Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Sommie hobby's in het verkeer zijn te gevaarlijk
Ja, dat kan 2 66,67%
Neen, vrijheid blijheid. Moei je niet. 1 33,33%
Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2023, 06:54   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Te gevaarlijke hobby's in het verkeer

Sommige dingen zijn te gevaarlijk, vergeleken met hun onnozelheid.

titel: Thierry Sarasyn verbetert wereldrecord tourrijden: 15 landen binnen 24 uren
link: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230520_97389720


Citaat:
De Belgische motorrijder Thierry Sarasyn heeft zijn wereldrecord tourrijden verbroken. In minder dan een dag deed hij vijftien landen aan. Zaterdagavond om 20.04 uur zette de 56-jarige motorrijder uit Wetteren voet aan grond in het Nederlandse Eijsden, net over de grens bij Voeren. De tocht was vrijdagavond om 22 uur gestart bij het Poolse Koniakow.

Het wereldrecord van de meeste landen op één dag stond tot vorig jaar op naam van de Italiaan Valerio Boni. Die deed in minder dan 24 uur elf landen aan. Thierry Sarasyn verbrak vorig jaar dat record door dertien landen op één dag te bezoeken. ‘Het doel toen was veertien landen, maar toen ik na minder dan 20 uur België al binnen reed, realiseerde ik me dat 15 landen ook mogelijk moest zijn’, aldus Sarasyn. Een jaar later is dat nu een feit.

Op een Kawasaki Versys 1000 vinkte hij op zijn road book achtereenvolgens Polen, Tsjechië, Slovakije, Hongarije, Kroatië, Slovenië, Italië, Oostenrijk, Duitsland, Liechtenstein, Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg, België en tot slot Nederland af. Goed voor samen 2.200 kilometer.

‘Het had nog een uur sneller gekund. Door een gesloten tunnel aan de grens tussen Duitsland en Oostenrijk - na een ongeval - stond ik ruim een uur stil. De tunnel ging net voor mijn neus dicht’, vertelt Sarasyn telefonisch.

De rit verliep verder vlekkeloos, mee door de goede voorbereiding. Enkel de eerste 700 tot 800 kilometer ‘s nachts waren door de vele regen een zware dobber. ‘Nadien is het weer gelukkig omgeslagen en werd het in feite onverwacht een vlotte rit, tegen een gemiddelde van cira 100 kilometer per uur. Met geen enkele snelheidsovertreding’, aldus Sarasyn die van zijn tocht geen moderne Cannonball-race wilde maken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2023, 07:29   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sommige dingen zijn te gevaarlijk, vergeleken met hun onnozelheid.

titel: Thierry Sarasyn verbetert wereldrecord tourrijden: 15 landen binnen 24 uren
link: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230520_97389720
Tja, als ik binnen vijf minuten drie landen kan aandoen ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2023, 07:31   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

2.200 km in 24 uur tijd. Niet echt verantwoord.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2023, 08:20   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Decennialange voorlichtingsfilmpjes,reeds lang geleden begonnen door toemalige motorrijders van de Rijkswacht,en door motorrijder-belangenverenigingen,en veelal getoond door mannen in exact DIE leeftijdsgroep ,zijn weggeveegd door het gedrag van zo een idioot.

Zelfs vrachtwagenchauffeurs kunnen dat niet meer doen (wegens "de schijf")...maar meneerke de overjaarse tiener weer wel....met al die mede-verkeersdeelnemers in verschillende landen als potentieel botsobject...


Kijkt ne keer wat ik kan.......Guiness Book of Idiocracy. stuff.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2023, 08:27   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Decennialange voorlichtingsfilmpjes,reeds lang geleden begonnen door toemalige motorrijders van de Rijkswacht,en door motorrijder-belangenverenigingen,en veelal getoond door mannen in exact DIE leeftijdsgroep ,zijn weggeveegd door het gedrag van zo een idioot.

Zelfs vrachtwagenchauffeurs kunnen dat niet meer doen (wegens "de schijf")...maar meneerke de overjaarse tiener weer wel....met al die mede-verkeersdeelnemers in verschillende landen als potentieel botsobject...


Kijkt ne keer wat ik kan.......Guiness Book of Idiocracy. stuff.....
Dat boek zou zo een mensen moeten beschermen door zo'n dingen niet meer op te nemen in hun boek.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be