Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2023, 09:42   #1
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard De wetenschap.

De wetenschap.

Mij is nogal eens verweten dat ik tegen de wetenschap zou zijn. Niets is minder waar, want juist dank zij de wetenschap heb ik mijn atoomtheorie kunnen vinden.
Ik ben niet tegen de wetenschap, maar de wetenschap is tegen mijn atoomtheorie en is blijkbaar te bekrompen om open te staan voor een nieuw idee.
Van die kant word ik volkomen genegeerd of bestookt met onredelijke aanvallen als zou de wetenschap alles kunnen bewijzen en ik niks en alles wat ik beweer slechts op fantasie zou berusten*.

*Om maar te zwijgen van de bewuste pesterijen, zoals kort geleden nog met: "Who wants to read this trash? En: "You are insane!" En nog meer van zulke eindeloze fraaiigheden, vaak met volledige psychologische analyses om te bewijzen hoe krankzinnig ik wel niet ben.
Had ik alles verzameld, dan had ik er boek over kunnen schrijven.
Kortom: bagger allemaal.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2023, 10:08   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Terwijl er toch heel veel sterke argumenten voor mijn atoomtheorie zijn**, zoals dat ik daarmede de werking van ons zeer complexe lichaam zeer goed kan verklaren, of de evolutietheorie of het ontstaan van ons heelal uit een zogenaamde singulariteit.
En dat mijn heelal een toekomst heeft in een eeuwige evolutie en een levend heelal in plaats van een "dood" (levenloos) mechaniek te zijn.
Niks wil er bij de wetenschappers, en de aanhangers daarvan, in.
Aldus zijn ze blind voor de waarheid van Gods eeuwige en oneindige Geest en Zijn bestaan in het heelal.

**Ik noem hier als eerste dat ik de werking van ons lichaam veel beter kan verklaren dan de wetenschap, en ook de evolutie en ook het ontstaan van ons heelal uit een inwendige oneindigheid van culturen, veel beter dan dat het uit een singulariteit is ontstaan.
En verder dat ik het ontstaan van de atomen beter kan verklaren, dus als schepping der microwezentjes.
Dan dat een eeuwig heelal zoveel beter is dan een tijdelijk heelal, dat bovendien geen toekomst heeft, onder gaat in een eindkrak of "sterft" (uiteen spreidt) in een eindeloze leegte (Big Chill of Big Rip).
Dan dat een levend heelal toch beter is dan een dood (levenloos) mechaniek en dat ik daarmede het bestaan van God kan verklaren.
Maar nee, men wil de schoonheid en waarheid van mijn idee maar niet inzien.
Terwijl ik een wetenschapper op een filmpje van YouTube heb horen zeggen dat het heelal van de wetenschap het meest slecht denkbare heelal is.
Zou toch een reden moeten zijn naar iets beters uit te zien.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2023, 09:08   #3
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Wetenschap is meer dan alleen maar natuurwetenschap.

Ook is het zo dat onder wetenschap meestal de eenzijdige natuurwetenschappen wordt verstaan, terwijl volgens mij ook de geesteswetenschappen wetenschappen zijn, zoals met name de filosofie en de theologie en ook de psychologie en de geschiedenis en de maatschappijleer en anderen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2023, 10:07   #4
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard Hegel en spirituualiteit van de Geest

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Wetenschap is meer dan alleen maar natuurwetenschap.

Ook is het zo dat onder wetenschap meestal de eenzijdige natuurwetenschappen wordt verstaan, terwijl volgens mij ook de geesteswetenschappen wetenschappen zijn, zoals met name de filosofie en de theologie en ook de psychologie en de geschiedenis en de maatschappijleer en anderen.
Paulus heeft daar een zogenaamde brief aan besteed aan de Kolossenzen.
Dat wordt uirvoerig besproken door Choochem.

Ik zie daarin centrale thema's van Hegel.

https://choochem.nl/het-nieuwe-testa...id-en-inzicht/
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2023, 10:31   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Paulus heeft daar een zogenaamde brief aan besteed aan de Kolossenzen.
Dat wordt uirvoerig besproken door Choochem.

Ik zie daarin centrale thema's van Hegel.

https://choochem.nl/het-nieuwe-testa...id-en-inzicht/
Mooi, maar dan moet je maar even zeggen waar het precies over gaat.
Want zo heb ik er niks aan en ik ga niet de hele link lezen om te raden wat Piero nou bedoelt.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2023, 10:00   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Ik ben voorstander van de totale wetenschap en deze is volgens mij de heilige geest: het absolute weten, niet alleen als abstracte kennis der uiterlijke natuur, maar zo dat deze ook de werkelijkheid is, dus als eerste ook het bewustzijn van de mens omvat en nog hoger die van God, waar de moderne wetenschap niet meer van wil weten, dus de ijdelheid heeft zelf het aller hoogste te zijn.
De wetenschap ziet alleen de uiterlijke dingen, en heeft geen interesse voor wat zich innerlijk in de mens afspeelt, neemt dat niet echt serieus en weet daarom niet wat een ziel is, noch de geest*, noch God of een eeuwig leven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2023, 11:30   #7
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Ze ziet alleen de dingen, die zelf niet kunnen zien, blind zijn, en neemt het eigen wonder van het zien zelf als bewustzijn niet serieus, kan dat ook niet verklaren.
Dus al ziende is de wetenschap toch blind, blind voor het feit dat ze met blinde dingen bezig is en meent dat dat de werkelijkheid is.
Ze ziet, maar het zien zelf begrijpt ze niet.
Het blijft een uiterlijke gedoe zonder innerlijkheid.
De wetenschap mist zelfbewustzijn, komt niet verder dan oppervlakkigheid, terwijl de diepzinnigheid nog altijd in (verouderde) religies is blijven bestaan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2023, 10:17   #8
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De wetenschap ziet alleen de uiterlijke dingen, en heeft geen interesse voor wat zich innerlijk in de mens afspeelt, neemt dat niet echt serieus en weet daarom niet wat een ziel is, noch de geest*, ...
*Dit omdat ziel en geest geen uiterlijke dingen zijn, dus voor de wetenschap niet aantoonbaar, niet beseffende dat de ziel het gevoelsleven van de mens is, zoals dat zich duidelijk openbaart in het gevoel van geluk of lijden, en de geest het denken is, en met name de persoon die denkt, dus het eigen ik, de wetenschapper zelf.
Kortom: het bewustzijn zelf in denken en gevoel en ook in de zintuigelijke waarneming, wat pas de echte, meest voor de hand liggende werkelijkheid is, dat beseft de wetenschap helemaal niet, en daarom noem ik de wetenschap blind.
En met name Hegel neemt dat denken zelf serieus en denkt over het denken zelf na en stijgt dan op van het gewone natuurlijke denken van de mens naar de eeuwige en oneindige inhoud daarvan, dus tot God als eeuwige en oneindige Geest, de logische grondslag van alle werkelijkheid.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2023, 14:39   #9
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Terwijl er toch heel veel sterke argumenten voor mijn atoomtheorie zijn**, zoals dat ik daarmede de werking van ons zeer complexe lichaam zeer goed kan verklaren, of de evolutietheorie of het ontstaan van ons heelal uit een zogenaamde singulariteit.
En dat mijn heelal een toekomst heeft in een eeuwige evolutie en een levend heelal in plaats van een "dood" (levenloos) mechaniek te zijn.
Niks wil er bij de wetenschappers, en de aanhangers daarvan, in.
Aldus zijn ze blind voor de waarheid van Gods eeuwige en oneindige Geest en Zijn bestaan in het heelal.

**Ik noem hier als eerste dat ik de werking van ons lichaam veel beter kan verklaren dan de wetenschap, en ook de evolutie en ook het ontstaan van ons heelal uit een inwendige oneindigheid van culturen, veel beter dan dat het uit een singulariteit is ontstaan.
En verder dat ik het ontstaan van de atomen beter kan verklaren, dus als schepping der microwezentjes.
Dan dat een eeuwig heelal zoveel beter is dan een tijdelijk heelal, dat bovendien geen toekomst heeft, onder gaat in een eindkrak of "sterft" (uiteen spreidt) in een eindeloze leegte (Big Chill of Big Rip).
Dan dat een levend heelal toch beter is dan een dood (levenloos) mechaniek en dat ik daarmede het bestaan van God kan verklaren.
Maar nee, men wil de schoonheid en waarheid van mijn idee maar niet inzien.
Terwijl ik een wetenschapper op een filmpje van YouTube heb horen zeggen dat het heelal van de wetenschap het meest slecht denkbare heelal is.
Zou toch een reden moeten zijn naar iets beters uit te zien.
Heb je je kamer al opgeruimd? Alles kan weg.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 09:53   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Heb je je kamer al opgeruimd? Alles kan weg.
Mijn kamer is het heilige der heiligen voor alle eeuwigheid.

Je kleinkinderen zullen hier nog in de rij staan om het te mogen bezoeken.

Atomen bestaan uit ruimteschepen.
Hoe Gods Rijk in de microkosmos bestaat.
De ware goden zijn de microwezentjes.
HarrieChristus Koning van het heelal.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 11:40   #11
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Heb je je kamer al opgeruimd? Alles kan weg.
Heb je je hoofd al opgeruimd: alles kan weg...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2023, 11:44   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Wetenschap, techniek en kapitalisme.

Verder moet wetenschap ook kritiek kunnen verdragen en daar voor open staan en met name mijn atoomtheorie is een kritiek op de moderne wetenschap, die mijns inziens de grondslag is van onze huidige wereld en bezig is die wereld naar de ondergang te voeren, want ze is de basis van de techniek en het kapitalisme, die de moderne wereld heeft geschapen, die bezig is de natuur te vernietigen en het klimaat drastisch te veranderen en van geen ophouden weet steeds rijker te willen worden en zal leiden tot grote economische onevenwichtigheid (zo heeft Amerika een zeer grote schuldenlast) en daarmede ook tot een economische catastrofe kan leiden en daarmee gepaard gaande politieke conflicten tot een derde wereldoorlog.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 11:04   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Denk aan het Midden-Oosten, maar ook dat China de macht over zou kunnen nemen.
En zal dat laatste dan zonder slag of stoot gebeuren?
Gezien de tweede wereldoorlog met een overgang van de macht van Europa naar Amerika, is het twijfelachtig dat het zomaar vanzelf zonder strijd zal gebeuren.
En wat het Midden-Oosten betreft is het wel zeer duidelijk dat de Islam zich niet zonder meer wil laten vernederen door de macht van het Westen en daarmede ook door het Christendom, dat nog altijd in Amerika vooral een grote politieke invloed bezit.
Die strijd dateert dan al van de Kruistochten en herhaalt zich nu weer, vooral dan ook nog rond Israel.
Nu in 2024 in Gaza, dat zomaar uit de hand kan lopen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 12:08   #14
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De wetenschap.

Mij is nogal eens verweten dat ik tegen de wetenschap zou zijn. Niets is minder waar, want juist dank zij de wetenschap heb ik mijn atoomtheorie kunnen vinden.
Ik ben niet tegen de wetenschap, maar de wetenschap is tegen mijn atoomtheorie en is blijkbaar te bekrompen om open te staan voor een nieuw idee.
Van die kant word ik volkomen genegeerd of bestookt met onredelijke aanvallen als zou de wetenschap alles kunnen bewijzen en ik niks en alles wat ik beweer slechts op fantasie zou berusten*.

*Om maar te zwijgen van de bewuste pesterijen, zoals kort geleden nog met: "Who wants to read this trash? En: "You are insane!" En nog meer van zulke eindeloze fraaiigheden, vaak met volledige psychologische analyses om te bewijzen hoe krankzinnig ik wel niet ben.
Had ik alles verzameld, dan had ik er boek over kunnen schrijven.
Kortom: bagger allemaal.
Uw zeer persoonlijke levensbeschouwing, en opvatting over de wetenschap, interssert mij geen barst. Zoek hulp.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 13:25   #15
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Uw zeer persoonlijke levensbeschouwing, en opvatting over de wetenschap, interssert mij geen barst. Zoek hulp.
Doet dat die mens niet aan!
Ik zie hem daar al binnen waaien

"God is een oneindige reeks aan microwezentjes... in ruimteschepen."
Hoe begin je daar aan, rekening houdende met de leeftijd van de patiënt.

We're all mad here.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2024, 13:51   #16
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Doet dat die mens niet aan!
Ik zie hem daar al binnen waaien

"God is een oneindige reeks aan microwezentjes... in ruimteschepen."
Hoe begin je daar aan, rekening houdende met de leeftijd van de patiënt.

We're all mad here.
U bedoelt het sympathiek, maar er zijn ook gradaties.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 09:46   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Uw zeer persoonlijke levensbeschouwing, en opvatting over de wetenschap, interssert mij geen barst. Zoek hulp.
Mijn hulp is bij de Goden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 09:48   #18
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Doet dat die mens niet aan!
Ik zie hem daar al binnen waaien

"God is een oneindige reeks aan microwezentjes... in ruimteschepen."
Hoe begin je daar aan, rekening houdende met de leeftijd van de patiënt.

We're all mad here.
Zo werd ook Aristarchos van Samos voor gek versleten, die beweerde dat de aarde om de zon draaide.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2024, 09:49   #19
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
U bedoelt het sympathiek, maar er zijn ook gradaties.
Zo sympathiek als ene Jezus die je eeuwig wil laten branden als je zijn onzin niet gelooft...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be