Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 december 2008, 18:08   #101
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Wat wilt u hiermee zeggen? Wederom dat de Duitsers engeltjes waren? Er zijn zeker goede Duitse soldaten geweest. Maar om nu te zeggen dat de Duitsers beter waren dan onze eigen Belgische verzetstrijders vind ik wel radicaal. De 'witten' streden uit vaderlandsliefde, tegen de bezetter.

Het is trouwens logisch dat de 'zwarten' en verraders werden gestraft na de oorlog. De bevolking wilde gerechtigheid na jarenlang leed en pijn door de Duitse bezetter !
"Erlich" die openlijk het motto van de toenmalige Hitlerjugend in zijn onderschrift draagt, moet je daarvan niet proberen te overtuigen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 18:49   #102
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
"Erlich" die openlijk het motto van de toenmalige Hitlerjugend in zijn onderschrift draagt, moet je daarvan niet proberen te overtuigen.
Mo vent toch, u bent slimmer dan men denkt. Overtuigen kan alleen de waarheid. De volgende keer dat ik nogeens een beroep doe op Belgocontrol zal ik er zeker rekening mee houden dat daar "slimme" mensen werken.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 18:59   #103
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Nou, mijn grootouders hebben ook regelmatig vertelt over WOII en hun verschrikkelijke ervaringen. Zo heeft mijn grootvader ooit een hondje moeten wurgen, omdat de Duitsers hen anders zouden ontdekt hebben door het geblaf. Bij mijn weten was mijn grootvader niet bij het verzet. Toch leefde ze in een constante angst voor de Duitse bezetter. Was jouw grootmoeder mss een 'zwarte'? Dan kan ik het enigszins begrijpen, want mijn grootouders hadden het namelijk nooit over beleefde en hoffelijke Duitsers hoor.

Natuurlijk kunnen we niet alle Duitsers over 1 kam scheren, hetzelfde geld voor de bevrijders.
Neen, een 'zwarte' was ze niet. Maar die beleefdheid was niet zomaar een idee. Nu , ik was er zelf niet bij, en kan die verhalen niet bevestigen. Dat de 'stoottroepen' van de geallieerden hier wel één en ander uitgeveterd hebben, staat vast. Maar nogmaals, ik was er niet bij.
Dat de 'witten' na de oorlog de beest hebben uitgehangen, is onder het mom van Vaderlandsliefde ook met veel plezier in de mat geschoven. Hoeveel flaminganten zijn er niet ten onrechte mishandeld en opgesloten onder het mom van collaborateur ?
Geef mensen (een beetje) macht en ze veranderen compleet. (Zie das experiment)

Laatst gewijzigd door hurricane : 5 december 2008 om 19:01.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 19:17   #104
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

[quote=ERLICH;3842695][quote=Weiße Rose;3841193 Ik wens u succes met de verhalen verteld door uw grootouders. Misschien dat uw grootouders ook even de bronnen kunnen geven waar de Duitse militaire dezelfde daden zouden hebben gesteld tegenover weerloze vrouwen en meisjes. Misschien ook wat het lot was van Duitse militaire die in sovjet krijgsgevangenschap terecht kwamen. Men blaast graag Duitse daden op tot gruweldaden terwijl men geen probleem heeft met gruweldaden begaan door hetgeen zich noemt bevrijders te minimaliseren.

Indien u zich geroepen voelt te reageren, gelieve zich niet te verschuilen achter kampverhalen zoals het hier bij sommige de gewoonte is om hun gelijk te kunnen halen aangezien ze geen poot hebben om op te staan.[/QUOTE]

Beste Erlich,

Ik vermoed dat u WOII niet hebt meegemaakt? Wel, ik ook niet, maar mijn grootouders wel. De verhalen die zij mij vertellen zijn getuigenissen. Vind je het raar dat ik eerder hun verhalen geloof dan jouw nazi-propaganda?

Ik ben ervan overtuigd dat de geallieerden ook misdaden hebben begaan, dat staat buiten kijf. Echter moet jij eens gaan accepteren dat de nazi's zoveel meer misdaden hebben gepleegd o.a. tegen onschuldige Joden, burgers, homo's, gehandicapten, zigeuners enz... . Jij spreekt over Duitse soldaten in Sovjet-kampen? Wat moet ik dan wel niet zeggen van die miljoenen onschuldige burgers die zijn omgekomen in Duitse concentratiekampen?

U zegt hier wel dat wij blind zijn voor de werkelijkheid..., maar mss bent u wel degene die zijn ogen eens moet openen?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 19:26   #105
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Mo vent toch, u bent slimmer dan men denkt. Overtuigen kan alleen de waarheid. De volgende keer dat ik nogeens een beroep doe op Belgocontrol zal ik er zeker rekening mee houden dat daar "slimme" mensen werken.
Welke waarheid ??? Dat de nazi's edelmoedig waren en vol goede bedoelingen zaten ???? Voor mijn part laat je "blut und ehre" in je voorhoofd branden.

Laatst gewijzigd door Pietje : 5 december 2008 om 19:27.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 19:31   #106
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Kunt u misschien op die verschillende onschuldige burgers een getal plakken? En hoeveel van die zogenaamde onschuldige burgers waren zoals men ze noemt, "helden van het laatste uur" die tegen de lamp liepen en er misschien vanuit gingen dat men deze terugtrekkende militaire wel een hak kon zetten zonder teveel risico te lopen.
2 jaar geleden ben ik eens naar een lezing geweest, genaamd:
'Lommel in WOII'

Deze bevatte o.a. zeer veel getuigenissen en ook verschillende filmbeelden. Zeer interessant om eens te horen en te zien. Men heeft toen ook gezegd hoeveel burgers toen zijn omgekomen bij die razzia's, maar dat exacte getal ben ik vergeten. Het waren er alleszins een redelijk aantal.

Daarbij komt dat wij het ons niet kunnen voorstellen hoe het moet zijn geweest toen de Ieren, Engelsen en Amerikanen onze gebieden zijn komen bevrijden. Na jaren van onderdrukking,terreur, leed en pijn moet zoiets geweldig zijn geweest. Vind jij het dan raar dat mensen massaal de straat opkomen, helemaal uitgelaten. Ze hingen de Belgische vlaggen uit hun ramen enz... . Dat moet 1 groot volksfeest zijn geweest. Aan de risico's denk je dan helemaal niet.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 19:32   #107
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht

Beste Erlich,

De verhalen die zij mij vertellen zijn getuigenissen. Vind je het raar dat ik eerder hun verhalen geloof dan jouw nazi-propaganda?
De schrijver van het boek "Terreur in Limburg" is/was zeker geen NS. Dus kan men deze ook niet beschuldigen van mogelijk NS-propaganda.

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat de geallieerden ook misdaden hebben begaan, dat staat buiten kijf. Echter moet jij eens gaan accepteren dat de nazi's zoveel meer misdaden hebben gepleegd
Dat moet u kunnen bewijzen.Het is niet omdat men ontelbare keren in herhaling valt, andere zaken onder de mat veegt, dat iedereen zich erbij neerlegt.

Citaat:
U zegt hier wel dat wij blind zijn voor de werkelijkheid..., maar mss bent u wel degene die zijn ogen eens moet openen[/QUOTE
]? Kan u gerust mededelen dat ik dat al lang heb gedaan. En kan gerust zeggen, dat hebben er al meerdere gedaan.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 5 december 2008 om 19:34.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 19:34   #108
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Noemt u filosoof? deze reactie was op filo. Anderzijds, kent u het gezegde "wie het schoenje past trekke het aan".

Tevens moet ik u feliscteren, u hebt ook al het woordje "negationisme" gevonden zie ik. Moet er nu iemand angst hebben? Een Persoon die zich misschien democraat noemt en van zulk woordje gebruik maakt, schande.:
Schande? Negationisme is een schande! Mensen die feiten ontkennen en minimaliseren, dat is een schande! En als u zich aangesproken voelt door het woord 'negationisme', dan bent u voor mijn part ook een schande!
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 19:43   #109
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Personen die acter struiken en kanten moordaanslagen pleegde zijn natuulijk geen helden, zijn gewoon criminelen. Aangezien u Lommel aanhaalt, hebt u toch zeker wel het boek gelezen 'Tereur in Limburg" waar de daden in het lang en breed staan uitgelegt van hetgeen u hier wil verkopen als helden.

Dat men zwarte strafte, heeft men niet mee gewacht tot na de oorlog, lees het vernoemde boek er eens op na. Kunt eens aan uw grootouders vragen of ze dat boek ook eens willen lezen. Vrouwen te Breendonk in een lijkist leggen en er sigaretten op uitdoven omdat ze een oogje hadden laten vallen op en Duitse militair, prachtige helden nietwaar. Vrouwen publiek ontkleden, verkrachten en kaalscheren, prachtige helden nietwaar. Een Kind doodslagen met een matteklopper in de armen van de moeder en het kind dan van de brug het water inkipperen, prachtige helden nietwaar. Dus witte roos, spaar mij uw verhalen en deze van uw zogezegde helden.
Personen die achter struiken aanslagen plegen op een bezettingsmacht zijn voor mij geen criminelen, maar wel verzetsstrijders en zelfs vrijheidstrijders!
Die mensen vochten voor hun land en volk, tegen de bezetter die hen het leven zuur maakte. Dat jij hen als moordenaars ziet vind ik zeer triest. Die mensen hebben gevochten voor de toekomst van hun land en volk.

Mss moet u maar eens wat getuigenissen leven over Vlamingen/belgen die jarenlang in Duitse concentratiekampen hebben geleefd. Mss dat u dan inziet dat de Duitsers niet zo'n lievertjes waren!

P.S: mijn naam is 'Weiße Rose' en niet 'witte roos'. Ik heb respect voor u als persoon, ik verwacht van u hetzelfde voor mij!
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 19:54   #110
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

"De schrijver van het boek "Terreur in Limburg" is/was zeker geen NS. Dus kan men deze ook niet beschuldigen van mogelijk NS-propaganda."

Dat heb ik ook nooit beweerd. Ik had het trouwens niet over dat boek. Ik zeg enkel dat u zich zeer sterk laat beinvloeden door extreem-rechtse propaganda. Ik ken uw soort.


"Dat moet u kunnen bewijzen.Het is niet omdat men ontelbare keren in herhaling valt, andere zaken onder de mat veegt, dat iedereen zich erbij neerlegt."

Hebt u 60 jaar in een grot geleefd ofzo? Zeer veel nazi-misdaden zijn al bewezen. Er zijn tienduizenden getuigen, foto's en films die de shoa of holocaust bevestigen... . Er zijn tevens zeer veel officiele documenten gevonden die vele nazi-misdaden bevestigen. Overlaatst zijn in Berlijn zelfs de originele kampplannen van Auchwitz ontdekt, inclusief gaskammers.

"Kan u gerust mededelen dat ik dat al lang heb gedaan. En kan gerust zeggen, dat hebben er al meerdere gedaan."

Daar lijkt het toch niet op. En wat die andere 'enkelingen' betreft..., die komen er nog wel achter dat ze verkeerd bezig zijn.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 19:56   #111
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Welke waarheid ??? Dat de nazi's edelmoedig waren en vol goede bedoelingen zaten ???? Voor mijn part laat je "blut und ehre" in je voorhoofd branden.
Het is toch niet onmogelijk dat de nazi's goede bedoelingen hadden he Piet? Ook al is het dan in de praktijk wat fout gelopen...
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 19:58   #112
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Welke waarheid ??? Dat de nazi's edelmoedig waren en vol goede bedoelingen zaten ???? Voor mijn part laat je "blut und ehre" in je voorhoofd branden.
Dat "Blut und Ehre " u niets zegt is al lang duidelijk, zijn twee begrippen waar slinkse linkse en progressieve ongevoelig voor zijn. Nee de waarheid is, hoe nu met geschiedenis en feiten wordt gesold. Hoe men verhindert bij wet dat er zaken bespreekbaar zouden zijn of zouden kunnen worden. Hoe men slachtoffers langs de ene kant zonder probleem mag minimaliseren en ze langs de andere kant zonder probleem mag opblazen. Hoe men slachtoffers kan en mag misbruiken voor bepaalde doelen en indien dit wordt aangekaart wordt weggevaagd met, oeps even een foutje gemaakt maar zulks moet men kunnen begrijpen, moet weten de mensen zijn nog immer getraumatiseerd.

Ook misschien hoe na-oorlogse generatie's erop uit zijn bejaarden te molestreren omdat deze een bloempje gaan leggen op de graven van gesneuvelde kameraden. Hoe na-oorlogse generatie's militaire begraafplaatsen mogen misbruiken in hun politieke haat simpelweg om andere (partij) een hak te kunnen zetten. En zo, kunnen we nog eindeloos verder gaan. Het is niet omdat het huidig politiek klimaat u en uw waanvoorstelling van wat een samenleving zou moeten zijn, goed gezind is dat elke persoon daar aan lijdt.

Hopelijk begint u onder andere te beseffen dat het politiek klimaat dat u goedgezind is, stillekes aan zijn greep aan het verliezen is. Dit is te wijten aan een jeugd die mondiger is, beter nadenkt en niet klakkeloos alles aanneemt wat men hen voorschotelt. Doet dit u en vrienden pijn? Ja, dit doet u pijn daarom draait het linkse slinkse haatmoleke op volle toeren maar te vergeefs.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 20:04   #113
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
"De schrijver van het boek "Terreur in Limburg" is/was zeker geen NS. Dus kan men deze ook niet beschuldigen van mogelijk NS-propaganda."

Citaat:
Dat heb ik ook nooit beweerd. Ik had het trouwens niet over dat boek. Ik zeg enkel dat u zich zeer sterk laat beinvloeden door extreem-rechtse propaganda. Ik ken uw soort.
Eerst en vooral, u kent mij niet. Ten tweede, ik heb geen propaganda van wat dan ook vandoen, niemand hoeft mij iets voor te zeggen ik maak mijn eigen mening.

"Dat moet u kunnen bewijzen.Het is niet omdat men ontelbare keren in herhaling valt, andere zaken onder de mat veegt, dat iedereen zich erbij neerlegt."

Citaat:
Hebt u 60 jaar in een grot geleefd ofzo? Zeer veel nazi-misdaden zijn al bewezen. Er zijn tienduizenden getuigen, foto's en films die de shoa of holocaust bevestigen... . Er zijn tevens zeer veel officiele documenten gevonden die vele nazi-misdaden bevestigen. Overlaatst zijn in Berlijn zelfs de originele kampplannen van Auchwitz ontdekt, inclusief gaskammers.
Dit is "TABOE"!

"Kan u gerust mededelen dat ik dat al lang heb gedaan. En kan gerust zeggen, dat hebben er al meerdere gedaan."

Citaat:
Daar lijkt het toch niet op. En wat die andere 'enkelingen' betreft..., die komen er nog wel achter dat ze verkeerd bezig zijn.
Tot spijt van wie het benijd, het zijn zeker geen enkelingen. Dus droom zacht.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 5 december 2008 om 20:05.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 20:15   #114
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

[quote=Weiße Rose;3842917]Personen die achter struiken aanslagen plegen op een bezettingsmacht zijn voor mij geen criminelen, maar wel verzetsstrijders en zelfs vrijheidstrijders!
Die mensen vochten voor hun land en volk, tegen de bezetter die hen het leven zuur maakte. Dat jij hen als moordenaars ziet vind ik zeer triest. Die mensen hebben gevochten voor de toekomst van hun land en volk.

Mss moet u maar eens wat getuigenissen leven over Vlamingen/belgen die jarenlang in Duitse concentratiekampen hebben geleefd. Mss dat u dan inziet dat de Duitsers niet zo'n lievertjes waren!

Citaat:
P.S: mijn naam is 'Weiße Rose' en niet 'witte roos'. Ik heb respect voor u als persoon, ik verwacht van u hetzelfde voor mij![/
QUOTE] Dank u voor uw respect! Zou u zo graag terwille zijn, maar heb die S niet op m'n klavierke staan. Anderzijds, vrij vertaald 'witte roos' is toch niets mis mee, is enkel Vlaams/Nederlands inplaats van Deutsch.

Of ligt dit u zo gevoelig omdat het verwijst naar de titel van een film? Een film/boek over HJ die naderhand meer inspanning werd gevraagd overgingen tot, muiterij. Dat deze zijn terechtgesteld in oorlogstijd, moet eens nagaan wat men bij die zogenaamde bevrijders deed met personen met hetzelfde idee in WO1 en WO2.

En spreken over kampen is op dit forum "taboe".
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 20:25   #115
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Schande? Negationisme is een schande! Mensen die feiten ontkennen en minimaliseren, dat is een schande! En als u zich aangesproken voelt door het woord 'negationisme', dan bent u voor mijn part ook een schande!
Niemand ontkent iets, niemand minimaliseert iets, dat zou u en vrienden nu toch eens moeten willen begrijpen. Hetgeen men wil, is een openlijk gesprek, iets dat alle partijen ten goede zou komen. Maar naar het schijnt hebben bepaalde strekkingen met een openlijk gesprek een probleem. Waarom, omdat ze dan misschien een wapen verlieren in hun haatcampagne? Wie zal het zeggen, u misschien?

Anderzijds, negationisme een klein vb.: Dresden om en bij de 110.000 doden en waarschijnlijk meer volgens "de bond der verdrevenen" (is normaal in het Duits geschreven, maar we zitten op het ogenblik in Vlaanderen, dus Vlaams) . Maar zulks wordt hier ten lande afgedaan als, 35.000 slachtoffers had Dresden. Is zulks volgens u ook "negationisme"? Is dit ook een schande?
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 22:51   #116
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

"Eerst en vooral, u kent mij niet. Ten tweede, ik heb geen propaganda van wat dan ook vandoen, niemand hoeft mij iets voor te zeggen ik maak mijn eigen mening."

Idd, ik ken u niet persoonlijk, doch ken ik uw soort . U maakt idd uw eigen mening, ik ook trouwens. Een eigen mening is goed, maar dat wil niet zeggen dat u bepaalde feiten moet ontkennen/minimaliseren.

"Dit is "TABOE"!"

Ik had het enkel over de kampplannen van Auchwitz, maar als het "taboe" is, dan zal ik het daar maar bij laten hé.

"Tot spijt van wie het benijd, het zijn zeker geen enkelingen. Dus droom zacht."

Ja, het rechts-extremisme in Vlaanderen is aan een opmars bezig. De laatste 10 jaar is hun ledental aangedikt tot 1050 en ne paardekop, waarvoor proficiat!

Ik merk er alleszins niet veel van, dus ik zal men slaap er zeker niet voor laten .
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2008, 22:59   #117
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

[quote=ERLICH;3842973]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Personen die achter struiken aanslagen plegen op een bezettingsmacht zijn voor mij geen criminelen, maar wel verzetsstrijders en zelfs vrijheidstrijders!
Die mensen vochten voor hun land en volk, tegen de bezetter die hen het leven zuur maakte. Dat jij hen als moordenaars ziet vind ik zeer triest. Die mensen hebben gevochten voor de toekomst van hun land en volk.

Mss moet u maar eens wat getuigenissen leven over Vlamingen/belgen die jarenlang in Duitse concentratiekampen hebben geleefd. Mss dat u dan inziet dat de Duitsers niet zo'n lievertjes waren!

QUOTE] Dank u voor uw respect! Zou u zo graag terwille zijn, maar heb die S niet op m'n klavierke staan. Anderzijds, vrij vertaald 'witte roos' is toch niets mis mee, is enkel Vlaams/Nederlands inplaats van Deutsch.

Of ligt dit u zo gevoelig omdat het verwijst naar de titel van een film? Een film/boek over HJ die naderhand meer inspanning werd gevraagd overgingen tot, muiterij. Dat deze zijn terechtgesteld in oorlogstijd, moet eens nagaan wat men bij die zogenaamde bevrijders deed met personen met hetzelfde idee in WO1 en WO2.

En spreken over kampen is op dit forum "taboe".
Ik heb gewoon graag dat mensen mij bij men correcte naam aanspreken ookal is dit een forumnaam. Met een gewone 'B' ben ik trouwens al zeer tevreden .

Ik heb de film "Sophie Scholl" idd al een keer gezien. Prachtige film trouwens!
Ik heb zeer veel respect voor die studenten die zich keerden tegen het machtige NS. Vandaar ook mijn forumnaam
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 10:51   #118
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Niemand ontkent iets, niemand minimaliseert iets, dat zou u en vrienden nu toch eens moeten willen begrijpen. Hetgeen men wil, is een openlijk gesprek, iets dat alle partijen ten goede zou komen. Maar naar het schijnt hebben bepaalde strekkingen met een openlijk gesprek een probleem. Waarom, omdat ze dan misschien een wapen verlieren in hun haatcampagne? Wie zal het zeggen, u misschien?

Anderzijds, negationisme een klein vb.: Dresden om en bij de 110.000 doden en waarschijnlijk meer volgens "de bond der verdrevenen" (is normaal in het Duits geschreven, maar we zitten op het ogenblik in Vlaanderen, dus Vlaams) . Maar zulks wordt hier ten lande afgedaan als, 35.000 slachtoffers had Dresden. Is zulks volgens u ook "negationisme"? Is dit ook een schande?
Niemand ontkent iets? Zowat alle negationisten ontkennen de holocaust/shoa!
Niemand minimaliseert iets? Vele negationisten schatten het aantal slachtoffers uit concentratiekampen op +/- 200.000 .

Wat hebt u daarop te zeggen?

Ik zou zo'n grootschalig onderzoek naar de holocaust/shoa zeker zien zitten. Dan is het eindelijk eens gedaan met het ontkennen van 1 van de grootste misdaden tegen de menselijkheid!

Wat er in Dresden is gebeurt is natuurlijk zeer erg, verschrikkelijk zelfs. Echter hebben de Duitsers ook heel wat steden platgebombardeert. Kijk maar naar Londen, Coventry, Rotterdam, Warchau, Belgrado, enz... . Ik hoor van NS'ers (voel u niet aangesproken) vaak het argument van die verschrikkelijke bombardementen op Dresden, maar wat dan met al die bombardementen uitgevoerd door de Duitsers? Die zijn opeens niet meer van tel ofzo?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 13:29   #119
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Mensen toch.

Lees eens allemaal "het hart van de duisternis" van Dhr De Laender.
Dat boek leert onze dat zulke misdaden niet eigen zijn aan Duitsers of Russen maar eigen zijn aan de mens.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2008, 19:24   #120
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
[i]

Citaat:
Ja, het rechts-extremisme in Vlaanderen is aan een opmars bezig. De laatste 10 jaar is hun ledental aangedikt tot 1050 en ne paardekop, waarvoor proficiat!

Ik merk er alleszins niet veel van, dus ik zal men slaap er zeker niet voor laten .
En, dat men dan van deze 1050 en een paardekop zulke angst kan hebben, straf hé. Dat men dan het gevaar dat van deze 1050 en die paardekop zou uitgaan zulk drama kan maken straf hé. M.a.w u vindt dan ook dat men het allemaal is overdrijft om bepaalde personen of partijen een hak te zetten, dat gedramatiseer en dat overroepen gevaar.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be