Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: "Interculturele dialoog.be" had dit topic wel/niet mogen verwijderen
Wel 11 34,38%
Niet 16 50,00%
Geen mening 5 15,63%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2005, 19:01   #1
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard "Intercultureledialoog.be" verwijdert direkt mijn topic

Waarschijnlijk hebben jullie als leden van dit forum ook een PM ontvangen om deel te nemen aan het forum van "interculturele dialoog.be".

Onder het subforum “Je hebt er voor gekozen om je religieuze of filosofische overtuiging kenbaar te maken in het dagelijks leven. Krijg je daar respect of kritiek voor?” heb ik gezien mijn ervaringem met mijn anti-islam standpunt de volgende topic/poll geplaatst.


Topic/ Poll

"Ook mensen die ronduit zeggen dat de godsdienststichters geestesziek waren verdienen respect"


Ja

Nee

Geen mening.



Citaat:

[size=2]Volgens mij was de "profeet" Mohammed gewoon geestesziek (acromegalie, epilepsieaanvallen bij het "reli"(slaap)kwab, what ever) en was hij een kinderverkrachter (hij had als 54-jarige man immers sex met het 9-jarige meisje Aisha). Volgens mij was ook de stichter van het christendom, de "apostel" Paulus, geestesziek. Als je die personen met hun "visioenen" immers niet gelooft is er immers maar één conclusie mogelijk, namelijk dat ze geestesziek waren.

Ik vind inderdaad dat men met mijn standpunt weinig respectvol voor mij is. Vaak wordt ik zelfs voor een racist uitgemaakt.

Ik ben zelfs benieuwd of dat die bericht nog verwijderd wordt ook.
Een paar uur later, gezien het tijdstip van een PM van de webmaster, is deze topic echter verwijderd .

Citaat:
[size=3]" Lasterlijke, hatelijke, obscene, beledigende, bedreigende, racistische, illegale berichten of standpunten die het privé-leven van de personen niet eerbiedigen, zullen worden weggelaten. Hetzelfde geldt voor berichten waarin mensen persoonlijk worden aangevallen of andere gebruikers denigreren. " [/size]
Ik heb de webmaster geantwoord dat dit gewoon de standaard gedragscode is voor forums. En gevraagd waarom andere fora zo’n bericht wel laten staan ? En uiteraard de vraag: Waarom krijg ik geen respect ?

[/size]
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 19:20   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Waarschijnlijk hebben jullie als leden van dit forum ook een PM ontvangen om deel te nemen aan het forum van "interculturele dialoog.be".
Neen, ik heb geen uitnodiging daartoe ontvangen. In ieder geval wens ik wel te zeggen dat er geen enkele reden was om dit onderwerp te verwijderen. Of is het zo dat er blijkbaar bepaalde thema's niet mogen bediscussieerd? Zal de moderator bijvoorbeeld ook een onderwerp laten verwijderen waarin schampend of kritisch wordt gedaan over de maagdelijkheid van Maria?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 20:00   #3
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Zal de moderator bijvoorbeeld ook een onderwerp laten verwijderen waarin schampend of kritisch wordt gedaan over de maagdelijkheid van Maria?
Of dat Jezus niet de zoon van God is. Want dergelijke "Lasterlijke, hatelijke, obscene, beledigende, bedreigende, racistische, illegale berichten of standpunten" is voor de (waarschijnlijke) islam-knuffelaars geen bezwaar omdat dergelijke uitspraken natuurlijk pro-islam zijn.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 20:08   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Of dat Jezus niet de zoon van God is. Want dergelijke "Lasterlijke, hatelijke, obscene, beledigende, bedreigende, racistische, illegale berichten of standpunten" is voor de (waarschijnlijke) islam-knuffelaars geen bezwaar omdat dergelijke uitspraken natuurlijk pro-islam zijn.
Ondertussen hebben we dit patroon al meer gezien. Iedereen mag blijkbaar ongestraft de christenen, het christelijk geloof en Jezus beledigen, maar o wee als men nog maar eens kritisch durft doen tegenover de islam. Dan staat links plotseling op de achterste poten. Bemerkt trouwens dat men in linkse hoek juist de grootste tegenstanders van een film als "Submission" vond. Ook op dit forum. Denk aan de ultralinkse "Piano" die zelfs vond dat Hirsi Ali zelf gestraft moest worden en dat de film uit de handel genomen worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 21:39   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Natuurlijk mogen zij dat verwijderen. Het is immers hun forum en zij zijn er heer en meester. Als zij vinden dat jouw hatelijkheden niet op hun forum thuishoren, dan is het hun volste recht om ze te verwijderen. Met een dergelijke openingspost maak je duidelijk dat je daar alleen maar komt om te provoceren en ambras te zoeken. Wat mij betreft hebben ze overschot van gelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 21:45   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Natuurlijk mogen zij dat verwijderen. Het is immers hun forum en zij zijn er heer en meester. Als zij vinden dat jouw hatelijkheden niet op hun forum thuishoren, dan is het hun volste recht om ze te verwijderen. Met een dergelijke openingspost maak je duidelijk dat je daar alleen maar komt om te provoceren en ambras te zoeken. Wat mij betreft hebben ze overschot van gelijk.
Hmmm... jij komt nogal vrij homoachtig over....

"Oh Allah, zoals uw Imam ons heeft geboden, grijp homoseksuelen bij de nek en gooi ze, met hoofd naar de aarde gericht, van de hoogste torens... Want Allah (swt) is genadevol, zuiver en alwetend. Zijn wil is onze wil, zijn wil is onze daad, zijn wil is onze veroordeling van de ziekte van het Westen, die, zoals uw imam ons heeft geboden, bestreden moet worden. Allah is groot, Allah is wijs."

Hup Raf, naar de belgacom-torens
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 21:51   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Hmmm... jij komt nogal vrij homoachtig over....

"Oh Allah, zoals uw Imam ons heeft geboden, grijp homoseksuelen bij de nek en gooi ze, met hoofd naar de aarde gericht, van de hoogste torens... Want Allah (swt) is genadevol, zuiver en alwetend. Zijn wil is onze wil, zijn wil is onze daad, zijn wil is onze veroordeling van de ziekte van het Westen, die, zoals uw imam ons heeft geboden, bestreden moet worden. Allah is groot, Allah is wijs."

Hup Raf, naar de belgacom-torens
???
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 21:51   #8
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Natuurlijk mogen zij dat verwijderen. Het is immers hun forum en zij zijn er heer en meester. Als zij vinden dat jouw hatelijkheden niet op hun forum thuishoren, dan is het hun volste recht om ze te verwijderen. Met een dergelijke openingspost maak je duidelijk dat je daar alleen maar komt om te provoceren en ambras te zoeken. Wat mij betreft hebben ze overschot van gelijk.
"Het is immers hun forum" is geen argument. En zeker niet als ze hun forum "dialoog" noemen.

"Het is immers hun forum" is overigens een drogreden want je echte reden is "je hatelijkheden". Er is niets in het bewuste post wat hatelijk is. Ik zeg gewoon mijn mening over bepaalde godsdienststichters.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 21:53   #9
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
???
Kijk dat naar beneden gooien van homo's in Allah's naam dat is pas hatelijk.

Maar jij kan zeker vliegen. Of je denkt te kunnen vliegen
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 21:55   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
"Het is immers hun forum" is geen argument. En zeker niet als ze hun forum "dialoog" noemen.
Natuurlijk is dat een argument; het is zelfs het ENIGE argument. Het geldt hier overigens ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
"Het is immers hun forum" is overigens een drogreden want je echte reden is "je hatelijkheden". Er is niets in het bewuste post wat hatelijk is. Ik zeg gewoon mijn mening over bepaalde godsdienststichters.
De hatelijkheid druipt er gewoon af en blijjkbaar ben ik dan toch niet de enige die dat ziet. Je mening kenbaar maken kan je evengoed op een beleefde manier doen, zonder de mensen bijvoorbeeld voor "kinderverkrachters" en "geesteszieken" te verslijten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 21:56   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Kijk dat naar beneden gooien van homo's in Allah's naam dat is pas hatelijk.
Natuurlijk is het dat. Wat probeer je nu eigenlijk aan te tonen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 21:57   #12
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Kijk dat naar beneden gooien van homo's in Allah's naam dat is pas hatelijk.

Maar jij kan zeker vliegen. Of je denkt te kunnen vliegen
Idd.

Moest er een groepering zijn die mij en mijn soortgenoten van de hoogste torens wilt afgooien, en dat dan nog eens openbaar bekend maakt, ik zou dat hele forum volposten met anti- threads....

Raf niet hoor... nee..... Die zou met hand en tand opkomen voor die groepering, zelfs in volle vlucht
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 22:04   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Idd.

Moest er een groepering zijn die mij en mijn soortgenoten van de hoogste torens wilt afgooien, en dat dan nog eens openbaar bekend maakt, ik zou dat hele forum volposten met anti- threads....

Raf niet hoor... nee..... Die zou met hand en tand opkomen voor die groepering, zelfs in volle vlucht
Ah? Wil je dan zo goed zijn mij even te wijzen waar ik deze uitlatingen "met hand en tand" verdedigd heb?

Edit: mèt een linkje naar de posting(s) in kwestie graag, zodat iedereen kan zien dat jij gelijk hebt en ik ongelijk...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 4 januari 2005 om 22:06.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2005, 22:21   #14
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

En toen volgde een oorverdovende stilte...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 06:19   #15
Akkersloot
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 15 mei 2004
Locatie: pro-islam is extreem-rechts.
Berichten: 698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
zonder de mensen bijvoorbeeld voor "kinderverkrachters" en "geesteszieken" te verslijten.
Jij bent een enorme grote haatzaaier. Waar maak ik de mensen uit voor kinderverkrachters en geesteszieken ? Ik maak namelijk alleen de godsdienststichters MOhammed en Paulus uit voor geesteszieken (gezien hun "visioenen") en de stichter van de islam uit voor een kinderverkrachter (gezien hij als volwassen man sex had met een 9-jarig meisje).

Ik zeg dat dus niet over hun aanhangers.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 07:16   #16
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik vind topics verwijderen en er een onnozele integratie-reden voor geven echt platte kak. Vrijheid><regels, DAT is de realiteit, niet dat gezeven dat vrijheid regels nodig heeft. Dan is het veiligheid. En die integratiemongooltjes (link en rechts) trappen er met hun kortzichtigheid en beperkte denkpistes natuurlijk regelrecht in.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 07:55   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Waar maak ik de mensen uit voor kinderverkrachters en geesteszieken ? Ik maak namelijk alleen de godsdienststichters MOhammed en Paulus uit voor geesteszieken (gezien hun "visioenen")
Waren dat dan geen mensen misschien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
en de stichter van de islam uit voor een kinderverkrachter (gezien hij als volwassen man sex had met een 9-jarig meisje).
Hetgeen natuurlijk ook volslagen belachelijk is, omdat het toen niet als dusdanig beschouwd werd. Je kan hedendaagse westerse regels niet toepassen op een eeuwen oude oosterse situatie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Ik zeg dat dus niet over hun aanhangers.
Maar je beledigt hen wel en dat weet je maar al te goed, want dat is precies je bedoeling: provoceren en haat en verdeeldheid zaaien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 08:04   #18
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ondertussen hebben we dit patroon al meer gezien. Iedereen mag blijkbaar ongestraft de christenen, het christelijk geloof en Jezus beledigen, maar o wee als men nog maar eens kritisch durft doen tegenover de islam. Dan staat links plotseling op de achterste poten. Bemerkt trouwens dat men in linkse hoek juist de grootste tegenstanders van een film als "Submission" vond. Ook op dit forum. Denk aan de ultralinkse "Piano" die zelfs vond dat Hirsi Ali zelf gestraft moest worden en dat de film uit de handel genomen worden.
Haha, Jan liegt elke dag wat meer.

Het enige wat ik ooit over Hirsi Ali heb gezegd is dat ik nagenoeg niks weet over haar (hem?) en dat het me totaal niet interesseert. Maar je mag me altijd citeren en liefst met de verwijzing naar de desbetreffende topic waar ik zoiets zou gezegd hebben. Maar dat zal iets moeilijker worden.

Ps: geef eens de definitie van 'ultralinks'?
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 08:08   #19
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akkersloot
Onder het subforum “Je hebt er voor gekozen om je religieuze of filosofische overtuiging kenbaar te maken in het dagelijks leven. Krijg je daar respect of kritiek voor?” heb ik gezien mijn ervaringem met mijn anti-islam standpunt de volgende topic/poll geplaatst.
Je standpunt was allerminst een respectvol punt. Normaal dat je topic werd verwijderd, je hebt er gewoon zelf om gevraagd. Gelukkig is er nog altijd dit forum waar je je haatvolle rotzooi kan plaatsen. Wat meer zegt over de ethiek van dit forum dan gelijk wat.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 08:38   #20
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Gelukkig is er nog altijd dit forum waar je je haatvolle rotzooi kan plaatsen. Wat meer zegt over de ethiek van dit forum dan gelijk wat.
Dit forum is dan toch zo ethisch genoeg dat het je toelaat er te komen posten, niettegenstaande het vermoedelijk uw bedoeling wel is dit forum om zeep te helpen gewoon omdat OOK Vlaams Belangers hier hun mening kwijt kunnen.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be