Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juli 2013, 13:17   #181
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Aantal doet er wél toe. In een democratie is aantal alles wat er is. De meerderheid beslist. Als de baarden in de meerderheid zijn, dan mag enkel nog hopen dat ze 'minderheden' -u en ik in dat geval nog wat gunnen. Maar met dat zandbakkenvolk zou ik daar niet te veel op hopen.
In een democratie wel ja. Nogmaals. Geen enkele Belg gaat een islamitische staat toelaten...dan is het kortom oorlog en dan maken de democratische aantallen in het parlement geen zak uit.

Vandaar dat ze het zo goed doen in Egylte, Syrie, Libie...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 14:28   #182
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
In een democratie wel ja. Nogmaals. Geen enkele Belg gaat een islamitische staat toelaten...dan is het kortom oorlog en dan maken de democratische aantallen in het parlement geen zak uit.

Vandaar dat ze het zo goed doen in Egylte, Syrie, Libie...
Ik vind uw optimisme hallucinant.
20 jaar geleden hoorde ik ook stemmen die zegden; 'het is uitgesloten dat hier gans de straat een allochtoongetto wordt', enz enz enz.
En toch gebeurt het.
De islamitsiche staat gaan ze gewoon door uw strot duwen op het moment dat je met te weinig en/of te zwak staat. Ik zie totaal geen heldendaden van de modale belg. Om nog maar te zwijgen van die gatlikkertjes van politici die politiek correct de multicul blijven pamperen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 16:24   #183
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dit zegt ene Anjem Choudary (mentor van Fouad Belkacem van Sharia4Belgium, en in ons land veroordeeld voor aanzetten tot haat).

Hier een fragment uit een Humo-interview (N° 3802 van deze week)

http://www.humo.be/humo-archief/2484...sharia4belgium

Andere merkwaardige uitspraak van dit heerschap : "De sharia zal op een dag overal gelden. Het is nu tijd om de zaden te planten"

Maar ach, wie daar in loopt zal wel islamofoob zijn zeker (dixit B.Anciaux)
den deze zal het niet meer meemaken...

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...6_Sharia_Syrie
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 17:20   #184
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik vind uw optimisme hallucinant.
20 jaar geleden hoorde ik ook stemmen die zegden; 'het is uitgesloten dat hier gans de straat een allochtoongetto wordt', enz enz enz.
En toch gebeurt het.
De islamitsiche staat gaan ze gewoon door uw strot duwen op het moment dat je met te weinig en/of te zwak staat. Ik zie totaal geen heldendaden van de modale belg. Om nog maar te zwijgen van die gatlikkertjes van politici die politiek correct de multicul blijven pamperen.
Ik vind je negativisme hallucinant. Vandaar dat je ook niet bij dat groepje zal staan op moment van oorlog.
Zoals ik al zei, als puntje bij paaltje komt gaan sommigen serieus verschieten.

Het vormen van ghetto's kan je niet vergelijken met een islamitische staat vormen. Dan zal jij ook bij het groepje horen die gaan verschieten hoe sterk patriotisme kan zijn. Hier komt geen islamitische staat!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 26 juli 2013 om 17:21.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2013, 11:32   #185
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ha, Salah is terug.
Zo eenvoudig is dat blijkbaar. Je wordt geband en 2 minuten later kan je met een nieuwe naam verder je insinuaties, getrol en beledigingen verspreiden
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2013, 11:45   #186
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Een peuleschil in vergelijking met het terrorisme die jullie aanrichten in gans de wereld. Je moet dan ook niet versteld staan als de boemerang plat in je facade weerkaatst.
jij kent het verschil blijkbaar niet tussen terrorisme en landen die met elkaar in oorlog zijn met een regulier leger.

Maar ja, islam IS terrorisme, dom van me te veronderstellen dat een moslim het verschil zou kennen als "de heilige oorlog" als één van zijn verplichtingen in zijn boekske staat;
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2013, 15:27   #187
Khalid Bin Waleed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Welk terrorisme?
Ofwel ben je niet lang naar school geweest ofwel getuigt het van de erbarmelijke Belgische educatie die je hebt genoten, daar je blijkbaar weinig van uw geschiedenis afweet.

De laatste eeuw staat bol van Westerse terreur, oorlogen, massamoorden, kolonisatie, coups, steunen van dictaturen. Dat plaats ik allemaal onder de noemer van internationaal terrorisme. Ook op eigen bodem is Europa niet vies van terreur, denk maar aan operatie Gladio.

Citaat:
En je bent gewoon gefrustreerd omdat moslimlanden geen enkele eenheid naar voren kunnen brengen.
Onder de burgers is die eenheid er wel, over de grenzen heen. Onder de vaak niet representatieve regeringen bestaat er onenigheid, ja.

Als inwoner van het toonvoorbeeld van een verdeeld miniscuul land heb jij geen lessen te geven over eenheid.

Laatst gewijzigd door Khalid Bin Waleed : 27 juli 2013 om 15:31.
Khalid Bin Waleed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2013, 15:55   #188
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

In aansluiting met het stukje van de historicus hierboven....

Citaat:
Assen heeft een sportprobleem
Joost Niemoller

En daarom is er sinds vrijdag een samenscholingsverbod.

De gemeente Assen kondigde vrijdag af dat er een samenscholingsverbod is ingesteld in een bepaalde wijk, met de zuidelijk klinkende naam Pittelo. Er is sprake van een specifiek probleem met 'jongeren' en dit liep steeds meer uit de hand:

Met name gedurende de afgelopen weken is er sprake geweest van een toename van overlast veroorzaakt door groepen jongeren in delen van de wijk Pittelo. Daar waar het aanvankelijk ging om hinderlijk aanwezig zijn, is nu ook sprake van intimideren, bedreigen en het plegen van (groepsgewijze) vernielingen.


Zelf wist ik niet dat Assen zo rijk was aan jongeren, maar je kunt ook niet alles weten.

Nu is er volgens andere berichten sprake van een specifieke groep jongeren, namelijk Marokkaanse jongeren. Hier had de gemeente Assen geen melding van gemaakt. Jongeren zijn jongeren, toch? Nou, als we nog even kijken naar dat bericht, dan is er met deze specifiek groep jongeren toch wel iets bijzonders aan de hand:

De opsporing wordt bemoeilijkt doordat de jongeren elkaar beschermen en veel omwonenden bang zijn om hun mond open te doen.


We hebben het hier dus over jongeren met een nogal gesloten groepsgedrag die kennelijk zo intimiderend optreden dat de bewoners niets meer durven te zeggen. Er is dus nogal wat aan de hand, daar in Pittelo. Is Pittelo soms een specifieke wijk als de gemeente het daar zo kon laten escaleren?

Laten we eens kijken naar de bevolkingssamenstelling. Wie de verhoudingen van de grote steden kent, is niet bijster onder de indruk van het percentage niet-westerse allochtonen in Assen, een kleine zes procent. Maar in Pittelo is dat wel drie keer zoveel, namelijk 18%. Er wonen ook bijzonder veel 'Westerse allochtonen', namelijk 13%. Voor heel Assen is dat 8%. Nu kunnen dit allemaal rijke Amerikaanse expats zijn, maar we hebben zomaar het idee dat het hier gaat om Polen.

Wat doen die jongeren in Pittelo allemaal? We lezen over het vernielen van een auto. s' Avonds breekt het los, horen we. Brandjes, inbraken, intimidatie. In deze reportage zien we dat de bewoners niet in beeld durven reageren. Daarin overigens weer geen woord over 'Marokkaanse jongeren.' De bron van de intimidatie is geheel onzichtbaar geworden.

Maar die intimidatie neemt weldegelijk concrete vormen aan, zo lezen we in een weer ander bericht:

Een 68-jarige man is gistermiddag gewond geraakt nadat drie mannen de woning van een echtpaar aan de Lekstraat in de wijk Pittelo in Assen waren binnengedrongen. Onduidelijk is of het om een overval of een wraakneming ging. De politie rukte in kogelvrije vesten uit na de melding van de vrouw van het slachtoffer dat er was geschoten en haar echtgenoot aan het hoofd was geraakt.


Drie mannen? Ja, je weet het niet hè, met die Drenthenaren. Ruig volk. Of nee:

De politie zoekt drie donker gekleurde mannen in een blauwe Fiat van wie twee een bivakmuts droegen.


Dat krijg je met die zon. Dan zien mensen er al snel donker uit. Het was misschien niet zomaar een overval. De 'mannen' zouden enkele keren heen en weer gereden zijn voor het huis. Zien we in een ander bericht. Ze lieten een mes achter met cocaïnesporen.

Het ziet er trouwens best uit als een keurig aangeharkt buurtje, dat Pittelo. Het kan toch nooit een zo erg probleem zijn? Nou, wacht. Hier lezen we dan toch ineens iets anders:

jarenlang verziekt gedrag door een grote groep marokkaanse jongern in Pitteloo


Wat zou er toch spelen? Ach, kijk, er is ook een onderzoekje naar gedaan. Het is een sportprobleem! Er zijn drie groepen jongeren in Pittelo, zo lezen we in dit fijne onderzoek. De 'braverikken', dat zijn autochtonen die soms bij de HEMA staan. Er zijn 'alto's', dat zijn blowende autochtonen, vaak te vinden in stripwinkel Plok. En er zijn de 'sportieve allochtonen.' Die sporten, vandaar:

In hun vrije tijd doen de meesten aan sport in clubverband, terwijl ze ook vaak op het schoolplein voetballen. Ze geven aan dat er een gebrek is aan goede voetbalveldjes.


Ja, gemeente Assen. Waarom hebben jullie nu niet gezorgd voor die goede voetbalveldjes? Nu zitten jullie met de gebakken peren.

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...-sportprobleem
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2013, 20:38   #189
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik vind je negativisme hallucinant. Vandaar dat je ook niet bij dat groepje zal staan op moment van oorlog.
Zoals ik al zei, als puntje bij paaltje komt gaan sommigen serieus verschieten.

Het vormen van ghetto's kan je niet vergelijken met een islamitische staat vormen. Dan zal jij ook bij het groepje horen die gaan verschieten hoe sterk patriotisme kan zijn. Hier komt geen islamitische staat!
Patriotisme? Wat een lachertje! Zonder dat je het weet eet je al halal vlees.
Steden lopen vol met arabieren. In brussel vind he nog amper een winkel waar je 'geholpen' wordt door een autochtoon. De scholen zitten vol islam adepten. Dit is geen multicul, maar gewoon van de kaart vegen van de westerse cultuur. En dan maar roepen 'hier komt geen islamitsiche staat'? Ben je blind?

Laatst gewijzigd door kwantum : 27 juli 2013 om 20:40.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2013, 22:12   #190
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Patriotisme? Wat een lachertje! Zonder dat je het weet eet je al halal vlees.
Steden lopen vol met arabieren. In brussel vind he nog amper een winkel waar je 'geholpen' wordt door een autochtoon. De scholen zitten vol islam adepten. Dit is geen multicul, maar gewoon van de kaart vegen van de westerse cultuur. En dan maar roepen 'hier komt geen islamitsiche staat'? Ben je blind?
Multicul is inderdaad voorbij, dat is overgenomen door moslims en is dus geen multi meer.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 09:22   #191
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
aja, maar juist, jij vindt dat echte moslims alleen maar radicalen kunnen zijn, die anderen zijn geen echte moslims.
Uiteraard zijn echte moslims radicalen. Het zijn moslims die de Koran volgen. En wat een haatdragend boekje dat is moet ik u toch niet vertellen zeker. De andere moslims zijn het zo'n beetje bij naam. Afhankelijk van hun gematigdheid verwerpen zij zowat het meeste uit de Koran dat hen in een slecht daglicht kan brengen, hypocriet zoals ze zijn. Voorzover ze zelfs maar iets uit de Koran kennen. Want de meeste moslims zijn daar wel te dom voor. Het zijn kuddemensen die maar wat meelopen met hun andere moslimbroeders. Velen zogenaamde gematigden zijn ook gewoon slapende cellen. Van het moment dat iemand iets slecht over hun pedofeet zegt springen ze recht en beginnen ze boel te maken. De gematigheid is dus soms maar schijn. Het is m.a.w. een volkje dat ge voor geen haar kunt betrouwen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 09:39   #192
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Ofwel ben je niet lang naar school geweest ofwel getuigt het van de erbarmelijke Belgische educatie die je hebt genoten, daar je blijkbaar weinig van uw geschiedenis afweet.

De laatste eeuw staat bol van Westerse terreur, oorlogen, massamoorden, kolonisatie, coups, steunen van dictaturen. Dat plaats ik allemaal onder de noemer van internationaal terrorisme. Ook op eigen bodem is Europa niet vies van terreur, denk maar aan operatie Gladio.



Onder de burgers is die eenheid er wel, over de grenzen heen. Onder de vaak niet representatieve regeringen bestaat er onenigheid, ja.

Als inwoner van het toonvoorbeeld van een verdeeld miniscuul land heb jij geen lessen te geven over eenheid.
Jij spreekt over de vorige eeuw. Ik had het over nu en jij ook :

Ik antwoordde op wat jij schreef:
"Een peuleschil in vergelijking met het terrorisme die jullie aanrichten in gans de wereld. Je moet dan ook niet versteld staan als de boemerang plat in je facade weerkaatst."

Dan had je 'die jullie aanrichtTen' moeten schrijven. Ik ben misschien te weinig naar school geweest maar ik ken het verschil nog wel tussen een OTT en een OVT. Wees correcter in je communicatie.

Terrorisme NU in de hele wereld ... alle wegwijzers staan richting islam-problematiek.

Als ik de Egyptenaren elkaar zie bekogelen met stenen, merk ik zeer weinig eenheid op; het zijn nochtans allemaal moslims.

En In Irak zijn er helemaal geen soennieten en shieïeten die elkaar het leven zuur maken met aanslagen.

En de moslims in Mali waren niet blij met de moslims van Libië (de Touaregs zaten erg verveeld).

En zo kunnen we eindeloos verder gaan. Er is helemaal geen eenheid tussen de moslimmensen met of zonder slechte regeringen. Alleen in Mekka één keer per jaar waar ze elkaar dan nog eens af en toe vertrappelen.

België mag dan verdeeld zijn; we gaan elkaar niet uitmoorden. Op die manier hoeft er helemaal geen eenheid te zijn. 'Eenheid' is geen heilig begrip. Voor een moslimextremist, beeld ik me in, is die eenheid wel een heilig begrip en om die zogezegde eenheid te bereiken zijn alle middelen goed: repressie en terreur.

Zoals je zelf aangeeft, hebben we dat al gehad (nazisme en het communisme). En moslimextremisten willen het nog eens overdoen. Ze blaken van intellect: iets doen dat al zoveel keren mislukt is. Misschien kijk je bewonderend naar die parades in Noord-Korea en droom je van die gesynchroniseerde robotjes maar dan met hun poep omhoog.
Oefenen is de boodschap, zeg ik maar.
Qua defensie zullen we altijd één zijn, zeker tgo een gemeenschappelijke vijand.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 10:46   #193
Khalid Bin Waleed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Jij spreekt over de vorige eeuw. Ik had het over nu en jij ook.
Je spreekt jezelf tegen, reeds in je volgende zin.

Citaat:
Dan had je 'die jullie aanrichtTen' moeten schrijven.
De Westerse terreur is deze eeuw niet gestopt, de terreur gaat ongebreideld door.

Citaat:
Ik ben misschien te weinig naar school geweest
Dat is te merken aan je forumposts, die geven blijk van intellectuele armoede.
Khalid Bin Waleed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 11:10   #194
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Patriotisme? Wat een lachertje! Zonder dat je het weet eet je al halal vlees.
Steden lopen vol met arabieren. In brussel vind he nog amper een winkel waar je 'geholpen' wordt door een autochtoon. De scholen zitten vol islam adepten. Dit is geen multicul, maar gewoon van de kaart vegen van de westerse cultuur. En dan maar roepen 'hier komt geen islamitsiche staat'? Ben je blind?
Jaja, lach maar.
Je zal verschieten moest het ooit zover komen.
Hier komt geen islamitische staat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 15:09   #195
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Je spreekt jezelf tegen, reeds in je volgende zin.



De Westerse terreur is deze eeuw niet gestopt, de terreur gaat ongebreideld door.



Dat is te merken aan je forumposts, die geven blijk van intellectuele armoede.
De Westerse terreur die ongebreideld doorgaat in deze eeuw ... nu komen we tot de essentie. Welke dan? (we zitten eigenlijk terug aan mijn vraag 'welk terrorisme?', maar ja.

Want 'oorlogen, coups, massamoorden, kolonisatie, steunen van dicaturen, operatie Gladio' heb jij gesitueerd in de vorige eeuw en dat is correct.

Maar dat lijstje kan je nog heel moeilijk onderbrengen in het heden (21ste eeuw).

Oorlogen: je bedoelt toch niet Afghanistan? Dat was zelfverdediging. Irak is kantje boordje. Mali was de bevolking redden van terreur en dat was wat oefenen.

Coups: ik breek mijn hoofd maar kan alleen maar denken aan de recente coup van de militairen in Egypte tegen Morsi. Maar dat waren de Egyptenaren zelf.

Massamoorden: ik kan niets bedenken. Holocaust (door de Duitsers), Armenië (door de Turken en geen Europeanen, gelukkig!)), Kosovo (door de Serviërs), Ruanda (door de Hutu's), allemaal in de 20ste eeuw en Europa pleegt momenteel geen massamoorden.

Kolonisatie: in de jaren zestig vorige eeuw zijn vele landen onafhankelijk geworden zonder bloedvergiet. Wie koloniseert wie op dit moment. Zeg het eens.

steunen van dictaturen: Daar weet ik te weinig van. Het zou kunnen. Jij weet blijkbaar meer dan ik. Ik ben altijd nieuwsgierig. In vele landen versmelten democratie met dictatuur en is het moeilijk om sommige dingen niet te steunen omdat het gaat over een stage in democratie ...

En dan sleur je er 'operatie Gladio' erbij. Ik heb Wikipedia moeten raadplegen en toen dacht ik meteen: dat is iets voor moslimextremisten om te copiëren. Een Koude Oorlog-gedoe was het. Maar we hebben het over nu en de toekomst natuurlijk. Wil je misschien zeggen dat 'operatie Gladio' nog steeds actief is, maar dan in moslim-versie? Het zou me niet verwonderen.

Een volgens jou gelegitimeerde boemerang is dus eigenlijk niet gelegitimeerd. Die kan er alleen maar zijn als op Europees grondgebied geen enkele moslim woonachtig is, werkt en geniet van de sociale opvangnetten.

Ik zeg het nogmaals: een gegeven paard kijk je niet in de bek. Als je dat wil doen, wees consequent en geef het paard dan maar terug.

Europa doet niet aan terrorisme. Iemand die op losse schroeven staat heeft jou opgevrijd.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 28 juli 2013 om 15:14.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 16:02   #196
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Jaja, lach maar.
Je zal verschieten moest het ooit zover komen.
Hier komt geen islamitische staat.
Maar vent toch, de belgische politiek zwicht al lang voor de islamitische lobby. Er is geen stoppen meer aan. Doe uw ogen open.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2013, 16:14   #197
Khalid Bin Waleed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht

Oorlogen: je bedoelt toch niet Afghanistan? Dat was zelfverdediging.
Zelfverdediging tegen wie? De kapers kwamen uit Saudi Arabie. De Taliban ging Bin Laden uitleveren als Amerika bewijs gaf, dat hij er wat mee te maken had. Dat bewijs hebben ze nooit geleverd. Toen was het oorverdovend stil.

Citaat:
Irak is kantje boordje.
Het was een oorlog gebaseerd op leugens, met honderduizenden onschuldige doden tot gevolg. Daar heb je al een pak massamoorden en talloze massacres en bloedbaden aangericht in deze eeuw, op weerloze burgers. Uranium droppen op de populatie.

Citaat:
Mali was de bevolking redden van terreur en dat was wat oefenen.
Ja, het zal zijn om de arme negers te helpen. Jij hebt ook geen kaas gegeten van geopolitiek. Je bent een leek, die de staatspropaganda slikt zonder verder na te denken. Humanitaire redenen, pure satire. Net zoals Libië uit humanitaire overweging was zeker. Is een politiek forum niet gewoon wat te hoog gegrepen voor je?

Citaat:
steunen van dictaturen:
Alle golfstaten. Engeland traint zelfs het GCC leger om opstanden te helpen onderdrukken. Tot voor kort Egypte (al steunen ze weer farao Sisi) , Tunesië, Jemen. Nog steeds Jordanië en ga zo maar door. Dat is dan enkel nog het Midden Oosten.

Citaat:
Een volgens jou gelegitimeerde boemerang is dus eigenlijk niet gelegitimeerd.
Ik zei alleen dat je niet verwonderd moet zijn als er eens militaire doelwitten geraakt worden (Pentagon, het financieël centrum - WTC) en er "collateral damage" valt, zoals het Westen die term graag in de mond neemt, door al die terreur die het Westen in het Midden Oosten brengt.

Laatst gewijzigd door Khalid Bin Waleed : 28 juli 2013 om 16:18.
Khalid Bin Waleed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 10:49   #198
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Zelfverdediging tegen wie? De kapers kwamen uit Saudi Arabie. De Taliban ging Bin Laden uitleveren als Amerika bewijs gaf, dat hij er wat mee te maken had. Dat bewijs hebben ze nooit geleverd. Toen was het oorverdovend stil.



Het was een oorlog gebaseerd op leugens, met honderduizenden onschuldige doden tot gevolg. Daar heb je al een pak massamoorden en talloze massacres en bloedbaden aangericht in deze eeuw, op weerloze burgers. Uranium droppen op de populatie.



Ja, het zal zijn om de arme negers te helpen. Jij hebt ook geen kaas gegeten van geopolitiek. Je bent een leek, die de staatspropaganda slikt zonder verder na te denken. Humanitaire redenen, pure satire. Net zoals Libië uit humanitaire overweging was zeker. Is een politiek forum niet gewoon wat te hoog gegrepen voor je?



Alle golfstaten. Engeland traint zelfs het GCC leger om opstanden te helpen onderdrukken. Tot voor kort Egypte (al steunen ze weer farao Sisi) , Tunesië, Jemen. Nog steeds Jordanië en ga zo maar door. Dat is dan enkel nog het Midden Oosten.



Ik zei alleen dat je niet verwonderd moet zijn als er eens militaire doelwitten geraakt worden (Pentagon, het financieël centrum - WTC) en er "collateral damage" valt, zoals het Westen die term graag in de mond neemt, door al die terreur die het Westen in het Midden Oosten brengt.
Afghanistan: Osama Bin Laden en andere cellen ... Afghanistan was een kweekcentrum van moslimextremisten die over de grenzen gingen. Ik heb altijd de moord op Mahmoud doorslaggevend gevonden. Die man was helemaal niet akkoord met de Taliban. Het maakt mij niet uit of Osama Bin Laden uit Saoudie Arabië kwam, voor hetzelfde geld kwam hij uit East End Londen.
En je moet gek wezen om te rekenen op Taliban voor wat dan ook.
De enige kritiek die ik heb op de oorlog tegen de Taliban in Afghanistan is dat ze geen Amerikaanse snotneuzen van twintig jaar hadden moeten sturen. Dat had beter gekund.
Waar was het nu weer dat medisch personeel dat de bevolking vaccineert door moslimextremisten werd omgebracht? Niet één keer maar nu al twee keer. Afghanistan of Pakistan. Je moet het maar hebben van nitwitmannen die hun eigen volk elementaire medische zorgen ontzeggen wanneer dit volk er effe eens beroep op kan doen. Zo laf. Als je met die lafaards wilt heulen, zegt het heel veel over jou.

Irak was een blunder van de USA. Na de Iraakse inval in Koeweit door Saddam Hoessein die zelf geen lieverdje was voor zijn eigen volk, had Bush sr door moeten gaan. Als je kritiek hebt, schuif die maar door naar de Bush-family. Je hebt mijn zegen daarvoor.
Mijn conclusie is wel dat Saddam Hoessein niet naar Koeweit had moeten gaan. En dat hij gifgas in huis had, is een feit. Mijn Koerdische overburen kunnen daarvan getuigen. Maar misschien zijn Iraakse Koerden voor jou minder waard dan een Talibanstrijder, wie weet.

Ik zie nog altijd geen terrorisme van Europese zijde, en eigenlijk ook niet vanuit de westerse wereld. En massamoorden ook niet. Onder de sancties was er ondervoeding bij de Iraakse kinderen maar Saddam Hoessein heeft daar geen vinger voor uitgestoken. Het kon hem geen barst schelen hoe het met de bevolking gesteld was.
Cuba leeft al decennia onder een Amerikaanse, economische boycot, maar hongersnood is daar nooit geweest. Schuif de Iraakse misère dus niet op de sancties en de oorlog. De uranium was misschien wel een Gladiocopycatproject van moslimextremisten. Ze zouden daar goed voor in staat zijn. Maar laat het duidelijk wezen dat wat Bush vader en zoon hebben uitgericht, veel beter had gekund.

Ivm met Mali heb ik niet gesproken over humanitaire redenen, dus schuif ze niet in mijn schoenen. Frankrijk heeft haar ondernemingen daar willen beschermen en terecht. De plaatselijke bevolking wint bij dat soort investeringen., al is het maar de aanleg van een weg, een schooltje, of een ziekenhuisje.
En je schrijft 'arme negers', dus lees ik een soort dédain. Het zijn moslims. Voor jou misschien niet omdat ze zwart zijn, hé?

Libië is begonnen vanuit de volksbasis naar het voorbeeld van Tunesië. De toenmalige Franse president Sarkosy heeft vrij snel steun verleend aan de oppositie. Dat vond ik heel terecht omdat die oppositie een heel stuk helderder van geest klonk dan de toespraken van Kadafi. Maar ja, als je een voorkeur hebt voor mensen die de zoveelste vijs kwijt zijn ...
Hier ook ging het niet om humanitaire redenen, maar om een uitgesleten regime met een gek aan het roer te vernieuwen door mensen waar wel op een normale manier mee gecommuniceerd kan worden.
Tuurlijk is het een kwestie van geopolitiek. En dan? Landen waar de sociale, economische en intellectuele misère de spuigaten uitloopt, vragen erom. Die misère moet niet geëxporteerd worden en moet binnen de perken blijven. Zo simpel is het.

Wat er achter de coulissen gebeurt, weet de gewone burger niet, en de fantasie kan dan snel op gang komen. Ik weet dat die systemen bestaan. Wat ze exact doen, weet ik niet. De geheime dienst van Frankrijk heeft ooit een Greenpeace schip opgeblazen ... niet veel fraais.

Wat ik wel weet is dat ik een wereldhegemonie van het westen verkies boven een islamhegemonie. Die westerse hegemonie is niet perfect, verre van, maar dan nog is ze duizenden keren constructiever en zinvoller dan een islamhegemonie.
Wie heeft de zonnepanelen bedacht? Wie de GSM en de laptop? Wat heeft een moslim bedacht de laatste veertig jaar? Variabele toepassingen op 'hoe maak ik een bom'?

In moslimlanden zonder olie is er zon in overvloed maar zonnepanelen installeren of er in investeren, neen, hoor, eerder allianties zoeken met moslimlanden die nog wel olie hebben. Investeren in onderwijs? Neen, hoor, kinderen urenlang dwingen de Koran te declameren is toch veel gemakkelijker. Met een zweepje erbij vaak. Dat is een miserie van hier tot ginder. En voor die mentale vadsigheid betalen we hier. Het wordt gedoogd en voor dat gedogen alleen, hoort respect.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 11:18   #199
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

"Bij gevechten in de Afghaanse provincie Helmand zijn 45 Talibanstrijders om het leven gekomen."
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2..._gedood__.html

Daar moet elke gematigde moslims toch zeer blij mee zijn, 45 extremisten minder. Of zie ik dat verkeerd met die 'gematigden'?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2013, 12:20   #200
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Maar vent toch, de belgische politiek zwicht al lang voor de islamitische lobby. Er is geen stoppen meer aan. Doe uw ogen open.
Zoals ik al zei....de politiek zijn watjes. Indien het erop aankomt zal het volk doen wat nodig is. Politici heb je niet nodig als het oorlog is.
Islamitische lobby? Geef eens een vb dan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be