Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Bekijk resultaten enquête: Laat mij met rust en de politici moeten hun werk maar doen?
Ja, ik heb al genoeg te doen! 2 8,70%
ja, tenzij een het een écht staatsbedreigend onderwerp is 5 21,74%
ja, dat de politici maar eens werken voor hun centen!!! 2 8,70%
nee, ik wil over alles mijn mening geven !! 7 30,43%
nee, maar alleen tijdens de werkuren, niet in mijn vrije tijd 0 0%
nee, omdat de politici het niet kunnen offer ik mij op !! 7 30,43%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 januari 2004, 11:59   #1
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Ik kies om de zoveel jaar een figuur die vet betaald word om zijn job te doen en dan komen er nu een deel figuren prediken dat we nog meer vrije zondagen moeten opofferen aan enquetekes!

Laat ieder mens met rust en laat de volksvertegenwoordigers hun best maar eens doen!

Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 13:38   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Ik kies om de zoveel jaar een figuur die vet betaald word om zijn job te doen en dan komen er nu een deel figuren prediken dat we nog meer vrije zondagen moeten opofferen aan enquetekes!
Een bindend referendum op volksinitiatief is geen verplichting voor de kiezers.
De uitslag is bindend voor de politici.
Als het je niet interesseert hoef je niet eens je luie zetel uit.
Dan beslissen je medeburgers wel voor jou.

Referenda kunnen ook gegroepeerd aangeboden worden, gelijktijdig met vertegenwoordigende verkiezingen.
De vrijheidsberoving en tijdsdiefstal gaat dus hoegenaamd niet op als tegenargument.

Citaat:
Laat ieder mens met rust en laat de volksvertegenwoordigers hun best maar eens doen!

Als ze hun best niet doen, zou het leuk zijn om in te kunnen grijpen, voor wie het wenst.

Ik begrijp uw ongenoegen niet ten aanzien van mensen die om meer inspraak eisen buiten de logge partijstructuren om.
Dit stelsel was misschien vorige eeuw toereikend, toen simpele partijprogramma's in een simpeler wereld voor het overgrote deel der burgers voldeden, maar die tijd raakt stilaan achter de rug.
Onze behoeften zijn veranderd, en de huidige regeervormen zijn aan herziening en aanvulling toe.

Echt verwonderlijk hoe (pseudo?) vooruitstrevenden en (nep?)progressieven, op reactionaire wijze uit de hoek komen, wanneer een verdieping en verbetering van de democratie aangekaart wordt.
Zit hun decennialange regeringsdeelname daar voor iets tussen?
Is het dan echt zo dat macht corrumpeert, en aanleiding geeft tot behoudsgezindheid en consolidatie ervan?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 14:40   #3
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Als ze hun best niet doen, zou het leuk zijn om in te kunnen grijpen, voor wie het wenst.

Ik begrijp uw ongenoegen niet ten aanzien van mensen die om meer inspraak eisen buiten de logge partijstructuren om.
Dit stelsel was misschien vorige eeuw toereikend, toen simpele partijprogramma's in een simpeler wereld voor het overgrote deel der burgers voldeden, maar die tijd raakt stilaan achter de rug.
Onze behoeften zijn veranderd, en de huidige regeervormen zijn aan herziening en aanvulling toe.

Echt verwonderlijk hoe (pseudo?) vooruitstrevenden en (nep?)progressieven, op reactionaire wijze uit de hoek komen, wanneer een verdieping en verbetering van de democratie aangekaart wordt.
Zit hun decennialange regeringsdeelname daar voor iets tussen?
Is het dan echt zo dat macht corrumpeert, en aanleiding geeft tot behoudsgezindheid en consolidatie ervan?
Ze worden wel vet betaald om hun job te doen.

De mensen mogen inderdaad ingrijpen, maar daar zijn nog vele andere mogelijkheden voor die niet zoveel tijd én geld kosten dan een referendum.

Voor mij moet het niet, ik wil trouwens niet dat andere burgers voor mij beslissen als ik thuis wil (en soms ook moet) blijven.
Daarvoor kies ik nu net een vertegenwoordiger waarbij ik me het best kan terugvinden!
Die andere burgers hebben niets over mij te zeggen, dus zou ik bijna verplicht zijn om toch te komen hé!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 15:31   #4
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Ik kies om de zoveel jaar een figuur die vet betaald word om zijn job te doen en dan komen er nu een deel figuren prediken dat we nog meer vrije zondagen moeten opofferen aan enquetekes!

Laat ieder mens met rust en laat de volksvertegenwoordigers hun best maar eens doen!

Dit vind ik zelfs maar een hele flauwe argumentatie tegen de invoering van referendums...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 15:33   #5
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Ze worden wel vet betaald om hun job te doen.
Dit veelgehoorde, vaak uit afgunst ingegeven 'argument', snijdt geen hout.

Wie met macht bekleed wordt, dient een meer dan behoorlijke vergoeding daarvoor te ontvangen. Dit om corruptie tegen te gaan, hoe raar het ook mag klinken. Welke ambtenaar is het snelst geneigd om onder tafel iets aan te nemen, denk je? De flauw betaalde, die alleen al daarom niet al te erg aan zijn job vastklampt? Of de vetbetaalde die bij omkoping zijn riante positie én wedde op het spel zet?

Om het risico nóg te verkleinen, dient de bevolking, naast de vierjaarlijkse verkiezingen, over een bijkomend middel te beschikken, om een ongewenste vertegenwoordiger eruit te gooien: het correctief referendum.

Citaat:
De mensen mogen inderdaad ingrijpen, maar daar zijn nog vele andere mogelijkheden voor die niet zoveel tijd én geld kosten dan een referendum.
Had jij iets in gedachten met honkbalknuppels of diergelijkenden


Citaat:
Voor mij moet het niet, ik wil trouwens niet dat andere burgers voor mij beslissen als ik thuis wil (en soms ook moet) blijven.
Nochtans gaat het bij verkiezingen en referenda om jou en je medeburgers.
Als jij daar geen stem wil in hebben, dan doe je gewoon afstand van je recht op (meer) democratie.
Jammer maar helaas. Democratisch denken en handelen kan je niet opdringen. Het moet steeds een vrije keus blijven. Zie jij er vanaf: tant pis. Volgende keer beter.

Citaat:
Daarvoor kies ik nu net een vertegenwoordiger waarbij ik me het best kan terugvinden!
Fijn voor jou als dat volstaat.
Ik wil meer en beter.
De 20e eeuw is reeds een paar jaar heen.
Stilstaan is achteruitgaan.
Chill is blijven hangen aan de sixties.

Citaat:
Die andere burgers hebben niets over mij te zeggen, dus zou ik bijna verplicht zijn om toch te komen hé!
Begrijpe wie kan.......
Hierboven geef je te kennen dat je het opperbest vindt wanneer politici alles over jou te zeggen hebben.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 15:46   #6
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Chill, uw opzet is mislukt. Bij het lezen van de postings in deze topic is mijn voorkeur voor referenda immers alleen maar toegenomen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 15:50   #7
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dit veelgehoorde, vaak uit afgunst ingegeven 'argument', snijdt geen hout.

Wie met macht bekleed wordt, dient een meer dan behoorlijke vergoeding daarvoor te ontvangen. Dit om corruptie tegen te gaan, hoe raar het ook mag klinken. Welke ambtenaar is het snelst geneigd om onder tafel iets aan te nemen, denk je? De flauw betaalde, die alleen al daarom niet al te erg aan zijn job vastklampt? Of de vetbetaalde die bij omkoping zijn riante positie én wedde op het spel zet?

Om het risico nóg te verkleinen, dient de bevolking, naast de vierjaarlijkse verkiezingen, over een bijkomend middel te beschikken, om een ongewenste vertegenwoordiger eruit te gooien: het correctief referendum..
Een minister mag inderdaad onder druk verwijderd worden.
Ik zei je al dat ik enkel in staatsbedreigende gevallen wens te referendummen! Dit is er een voorbeeld van, maar niet om één of ander thema dat een politicus zelf zou moeten doen!

Jouw stelling dat een vet betaalde ambtenaar minder geneigd is om te frauderen, roept bij mij heel wat vragen op.
Het hebben van geld zou dan de behoefte naar meer geld doen verminderen,...???
Slangen is een recent voorbeeld van het omgekeerde!


Citaat:
Had jij iets in gedachten met honkbalknuppels of diergelijkenden .
Indien nodig, maar uiterst zelden!
Met jouw creativiteit zou je nog wel andere vormen vinden!


Citaat:
Nochtans gaat het bij verkiezingen en referenda om jou en je medeburgers.
Als jij daar geen stem wil in hebben, dan doe je gewoon afstand van je recht op (meer) democratie.
Jammer maar helaas. Democratisch denken en handelen kan je niet opdringen. Het moet steeds een vrije keus blijven. Zie jij er vanaf: tant pis. Volgende keer beter..
Wat dan met stemplicht met onze verkiezingen? Daar is toch geen vrije opkomstkeuze???

Ik wil dat het daarbij beperkt blijft!

Citaat:
Fijn voor jou als dat volstaat.
Ik wil meer en beter.
De 20e eeuw is reeds een paar jaar heen.
Stilstaan is achteruitgaan.
Chill is blijven hangen aan de sixties. .
Stilstaan is achteruitgaan zeg je?

Daar kan ik niet overal mee eens zijn.
Als je met die instelling blijft vooruitgaan, loop je jezelf op een gegeven moment voorbij!

Citaat:
Begrijpe wie kan.......
Hierboven geef je te kennen dat je het opperbest vindt wanneer politici alles over jou te zeggen hebben.
Opperbest heb ik niet gezegd, maar ik kan toch niet volledig mijn eigen goesting doordrukken en geen enkele vertegenwoordiger willen?
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 15:52   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Chill, uw opzet is mislukt. Bij het lezen van de postings in deze topic is mijn voorkeur voor referenda immers alleen maar toegenomen.
Chill is nog in de protestfase.
Eens al zijn tegenwerpingen netjes afgeborsteld en opgeborgen in de prullenmand, draait hij wel bij.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 16:13   #9
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Ik kies om de zoveel jaar een figuur die vet betaald word om zijn job te doen en dan komen er nu een deel figuren prediken dat we nog meer vrije zondagen moeten opofferen aan enquetekes!
U HOEFT niets op te offeren. Ga jij maar fijn vissen, dan maak ik gebruik van mijn recht.

Citaat:
Laat ieder mens met rust en laat de volksvertegenwoordigers hun best maar eens doen!
Doen ze dat?

Men kan zien dat staten waar directe democratie heerst beter bestuurd worden dan staten waar alleen een representatief systeem is.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 16:23   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Een minister mag inderdaad onder druk verwijderd worden.
Ik zei je al dat ik enkel in staatsbedreigende gevallen wens te referendummen! Dit is er een voorbeeld van, maar niet om één of ander thema dat een politicus zelf zou moeten doen!
Bon, het correctief referendum ben je al voor gewonnen.


Citaat:
Wat dan met stemplicht met onze verkiezingen? Daar is toch geen vrije opkomstkeuze???

Ik wil dat het daarbij beperkt blijft!
Ook bij vertegenwoordigende verkiezingen wens ik de plicht af te schaffen.
Daar loopt hier reeds menige discussie over.
Zet ze op die topics gerust verder.


Citaat:
Opperbest heb ik niet gezegd, maar ik kan toch niet volledig mijn eigen goesting doordrukken en geen enkele vertegenwoordiger willen?
Naast gekozen vertegenwoordigers kan het BROV een bijkomende methode betekenen om de burger nauwer bij het beslissingsproces te betrekken.
Dit vergroot de burgerzin, en verbetert het bestuur, zelfs qua kostprijs.
Dat blijkt uit de praktijk.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 19:54   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.927
Standaard

Citaat:
De mensen mogen inderdaad ingrijpen, maar daar zijn nog vele andere mogelijkheden voor die niet zoveel tijd én geld kosten dan een referendum.
Noem eens één van die vele mogelijkheden?

Citaat:
Voor mij moet het niet, ik wil trouwens niet dat andere burgers voor mij beslissen als ik thuis wil (en soms ook moet) blijven.

Die andere burgers hebben niets over mij te zeggen, dus zou ik bijna verplicht zijn om toch te komen hé!
Dus politici zijn geen mensen die over jou beslissen maar onfeilbare Goden?

Ik zou anders veel meer vertrouwen hebben in het oordeel van mensen wiens enige 'warm en koud' erin bestaat dat het om hun eigen belang gaat inplaats van om partijbelangen.
Laat jij je maar lekker verplichten door de mensen die ervoor betaald worden en die jou met veel plezier en uit puur eigenbelang dwingen om je zondag aan hén op te offeren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 20:05   #12
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Noem eens één van die vele mogelijkheden?
Europese grondwet


Citaat:
Dus politici zijn geen mensen die over jou beslissen maar onfeilbare Goden?

Ik zou anders veel meer vertrouwen hebben in het oordeel van mensen wiens enige 'warm en koud' erin bestaat dat het om hun eigen belang gaat inplaats van om partijbelangen.
Ik ben atheïst!
het woord God spreek ik nu voor de eerste keer uit!

Mijn punt is gewoon dat ik niet betaal voor hun dikke portefeuille én daarbij ook nog eens mijn schaarse vrije tijd steken in allerlei referenda!
Als je over veel onderwerpen referenda moet houden, kan je beter die vertegenwoordigers ontslaan.

Maar kan jij op ieder onderwerp de fijne details kennen?
Ik moet eerlijk toegeven van niet!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 20:20   #13
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Chill, nogmaals: bij referenda horen geen stemPLICHT. Als u in uw bed wil blijven liggen mag u dat. Ik daarentegen zou met plezier gaan stemmen op bepaalde vragen, zoals bvb 'mag de monarchie afgeschaft worden'.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 20:27   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Chill, nogmaals: bij referenda horen geen stemPLICHT. Als u in uw bed wil blijven liggen mag u dat. Ik daarentegen zou met plezier gaan stemmen op bepaalde vragen, zoals bvb 'mag de monarchie afgeschaft worden'.
Mocht daar ooit in een utopisch Belgisch BROV-land een snode bende voldoende handtekeningen voor inzamelen, dan zal ik mij zeker niet onbetuigd laten.
Iets zegt me dat wij (beide voorstanders van BROV) toch enigszins anders zullen ten tonele treden in het debat, en waarschijnlijk een andere keus in het referendumhok maken.
Moge de meerderheid van geïnteresseerden het halen.
De rest mag 'chilly' in bed blijven.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 20:34   #15
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Chill, nogmaals: bij referenda horen geen stemPLICHT. Als u in uw bed wil blijven liggen mag u dat. Ik daarentegen zou met plezier gaan stemmen op bepaalde vragen, zoals bvb 'mag de monarchie afgeschaft worden'.
Ik weet wel dat dat kan...

Maar wil ik wel dat voor ieder onderwerp een referendumbeslissing, zonder dat diegene die de beslissingen nemen volledig de juridische,... details kennen.

Als de huidige verkozen politici dat niet zijn, zegt het heel veel over het feit verkiezingen zelf!
Namelijk het volk heeft nét die figuren zelf verkozen.
Ik heb zeker geen 'goddelijk' vertrouwen in onze politici, maar nog meer in al diegene die de huidige politici heeft verkozen!

Als ze niet luisteren en ons niet vertegenwoordigen moeten er betere politici verkozen worden!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 20:54   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Ik weet wel dat dat kan...
Waarom start je dan dergelijk topic op?

Citaat:
Maar wil ik wel dat voor ieder onderwerp een referendumbeslissing, zonder dat diegene die de beslissingen nemen volledig de juridische,... details kennen.
Kent de parlementariër elke juridische implicatie telkens hij, braafjes en slaafs de partijtucht volgend, het stempknopje indrukt

Voorafgaand aan een BROV, zal steeds het pro en contra en de eventuele gevolgen van aanname of verwerping in een info-folder samengevat aan de burgers verdeeld worden.

Citaat:
Als de huidige verkozen politici dat niet zijn, zegt het heel veel over het feit verkiezingen zelf!
Namelijk het volk heeft nét die figuren zelf verkozen.
Kom je morgen eten?
Wat wil je op je bord?
Aal? Mest? Gier? Beer?
Als je iets kiest wat je niet lust is het wél je eigen schuld.
Naar de frituur hollen om zelf te beslissen wat je wil eten, m�*g absoluut niet.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 21:10   #17
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Ik weet wel dat dat kan...
Waarom start je dan dergelijk topic op?

Citaat:
Maar wil ik wel dat voor ieder onderwerp een referendumbeslissing, zonder dat diegene die de beslissingen nemen volledig de juridische,... details kennen.
Kent de parlementariër elke juridische implicatie telkens hij, braafjes en slaafs de partijtucht volgend, het stempknopje indrukt

Voorafgaand aan een BROV, zal steeds het pro en contra en de eventuele gevolgen van aanname of verwerping in een info-folder samengevat aan de burgers verdeeld worden.

Citaat:
Als de huidige verkozen politici dat niet zijn, zegt het heel veel over het feit verkiezingen zelf!
Namelijk het volk heeft nét die figuren zelf verkozen.
Kom je morgen eten?
Wat wil je op je bord?
Aal? Mest? Gier? Beer?
Als je iets kiest wat je niet lust is het wél je eigen schuld.
Naar de frituur hollen om zelf te beslissen wat je wil eten, m�*g absoluut niet.
Ik krijg er honger van...
Alleen druipt er een hoop flauwe zever vanaf!

Ik wil niet voor alles mijn vrije tijd kwijtspelen en zeker niet een stelletje die fritzakken verkiest in mijn plaats!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 21:13   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Ik wil niet voor alles mijn vrije tijd kwijtspelen en zeker niet een stelletje die fritzakken verkiest in mijn plaats!
Je rotzooi laten voeren door jouw op een onvrije zondag verplicht verkozen voogden is geen bezwaar?
Vreemde redenering.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 21:42   #19
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Maar wil ik wel dat voor ieder onderwerp een referendumbeslissing, zonder dat diegene die de beslissingen nemen volledig de juridische,... details kennen.
Kent de parlementariër elke juridische implicatie
Natuurlijk niet, vandaar dat er ook in commissies gewerkt wordt! Zelfs in het parlement is het dus de normaalste zaak van de wereld dat mensen hun stem uitbrengen over zaken waar ze eigenlijk maar weinig van afweten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Als de huidige verkozen politici dat niet zijn, zegt het heel veel over het feit verkiezingen zelf!
Het probleem met verkiezingen in een parlementaire democratie is dat ze slechts een populariteistmeting zijn en geen selectie op basis van capaciteiten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Mijn punt is gewoon dat ik niet betaal voor hun dikke portefeuille
Dien een BROV in waar je in voorstelt dat die parlementariërs minder mogen verdienen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Europese grondwet
Dus je vindt niet dat de mensen capabel genoeg zijn om te oordelen over zaken via het BROV, maar acht hen wel in staat om over een zware kluif als de Europese 'Grondwet' door te nemen, te begrijpen en te beoordelen?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2004, 22:12   #20
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Het probleem met verkiezingen in een parlementaire democratie is dat ze slechts een populariteistmeting zijn en geen selectie op basis van capaciteiten.
Waarom zou dit niet zo zijn bij referendumverkiezingen???
D�*t is mijn punt !!!

Ik vind trouwens dat we eerst maar eens onze huidige verkiezingen volwassen moeten aanpakken !!
Het lijken eerder MTV awards!


Citaat:
Dien een BROV in waar je in voorstelt dat die parlementariërs minder mogen verdienen!
Dat is een goeie tip en ik kan alle hulp ervoor gebruiken!

Maar vooral wil ik zien dat de parlementariërs beter werken voor hun geld.

Geen circusartiesten!

Citaat:
Dus je vindt niet dat de mensen capabel genoeg zijn om te oordelen over zaken via het BROV, maar acht hen wel in staat om over een zware kluif als de Europese 'Grondwet' door te nemen, te begrijpen en te beoordelen?
Een terechte opmerking!

Ik hoop echter van een grondwet dat ze ook begrijpbaar is voor diegene waarvoor ze geldt!
Zelfs zonder referendum zal je dit moeten nastreven.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be