Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 17 oktober 2012, 19:07   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Burgemeester Kir staat achter het Turkse nationalisme.
De Koerden daar zullen ook blij zijn...
Spreekt Kir zich ergens uit over Koerden of Koerdistan ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 oktober 2012, 21:29   #42
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Burgemeester Kir staat achter het Turkse nationalisme.
De Koerden daar zullen ook blij zijn...
Ik heb geen probleem met zijn nationalisme, ik ben niet politiek correct en voor mij is dat geen vies woord, dat vechten de Turken en de Koerden maar onder mekaar uit.

't Is de mohamedanerij waar ik me meer zorgen om maak, de verdere stap naar islamisering, daarom de vraag; waar ligt zijn loyaliteit als puntje bij paaltje komt; bij democratie of is allah de hoogste wet?
SDX is offline  
Oud 17 oktober 2012, 22:41   #43
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Spreekt Kir zich ergens uit over Koerden of Koerdistan ?
Niet direct, maar een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord:

“Maar welk volk vertegenwoordigt Emir Kir als hij dra burgemeester zal worden in Sint-Joost? Het Turkse uit Turkije, waarmee hij nog sterke banden heeft, of het Belgische, dat hem verkozen heeft? Sterker nog: als er in zijn gemeente rellen uitbreken tussen Koerden en Turken, hoe kan Kir dan een geloofwaardig scheidsrechter zijn?

Akgüngör noch Koksal ziet hier een groot probleem in. Akgüngör: "De kans op rellen met Koerden en Turken wordt fel overschat. Ze leven vreedzaam samen, in Turkije en in Brussel. Conflicten zijn er alleen tussen de PKK en de Turkse staat. We zullen Emir Kir moeten beoordelen op zijn verdiensten als burgervader, niet op zijn Turkse nationaliteit."


http://www.brusselnieuws.be/artikel/...-voor-emir-kir

Ben eens benieuwd hoe 'vreedzaam Turken en Koerden hier zullen blijven, als Turkije nog eens wat Koerden gaat uitzuiveren...
Diego Raga is offline  
Oud 17 oktober 2012, 22:44   #44
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met zijn nationalisme, ik ben niet politiek correct en voor mij is dat geen vies woord, dat vechten de Turken en de Koerden maar onder mekaar uit.
Idemdito, maar je zal op zo'n momenten maar autochtoon zijn in die gemeente…

Citaat:
't Is de mohamedanerij waar ik me meer zorgen om maak, de verdere stap naar islamisering, daarom de vraag; waar ligt zijn loyaliteit als puntje bij paaltje komt; bij democratie of is allah de hoogste wet?
Idd, dat is een goede vraag om aan een moslim te richten, als die zich hier op een kieslijst kandidaat wil stellen voor wat dan ook.

Mss kunnen ze daar eens een publiek debat houden tussen Kir en een islamist van eigen bodem.
Kan nog boeiend worden.
Diego Raga is offline  
Oud 17 oktober 2012, 22:48   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niet direct, maar een goed verstaander heeft genoeg aan een half woord:

“Maar welk volk vertegenwoordigt Emir Kir als hij dra burgemeester zal worden in Sint-Joost? Het Turkse uit Turkije, waarmee hij nog sterke banden heeft, of het Belgische, dat hem verkozen heeft? Sterker nog: als er in zijn gemeente rellen uitbreken tussen Koerden en Turken, hoe kan Kir dan een geloofwaardig scheidsrechter zijn?

Akgüngör noch Koksal ziet hier een groot probleem in. Akgüngör: "De kans op rellen met Koerden en Turken wordt fel overschat. Ze leven vreedzaam samen, in Turkije en in Brussel. Conflicten zijn er alleen tussen de PKK en de Turkse staat. We zullen Emir Kir moeten beoordelen op zijn verdiensten als burgervader, niet op zijn Turkse nationaliteit."


http://www.brusselnieuws.be/artikel/...-voor-emir-kir

Ben eens benieuwd hoe 'vreedzaam Turken en Koerden hier zullen blijven, als Turkije nog eens wat Koerden gaat uitzuiveren...
De houding van Kir hier dezelfde als deze van de Belgische diplomatie. Liever geen stellingname over Koerden of Koerdistan.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 oktober 2012, 23:01   #46
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Idemdito, maar je zal op zo'n momenten maar autochtoon zijn in die gemeente…
Slechts 18 % 'oude Belgen' in St. Joost.

Citaat:
Idd, dat is een goede vraag om aan een moslim te richten, als die zich hier op een kieslijst kandidaat wil stellen voor wat dan ook.
Dat is de enige vraag die aan èlke moslim die zich in 't westen vestigt/wil vestigen/gevestigd heeft, gesteld dient te worden, indien de wet van hun allah op de 1ste plaats komt, hebben ze in 't westen niets te zoeken, is er eigenlijk maar 1 reden waarom ze hier vertoeven, en wat mettertijd ook zal gebeuren indien niet gister ingegrepen wordt!
Citaat:
Mss kunnen ze daar eens een publiek debat houden tussen Kir en een islamist van eigen bodem.
Kan nog boeiend worden.
Hou je adem niet in, zal niet gebeuren, is niet politiek correct.
Bovendien mag er in islam gelogen en bedrogen worden als hun 'religie' in gevaar is/op 't spel staat.
SDX is offline  
Oud 17 oktober 2012, 23:04   #47
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat hoeft niet, maar dan ga je (terug) naar 't land waar je wel loyaal aan bent en ga je geen politiek bedrijven in 't land waar je niet loyaal aan bent.
Dus iedereen die niet loyaal is aan Belgie, wordt door jou, in je kennelijke hoedanigheid van reetlikker van de Koning, gemaand te vertrekken?

Grapjas.


Belgie staat voor een corrupte faalstaat, waarin mijn taal ongewenst was en met aan het hoofd een familie die bij een weerzinwekkende genocide was betrokken.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 17 oktober 2012, 23:06   #48
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dus iedereen die niet loyaal is aan Belgie, wordt door jou, in je kennelijke hoedanigheid van reetlikker van de Koning, gemaand te vertrekken?

Grapjas.
Grapjas, ik heb met 'n koning niets te maken!
Citaat:
Belgie staat voor een corrupte faalstaat, waarin mijn taal ongewenst was en met aan het hoofd een familie die bij een weerzinwekkende genocide was betrokken.
...en toch...en toch willen mohamedanen deelnemen aan de politiek van zo'n land?

Grapjas.

Laatst gewijzigd door SDX : 17 oktober 2012 om 23:07.
SDX is offline  
Oud 17 oktober 2012, 23:25   #49
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De houding van Kir hier dezelfde als deze van de Belgische diplomatie. Liever geen stellingname over Koerden of Koerdistan.
Daarom heb ik met een gerust hart op VB gestemd, want die laten tenminste het achterste van hun tong zien.
Diego Raga is offline  
Oud 17 oktober 2012, 23:27   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Daarom heb ik met een gerust hart op VB gestemd, want die laten tenminste het achterste van hun tong zien.
Wat is het standpunt van het Vlaams Belang inzake de Koerden, Koerdistan en de Armeense genocide ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 17 oktober 2012, 23:32   #51
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Slechts 18 % 'oude Belgen' in St. Joost.
Auwch...

Citaat:
Dat is de enige vraag die aan èlke moslim die zich in 't westen vestigt/wil vestigen/gevestigd heeft, gesteld dient te worden, indien de wet van hun allah op de 1ste plaats komt, hebben ze in 't westen niets te zoeken, is er eigenlijk maar 1 reden waarom ze hier vertoeven, en wat mettertijd ook zal gebeuren indien niet gister ingegrepen wordt!
Dat heb ik hier enkele jaren geleden ook al geschreven, mét ondertekening van een duidelijk contract daarover.

Islam of democratie ?
Uw keuze en uw burgerlijk gedrag zal bepalend zijn voor uw verdere verblijf alhier en elke correctionele veroordeling binnen de 7 jaar zal beschouwd worden als een contractbreuk uwentwege.


Citaat:
Hou je adem niet in, zal niet gebeuren, is niet politiek correct.
Bovendien mag er in islam gelogen en bedrogen worden als hun 'religie' in gevaar is/op 't spel staat.
Sorry éS, was even vergeten dat we in het correctste landje ter wereld wonen.
Diego Raga is offline  
Oud 17 oktober 2012, 23:36   #52
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is het standpunt van het Vlaams Belang inzake de Koerden, Koerdistan en de Armeense genocide ?
Interesseert me niet echt, Vive, zolang dat ze hunne shit daar uitvechten.
Ivm die Armeense genocide, zal Turkije dit toch nooit toegeven en/of excuses/wiedergutmachung daarvoor aanbieden, itt onze oosterse buren, die daar 70 jaar later nog niet goed van zijn.

Al denk ik wel dat VB de Koerden hun eigen gebied toewenst, enfin, ik toch.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 17 oktober 2012 om 23:37.
Diego Raga is offline  
Oud 17 oktober 2012, 23:54   #53
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Auwch...
Logische uitslag dus...

Citaat:
Dat heb ik hier enkele jaren geleden ook al geschreven, mét ondertekening van een duidelijk contract daarover.

Islam of democratie ?


Dat heeft geen zin, kijk naar landen met 'n veel strengere immigratiewetgeving, alsof 'n contract, opgesteld door 'n ongelovige hond, enige rechtsgeldigheid heeft voor lui die allah als opperste wetgever zien.
Citaat:
Uw keuze en uw burgerlijk gedrag zal bepalend zijn voor uw verdere verblijf alhier en elke correctionele veroordeling binnen de 7 jaar zal beschouwd worden als een contractbreuk uwentwege.
Citaat:
Now you're talking, dat zou al 'n goede stok achter de deur zijn, maar we leven niet in Utopia, helaas.
(Maak daar elk jaar van)

Citaat:
Sorry éS, was even vergeten dat we in het correctste landje ter wereld wonen.
BelZiek dus...
SDX is offline  
Oud 18 oktober 2012, 00:31   #54
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Logische uitslag dus...
Si, de zuivere logica van ongebreidelde immigratie, gezinshereniging en snelbelgtoestanden.

Citaat:
Dat heeft geen zin, kijk naar landen met 'n veel strengere immigratiewetgeving, alsof 'n contract, opgesteld door 'n ongelovige hond, enige rechtsgeldigheid heeft voor lui die allah als opperste wetgever zien.
Het feit alleen al dat allahtonen onderscheid maken tussen halal en haram, zorgt idd voor takkya in de hoogste graad, wat toepasselijk is voor hun plicht om aan de ummah te werken, al dan niet geweldloos.

Citaat:
Now you're talking, dat zou al 'n goede stok achter de deur zijn, maar we leven niet in Utopia, helaas.
(Maak daar elk jaar van)
Hey, voor mijn part mag zelfs een GAS-boete die aanleiding geven.
't Zou dan wa sneller vooruitgaan.

Citaat:
BelZiek dus...
Terminaal op een laatste ademtocht na, dus gelijk maar de stekker eruit in 2014, 't is hoogtijd.
Diego Raga is offline  
Oud 18 oktober 2012, 01:08   #55
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Een lange, zelfs intellectuele uitleg van eender wie zal het verschil niet meer maken.

Dus: we stonden er bij, en keken ernaar...

De "burger"oorlog in BE/EU komt dichterbij.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline  
Oud 18 oktober 2012, 07:41   #56
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De tweede bron heeft minder bias dan de eerste. Voor zo ver ik kan opmaken is hij nergens voor veroordeeld.
In België wordt je gelukkig nog niet voordeeltje voor daalden die geen misdrijf zijn, hè...

Het gaat hier dan ook om een politieke discussie, geen juridische. Strikt juridisch kan Kir onbestraft zeggen dat er geen Armeense genocide heeft plaatsgevonden. Politiek gezien kan dat een illustratie zijn van bepaalde inzichten rond een vorm van Turks nationalisme dat hier in Brussel en in België geen plaats heeft.

Da's al.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 18 oktober 2012, 07:43   #57
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
De eerste, uit de vele allochtone publieke burgervaders die zullen komen. Ik zou er maar aan wennen... het staat je steeds vrij te emigreren.
Bwa, Di Rupo is ook een allochtoon. Op zich is een "allochtoonse" burgemeester of Minister geen probleem, hoor. Pierre Kompany had ook burgemeester kunnen worden.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 18 oktober 2012, 08:46   #58
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Interesseert me niet echt, Vive, zolang dat ze hunne shit daar uitvechten.
Ivm die Armeense genocide, zal Turkije dit toch nooit toegeven en/of excuses/wiedergutmachung daarvoor aanbieden, itt onze oosterse buren, die daar 70 jaar later nog niet goed van zijn.

Al denk ik wel dat VB de Koerden hun eigen gebied toewenst, enfin, ik toch.
Ik ken wel het standpunt van het Vlaams Belang dat zij tegen een verdere samenwerking tussen Turkije en de EU zijn.

Ook al ga je van dat standpunt uit dan moet je nog een diplomatisch standpunt vormen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 oktober 2012, 08:47   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In België wordt je gelukkig nog niet voordeeltje voor daalden die geen misdrijf zijn, hè...

Het gaat hier dan ook om een politieke discussie, geen juridische. Strikt juridisch kan Kir onbestraft zeggen dat er geen Armeense genocide heeft plaatsgevonden. Politiek gezien kan dat een illustratie zijn van bepaalde inzichten rond een vorm van Turks nationalisme dat hier in Brussel en in België geen plaats heeft.

Da's al.
Bedankt voor de verduidelijking.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger en De Mier uitlevering aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 oktober 2012, 08:56   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Belgie staat voor een corrupte faalstaat, waarin mijn taal ongewenst was en met aan het hoofd een familie die bij een weerzinwekkende genocide was betrokken.

En toch staan ze elkaar te vertrappelen aan onze grenzen om binnen te geraken.
Raar.
Bobke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be