Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2020, 13:37   #201
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tot ge eens iemand tegenkomt die islamiet is, en eigenlijk best meevalt.

Eens proberen, babbelen met die mensen.
Een dergelijk argument kun je maken voor gelijk welke ideologie.

In 1938 had je op die manier kunnen "bewijzen" dat het nazisme eigenlijk best wel meevalt.

Ideologieën moet je beoordelen op het effect die ze hebben op grote groepen van mensen. Hoe groter de groep, hoe beter je het effect kunt waarnemen.

Het is zoals met de aantrekkingskracht van de maan: in een emmertje water zul je in de loop van de dag weinig verandering zien. Toch is dit een kracht die hele oceanen in beweging krijgt.

Zo kun je ook met individuele islamieten van Sierra Leone tot in Pakistan toffe gesprekjes hebben. Dit neemt niet weg dat de islam mensenrechten en democratie vertrappelt overal waar ze voet aan de grond krijgt.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 20 januari 2020 om 13:39.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 13:38   #202
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat was ik niet, ik ben voor godsdienstvrijheid maar tegen staatssubsidies voor godsdiensten.
Ik ook, maar de staatssubsidies zullen doorgaan zolang er aan de vrijheid van godsdienst niet mag geraakt wordt. De Islam is geen godsdienst zoals een andere. Terwijl Rome zijn macht en invloed verlies profiteert de islam van een vrijheid die het anderen niet gunt.
De islam is een veroveringsgodsdienst, gesponsord door olielanden, met geld dat ze in het zogenaamd " vrije" westen verdienen, via haar olierijkdom chanteren, en via hun aanhangers en hun collaborateurs inpalmen, met de bedoeling het in bezit te nemen.

Citaat:
‘Ik heb heel lang volgehouden dat de sharia gewoon een rechtssysteem was als alle andere, maar ik begon in te zien dat in de Koran wel degelijk verontrustende zaken staan zoals het afhakken van handen en de doodstraf voor afvalligen. Die dingen kun je niet blijven negeren. Er kwamen barsten in mijn geloofssysteem en het drong tot me door dat het verkeerd was om ‘de vreemdeling’ altijd automatisch van elke blaam te zuiveren. Iedereen is gelijk, leerde ik van mijn ouders, en dat blijft een nobele gedachte, maar een vreemdeling kan ook af en toe iets verweten worden. Denkbeelden kunnen gevaarlijk zijn en niet alle culturen zijn gelijk.’
‘Er is wel degelijk een groot probleem met de islam, een probleem dat door linkse politiek correcte mensen –waartoe ik mezelf rekende – veel te lang is doodgezwegen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 13:38   #203
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het blijft foute boel.
Zonder enige twijfel !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 13:39   #204
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tot ge eens iemand tegenkomt die islamiet is, en eigenlijk best meevalt.

Eens proberen, babbelen met die mensen.
IK heb dat gedaan. Jij duidelijk niet.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 13:40   #205
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het is niet omdat iets erkend is dat het stopt met gevaarlijk te zijn en dat het aan de regels en waarden van onze samenleving voldoet...
De erkenning van de Islam is inderdaad een grote vergissing...
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 13:46   #206
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
IK heb dat gedaan. Jij duidelijk niet.
Allez dan.

Er zullen er blij zijn om te horen dat Eisden cite witmansland is geworden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:02   #207
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Terloops. IK rij elektrisch.
Niet dat het een must is maar het zou een eer zijn mocht U uw ervaringen wat komen delen op de tal van draden die al zijn geopend omtrent elektrisch rijden en elektrische auto's.
Ik meen me niet te herinneren daar al iets van u te hebben mogen lezen.
Zou zeker vele forummers interesseren want veel zijn er blijkbaar niet die al elektrisch rijden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2020 om 14:05.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:07   #208
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tot ge eens iemand tegenkomt die islamiet is, en eigenlijk best meevalt.

Eens proberen, babbelen met die mensen.
Heb ik gedaan. Ik heb toen mijn mening moeten bijstellen. Helaas niet in positieve zin.

Wat is het leven toch simpel he?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 januari 2020 om 14:07.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:09   #209
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tot ge eens iemand tegenkomt die islamiet is, en eigenlijk best meevalt.

Eens proberen, babbelen met die mensen.
en, al eens over vrouwen- en holebirechten gepraat ook? ... gezellig gesprek zeker?

of alleen maar over t weer en de Rode Duivels?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:14   #210
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niet dat het een must is maar het zou een eer zijn mocht U uw ervaringen wat komen delen op de tal van draden die al zijn geopend omtrent elektrisch rijden en elektrische auto's.
Ik meen me niet te herinneren daar al iets van u te hebben mogen lezen.
Zou zeker vele forummers interesseren want veel zijn er blijkbaar niet die al elektrisch rijden.
Zou Magnette al elektrisch rijden ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:18   #211
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zou Magnette al elektrisch rijden ?
Vraag het hem eens als dat voor U belangrijk is.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:24   #212
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Ideologieën moet je beoordelen op het effect die ze hebben op grote groepen van mensen. Hoe groter de groep, hoe beter je het effect kunt waarnemen.

Het is zoals met de aantrekkingskracht van de maan: in een emmertje water zul je in de loop van de dag weinig verandering zien. Toch is dit een kracht die hele oceanen in beweging krijgt.
Groepsgedrag, kudde- of roedel: per definitie een gevaarlijke situatie. Nog meer met de aanhangers van de islam, gezien de letterlijk te nemen en verdoden te interpreteren geschriften volgens hun clerus... of wat d'er moet voor doorgaan.
Citaat:
Zo kun je ook met individuele islamieten van Sierra Leone tot in Pakistan toffe gesprekjes hebben. Dit neemt niet weg dat de islam mensenrechten en democratie vertrappelt overal waar ze voet aan de grond krijgt.
Er is wel een onderscheid wat betreft de groepen mensen zelf. Ik ben regelmatig in het diepere Z.O.Azië hier: moslim Moh met de pet en moslima met 't kopvodje uit Maleisië of Indonesië hebben een volledig andere, niet agressieve mentaliteit vergeleken met hun Arabische, Magreb of Paki varianten. Inborst van de gemiddelde Malay, Indonesiër etc. is zachter. En dat verandert direct een heleboel!
Toevallig ben ik deze week in Maleisië en zie het verschil voor mijn eigenste ogen nu hier op een terraske op Gurney Drive...
(Mijn biertje is wel aan dure kant.) Maar den Teh O Ping Maliau is dan weer stukken lekkerder dan den Ice Tea van Eufrazie van Boemelkonte aan de Nete.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:27   #213
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en, al eens over vrouwen- en holebirechten gepraat ook? ... gezellig gesprek zeker?

of alleen maar over t weer en de Rode Duivels?
Al eens in Engeland gesproken over uw paardensteak ? Of bij de Joden over besnijdenis ? Of in Thailand over het koningshuis ? Of in China over Tiananmen ?

Er zijn nu éénmaal verschillen en gevoeligheden die men beter niet aankaart bij andere bevolkingsgroepen.

En dan nog zijn er grote verschillen van persoon tot persoon evanals van strekking tot strekking. Ik weet genoeg moslims waar je gerust mee kunt zeveren over hun bazige vrouwen en homo praktijken.

Enkel via diplomatische weg kan men proberen daar een doorgang in te vinden.Van man tot man zal U altijd op een muur botsen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2020 om 14:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:29   #214
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Groepsgedrag, kudde- of roedel: per definitie een gevaarlijke situatie. Nog meer met de aanhangers van de islam, gezien de letterlijk te nemen en verdoden te interpreteren geschriften volgens hun clerus... of wat d'er moet voor doorgaan.Er is wel een onderscheid wat betreft de groepen mensen zelf. Ik ben regelmatig in het diepere Z.O.Azië hier: moslim Moh met de pet en moslima met 't kopvodje uit Maleisië of Indonesië hebben een volledig andere, niet agressieve mentaliteit vergeleken met hun Arabische, Magreb of Paki varianten. Inborst van de gemiddelde Malay, Indonesiër etc. is zachter. En dat verandert direct een heleboel!
Toevallig ben ik deze week in Maleisië en zie het verschil voor mijn eigenste ogen nu hier op een terraske op Gurney Drive...
(Mijn biertje is wel aan dure kant.) Maar den Teh O Ping Maliau is dan weer stukken lekkerder dan den Ice Tea van Eufrazie van Boemelkonte aan de Nete.
Dat er heel veel strekkingen zijn binnen de Islam is een algemeen gegeven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:30   #215
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Al eens in Engeland gesproken over uw paardensteak ? Of bij de Joden over besnijdenis ? Of in Thailand over het koningshuis ? Of in China over Tiananmen ?

Er zijn nu éénmaal verschillen en gevoeligheden die men beter niet aankaart bij andere bevolkingsgroepen.

Enkel via diplomatische weg kan men proberen daar een doorgang in te vinden.Van man tot man zal U altijd op een muur botsen.
diplomatie en islam in één post zowaar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:38   #216
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
diplomatie en islam in één post zowaar.
Is er een alternatief ?

Er zijn binnen de Islam veel strekkingen. Ook is iedere persoon verschillend. Ik ken meer dan genoeg mannelijke moslims die niks te zeggen hebben thuis en niks anders doen dan zich beklagen over hun bazige vrouw...... En wordt ook veel gegrapt over andere moslims met homoseksuele neigingen.

En als het gaat over vrouwenrechten ...ook binnen het boeddhisme is dat op vele plaatsen nog niet zo vanzelfsprekend.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 januari 2020 om 14:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:40   #217
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Heb ik gedaan. Ik heb toen mijn mening moeten bijstellen. Helaas niet in positieve zin.

Wat is het leven toch simpel he?
Veel andere alternatieven zullen er wel niet zijn dan proberen met elkaar te blijven praten zeker ? Die geldt voor alle partijen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:41   #218
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
diplomatie en islam in één post zowaar.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:50   #219
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Al eens in Engeland gesproken over uw paardensteak ? Of bij de Joden over besnijdenis ? Of in Thailand over het koningshuis ? Of in China over Tiananmen ?
Een zoon hier is getrouwd met een Engelse. Dat maske (een veterinaire, tussen haakjes) trok groen weg toe ik mijn lievelingspaard bij De Kuiper omschreef: medium-rare.
Dat koningshuis of dat plein, daar begin ik niet aan.
Il faut vivre dangereusement, maar er zijn grenzen, hé!

Dat gesprek met die jood over hun 'penis-ontvoorvel-ling, awel dat gesprek staat op mijn to-do lijst.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:58   #220
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Veel andere alternatieven zullen er wel niet zijn dan proberen met elkaar te blijven praten zeker ? Die geldt voor alle partijen.
Blijven lullen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be