Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 28 april 2005, 15:22   #141
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Als je de politiek volgt dan weet je dat de dwarsliggers de mannen van het FDF zijn-> zij houden de MR recht in Brusel en omgeving, vandaar dat Reynders dwars ligt. Di Rupo zal het worst wezen: hij is immers baas in Wallonië (en Walen en Brusselaars: dat gaat ook niet zo goed...), maar als de MR het FDF verliest mogen zij voor JAREN een kruis maken over politieke deelname: daar gaat het over) Zoek a.u.b. de juiste vijand.
Het Paarse voorstel van geen splitsing, maar uitbreiding van BHV-L en dan nog vastspijkeren in de grondwet is inderdaad op het lijf geschreven van FDF en FDF-MR voorzitter Reynders verdedigt dit. Het kreeg binnen paars enkel tegenwind van Spirit en Vlaamse VLD-er Luc Van Biesen. Deze laatste kreeg prompt telefoon van Verhofstadt en draaide direct zijn kar, maar Spirit bleef blijkbaar dit keer consequent. Hoop dat nu is afgestapt van die piste, maar de elitaire Franstaligen in de rand blijven te sterk wegen op een mogelijke oplossing. Dat ze doen als de Vlaamse en ook vreemde kuisvrouwen, winkeljuffers en minder-elitaire 'burgers" : de taal leren van waar ze wonen en profiteren van de voorzieningen.
Pol is offline  
Oud 28 april 2005, 16:13   #142
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Wat heeft men gisteren nu eigelijk een hele dag gedaan, gefilibusterd ofzo
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 28 april 2005, 16:23   #143
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
Wat heeft men gisteren nu eigelijk een hele dag gedaan, gefilibusterd ofzo
Mogelijk heeft Verhofstadt wèl iets beloofd ivm BHV, maar dan aan de frankofonen om nièt te splitsen.
luc broes is offline  
Oud 28 april 2005, 17:10   #144
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Maar toch vindt ge de grotere legitimiteit die de Vlaamse autoriteiten blijken te genieten onbelangrijk?
Is dat 'vertrouwen' in de gewestelijke overheid statistisch gezien dan zoveel groter?
Twee keer niks is, nog steeds niks..........


Citaat:
Hier hebt ge een punt. CD&V en vooral NVA zijn in Vlaanderen samen met de SPA de partijen die het bindend referendum op volksinitiatief (BROV) tegenhouden. En dat zelfs ideologisch verantwoorden. Het heeft het voordeel van de duidelijkheid, zij zijn tenminste eerlijk.
VLD en Groen zijn alleen maar voor het BROV als ze in de oppositie zitten, eenmaal in de regering hoort ge er niets meer van.
Ik vrees dat ik u hier niet kan tegenspreken...........
Citaat:
Weet niet, het is het enige café in Oilsjt dat ik bij naam ken. Niet dat ik er zelf al ooit geweest ben, maar mijn huisgenoten kunnen er niet over zwijgen. Naar 't schijnt kunt ge er ook eten, en krijgt ge een dekentje over uw schoot als ge het koud hebt. Maar mijn uitnodiging is serieus hoor, geef maar een seintje als ge eens een pint wil drinken.
't Is al een tijdje heen dat ik er nog een avondje sleet.

Vroeger werd het gerund door de voorzitter of althans een bestuurslid van de lokale VU-afdeling. Ge moet niet vragen hoe we mekaar het bloed vanonder de nagels hebben gepest (figuurlijk gesproken hee, want ondanks ons groot lawijt dronken we in alle vriendschap hectoliters bier en wijn )

Een gezellige babbel met Orval sla ik echter zeker niet af, desnoods op andere locatie mocht de Babbelaar niet open zijn of te vol.
PB gerust als het je eens past: ik ben vaak in de namiddag en de avond vrij.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 29 april 2005, 20:59   #145
Haider
Banneling
 
 
Haider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2005
Locatie: Jodenstad Antwerpen
Berichten: 265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik denk dat Di rupo dan vlug zal zeggen : splits BHV dan maar...

Maar neen onze """""""""""""""""""""Vlaamse"""""""""""""""""" "" onderhandelaars hebben geen kloten genoeg om zo iets te durven en geen hersenen genoeg om zo iets te bedenken.

Wat een oenen, wat een dikke vette nullen.
De zionistische lakei Verhofstadt wil immers ten alle prijzen zijn VLD in de regering houden omdat men wéét als de franstaligen alles blokkeren men immers een zware nederlaag zal leiden bij nieuwe verkiezingen. Deze legislatuur is zeker de laatste voor de Vlaamse Liberalen en Democraten.
Haider is offline  
Oud 30 april 2005, 20:33   #146
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Zionistische lakei?
Wat hebben de joden hier nu weer mee te maken?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 30 april 2005, 20:56   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.700
Standaard

Niks.
Het zal Haider dwarszitten dat Verhofstadt onlangs in Israel aan een recent modeverschijnsel is gaan beantwoorden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 1 mei 2005, 14:23   #148
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Als het Vlaams Kartel hiervoor een 2/3 meerderheid levert dan zouden ze de benaming Vlaams moeten schrappen en vervangen door : Zetel Kartel.
Als de N-VA toegeeft in deze zaak, lever ik mijn lidkaart in en stem ik voor de kommunisten!
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 1 mei 2005, 16:12   #149
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niks.
Het zal Haider dwarszitten dat Verhofstadt onlangs in Israel aan een recent modeverschijnsel is gaan beantwoorden.
Guy moest gewoon gaan om de antizionistische uitschuivers van zijn rode coalitiegenoten en Gros Loulou ongedaan te maken.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 1 mei 2005, 16:13   #150
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Als de N-VA toegeeft in deze zaak, lever ik mijn lidkaart in en stem ik voor de kommunisten!
communisten ?? en wat hebben die zoal voor Vlaanderen gedaan ??
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 1 mei 2005, 16:48   #151
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
communisten ?? en wat hebben die zoal voor Vlaanderen gedaan ??
Niets. Dat is het juist.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 1 mei 2005, 19:47   #152
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.700
Standaard

De CD&V ook niet bijster veel anders, maar kijk....

Dat cordon waar veel N-VA-ers beweren tegen te zijn, hé...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be