Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2013, 14:46   #161
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Van dit topic moet ik toch lachen. Islamitische staat???

Kijk, als ik de tv aanzet dan kom ik nieuws tegen over landen als Iran e.d. Maar als ik buitenkom zie ik toch een heel andere wereld. Soms zie ik een bebaarde persoon in een lange mannenkleed. De meeste Marokkaanse meisjes die ik tegenkom dragen geen hoofddoek en zijn gekleed in een strakke jeans. Iedereen is bezig met zijn eigen leven, zoals werken, inkopen doen, wandelen met de kinderen,...

Dus over welke islamisering hebben we het hier? die van de tv of die van de realiteit??
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 16:00   #162
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Van dit topic moet ik toch lachen. Islamitische staat???

Kijk, als ik de tv aanzet dan kom ik nieuws tegen over landen als Iran e.d. Maar als ik buitenkom zie ik toch een heel andere wereld. Soms zie ik een bebaarde persoon in een lange mannenkleed. De meeste Marokkaanse meisjes die ik tegenkom dragen geen hoofddoek en zijn gekleed in een strakke jeans. Iedereen is bezig met zijn eigen leven, zoals werken, inkopen doen, wandelen met de kinderen,...

Dus over welke islamisering hebben we het hier? die van de tv of die van de realiteit??
Je hebt groot gelijk in je observatie.

Toch stel je op het einde een vraag die ik verplaats naar de jaren 1930.

Stel dat je toen in Duitsland woonde en waarschuwingen zag over wat er te gebeuren stond.

Dan zou je schrijven over je keurige buren en je realiteitswereld: Maar als ik buitenkom zie ik toch een heel andere wereld. Soms zie ik een persoon met een nazi armband. De meeste Duitsers die ik tegenkom dragen dat niet en zijn gekleed in een strakke jeans. Iedereen is bezig met zijn eigen leven, zoals werken, inkopen doen, wandelen met de kinderen,...

En je zou opnieuw groot gelijk hebben.

Maar toch is het ondanks die grote massa écht nette en keurige mensen die alleen vrede wilden en een betere toekomst voor hun kinderen toch volkomen anders uitgedraaid omdat een hoopje fanatici de zaak hebben kunnen belazeren.

Dat kan altijd opnieuw gebeuren, overal in de wereld. Ook hier.

Vandaar het belang om niet te focussen op de zwijgende meerderheid maar op het potentiële gevaar van een hoop gekken met of zonder baard.

En de zwijgende massa, de nette keurige mensen van welke origine op te roepen hun stem te laten horen.

Bijvoorbeeld, niet moslims die roepen 'niet bij ons' en moslims die roepen 'niet in naam van onze islam'.

Geef toe, dat gebeurt te weinig.

Net als in de jaren '30.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 16:06   #163
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Van dit topic moet ik toch lachen. Islamitische staat???

Kijk, als ik de tv aanzet dan kom ik nieuws tegen over landen als Iran e.d. Maar als ik buitenkom zie ik toch een heel andere wereld. Soms zie ik een bebaarde persoon in een lange mannenkleed. De meeste Marokkaanse meisjes die ik tegenkom dragen geen hoofddoek en zijn gekleed in een strakke jeans. Iedereen is bezig met zijn eigen leven, zoals werken, inkopen doen, wandelen met de kinderen,...

Dus over welke islamisering hebben we het hier? die van de tv of die van de realiteit??
Woon je op de maan?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 17:02   #164
Khalid Bin Waleed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Van dit topic moet ik toch lachen. Islamitische staat???

Kijk, als ik de tv aanzet dan kom ik nieuws tegen over landen als Iran e.d. Maar als ik buitenkom zie ik toch een heel andere wereld. Soms zie ik een bebaarde persoon in een lange mannenkleed. De meeste Marokkaanse meisjes die ik tegenkom dragen geen hoofddoek en zijn gekleed in een strakke jeans. Iedereen is bezig met zijn eigen leven, zoals werken, inkopen doen, wandelen met de kinderen,...

Dus over welke islamisering hebben we het hier? die van de tv of die van de realiteit??
Het is geen onderwerp om lichtjes over te gaan.

Citaat:
The Imams (scholars of the four schools of thought)- may Allah have mercy on them- agree that the Caliphate is an obligation, and that the Muslims must appoint a leader who would implement the injunctions of the religion, and give the oppressed justice against the oppressors. It is forbidden for Muslims to have two leaders in the world whether in agreement or discord.
Citaat:
Al-Qurtubi said:

The Khilafah is the pillar upon which other pillars rest

An-Nawawi said:

(The scholars) consented that it is an obligation upon the Muslims to select a Khalif
Khalid Bin Waleed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 17:05   #165
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dit zegt ene Anjem Choudary (mentor van Fouad Belkacem van Sharia4Belgium, en in ons land veroordeeld voor aanzetten tot haat).

Hier een fragment uit een Humo-interview (N° 3802 van deze week)

http://www.humo.be/humo-archief/2484...sharia4belgium

Andere merkwaardige uitspraak van dit heerschap : "De sharia zal op een dag overal gelden. Het is nu tijd om de zaden te planten"

Maar ach, wie daar in loopt zal wel islamofoob zijn zeker (dixit B.Anciaux)
Wedden van niet!
De moment dat ze proberen een islamitische staat te maken of de sharia in te voeren is het een burgeroorlog.
Maar komen zal hij nooit.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 17:17   #166
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Ik snap niet waarom de Joden de Palestijen niet uit de gehele westbank buitengeknikkerd hebben. Daar ligt immers de bakermat van Israel en Juda.

In de landen errond zijn toch genoeg zandbakken waar ze kunnen in rondkruipen ?!
Het is te lang geleden, en als de Joden zo gehecht zijn aan hun heiligdommen en denken daar recht uit te halen, laten we dan rationeel en objectief eerst de meest geschonden heiligdommen van de laatste 250 jaar in ere herstellen!!!

In je volgende post dek je je goed in terwijl je heel goed weet dat het niet haalbaar is.

Mensen compenseren voor aangedaan onrecht in de 20ste eeuw kan nog altijd. Dat is wel haalbaar. En zeker in de 21ste eeuw. Want we hebben toch wat bijgeleerd of niet? De homo sapiens is toch een intellectueel wezen of niet soms? We kunnen toch met alle informatie beschikbaar, leren om rationeel en objectief te zijn?

Wat was het topic hier weeral? "Morgen over tien jaar, maar de islamitische staat komt er'.

Die komt er niet in Europa, maar wel een hoop nonsens en daar hebben we nu al een voorsmaakje van.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 17:24   #167
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom die aboriginal dat niet zou mogen zeggen.

Als de aboriginals alle Europeanen, Aziaten en Afrikanen in Australië zouden afslachten, zou ik dat een gerechtvaardigde daad vinden.
Jij wel tot al die vluchtelingen naast jou komen wonen.

Wat je zegt is onhaalbaar en niet wenselijk.
Een mankelieke indekking voor wat je eerder zei over Hebreeuwse bakermatten.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 25 juli 2013 om 17:25.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 17:27   #168
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Ook een aboriginal is een immigrant en wel uit Papoea Guinea, net zoals Indianen uit Siberië komen.
50.000 jaar geleden of zo.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 17:31   #169
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Van dit topic moet ik toch lachen. Islamitische staat???

Kijk, als ik de tv aanzet dan kom ik nieuws tegen over landen als Iran e.d. Maar als ik buitenkom zie ik toch een heel andere wereld. Soms zie ik een bebaarde persoon in een lange mannenkleed. De meeste Marokkaanse meisjes die ik tegenkom dragen geen hoofddoek en zijn gekleed in een strakke jeans. Iedereen is bezig met zijn eigen leven, zoals werken, inkopen doen, wandelen met de kinderen,...

Dus over welke islamisering hebben we het hier? die van de tv of die van de realiteit??
Je spreekt over een zeer fragiele realiteit.

Op TV: aanslagen Madrid, Londen, 9/11, Femme de la Rue, ...

Lekker verder kijken naar Vijf TV en Vitaya.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 17:32   #170
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Van dit topic moet ik toch lachen. Islamitische staat???

Kijk, als ik de tv aanzet dan kom ik nieuws tegen over landen als Iran e.d. Maar als ik buitenkom zie ik toch een heel andere wereld. Soms zie ik een bebaarde persoon in een lange mannenkleed. De meeste Marokkaanse meisjes die ik tegenkom dragen geen hoofddoek en zijn gekleed in een strakke jeans. Iedereen is bezig met zijn eigen leven, zoals werken, inkopen doen, wandelen met de kinderen,...

Dus over welke islamisering hebben we het hier? die van de tv of die van de realiteit??
Die van 40% schooluitval
Het blijven invoeren van ongeletterde nicht/bruiden
De straat beheersen door vrouwen en homo's te bewerken, waarom jeans en geen losse rokjes? Moeilijker om verkracht te worden.
-> De hetze tegen ons westers onderwijs, binnenkort willen ze eigen onderwijs en dan gaan ze nauwelijks nog nederlands praten maar wel goed de Koran kennen.

Rellen in Frankrijk, Londen en andere grote steden, sharia rechtbanken in engeland met straten en wijken met een privé sharia politiemacht, warlord bendes die treinen overvallen in frankrijk, buitenlandse trainingskampen en strijders.

Zie je dat echt niet nee?

Laatst gewijzigd door BonBon : 25 juli 2013 om 17:39.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 17:41   #171
Khalid Bin Waleed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 juli 2013
Berichten: 526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Je spreekt over een zeer fragiele realiteit.

Op TV: aanslagen Madrid, Londen, 9/11
Een peuleschil in vergelijking met het terrorisme die jullie aanrichten in gans de wereld. Je moet dan ook niet versteld staan als de boemerang plat in je facade weerkaatst.
Khalid Bin Waleed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 18:16   #172
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Ha, Salah is terug.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2013, 18:54   #173
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Een peuleschil in vergelijking met het terrorisme die jullie aanrichten in gans de wereld. Je moet dan ook niet versteld staan als de boemerang plat in je facade weerkaatst.
Inderdaad, het is een oorlog tussen islam onderling en tegen het westen, voorlopig buiten onze grenzen maar dat blijft niet zo. Als het zo ver is dan gaan we extreme gasten zoals jij als echte vijanden zien hé, niet vergeten.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 11:06   #174
LegioPatria
Vreemdeling
 
LegioPatria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2013
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Die van 40% schooluitval
Het blijven invoeren van ongeletterde nicht/bruiden
De straat beheersen door vrouwen en homo's te bewerken, waarom jeans en geen losse rokjes? Moeilijker om verkracht te worden.
-> De hetze tegen ons westers onderwijs, binnenkort willen ze eigen onderwijs en dan gaan ze nauwelijks nog nederlands praten maar wel goed de Koran kennen.

Rellen in Frankrijk, Londen en andere grote steden, sharia rechtbanken in engeland met straten en wijken met een privé sharia politiemacht, warlord bendes die treinen overvallen in frankrijk, buitenlandse trainingskampen en strijders.

Zie je dat echt niet nee?
Neen, er is echt niets aan de hand....
Al dat sharia tuig op boten zetten en terug land van herkomst!Dat ze ginder wat de profeet gaan uithangen!En die nieuwe belgen ,paspoort afnemen na 2X aanraking gerecht (drugs ,moord,enz.. den boot op!Iedereen krijgt 1kans, dus kom niet af met racisme he...

Laatst gewijzigd door LegioPatria : 26 juli 2013 om 11:11.
LegioPatria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 11:54   #175
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wedden van niet!
De moment dat ze proberen een islamitische staat te maken of de sharia in te voeren is het een burgeroorlog.
Maar komen zal hij nooit.
Toch wel, gewoon omdat door het baarmoeder/kweekprogramma de democratie het hen gewoon in hun handen gaat gooien. Dan werkt een cordon sanitair ook niet meer.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 12:02   #176
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Een peuleschil in vergelijking met het terrorisme die jullie aanrichten in gans de wereld. Je moet dan ook niet versteld staan als de boemerang plat in je facade weerkaatst.
Welk terrorisme? 't Is ocharme een term die de incompetentie van islamregeringen en regimes om deftig te regeren moet indekken.

Dat moslims zoals jij dan consequent zijn en de zaken op orde stellen in eigen land. Maar dat is te moeilijk zeker! En zeker als het zonder wapens moet gebeuren ... het intellect is altijd ver te zoeken.
In plaats van wat zweet te verzetten en je eigen tuin te onderhouden, ga je fruit en groenten stelen bij de buur, en achter zijn rug hem nog zwart maken ook.

Een gegeven paard kijk je niet in de mond, zeggen ze hier bij ons.

En je bent gewoon gefrustreerd omdat moslimlanden geen enkele eenheid naar voren kunnen brengen. Bij het minste probleem dat om een rationele oplossing vraagt, begint het geruzie al. En dat geruzie moet met wapens en aanslagen beslecht worden. Een andere manier kennen ze daar blijkbaar niet.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 12:11   #177
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Toch wel, gewoon omdat door het baarmoeder/kweekprogramma de democratie het hen gewoon in hun handen gaat gooien. Dan werkt een cordon sanitair ook niet meer.
Aantallen doen er niet toe. Buiten dat wil het geboortecijfer van enkele jaren niet zeggen dat dat niveau hetzelfde blijft de komende jaren. Indien dat zo is worden we allemaal chinezen of indiers.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 12:53   #178
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Aantallen doen er niet toe. Buiten dat wil het geboortecijfer van enkele jaren niet zeggen dat dat niveau hetzelfde blijft de komende jaren. Indien dat zo is worden we allemaal chinezen of indiers.
Bij deze die hier geboren zijn en met ene van hier trouwen is dat wel zo, dat geboortecijfer is aan het dalen bij moslims maar dat wordt ruimschoots tenietgedaan door import huwelijken en importees, die kweken als konijnen
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 12:53   #179
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Aantallen doen er niet toe.
Aantal doet er wél toe. In een democratie is aantal alles wat er is. De meerderheid beslist. Als de baarden in de meerderheid zijn, dan mag enkel nog hopen dat ze 'minderheden' -u en ik in dat geval nog wat gunnen. Maar met dat zandbakkenvolk zou ik daar niet te veel op hopen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 13:15   #180
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Bij deze die hier geboren zijn en met ene van hier trouwen is dat wel zo, dat geboortecijfer is aan het dalen bij moslims maar dat wordt ruimschoots tenietgedaan door import huwelijken en importees, die kweken als konijnen
De afgelopen jaren misschien...wie zegt dat dat zo blijft?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be