de hemel houden de zon niet voor altijd blind , De zon schijnt ook al is de hele aarde bedekt met zulke wolken !!!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 15:44   #15
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Blaf maar verder over mohamed , Hoe meer je het bevuilt hoe meer het verschijnt ! De zwarte wolken in de hemel houden de zon niet voor altijd blind , De zon schijnt ook al is de hele aarde bedekt met zulke wolken !!!
Hoe verklaar jij dat van het volgende niets in het Nieuwe Testament te vinden is?

[font=Georgia]6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." [size=3]En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog[/size]." [/font]
[font=Georgia][/font]
Van dat laatste is in het hele Nieuwe Testament geen spoor te bekennen. Waarom beweert Mohammed dan dat "God" hem dat heeft ingefluisterd?

We kunnen zwart op wit aantonen dat het niet in de teksten van het Nieuwe Testament staat dat Jezus zoiets gezegd heeft en toch beweert Mohammed tegenover zijn aanhangers van wel.

Daar gaat jullie onfeilbaarheid van de "Heilige Koraan".
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 18:09   #16
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
6. En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Israël, Ik ben Allah's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat vóór mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog."

Van dat laatste is in het hele Nieuwe Testament geen spoor te bekennen. Waarom beweert Mohammed dan dat "God" hem dat heeft ingefluisterd?

We kunnen zwart op wit aantonen dat het niet in de teksten van het Nieuwe Testament staat dat Jezus zoiets gezegd heeft en toch beweert Mohammed tegenover zijn aanhangers van wel.
Iedereen weet dat moslims erin geloven dat er van de echte bijbel niks meer over is, hij is aangepast naar de behoeven van de mens.

Maar dat hoor jij als ''islam deskundige'' toch te weten, Wreker ?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 19:13   #17
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Iedereen weet dat moslims erin geloven dat er van de echte bijbel niks meer over is, hij is aangepast naar de behoeven van de mens.

Maar dat hoor jij als ''islam deskundige'' toch te weten, Wreker ?
Waarom staat over de "vervalste" bijbel en thora niets van in de koran. De "alwetende" "Allah" wist het ineens niet dus. Whahahahaha

Of hebben christenen én joden ná Mohammed even snel hun heilige boeken veranderd

Waarom heeft Allah dan wel de koran beschermd en heeft hij dat dan niet gedaan met "zijn" thora en bijbel ?

(Om misvattingen te voorkomen. Volgens mij zijn zowel de thora, bijbel en koran 100,000 % mensenwerk).
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 21:04   #18
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Waarom staat over de "vervalste" bijbel en thora niets van in de koran. De "alwetende" "Allah" wist het ineens niet dus. Whahahahaha
Heb jij de Koran gelezen, het staat er wel:

De waarheid van de Schrift verbergend: En wie is onrechtvaardiger, dan hij, die een getuigenis verbergt, die hij van Allah heeft? (Soera 2:140).

Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. (Soera 5:13)

Trouwens iets positiefs over (Volgens de Koran) de ware Christenen en Joden:

Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden. (Soera 3:113-115)




Citaat:
Waarom heeft Allah dan wel de koran beschermd en heeft hij dat dan niet gedaan met "zijn" thora en bijbel ?
Volgens de Islam is de Islam het allerlaatste geloof en de Koran zal tot de dag des oordeels onder zijn hoede blijven. De Bijbel daarentegen is aangepast, deze mening werd ook nog versterkt toen maddox zei dat er allerlei dingen zijn bijverzonnen.


Toch kan je geloven dat het mensenwerk is en ik respecteer ook jouw mening.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 7 januari 2005 om 21:06.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 21:15   #19
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Heb jij de Koran gelezen, het staat er wel:

De waarheid van de Schrift verbergend: En wie is onrechtvaardiger, dan hij, die een getuigenis verbergt, die hij van Allah heeft? (Soera 2:140).

Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. (Soera 5:13)
Dan had Allah wel duidelijker mogen zijn als hij bedoelt dat christenen en joden heilige schriften hebben veranderd. En verder begint de "opzegging van Allah" soera 1 al met een lofzang op de bijbel en de thora. Vreemd als we de oorspronkelijke "goddelijke" bijbel en thora ineens niet meer kennen.
Citaat:
Trouwens iets positiefs over (Volgens de Koran) de ware Christenen en Joden:

Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden. (Soera 3:113-115)
Jij of je "profeet" maakt niet uit wie de ware christenen en joden zijn.
Citaat:
Volgens de Islam is de Islam het allerlaatste geloof en de Koran zal tot de dag des oordeels onder zijn hoede blijven.
Zucht. Waarom kon Allah dat dan niet met de bijbel en de thora. Dat was immers toch ook zijn openbaringen"?
Citaat:
De Bijbel daarentegen is aangepast, deze mening werd ook nog versterkt toen maddox zei dat er allerlei dingen zijn bijverzonnen.
Nou en. Als we nu iets bijverzinnen bij Hans en Grietje of Roodkapje ?

Citaat:
Toch kan je geloven dat het mensenwerk is en ik respecteer ook jouw mening.
Ik wou dat meer moslims dat vonden. Dan waren veel niet-moslims ten minste niet geneigd om je godsdienststichter een profeet te noemen omdat ze anders bang zijn dat je geloofsgenoten zich anders op hun lange teentjes getrapt voelen.

Laatst gewijzigd door Akkersloot : 7 januari 2005 om 21:18.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2005, 21:21   #20
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Jij of je "profeet" maakt niet uit wie de ware christenen en joden zijn.
Nee, daarom zeg ik er steeds bij '' volgens de Islam''>


Citaat:
Zucht. Waarom kon Allah dat dan niet met de bijbel en de thora. Dat was immers toch ook zijn openbaringen"?
Hij had (volgens de Islam) vaak religies gestuurd om mensen op het rechte pad te leiden. Maar wanneer "'de dag des oordeels'' dichtbij kwam zou hij mohammed sturen met het definitieve echte geloof, hij had de wereld en het universum immers om hem gecreeërd.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be